Chłodnica cieknie
1, 2
Witam,
dzisiaj zauwazylem wyciek z chlodnicy, od jakiegos czasu juz chyba cieknie bo dosyc mocno kapie... mam pytanie czy jest sens naprawiac i czy wogole da sie takie cos naprawic czy lepiej od razu nowa zamontowac chlodnice ?
i jakie ceny sa do MX3 1.8 V6 nowej chlodnicy lub zamiennika? bo obawiam sie ze jak to bywa z tym modelem cena mnie po raz kolejny zabije
pozdrawiam,
Dethar
dzisiaj zauwazylem wyciek z chlodnicy, od jakiegos czasu juz chyba cieknie bo dosyc mocno kapie... mam pytanie czy jest sens naprawiac i czy wogole da sie takie cos naprawic czy lepiej od razu nowa zamontowac chlodnice ?
i jakie ceny sa do MX3 1.8 V6 nowej chlodnicy lub zamiennika? bo obawiam sie ze jak to bywa z tym modelem cena mnie po raz kolejny zabije
pozdrawiam,
Dethar
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Yard, rozumiem że kupiłeś chłodnicę do 323 BG 1.3. To akurat nie jest sztuka kupic chłodnicę w takiej cenie(nie wiem skąd ta oszczędnośc 500 PLN bo nowy nissens kosztuje w detalu 450PLN). Ostatnio kupiłem sobie chłodnicę od GTRa, oczywiście nową za 365PLN. Z MX3 jest ciut inaczej jak z 323
Full Time 4WD
VTR 1000F
VTR 1000F
1000 zloty :/ moglem sie spodziewac ze to nie bedzie tanie... chyba taniej mi wyjdzie zezlomowac to auto i kupic jakis normalny model 323 albo 626 bo sumujac pieniadze jakie w nie laduje to az sie plakac chce kazda czesc do tego modelu to cena 2-3 razy wieksza niz do innych modeli (przyklad z ostatniej awarii aparat zaplonowy nowka zaledwie 3,5 tys to 1/3 ceny auta :/
ehhh droga zabawka
nie probowal ktos do swojej MX3 jakiegos zamiennika za normalne pieniadze wstawic zeby dzialo i jezdzilo jak trzeba?
ehhh droga zabawka
nie probowal ktos do swojej MX3 jakiegos zamiennika za normalne pieniadze wstawic zeby dzialo i jezdzilo jak trzeba?
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
witam ponownie, jak to jest ze wczoraj z najprawdopodobniej chlodnicy kapal mi plyn jak szalony az plama pod autem byla spora a dzisiaj rano sprawdzalem i w zbiorniczku wyrownawczym plynu nic nie ubylo ?
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
nie kupowalem nowego aparatu tylko przerobili mi go i smiga do dzisiaj
z chlodnica kiepsko cieknie z niej... ale dziwna sprawa dolalem dzisiaj do niej wody ok 2,5 litra weszlo i juz nie cieknie ? moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje ? jak nie bylo w niej prawie wody to az za autem slad zostawal tak sikalo a dolalem wody do pelna i przejechalem 10km i nic tylko kropelki spadaja male :/ ?
z chlodnica kiepsko cieknie z niej... ale dziwna sprawa dolalem dzisiaj do niej wody ok 2,5 litra weszlo i juz nie cieknie ? moglby mi ktos wytlumaczyc dlaczego tak sie dzieje ? jak nie bylo w niej prawie wody to az za autem slad zostawal tak sikalo a dolalem wody do pelna i przejechalem 10km i nic tylko kropelki spadaja male :/ ?
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
1. Kup sobie używkę:
Mazda MX-3 V6 – używana chłodnica cieczy 270-300zł
2. Załataj tą, co masz. Ja też kiedyś (1,5 roku temu) przez to przechodziłem. Kosztowało to mnie bodaj 7-10zł. Teraz jest już OK (więcej).
3. Jeżeli do K8 pasuje ta od KL lub KF, to możesz też tanio kupić nową:
Mazda MX-6/Xedos 2.0/2.5 V6 – nowa chłodnica cieczy 370zł
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Mazda MX-3 V6 – używana chłodnica cieczy 270-300zł
2. Załataj tą, co masz. Ja też kiedyś (1,5 roku temu) przez to przechodziłem. Kosztowało to mnie bodaj 7-10zł. Teraz jest już OK (więcej).
3. Jeżeli do K8 pasuje ta od KL lub KF, to możesz też tanio kupić nową:
Mazda MX-6/Xedos 2.0/2.5 V6 – nowa chłodnica cieczy 370zł
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
GofNet napisał(a):Jeżeli do K8 pasuje ta od KL lub KF
Pasuje, więc
GofNet napisał(a):możesz też tanio kupić nową:
Mazda MX-6/Xedos 2.0/2.5 V6 – nowa chłodnica cieczy 370zł
Trusted computing – Yes or No?
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Skorzystaj może z propozycji GofNet-a, u mnie w Renault Kangoo był blok pęknięty i też się płyn lał więc kupiłem dwie paczki takiego proszku do uszczelniania i teraz od ponad roku nic nie cieknie, fakt że płyn jest teraz trochę mętny ale to chyba w niczym nie przeszkadza.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Dethar marcino też ma EC K8 ... ostatnio łatali z Asią poksipolem, i mówił, że trzma.
Więc bez czarnych myśli
Więc bez czarnych myśli
Dethar napisał(a):chyba taniej mi wyjdzie zezlomowac to auto i kupic jakis normalny model 323 albo 626
Pozdrawiam,
Paweł
Paweł
- Od: 16 sty 2005, 17:08
- Posty: 2553
- Skąd: Katowice
- Auto: Volvo S70 2.5 A/T LPG
Bede musial sprobowac na poczatek z tym proszkiem moze da rady
u mnie cieknie z lewej części chlodnicy jakby z rogu z tym ze boje sie ze ten wyciek jest za duzy zeby proszek dal rady ? jak silnik jest goracy to z chlodnicy kapie kropla za kropla :/
GofNet warto przy tak duzym wycieku bawić sie tym proszkiem do uszczelniania jak myslisz ?
poki co jezdze i dolewam wody... ale zrobic cos musze bo tak sie jezdzic nie da na dluzsza mete
i tak jak u Ciebie tez mam w kabinie zapach plynu...
u mnie cieknie z lewej części chlodnicy jakby z rogu z tym ze boje sie ze ten wyciek jest za duzy zeby proszek dal rady ? jak silnik jest goracy to z chlodnicy kapie kropla za kropla :/
GofNet warto przy tak duzym wycieku bawić sie tym proszkiem do uszczelniania jak myslisz ?
poki co jezdze i dolewam wody... ale zrobic cos musze bo tak sie jezdzic nie da na dluzsza mete
i tak jak u Ciebie tez mam w kabinie zapach plynu...
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Dethar napisał(a):poki co jezdze i dolewam wody
oj tak będziesz musiał coś z tym zrobić, bo zima już się zbliża a nie jest wskazane jeździć zimą z wodą w chłodnicy
Wiesz, ten proszek nie jest za drogi więc możesz zaryzykować, w tym moim przypadku o którym pisałem też się sporo tego płynu lało i tak jak mówisz przy ciepłym jest najgorzej ale pomogło.
- Od: 12 mar 2005, 21:30
- Posty: 81
- Skąd: Opole
- Auto: 323F BA 1,5i '94 16V 4/DOHC
Zdaje się, że już kiedyś o tym pisałem, ale powtórzę to jeszcze raz...
Ja jeździłem i jeżdżę wyłącznie na płynie chłodzącym! U mnie też na rozgrzanym silniku kapało tak, jakbyś nie dokręcił kranu, ale to jest normalne, ponieważ układ chłodzenia w Mazdach jest ciśnieniowy. Kupiłem więc preparat PULSAR Radiator Sealer P-412 i wsypałem około 1/4-1/3 opakowania drobnego granulatu. Tylko tyle, bo ludzie straszyli, że się układ chłodzenia pozapycha i silnik się przegrzeje. Niestety to nic nie dało i tak jak wcześniej – musiałem dolewać chyba około jednej szklanki płynu chłodzącego na dzień.
Po tygodniu, czy dwóch doszedłem do wniosku, że skoro i tak cieknie a silnik się jakoś nie grzeje więcej, niż zazwyczaj, to zaryzykowałem i wsypałem pozostałą zawartość opakowania.
Przez bodaj około dwa, czy trzy dni nie zauważyłem jakichkolwiek zmian. Nadal ciekło, ale warto dodać, że była to zima a ja robiłem odcinki na poziomie 3km w jedną stronę i po 8 godzinach następne 3km. Nawet duży obieg się nie załączał! Jednak później zdarzały się odcinki dłuższe i z dnia na dzień kapało coraz mniej. Jak kiedyś sprwdzałem stan co dzień, tak później co tydzień, miesiąć (nieregularnie). Nic nie ciekło!
Obecnie zaglądam, jak sobie przypomnę. Sprawdzam wtedy poziom nie ubywającego oleju i stan równie nie ubywającego płynu chłodzącego.
Płyn ostatnio uzupełniałem chyba ubiegłej zimy o jakieś 0/5 szklanki (od podstawy króćca pod korek) . Warto wspomnieć iż mimo, że naleję pod korek, to i tak na długość króćca znika płynu z chłodnicy, ale jest to normalne, gdyż podczas nagrzewania płyn się rozszerza i przelewa do zbiorniczka wyrównawczego. Zawsze jednak płyn jest tuż pod podstawą króćca i jego stan się nie zmienia.
Piszesz, iż kapie z prawej, dolnej strony chłodnicy. Jeśli określiłeś kierunki, stojąc przed przodem pojazdu, to sprawdź, czy oby nie przecieka z łączenia gumowej rury z chłodnicą! Ja też zawsze ten punkt miałem mokry, lecz po głębszym wsunięciu węża i zaciśnięciu jeszcze jedną opaską sączenie zaniknęło. Uważaj jednak z siłą, bo króciec jest plastikowy!
Pozdrawiam
..::GofNet::..
Ja jeździłem i jeżdżę wyłącznie na płynie chłodzącym! U mnie też na rozgrzanym silniku kapało tak, jakbyś nie dokręcił kranu, ale to jest normalne, ponieważ układ chłodzenia w Mazdach jest ciśnieniowy. Kupiłem więc preparat PULSAR Radiator Sealer P-412 i wsypałem około 1/4-1/3 opakowania drobnego granulatu. Tylko tyle, bo ludzie straszyli, że się układ chłodzenia pozapycha i silnik się przegrzeje. Niestety to nic nie dało i tak jak wcześniej – musiałem dolewać chyba około jednej szklanki płynu chłodzącego na dzień.
Po tygodniu, czy dwóch doszedłem do wniosku, że skoro i tak cieknie a silnik się jakoś nie grzeje więcej, niż zazwyczaj, to zaryzykowałem i wsypałem pozostałą zawartość opakowania.
Przez bodaj około dwa, czy trzy dni nie zauważyłem jakichkolwiek zmian. Nadal ciekło, ale warto dodać, że była to zima a ja robiłem odcinki na poziomie 3km w jedną stronę i po 8 godzinach następne 3km. Nawet duży obieg się nie załączał! Jednak później zdarzały się odcinki dłuższe i z dnia na dzień kapało coraz mniej. Jak kiedyś sprwdzałem stan co dzień, tak później co tydzień, miesiąć (nieregularnie). Nic nie ciekło!
Obecnie zaglądam, jak sobie przypomnę. Sprawdzam wtedy poziom nie ubywającego oleju i stan równie nie ubywającego płynu chłodzącego.
Płyn ostatnio uzupełniałem chyba ubiegłej zimy o jakieś 0/5 szklanki (od podstawy króćca pod korek) . Warto wspomnieć iż mimo, że naleję pod korek, to i tak na długość króćca znika płynu z chłodnicy, ale jest to normalne, gdyż podczas nagrzewania płyn się rozszerza i przelewa do zbiorniczka wyrównawczego. Zawsze jednak płyn jest tuż pod podstawą króćca i jego stan się nie zmienia.
Piszesz, iż kapie z prawej, dolnej strony chłodnicy. Jeśli określiłeś kierunki, stojąc przed przodem pojazdu, to sprawdź, czy oby nie przecieka z łączenia gumowej rury z chłodnicą! Ja też zawsze ten punkt miałem mokry, lecz po głębszym wsunięciu węża i zaciśnięciu jeszcze jedną opaską sączenie zaniknęło. Uważaj jednak z siłą, bo króciec jest plastikowy!
Pozdrawiam
..::GofNet::..
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
... wsypalem najpierw polowe proszku przejechalem ok 10km i dosypalem reszte... po zrobieniu ok. 15km i zatrzymaniu sie pod autem nic nie kapalo... wzielem latarke poswiecilem pod maska i z miejsca gdzie kapalo na chlodnicy tez nic nie cieklo mimo ze silnik byl goracy... mozliwe ze proszek pomogl. Dzieki GofNet ! zobaczymy tylko na jak dlugo bede mial problem z glowy, dodam ze proszek kosztowal 6 zloty tak ze warto bylo sprobowac, na pewno tansze to niz wywalic kilka stow na nowa chlodnice a czas pokaze na jak dlugo przeciek zostal zatamowany
dodam tylko ze teraz po ok 2 godz. z ciekawosci zszedlem do auta i pod spodem nawet malej plamy nie bylo, gdzie wczesniej mialem kaluze wody pod samochodem za kazdym razem.
dodam tylko ze teraz po ok 2 godz. z ciekawosci zszedlem do auta i pod spodem nawet malej plamy nie bylo, gdzie wczesniej mialem kaluze wody pod samochodem za kazdym razem.
- Od: 18 mar 2005, 22:50
- Posty: 138
- Skąd: Festung Breslau / Warsaw
- Auto: MX-3 1.8 V6 '94
Może się i pomylę, ale jestem wręcz przekonany, iż pozbyłeś się wycieku na zawsze...
http://download.mx3.info/mazdaspeed.exe
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
(v4.10)
_______________
q-n.pl
q-v.pl
u-q.pl
oc.gd
zb.gd
zo.gd
zu.gd
agd.gd
fiat.cc
0sy.pl
vmix.pl
2sze.pl
feryt.pl
redface.pl
newjeans.pl
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości