Stuki w zawieszeniu – kolumna macphersona
U mnie wymieniono w piątek górne poduszki amortyzatorów i nastała cisza. Zeru strzelanie podczes cofania na skręconych kołach.
Grzesiek MOD napisał(a):U mnie wymieniono w piątek górne poduszki amortyzatorów i nastała cisza. Zeru strzelanie podczes cofania na skręconych kołach.
Ja tez jestem po wymianie, ale łożysk macphersonów, od razu jest cisza przy kręceniu kierownicą ( np podczas manewrów na parkingu).
Ja również jestem po naprawie. Zalozyli odbojniki i podkładki pod spręzyny. Na razie cisza.
Chyba i mnie dopadło.
Niestety wg ASO przedłużona gwarancja już tego nie obejmuje.
Pisaliście, że była na to nota serwisowa. Wspomniałem, ale gościu mówi, że w takiej sytuacji byłbym wzywany. Da się to jakoś ugryźć z tej gwarancji czy czekają mnie zakupy?
Jeśli tak to problem jest dokładnie w łożyskach czy poduszkach mcpersona.
Czy raczej nie rozdrabniać się i wymienić i łożyska i poduszki?
Coś polecicie?
Pozdrawiam
Niestety wg ASO przedłużona gwarancja już tego nie obejmuje.
Pisaliście, że była na to nota serwisowa. Wspomniałem, ale gościu mówi, że w takiej sytuacji byłbym wzywany. Da się to jakoś ugryźć z tej gwarancji czy czekają mnie zakupy?
Jeśli tak to problem jest dokładnie w łożyskach czy poduszkach mcpersona.
Czy raczej nie rozdrabniać się i wymienić i łożyska i poduszki?
Coś polecicie?
Pozdrawiam
Witam wprawdzie mam Mazde 2 ale mało jest infou nas na forum więc pisze tu.
Też mam problem ze strzelaniem podczas skręcania ale jeszcze bardziej strzela podczas hamowania!!!! Mało tego z tej strony co mi strzela a jest to tylko lewa (od strony kierowcy), auto siedzi niżej.
Byłem na kilku stacji diagnostycznych i nikt problemu nie widzi, nawet mechanicy. Mówią ze to może sprężyna.
Wyciąłem Macphersony oba żeby porównać i po wyciągnięciu maja taką samą wysokość. Łożyska kręcą się z lekkim oporem ale nic nie strzela, nie puka, nawet diagności sprawdzali sprężyny i Macpersony czy nie przeskakują jak sie kręci kierownicą i nic.
Dodam że wahacze sprawdzone i wszystko co miało luz wymienione.
Też mam problem ze strzelaniem podczas skręcania ale jeszcze bardziej strzela podczas hamowania!!!! Mało tego z tej strony co mi strzela a jest to tylko lewa (od strony kierowcy), auto siedzi niżej.
Byłem na kilku stacji diagnostycznych i nikt problemu nie widzi, nawet mechanicy. Mówią ze to może sprężyna.
Wyciąłem Macphersony oba żeby porównać i po wyciągnięciu maja taką samą wysokość. Łożyska kręcą się z lekkim oporem ale nic nie strzela, nie puka, nawet diagności sprawdzali sprężyny i Macpersony czy nie przeskakują jak sie kręci kierownicą i nic.
Dodam że wahacze sprawdzone i wszystko co miało luz wymienione.
Prośba o pomoc. Przy przebiegu 140 tys i powolnej jeździe po płytach typu jombo, zwłaszcza kiedy samochód jedzie do góry, przód jest lekko uniesiony – słyszę stukanie niczym położony na blasze klucz lub pokrywka na garnku. Wymiana łącznika stabilizatora nic nie dała. Padło przypuszczenie luźnych jarzm hamulca. Zdarza się w naszym modelu podobno ale zarówno przed jak i po wymianie zestawu naprawczego prowadnic nie zmieniło się nic. Noszę się z zamiarem wymiany górnych mocowań mc phersona. Jest zestaw naprawczy: gumy, plus łożysko. Ktoś Was przerabiał problem? Czytam wcześniejsze posty ale u mnie na progach, przejazdach przez tory i na dziurach jest mega sztywno. Kierownica też zwarta i stuków nie przenosi. Kiedy jednak jadę po nawierzchni wprowadzającej koło w wibrację stuka mocno i specyficznie.
SebaK napisał(a):Prośba o pomoc. Przy przebiegu 140 tys i powolnej jeździe po płytach typu jombo, zwłaszcza kiedy samochód jedzie do góry, przód jest lekko uniesiony – słyszę stukanie niczym położony na blasze klucz lub pokrywka na garnku. Wymiana łącznika stabilizatora nic nie dała. Padło przypuszczenie luźnych jarzm hamulca. Zdarza się w naszym modelu podobno ale zarówno przed jak i po wymianie zestawu naprawczego prowadnic nie zmieniło się nic. Noszę się z zamiarem wymiany górnych mocowań mc phersona. Jest zestaw naprawczy: gumy, plus łożysko. Ktoś Was przerabiał problem? Czytam wcześniejsze posty ale u mnie na progach, przejazdach przez tory i na dziurach jest mega sztywno. Kierownica też zwarta i stuków nie przenosi. Kiedy jednak jadę po nawierzchni wprowadzającej koło w wibrację stuka mocno i specyficznie.
Trochę odkopuję temat, mam nadzieję, że już sobie z tym poradziłeś. U mnie ostatnio combo, bo z przodu stukało zarówno jak to opisują wcześniejsze komentarze przy opadaniu koła np. podczas zjazdu z progu zwalniającego jak również chrobotanie/stukanie występowało podczas jazdy po kostce brukowej.
Jeśli chodzi o stuki przy opadaniu koła – występują nadal i będę musiał z tym powalczyć.
Natomiast jak chodzi o te dźwięki, które występują przy większej częstotliwości poruszania się zawieszenia góra/dół – wymieniłem tarcze, klocki i ślizgi/tuleje w zaciskach hamulcowych. Po tym zabiegu problem ustał.
Podepnie się pod temat bo ja w bp rocznik 2019 mam taki stuk podczas skrętu w lewo lub w prawo dochodzi z lewego przodu.
Do sprawdzenia górne mocowania kolumny McPhersona. U mnie też strzelały przy skręcaniu kołami podczas postoju lub przy bardzo niskich prędkościach. Po wymianie jak ręką odjął.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości