SKYACTIV-X awarie, problemy,ciekawostki .....itp

Mazda CX-30 2019–

Postprzez perot » 30 cze 2022, 09:33

pryzma napisał(a):W którym ASO zrobili tą akcje serwisową z czujnikami? U mnie też występuje dźwięk "terkotania"


Nie było i niema żadnej akcji serwisowej na jakieś tam czujniki jak to napisał Dine.
Nie ma też i nie było żadnego oprogramowania Spirit 1.1 dla X na nasz kraj.
To o czym napisał Dine jest opisane przeze mnie na samym początku tego wątku.
Dotyczy to :
-uaktualnienie sterownika silnika PCM do najnowszej wersji (ma pomóc na sławne już szarpanie skrzyni,
okaże się w praniu czy pomogło) nie pomogło .Jak na razie po tej aktualizacji wydaje mi się jakby auto było troszkę żwawsze ale to może być tylko moje odczucie.

Aby otrzymać uaktualnienie tego sterownika niestety trzeba mieć jakieś problemy z motorem lub coś przyczarować :D . Aso samo z siebie tego nie zrobi. By mieć na bieżącą wszystko uaktualnione do najnowszej wersji trzeba poprosić o to ASO.

Co do samego dziwnego dźwięku też takowy się pojawił może 3 razy od nowości już po akcji ze sterownikiem silnika. Więc bardzo prawdopodobne że to uaktualnienie nie rozwiązuje tego problemu. Oczywiście zgłoszone do ASO na wszelki wypadek. Aso niestety nic na to nie poradziło bo jak to bywa nic nie słyszą/widzą obserwować :) . Najważniejsze że zgłoszone i odnotowane przez ASO.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 30 cze 2022, 11:41

perot napisał(a):Nie było i niema żadnej akcji serwisowej na jakieś tam czujniki jak to napisał Dine.
Nie ma też i nie było żadnego oprogramowania Spirit 1.1 dla X na nasz kraj.


Uuuuuu ale mnie teraz rozsierdziłeś. Akcja serwisowa, o której piszę to AM005A i jej oficjalny opis to "REPROGRMING STEROWNIKÓW". Pan w ASO twierdził, że dotyczy ona nie tylko przeprogamowania CMU ale i kilku innych rzeczy.
Na ZAGRANICZNYCH forach ludzie dzielili się wrażeniami po przeprogramowaniu i to TAM WŁAŚNIE pisali, że może być to zakamuflowany SPIRIT 1.1 (nie napisałem, że tak jest).

Sam nawet tu na formum podzieliłem się uwagami na ten temat.

perot napisał(a):Aby otrzymać uaktualnienie tego sterownika niestety trzeba mieć jakieś problemy z motorem lub coś przyczarować . Aso samo z siebie tego nie zrobi. By mieć na bieżącą wszystko uaktualnione do najnowszej wersji trzeba poprosić o to ASO.


ASO samo zrobi tą aktualizajcję jeżeli auto jest uwzględnione w akcji serwisowej. Nie musiałem błagać o to by wrzucono mi tą aktualizację. Nie miałem też "problemów z motorem".

Z innych zauważalnych zmian, które samemu można zaobserować, to po tej aktualizacji samochód znacznie częściej i na dłużej wchodzi w fazę spalania samoczynnego (tak jak eSkyactiv-X).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 30 cze 2022, 13:17

Dla sprostowania i wyjaśnienia uaktualnienie sterownika silnika PCM do najnowszej wersji miałem na długo przed pojawieniem się AM005A i na pewno ta akcja nie dotyczy tego sterownika. Nie ma wpływu też na pracę samego silnika.
AM005A to w skrócie poprawki do kilku już istniejących wcześniej łatek np. akumulator czy klimatyzacja które pomimo zainstalowania nie dawały oczekiwanego efektu.
Uogólniając ma ona za zadanie szybsze przechodzenie/wyłączenie modułów/systemów w stan uśpienia. Moduł BCM za późno wyłączał pracę poszczególnych sterowników np. CMU czy CCU co skutkowało rozładowywaniem akumulatora.

Dominik. T z tego co widzę ma świeże auto, więc wszystkie akcje serwisowe powinien mieć za sobą. Nie wiem jak w przypadku Pryzmy bo nie widnieje nic o aucie w opisie.
Nie są to nowe akcje więc, nabywcy z końca tamtego roku już powinni mieć je ogarnięte.

Pomijając oficjalne akcje serwisowe, są też dostępne inne aktualizacje o których nie musimy być poinformowani przez ASO. O takiej właśnie napisałem odnośnie sterownika silnika PCM. Tak samo jest z aktualizacjami Mazda Connect, wychodzą nowe a ASO nie wzywa.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 30 cze 2022, 21:09

perot napisał(a):Pomijając oficjalne akcje serwisowe, są też dostępne inne aktualizacje o których nie musimy być poinformowani przez ASO. O takiej właśnie napisałem odnośnie sterownika silnika PCM. Tak samo jest z aktualizacjami Mazda Connect, wychodzą nowe a ASO nie wzywa.


Ok, przyjmuję do wiadomości. Natomiast odniosłem się tylko do faktu, że klekotanie było i go już nie ma po pierwszym przeglądzie gdzie wykonano ww. akcję serwisową, a na którym zgłosiłem omawianą usterkę. Nie wiem co jest bezpośrednią przyczyną jej ustąpienia. To co napisałem, to moje luźne przemyślenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 4 lip 2022, 11:03

Spoko Dine, podyskutować zawsze warto :) .
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez pryzma » 5 lip 2022, 13:40

Mam zrobione akcje serwisowe AM 005A, 006A, 007A, oraz AL035A. Jak klekotał i szarpał tak dalej szarpie i klekocze. Z ciekawostek 1-szy przegląd przelatane 14k i do wymiany tylne amortyzatory, miesiąc temu napinacz paska klimatyzacji też wyciek oleju i do wymiany. Jakiś mało szczęśliwy egz. mi się trafił ;).
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2021, 18:58
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT, 2019

Postprzez dine » 8 lip 2022, 09:42

pryzma napisał(a):Mam zrobione akcje serwisowe AM 005A, 006A, 007A, oraz AL035A. Jak klekotał i szarpał tak dalej szarpie i klekocze. Z ciekawostek 1-szy przegląd przelatane 14k i do wymiany tylne amortyzatory, miesiąc temu napinacz paska klimatyzacji też wyciek oleju i do wymiany. Jakiś mało szczęśliwy egz. mi się trafił ;).


Obawiam się, że i mnie to czeka na drugim przeglądzie. Pisałem już to wcześniej i napiszę kolejny raz. To auto nie ma szans na wytrzymanie 10 lat.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 9 wrz 2022, 18:20

Porobiłem troszkę testów z autem odnośnie sławnego szarpania i tego metalicznego dźwięku z komory silnika.

Za szarpanie można powiedzieć że na 90% odpowiada kompresor (sprzęgło). Szarpanie pokrywało się z załączaniem kompresora (sprawdzane z danymi na sprzęcie diagnostycznym, potwierdziła też to osoba która obsługiwała ten sprzęt) . Najdziwniejsze w tym szarpaniu jest to że występuje kiedy chce, dlatego ciężko to zdiagnozować. U mnie w ciągu tygodnia testów pojawiło się dwa razy . Można powiedzieć że dobrze ze się pojawiło bo wszczesniej przez bardzo długi okres tego nie było.

Teraz metaliczny dźwięk, u mnie jeśli się pojawia to tylko i wyłącznie kiedy mam wysoki bieg niskie obroty i przyspieszam bez redukcji. Jak ogarniam to zgodnie ze sztuką normalnej jazdy :D , czyli obroty około 2tyś. , odpowiedni bieg i odpowiednia redukcja problem nie występuje. Przejechane i sprawdzone na dystansie przeszło 1tyś. km.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez paww » 19 wrz 2022, 21:44

pryzma napisał(a):Mam zrobione akcje serwisowe AM 005A, 006A, 007A, oraz AL035A. Jak klekotał i szarpał tak dalej szarpie i klekocze. Z ciekawostek 1-szy przegląd przelatane 14k i do wymiany tylne amortyzatory, miesiąc temu napinacz paska klimatyzacji też wyciek oleju i do wymiany. Jakiś mało szczęśliwy egz. mi się trafił ;).


żartujesz?! <oczy>
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2021, 08:03
Posty: 42 (12/0)

Postprzez pryzma » 17 paź 2022, 22:44

Nie żartuje, raczej troszkę żałuję, poza w/w mogę dodać stuki z zawieszenia z przodu przy zjeżdżaniu z krawężnika na zjezdzie, trzaski przy skręcie w prawo że środkowej konsoli srodkowej podejrzewam przewód klimatyzacji, podobno problem występował w cx3. Do takich "drobiazgów" można się przyzwyczaić, za miesiąc drugi przegląd, zobaczymy

Dopisano 17 Oct 2022, 21:47:

Nie żartuje, raczej troszkę żałuję, poza w/w mogę dodać stuki z zawieszenia z przodu przy zjeżdżaniu z krawężnika na zjezdzie, trzaski przy skręcie w prawo że środkowej konsoli srodkowej podejrzewam przewód klimatyzacji, podobno problem występował w cx3. Do takich "drobiazgów" można się przyzwyczaić, za miesiąc drugi przegląd, zobaczymy
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2021, 18:58
Posty: 4 (0/1)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT, 2019

Postprzez gutek_wrb » 18 paź 2022, 07:33

ja jak narazie zrobiłem pierwsze 1500 km ciurkiem ze tak sie wyrażę to nic nie puka ani stuka <serduszka>
Ostatnio edytowano 27 paź 2023, 08:53 przez gutek_wrb, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1334 (43/25)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez krzychun » 18 paź 2022, 18:37

W CX-3 na te stuki, a raczej szurnięcia/zgrzyty są podkładki po sprężynę. U mnie zostały zamontowane na końcu normalnej gwarancji. Może CX-30 też ma taką możliwość.
Forumowicz
 
Od: 22 paź 2018, 15:39
Posty: 1139 (11/78)
Auto: CX-3 AT AWD 2018 SkyPassion

Postprzez dine » 18 paź 2022, 21:18

gutek_wrb napisał(a):ja jak narazie zrobiłem pierwsze 1500 km cirkiem ze tak sie wyrażę to nic nie puka ani stuka <serduszka>


U mnie do ~30k była cisza.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez gutek_wrb » 27 paź 2023, 08:53

dine napisał(a):
gutek_wrb napisał(a):ja jak narazie zrobiłem pierwsze 1500 km ciurkiem ze tak się wyrażę to nic nie puka ani stuka <serduszka>


U mnie do ~30k była cisza.



Obecnie mam przejechane ponad 30 tysi ,czasem jednorazowo robię po 450 km i jest <spoko>
Wyciszenie rewelacja ,spalanie super <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 mar 2010, 23:52
Posty: 1334 (43/25)
Skąd: WolnaRepublikaBieszczad
Auto: CeX-30 -AWD aktualnie

Postprzez dine » 27 paź 2023, 09:23

gutek_wrb napisał(a):Obecnie mam przejechane ponad 30 tysi ,czasem jednorazowo robię po 450 km i jest
Wyciszenie rewelacja ,spalanie super


No ja jestem kilkadziesiąt tyś km później i powiem, że coś rezonuje w konsoli środkowej (serwis się wypiął), oraz słychać "świerszcze" w drzwiach przy zamykaniu i przy jeździe po kostce brukowej. Prawdopodobnie powoduje to centralna część boczku w drzwiach, bo jak się ją dociśnie, to przestaje hałasować. Poza tym hałasów brak.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 18 gru 2023, 18:24

Dziś przy umawianiu się na 4 przegląd, dowiedziałem się że jest jakaś akcja naprawcza czy aktualizacja dla silnika.
Na stronie Mazdy po vinie nic nie wyskakuje.
Dodatkowo przy 60 tyś wymieniają świece.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 19 gru 2023, 21:24

Pewnie chodzi o tą akcję z płynem chłodniczym. Coś tam przeprogramowują żeby podawało niższe ciśnienie w pewnych warunkach.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Postprzez perot » 15 sty 2024, 20:47

No i zonk..... :( , odstawiłem w dniu dzisiejszym auto do Aso na czwarty przegląd. Miała być wykonana akcja serwisowa z ciśnieniem płynu chłodniczego, okazało się że auto pozostanie na serwisie do trzech tygodni.
Przy sprawdzaniu układu chłodzenia, okazało się że chłodnica poci się w dwóch miejscach. Zdaniem serwisu taka kolej rzeczy uniemożliwia dalsze poruszanie się autem. Dzień wcześniej przejechałem ponad 500km, bez żadnych złych objawów.
Czas naprawy układu chłodzenia długi że względu na brak dostępnych części, choć wiedzą że jest akcja serwisowa.
Słabo to wygląda, jedyny plus to taki że dostałem nową CX-5 na czas naprawy.
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez perot » 22 kwi 2024, 22:09

Jestem już jakiś czas po wymianie chłodnicy przy kampanii AP022A (wysokie ciśnienie w układzie chłodzenia) to co zaobserwowałem to auto teraz mega szybko łapie odpowiednią temperaturę.
Dla zainteresowanych wyminą świec, kod świec HF0118110 koszt za 4szt. 750zł cena ASO.
Aktualizacja syst. mzd. connect do 11001 430zł ASO
No i standard jutro jadę po 2 latach na 2 wymianę klameczek.....
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2020, 23:45
Posty: 332 (3/35)
Auto: Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MT Hikari 2019

Postprzez dine » 24 kwi 2024, 11:10

perot napisał(a):Aktualizacja syst. mzd. connect do 11001 430zł ASO


Serio? Tyle sobie liczą za aktualizację? Wykupiłem przedłużenie gwarancji, ciekawe czy przy kolejnym przeglądzie to uwzględnią.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 paź 2020, 22:37
Posty: 663 (75/31)
Skąd: Brodnica/Warszawa
Auto: CX-30|SkyActiv-X|2019

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9