Działanie systemu i-STOP
Jak stoję w korku lub gdzieś dalej na światłach – zostawiam (nie ma kompletnie znaczenia jak szybko ruszę lub jestem w stanie uprzedzić moment startu wcześniejszym odpalaniem)
Jestem jeden z pierwszych na światłach albo wjeżdżam z podporządkowanej – wyłączam, aby mieć pewny szybki start.
Jestem jeden z pierwszych na światłach albo wjeżdżam z podporządkowanej – wyłączam, aby mieć pewny szybki start.
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Jak ktoś cały czas wyłącza ten system jak ja to plusem wyłączenia w komputerze jest taki ze nie pali się kontrolka na liczniku pomarańczowa. Mi szkoda podzespołów i akumulatora na ten system mimo ze jeżdżę praktycznie codziennie trasę. Ale jak ktoś lubi ten system to wiadomo ze można odpalić silnik szybko, auto jest mega szybko odpalane przy wciśnięciu sprzegla
Tak, silnik odpala zaskakująco szybko .... ale ja jestem szybszy .
Ale poważnie, w ciągu pierwszego tygodnia ze 3 razy zdarzyło mi się wcisnąć gaz na tyle szybko po starcie, że samochód się nie mógł "zebrać", aż odpuściłem.. i po chwili wcisnąłem na nowo. Najwyraźniej samo zapalanie silnika to nie wszystko, potrzebuje jeszcze dodatkowej 1-2 sekund na coś (strzelam, że na zbudowanie odpowiedniego ciśnienia paliwa) aby prawidłowo móc rozwinąć moc.
Jak źle się wstrzelisz z gazem to efekt nieciekawy – rzekłbym nawet, że niebezpieczny.
Nie do końca wiem jak dokładnie działa u nas bezpośredni wtrysk paliwa... ale zakładam, że przy takim sprężaniu (czyli mega wysokim ciśnieniu w cylindrze w momencie wtrysku) to może i wysokie ciśnienie paliwa jest wymagane i jednak potrzeba chwili aby narosło (strzelam, bo absolutnie nie próbowałem na razie się dowiadywać jak to wszystko dokładnie działa... ale pamiętajmy, że współczesne diesle potrzebują jednak wysokich ciśnień paliwa, a u nas to trochę jak w dieslu).
Ale poważnie, w ciągu pierwszego tygodnia ze 3 razy zdarzyło mi się wcisnąć gaz na tyle szybko po starcie, że samochód się nie mógł "zebrać", aż odpuściłem.. i po chwili wcisnąłem na nowo. Najwyraźniej samo zapalanie silnika to nie wszystko, potrzebuje jeszcze dodatkowej 1-2 sekund na coś (strzelam, że na zbudowanie odpowiedniego ciśnienia paliwa) aby prawidłowo móc rozwinąć moc.
Jak źle się wstrzelisz z gazem to efekt nieciekawy – rzekłbym nawet, że niebezpieczny.
Nie do końca wiem jak dokładnie działa u nas bezpośredni wtrysk paliwa... ale zakładam, że przy takim sprężaniu (czyli mega wysokim ciśnieniu w cylindrze w momencie wtrysku) to może i wysokie ciśnienie paliwa jest wymagane i jednak potrzeba chwili aby narosło (strzelam, bo absolutnie nie próbowałem na razie się dowiadywać jak to wszystko dokładnie działa... ale pamiętajmy, że współczesne diesle potrzebują jednak wysokich ciśnień paliwa, a u nas to trochę jak w dieslu).
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
Moje pytanie dotyczy i-stop. Czy jest możliwe by na pierwszym przeglądzie auta po zakupie (i czy da się) by wyłączyć działanie systemu i-stop. Tzn. chcę by po odpaleniu samochodu system był nieaktywny a dopiero po naciśnięciu przycisku aktywował się. Czy w serwisie mogą to zrobić, czy da się i ewentualnie jakie są tego koszty?
rjarek napisał(a):. Czy w serwisie mogą to zrobić, czy da się i ewentualnie jakie są tego koszty?
Mi w ASO powiedzieli, że nie wolno tego ABSOLUTNIE robić bo to niezgodne z homologacją... ale za 300zł...
- Od: 8 lut 2017, 20:19
- Posty: 81 (14/5)
- Skąd: Pilchowice/Gliwice
- Auto: Mazda CX3 SkyPassion 4x2 MT 120KM
bez I-loop, gaśnie prawidłowo bo działa I-stop na światłach czy w korku ale za chwilę ( ok 10s.) sam zapala bez dotykania sprzęgła. Na następnych światłach znowu gaśnie i znowu sam zapala. Klima wyłączona i bez nawiewu na szybę.
Możesz sobie wyświetlić grafikę na MZD z i-stop (trzeba przełączyć ekran w aplikacji monitora paliwa). Są tam grafiki które się podświetlają.
U mnie dużo zależy od tego jak i-Loop się załaduje przed zgaszeniem. Ale nawet jak jest puste to i tak chyba ze 30 sec działa z tego co pamiętam.
U mnie dużo zależy od tego jak i-Loop się załaduje przed zgaszeniem. Ale nawet jak jest puste to i tak chyba ze 30 sec działa z tego co pamiętam.
krzychun napisał(a):Możesz sobie wyświetlić grafikę na MZD z i-stop (trzeba przełączyć ekran w aplikacji monitora paliwa). Są tam grafiki które się podświetlają.
U mnie dużo zależy od tego jak i-Loop się załaduje przed zgaszeniem. Ale nawet jak jest puste to i tak chyba ze 30 sec działa z tego co pamiętam.
Nie posiadam I-Loop a silnik powinien chyba pozostać zgaszony do momentu wciśnięcia sprzęgła?
Tak przeczytałem, ale grafika powinna być (inna). O tych 30 sec pisałem jak jest pusty więc podobnie jak bez powinno działać. Ale niech się ktoś wypowie co też ma CX-3 bez i-Loop.
Pytanie w jakiej kondycji jest jeszcze akumulator....
Pytanie w jakiej kondycji jest jeszcze akumulator....
krzychun napisał(a):Tak przeczytałem, ale grafika powinna być (inna). O tych 30 sec pisałem jak jest pusty więc podobnie jak bez powinno działać. Ale niech się ktoś wypowie co też ma CX-3 bez i-Loop.
Pytanie w jakiej kondycji jest jeszcze akumulator....
nowy samochód
Na poprzedniej str. masz do wglądu obie grafiki z i-stop i z i-eloop
Ja swój problem opisywałem w tym wątku , a okazało się że wszystko było OK
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=300
Ja swój problem opisywałem w tym wątku , a okazało się że wszystko było OK
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... &start=300
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9