child napisał(a): jak padnie elektronika w rozrządzie, to wymieniasz pół silnika
Przy zerwaniu paska czy łańcucha także.
www.mazdaspeed.pl
child napisał(a): jak padnie elektronika w rozrządzie, to wymieniasz pół silnika
child napisał(a):Tak, ale pasek czy łańcuch pada wtedy, kiedy jest źle zrobiony lub się zużył. A elektronikę łatwiej zrobić źle w niezauważalny sposób i nie musi się w sposób widoczny zużyć, żeby paść
Neonixos666 napisał(a):child napisał(a):Tak, ale pasek czy łańcuch pada wtedy, kiedy jest źle zrobiony lub się zużył. A elektronikę łatwiej zrobić źle w niezauważalny sposób i nie musi się w sposób widoczny zużyć, żeby paść
Identycznie kiedyś uważano jak zamiast gaźnika wchodził elektroniczny wtrysk...
Ponownie – problem z wtryskiem raczej nie rozwali silnika
zadra napisał(a):Nigdy energia dodana nie jest równa energii odebranej
zadra napisał(a):Gdyby te wszystkie opory były minimalne lub się znosiły w opisany przez Ciebie sposób, to podczas jazdy auto spalałoby dokładnie połowę ilości paliwa standardowo spalanego podczas jazdy na wszystkich cylindrach.
zadra napisał(a):Szkoda tylko,że dopiero teraz, kiedy mija 18 lat od opatentowania a 11 od wprowadzenia do produkcji takiej nowinki Fiata jak MultiAir;
Zapomniałeś, że silnik musi napędzić nie tylko siebie, ale też auto.
Płomień napisał(a):Fiat nie od wczoraj wprowadza nowinki techniczne do produkcji. Przypomnę tylko, że to oni jako pierwsi wprowadzili zmienne fazy rozrządu, w 1980r tj 9 lat przed Hondą, i wprowadzili common rail. Można się z nich śmiać, ale mają fantazję i łeb na karku
nemi napisał(a):...o czym napisał Płomień w zacytowanym przez Ciebie tekście .
Tubi napisał(a):A po co gazować cos co i tak pali 6-7 litrów?
zadra napisał(a):Zapomniałeś, że silnik musi napędzić nie tylko siebie, ale też auto.
Bynajmniej; natomiast to akurat możemy pominąć w rozważaniach, bowiem jest to element niezmienny.
Mam nadzieję że pomogłem zrozumieć zjawisko
0,1l uzyskane z zawieszenia zaworów, prawie nie ma znaczenia
.wzięte z czapy
zadra napisał(a):Szkoda,że nie ma pod ręką żadnego opracowania które mogłoby coś więcej powiedzieć o stratach, aktualnej sprawności, oporach i wpływu czynników typu: inny olej; niższa/wyższa temperatura otoczenia, paliwa, oleju; obciążenia urządzeniami zewnętrznymi(wspomaganie,alternator itp); opory skrzyni biegów; wpływ szerokości opon i rodzaj bieżnika; czy masy nieresorowanej na wzrost oporów i obciążeń silnika.
Tubi napisał(a):A po co gazować cos co i tak pali 6-7 litrów?
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 17 gości