Mazda MX-6 GE FS
Wstęp:
No to czas na moja Mazdę, którą polubiłem od pierwszego przejechanego kilometra – czerwone MX-6 z motorem FS. Auto jest rewelacyjne i świetnie się sprawdza na mieście i w trasie. Póki co jestem zachwycony
Dane techniczne:
Silnik FS czyli 114KM i, co ważniejsze, 168Nm. Przebieg 170tyś. z czego większość w Niemczech. Aktualny przebieg 188tyś. Spalanie mierzyłem tylko raz dla każdego typu: miasto 8,8 – trasa 6,8 – mieszany 7,1 przy raczej lekkiej nodze. Z wyposażenia, jak w większości MX-6, bogate jak na 92 rok: halogeny, wspomaganie kierownicy, podgrzewane i regulowane lusterka, ABS, elektryczny szyberdach, elektrycznie wysuwana antena, elektryczne szyby, centralny zamek, przyzwoite audio.
Wykres mocy auta:
Zmiany wizualne i mechaniczne:
Short Shifter, białe migacze, fabryczny spojler od KL, felgi od 323F BA V6, 16 cali na oponach 205/55/16, polerowana pokrywa zaworów, kompletny dolot zimnego powietrza CAI zakończony oryginalnym filtrem HKS z mocowaniem tej samej firmy, sprężyny Jamex -35mm, metalowy katalizator, Mazdaspeed korek chłodnicy, Mazdaspeed korek oleju, JDM polerowane dokładki progów, JDM halogeny, JDM włącznik halogenów, JDM lampy przednie, JDM lampy tylne, trzecie światło stop w spojlerze z wersji JDM, dodane fabryczne tylne chlapacze, JDM fabryczne dokładki progów LSi oraz przednia dokładka LSi, zamek klapy z wersji JDM, tłumik końcowy Mazdaspeed, kierownica Mazdaspeed, klakson Mazdaspeed, fabryczny zestaw nagłośnienia BOSE w bagażniku.
W trakcie realizacji:
Rozpórka przednia własnego projektu i wykonania.
Plany:
Porządna felga, zmiany w zawieszeniu, kolektor wydechowy 4-2-1.
Serwis:
Zimą 2007 roku wymieniłem kompletny układ wydechowy. W styczniu 2008 wymieniłem zaworek pompy oleju. Latem 2008 skończyło się łożysko alternatora – zostało założone nowe łożysko, nowe szczotki oraz nowy stojan. Od razu po kupnie wymieniłem uszkodzone, drobne elementy wnętrza takie jak klamka kierowcy, klapka otwierania wlewu paliwa itp. Latem 2008 wymieniłem amortyzator tylnej klapy oraz instalację elektryczną drzwi kierowcy z powodu popalonej wtyczki w drzwiach. Pod koniec roku 2008 wymieniłem przednie tarcze oraz klocki. Pod koniec roku 2008 zregenerowałem ramiona wycieraczek i pomalowałem na czarny mat. Mniej więcej w tym samym okresie wymieniłem płyn chłodzący. Marzec 2009: wymieniłem przepalone żarówki pozycyjne w przednich lampach, jedną w tylnej lampie, poprawiłem mocowanie boczku drzwi kierowcy, ponieważ okropnie trzeszczał, wyczyściłem wszystkie szpary i zakamarki we wnętrzu, zrobiłem kilka małych zaprawek miejsc, w których odprysnął lakier. Kwiecień 2009: naprawiłem podświetlenie tylnej tablicy, gdzie brakowało w ogóle jednej lampki. 10 czerwca 2009: wymieniłem uszkodzony przełącznik otwierania szyb w drzwiach kierowcy. 27 czerwca 2009: lukster zregenerował przednie zaciski hamulcowe. 15 lipca 2009: tarcze i klocki tylne, zestaw naprawczy tylnych zacisków. 29 października: wymiana prawego, przedniego zacisku hamulcowego, nowy płyn hamulcowy DOT-4.
Lipiec 2009:
Maj 2009:
Kwiecień 2009:
Marzec 2009:
Luty 2009:
Grudzień 2008:
Listopad 2008:
Lipiec 2008:
Wrzesień 2007:
Lipiec 2007, kilka zdjęć zaraz po kupnie:
No to czas na moja Mazdę, którą polubiłem od pierwszego przejechanego kilometra – czerwone MX-6 z motorem FS. Auto jest rewelacyjne i świetnie się sprawdza na mieście i w trasie. Póki co jestem zachwycony
Dane techniczne:
Silnik FS czyli 114KM i, co ważniejsze, 168Nm. Przebieg 170tyś. z czego większość w Niemczech. Aktualny przebieg 188tyś. Spalanie mierzyłem tylko raz dla każdego typu: miasto 8,8 – trasa 6,8 – mieszany 7,1 przy raczej lekkiej nodze. Z wyposażenia, jak w większości MX-6, bogate jak na 92 rok: halogeny, wspomaganie kierownicy, podgrzewane i regulowane lusterka, ABS, elektryczny szyberdach, elektrycznie wysuwana antena, elektryczne szyby, centralny zamek, przyzwoite audio.
Wykres mocy auta:
Zmiany wizualne i mechaniczne:
Short Shifter, białe migacze, fabryczny spojler od KL, felgi od 323F BA V6, 16 cali na oponach 205/55/16, polerowana pokrywa zaworów, kompletny dolot zimnego powietrza CAI zakończony oryginalnym filtrem HKS z mocowaniem tej samej firmy, sprężyny Jamex -35mm, metalowy katalizator, Mazdaspeed korek chłodnicy, Mazdaspeed korek oleju, JDM polerowane dokładki progów, JDM halogeny, JDM włącznik halogenów, JDM lampy przednie, JDM lampy tylne, trzecie światło stop w spojlerze z wersji JDM, dodane fabryczne tylne chlapacze, JDM fabryczne dokładki progów LSi oraz przednia dokładka LSi, zamek klapy z wersji JDM, tłumik końcowy Mazdaspeed, kierownica Mazdaspeed, klakson Mazdaspeed, fabryczny zestaw nagłośnienia BOSE w bagażniku.
W trakcie realizacji:
Rozpórka przednia własnego projektu i wykonania.
Plany:
Porządna felga, zmiany w zawieszeniu, kolektor wydechowy 4-2-1.
Serwis:
Zimą 2007 roku wymieniłem kompletny układ wydechowy. W styczniu 2008 wymieniłem zaworek pompy oleju. Latem 2008 skończyło się łożysko alternatora – zostało założone nowe łożysko, nowe szczotki oraz nowy stojan. Od razu po kupnie wymieniłem uszkodzone, drobne elementy wnętrza takie jak klamka kierowcy, klapka otwierania wlewu paliwa itp. Latem 2008 wymieniłem amortyzator tylnej klapy oraz instalację elektryczną drzwi kierowcy z powodu popalonej wtyczki w drzwiach. Pod koniec roku 2008 wymieniłem przednie tarcze oraz klocki. Pod koniec roku 2008 zregenerowałem ramiona wycieraczek i pomalowałem na czarny mat. Mniej więcej w tym samym okresie wymieniłem płyn chłodzący. Marzec 2009: wymieniłem przepalone żarówki pozycyjne w przednich lampach, jedną w tylnej lampie, poprawiłem mocowanie boczku drzwi kierowcy, ponieważ okropnie trzeszczał, wyczyściłem wszystkie szpary i zakamarki we wnętrzu, zrobiłem kilka małych zaprawek miejsc, w których odprysnął lakier. Kwiecień 2009: naprawiłem podświetlenie tylnej tablicy, gdzie brakowało w ogóle jednej lampki. 10 czerwca 2009: wymieniłem uszkodzony przełącznik otwierania szyb w drzwiach kierowcy. 27 czerwca 2009: lukster zregenerował przednie zaciski hamulcowe. 15 lipca 2009: tarcze i klocki tylne, zestaw naprawczy tylnych zacisków. 29 października: wymiana prawego, przedniego zacisku hamulcowego, nowy płyn hamulcowy DOT-4.
Lipiec 2009:
Maj 2009:
Kwiecień 2009:
Marzec 2009:
Luty 2009:
Grudzień 2008:
Listopad 2008:
Lipiec 2008:
Wrzesień 2007:
Lipiec 2007, kilka zdjęć zaraz po kupnie:
Ostatnio edytowano 12 lis 2009, 21:27 przez pawelMX6, łącznie edytowano 110 razy
Bardzo ładniutka furka. Niech się nie psuje i dobrze spisuje. Gratulacje
Ostatnio edytowano 9 wrz 2007, 22:31 przez szyszakm, łącznie edytowano 1 raz
-
szyszakm
Mev napisał(a):No wreszcie jakiś normalny MX
juz dawno tu takich nie bylo
szkoda ze nie V6
gratulacje
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
ładna ,czerwona,szkoda że nie 2,5v6
a gdzie ta żona?
pawelMX6 napisał(a):Sesja z weekendowego wypadu za miasto z żoną
a gdzie ta żona?
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
pawelMX6 napisał(a):Poki co jestem zachwycony
ja już mam auto dwa lata i nadal jestem
Mocno była bita? Czy miała tylko kosmetyczny strzał w przód?
Ogólnie gratuluje. Emix w najszybszym z kolorów, tylko nie oszczędzaj na częściach
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Mev napisał(a):No wreszcie jakiś normalny MX
Normalny znaczy sie "zadbana seria"? Jesli tak to tak pozostanie bo w planach mam jedynie tylko dobra felge
Szkoda, ze nie V6... poki co nie szkoda ja szukalem wlasnie tylko i wylacznie FS ze wzgledu na koszta bo to jednak mnie dosc znacznie ograniczalo... mam dosc spory kawalek do pracy, wiec codziennie dojezdzam i "falka" by mnie zjadla.. a tutaj przy lekkim bucie na trasie zszedłem do 6,8 co jest świetnym wynikiem. Odejście ma póki co wystarczające
Jedyny strzal o jakim wiem to w kolo – ale czesci nowe, geometria tez jest ok. O innym nic mi nie wiadomo. Rok temu przytargana z niemiec a co tam sie dzialo to nie mam zielonego pojecia niestety....
Dorzuce niedlugo jakies nowe fotki bo wlasnie przyszly te obramowki halogenow, wiec musze zalozyc zeby MX ładnie wyglądał
Bimbak czerwone sa najszybsze
Ostatnio edytowano 12 lis 2008, 11:47 przez pawelMX6, łącznie edytowano 1 raz
pawelMX6 napisał(a):Jedyny strzal o jakim wiem to w kolo – ale czesci nowe, geometria tez jest ok. O innym nic mi nie wiadomo. Rok temu przytargana z niemiec a co tam sie dzialo to nie mam zielonego pojecia niestety....
Pytałem się bo masz podobnie jak ja inny odcień maski i błotnika przynajmniej z jednej ze stron Mój też był bity w błotnik ale na tyle lekko że mam jeszcze wszytko ori nawet na kołach nie było śladu no i miał małą przecierkę z drugiej strony dwa razy w tym samym miejscu (to drugie to moja sprawka ). Dodatkowo zastanawiał mnie u ciebie właśnie brak znaczka na masce i ramek w halogenach
Teraz tylko czekaj ąz zacznie ci przeszkadzać nurkowanie przodu. Chyba że masz gazowe Kayaby bo te ponoć to eliminują. Ja zmieniałem sprężyny obniżając od razu auto.
Co tam masz wogóle? – szyber?, klimę?, skórę?
Pozdrawiam / Bimbak
''Panie Władzo, ma Pan racje, niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość... Zdaje sobie sprawę z tego, że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo, ale jechałem szybko gdyż... lubię zapier...''
- Od: 12 lut 2007, 11:05
- Posty: 25
- Skąd: WLKP
- Auto: kiedyś było 323F BA jest RT/10
Mev się rozumiemy widzę
LANSSS dokładnie tak jak mówisz – błotnik był na 100% malowany bo byłl trafiony, maska możliwe, że też się załamała.. wg poprzedniego właściciela (a mówił naprawdę szczerze) uciekał przed kimś/czymś na drodze i walnął w krawężnik przestawiając kolo. To by się zgadzało bo chlapacz jest ori tylko trochę połamany od środka nadkola. Natomiast to z maską to tez mnie ciekawi, niby wszystko w środku wygląda dobrze, plastyki przed chłodnicą też calutkie – mam nadzieję, że jeśli coś było to raczej niewielkie.
Szyber jest, elektryczna antena, wszystko piknie działa, zastanawia mnie tylko klima... przyciski są ale jak szukałem pod maską to nie mogłem namierzyć. W którym miejscu szukać kompresora?? Wydaje mi się jednak, ze jest wyjęta po prostu.
Tak wnętrze wygląda:
LANSSS dokładnie tak jak mówisz – błotnik był na 100% malowany bo byłl trafiony, maska możliwe, że też się załamała.. wg poprzedniego właściciela (a mówił naprawdę szczerze) uciekał przed kimś/czymś na drodze i walnął w krawężnik przestawiając kolo. To by się zgadzało bo chlapacz jest ori tylko trochę połamany od środka nadkola. Natomiast to z maską to tez mnie ciekawi, niby wszystko w środku wygląda dobrze, plastyki przed chłodnicą też calutkie – mam nadzieję, że jeśli coś było to raczej niewielkie.
Szyber jest, elektryczna antena, wszystko piknie działa, zastanawia mnie tylko klima... przyciski są ale jak szukałem pod maską to nie mogłem namierzyć. W którym miejscu szukać kompresora?? Wydaje mi się jednak, ze jest wyjęta po prostu.
Tak wnętrze wygląda:
Ostatnio edytowano 12 lis 2008, 11:45 przez pawelMX6, łącznie edytowano 1 raz
pawelMX6 napisał(a):Wydaje mi sie jednak, ze jest wyjeta poprostu.
jak w wiekszosci
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
Cześć miłośnicy MX-6 ;) Tak się "niefartownie" składa, że musze sprzedać moją lalunie :( bo żona w ciąży i potrzebuję coś 4 drzwiowego...
PS. żonkę wyrwałem na te auto...
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3208113
jakby co to dzwońcie ;)
PS. żonkę wyrwałem na te auto...
http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C3208113
jakby co to dzwońcie ;)
-
Gość
Romek to bardzo "fajna" masz zone skoro leci na samochod....
nie wiem tylko czy mam gratulowac czy wspolczuc
sorry nie moglem sie powstrzymac
nie wiem tylko czy mam gratulowac czy wspolczuc
sorry nie moglem sie powstrzymac
V40 dCi – TATUSIOWOZ :) – było
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
Mondeo mk IV TDCI KOMBI :) – było
Focus mk2 TDCI sedan :) – było
Auris TS HSD :)
- Od: 26 paź 2005, 15:14
- Posty: 1462
- Skąd: Warszawa
- Auto: Prius P2
dobre
Kurde jak sie te ramki halogenow zaklada? Tylko na tych bocznych malutkich mocowaniach czy na wszystkich 4 srubach? Bo tak siedze w domu i lukam na ramki i sobie mysle..
Kurde jak sie te ramki halogenow zaklada? Tylko na tych bocznych malutkich mocowaniach czy na wszystkich 4 srubach? Bo tak siedze w domu i lukam na ramki i sobie mysle..
pawelMX6 napisał(a):Kurde jak sie te ramki halogenow zaklada? Tylko na tych bocznych malutkich mocowaniach czy na wszystkich 4 srubach? Bo tak siedze w domu i lukam na ramki i sobie mysle..
ramki trzymają się na zaczepach (wystające ząbki w ramkach) i jednej/-ym śrubce/wkręcie z boku klosza
Pozdrawiam, Tomek
Drinking wine and killing time
Drinking wine and killing time
Bimbak, wielkie dzieki! Jak przestanie padac to lece zakladac – fotki z ramkami pozniej
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości