Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
1, 2
Witam ponownie z nowym nabytkiem,
W sumie to zawsze chciałem mieć czerwonego Mustanga...eeeeeeee...tzn...ten...no...Focusa z silnikiem o pojemności dużej butelki wody mineralnej...
SILNIK
papierowe rozpadające się po 100 000km 1.5 EcoBoost 182km
KOLOR
Race Red z palety nowego Mustanga
WYPOSAŻENIE
Czyli to co ma każdy Focus:
– Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
– Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
– Przednie zawieszenie – niezależne z kolumnami McPhersona
– Tylne zawieszenie – niezależne, wielowachaczowe z wachaczem
ustalającym Control Blade
– Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
– System ABS z EBD
– Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
zawiera układ kontroli trakcji (TA) oraz układ
poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
– Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
– System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
– System ASS – Auto Start Stop
– Poduszki powietrzne z przodu: czołowe i boczne oraz
boczne kurtyny powietrzne, chroniące pasażerów przednich i tylnych siedzeń
– Komputer pokładowy – wyświetlacz na tablicy zegarów 4.2" kolorowy
– Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
– Lusterka boczne, lakierowane w kolorze nadwozia,
sterowane elektrycznie
– Ford MyKey
– Ford EasyFuel
– Ford Eco Mode
Wersja ST-Line, czyli to czego nie ma każdy Focus:
– 17" obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem Rock metallic
– Zawieszenie o sportowej charakterystyce
– ST-Line – Pakiet Stylizacyjny Nadwozia – dolna i górna krata wlotu powietrza
w stylizacji plastra miodu, lakierowane w kolorze gloss black, obramowanie świateł
przeciwmgielnych w kolorze gloss black, spoilery przedniego i tylnego zderzaka
lakierowane w kolorze nadwozia, dyfuzor tylnego zderzaka lakierowany w kolorze
gloss black, listwy progowe – stylizowane, lakierowane w kolorze nadwozia, lusterka
boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze
nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami, tylny spoiler lakierowany w
kolorze nadwozia
– ST-Line – uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą
– ST-Line – nakładki na progi przednich drzwi z aluminiowym wykończeniem
– ST-Line – emblemat na przednich błotnikach
– Podsufitka w ciemnej tonacji
– Wewnętrzne klamki drzwi wykończone w kolorze chromu
– Sportowe nakładki na pedały, stalowe z gumowymi wstawkami
– Kierownica 3-ramienna, wykończona skórą z czarnymi przeszyciami
w stylizacji ST-Line, z regulacją pochylenia i odległości
– Przycisk rozrusznika Ford Power
– Tapicerka ze sportowymi fotelami z czerwonymi przeszyciami
– Konsola centralna rozbudowana z podłokietnikiem, gniazdem USB i
dwoma gniazdkami 12V
– Przednie światła przeciwmgielne
– Światła do jazdy dziennej w technologii LED
– Tylne światła częściowo w technologii LED
– Centralny zamek z dwuetapowym ryglowaniem
+ Pakiety i dodatki:
– Pakiet Comfort 2 – klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją
temperatury (DEATC), automatyczne reflektory, automatycznie sterowane
wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się
lusterko wsteczne
– Pakiet Parking 1 – czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane lusterka
z lampkami oświetlającymi podłoże, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi
– Pakiet Winter 1 – podgrzewana przednia szyba Quickclear, podgrzewane
przednie fotele
– Tylny spojler – duży, lakierowany w kolorze nadwozia
– Dodatkowo przyciemniane szyby – w tylnej części nadwozia
– Tempomat – zawiera regulowany ogranicznik prędkości (ASLD)
– Autoalarm – obwodowy i pojemnościowy (zawiera dwuetapowe ryglowanie
zamków oraz druki składany kluczyk zamiast zwykłego
– Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
– Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 3 – kolorowy wyświetlacz dotykowy 8",
AppLink, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i rozbudowaną funkcją sterowania
głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 6 głośników,
gniazda 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy
WRAŻENIA Z JAZDY
Póki co (po ok. 3500km) mega pozytywne. Zważywszy, że wcześniej nie jeździłem Focusem MK3, nawet w żadnym nie siedziałem, a wnętrze oglądałem tylko na zdjęciach w internetach . Zawieszenie wg. mnie idealnie zestrojone, dość twarde i wystarczająco komfortowe, auto bardzo dobrze 3ma się drogi, nie przechyla się na boki na szybkich łukach i natychmiast reaguje na każdy ruch kierownicą – układ kierowniczy dość sztywny, idealnie przekazuje kierowcy to co powinien, przy wyższych prędkościach auto bardzo pewnie się prowadzi. Bardzo dobrze wyciszony. Silnik ma fajną charakterystykę i ciągnie równo od ok. 2000 obr. Praktycznie w ogóle go nie słychać, dopiero po wciśnięciu gazu na 3/4 słychać mega przyjemny basowy pomruk – to zaskoczyło mnie najbardziej, jak by miał pojemność przynajmniej 2 butelek wody mineralnej a nie jednej . A propos wody to w przednich drzwiach mieści się butelka 1,75l, więc jest też dość ergonomiczny, mimo że wydaje się dość mały w środku – wrażenie potęguje czarna podsufitka, przyciemniane szyby i dość szeroka konsola środkowa wysunięta mocno do przodu. Spalanie? Trasa – zwykłe drogi 3 osoby na pokładzie + córa – 5,6l, Trasa – drogi ekspresowe, tempomat 120km/h – 6,5l, miasto – 7,5-9,5+ ,zależy jak się jeździ. Może spalić też więcej, ten silnik jest dość wrażliwy na prawą nogę – jeżdżąc delikatnie/normalnie pali mało, przy bucie pali dużo. Podsumowując jak na razie jestem mega zadowolony i oby tak dalej . Poniżej kilka fot Foki.
W sumie to zawsze chciałem mieć czerwonego Mustanga...eeeeeeee...tzn...ten...no...Focusa z silnikiem o pojemności dużej butelki wody mineralnej...
SILNIK
papierowe rozpadające się po 100 000km 1.5 EcoBoost 182km
KOLOR
Race Red z palety nowego Mustanga
WYPOSAŻENIE
Czyli to co ma każdy Focus:
– Układ kierowniczy ze wspomaganiem elektrycznym (EPAS)
– Kolumna kierownicy z regulacją pochylenia i odległości
– Przednie zawieszenie – niezależne z kolumnami McPhersona
– Tylne zawieszenie – niezależne, wielowachaczowe z wachaczem
ustalającym Control Blade
– Inteligentny System Bezpieczeństwa (IPS)
– System ABS z EBD
– Elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESC)
zawiera układ kontroli trakcji (TA) oraz układ
poprawiający stabilność na zakrętach (TVC)
– Układ ułatwiający ruszanie na wzniesieniach (HSA)
– System monitorowania ciśnienia w oponach (TPMS)
– System ASS – Auto Start Stop
– Poduszki powietrzne z przodu: czołowe i boczne oraz
boczne kurtyny powietrzne, chroniące pasażerów przednich i tylnych siedzeń
– Komputer pokładowy – wyświetlacz na tablicy zegarów 4.2" kolorowy
– Elektrycznie sterowane szyby przednich drzwi
– Lusterka boczne, lakierowane w kolorze nadwozia,
sterowane elektrycznie
– Ford MyKey
– Ford EasyFuel
– Ford Eco Mode
Wersja ST-Line, czyli to czego nie ma każdy Focus:
– 17" obręcze kół ze stopów lekkich z wykończeniem Rock metallic
– Zawieszenie o sportowej charakterystyce
– ST-Line – Pakiet Stylizacyjny Nadwozia – dolna i górna krata wlotu powietrza
w stylizacji plastra miodu, lakierowane w kolorze gloss black, obramowanie świateł
przeciwmgielnych w kolorze gloss black, spoilery przedniego i tylnego zderzaka
lakierowane w kolorze nadwozia, dyfuzor tylnego zderzaka lakierowany w kolorze
gloss black, listwy progowe – stylizowane, lakierowane w kolorze nadwozia, lusterka
boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie, obudowy lakierowane w kolorze
nadwozia, ze zintegrowanymi kierunkowskazami, tylny spoiler lakierowany w
kolorze nadwozia
– ST-Line – uchwyt dźwigni zmiany biegów wykończony skórą
– ST-Line – nakładki na progi przednich drzwi z aluminiowym wykończeniem
– ST-Line – emblemat na przednich błotnikach
– Podsufitka w ciemnej tonacji
– Wewnętrzne klamki drzwi wykończone w kolorze chromu
– Sportowe nakładki na pedały, stalowe z gumowymi wstawkami
– Kierownica 3-ramienna, wykończona skórą z czarnymi przeszyciami
w stylizacji ST-Line, z regulacją pochylenia i odległości
– Przycisk rozrusznika Ford Power
– Tapicerka ze sportowymi fotelami z czerwonymi przeszyciami
– Konsola centralna rozbudowana z podłokietnikiem, gniazdem USB i
dwoma gniazdkami 12V
– Przednie światła przeciwmgielne
– Światła do jazdy dziennej w technologii LED
– Tylne światła częściowo w technologii LED
– Centralny zamek z dwuetapowym ryglowaniem
+ Pakiety i dodatki:
– Pakiet Comfort 2 – klimatyzacja dwustrefowa z automatyczną regulacją
temperatury (DEATC), automatyczne reflektory, automatycznie sterowane
wycieraczki z czujnikiem deszczu, automatycznie ściemniające się
lusterko wsteczne
– Pakiet Parking 1 – czujniki parkowania z tyłu, elektrycznie składane lusterka
z lampkami oświetlającymi podłoże, elektrycznie sterowane szyby tylnych drzwi
– Pakiet Winter 1 – podgrzewana przednia szyba Quickclear, podgrzewane
przednie fotele
– Tylny spojler – duży, lakierowany w kolorze nadwozia
– Dodatkowo przyciemniane szyby – w tylnej części nadwozia
– Tempomat – zawiera regulowany ogranicznik prędkości (ASLD)
– Autoalarm – obwodowy i pojemnościowy (zawiera dwuetapowe ryglowanie
zamków oraz druki składany kluczyk zamiast zwykłego
– Kamera ułatwiająca parkowanie tyłem
– Radioodtwarzacz CD/MP3 z Ford SYNC 3 – kolorowy wyświetlacz dotykowy 8",
AppLink, zestaw głośnomówiący z Bluetooth i rozbudowaną funkcją sterowania
głosem w języku polskim oraz funkcją wzywania pomocy, 6 głośników,
gniazda 2xUSB, zdalne sterowanie na kierownicy
WRAŻENIA Z JAZDY
Póki co (po ok. 3500km) mega pozytywne. Zważywszy, że wcześniej nie jeździłem Focusem MK3, nawet w żadnym nie siedziałem, a wnętrze oglądałem tylko na zdjęciach w internetach . Zawieszenie wg. mnie idealnie zestrojone, dość twarde i wystarczająco komfortowe, auto bardzo dobrze 3ma się drogi, nie przechyla się na boki na szybkich łukach i natychmiast reaguje na każdy ruch kierownicą – układ kierowniczy dość sztywny, idealnie przekazuje kierowcy to co powinien, przy wyższych prędkościach auto bardzo pewnie się prowadzi. Bardzo dobrze wyciszony. Silnik ma fajną charakterystykę i ciągnie równo od ok. 2000 obr. Praktycznie w ogóle go nie słychać, dopiero po wciśnięciu gazu na 3/4 słychać mega przyjemny basowy pomruk – to zaskoczyło mnie najbardziej, jak by miał pojemność przynajmniej 2 butelek wody mineralnej a nie jednej . A propos wody to w przednich drzwiach mieści się butelka 1,75l, więc jest też dość ergonomiczny, mimo że wydaje się dość mały w środku – wrażenie potęguje czarna podsufitka, przyciemniane szyby i dość szeroka konsola środkowa wysunięta mocno do przodu. Spalanie? Trasa – zwykłe drogi 3 osoby na pokładzie + córa – 5,6l, Trasa – drogi ekspresowe, tempomat 120km/h – 6,5l, miasto – 7,5-9,5+ ,zależy jak się jeździ. Może spalić też więcej, ten silnik jest dość wrażliwy na prawą nogę – jeżdżąc delikatnie/normalnie pali mało, przy bucie pali dużo. Podsumowując jak na razie jestem mega zadowolony i oby tak dalej . Poniżej kilka fot Foki.
- Załączniki
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
fajne autko, fajny silniczek. zdaje sie w nowej fieescie st chyba jest identyczny. oby autko sprawialo duzo radosci z jazdy.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Fajny kolor, oby silnik wytrzymał dłużej niż gwarancja przewiduje
A jak przyspieszanie do 100, testowałeś czy bez problemu daje rade katalogowym danym ?
Jakieś plany na remap czy zostajesz przy stock ?
A jak przyspieszanie do 100, testowałeś czy bez problemu daje rade katalogowym danym ?
Jakieś plany na remap czy zostajesz przy stock ?
- Od: 15 maja 2012, 15:34
- Posty: 354 (83/16)
- Skąd: LUX/SC034
- Auto: Jest GJ 2.2 AT
Jest Citroen SpaceTourer
Było C4 Picasso
Była Mazda 6
GH
Też macałem takie autko , pojeździłem niczego sobie no ale wybrałem inne
piwo napisał(a):fajne autko, fajny silniczek. zdaje sie w nowej fieescie st chyba jest identyczny. oby autko sprawialo duzo radosci z jazdy.
Dzięki, sprawia i oby jak najdłużej
motomike6 napisał(a):Fajny kolor, oby silnik wytrzymał dłużej niż gwarancja przewiduje
A jak przyspieszanie do 100, testowałeś czy bez problemu daje rade katalogowym danym ?
Jakieś plany na remap czy zostajesz przy stock ?
Do 100 nie testowałem, jakoś mam opory żeby dać w palnik na jedynce .
Katalogowo:
0-60 mph (sec):8.1
0-100 km/h (sec):8.6
Na forum Forda robili pomiary z wynikami:
0-60 mph (sec):6.8
0-100 km/h (sec):7.3
Jak kiedyś przejdą mi obawy że silnik się rozpadnie przy bucie na pierwszym i drugim biegu to dam znać jak poszło . O ile do 100 nie sprawdzałem to wg. mnie auto na prawdę bardzo fajnie się odpycha (jak na swoją moc) w zakresie 60-100, czy 80-120 z mega przyjemnym basowym pomrukiem. Płynnie nabiera prędkości i czuć, że chce jechać. Kolega od 300 konnego STka stwierdził, że nawet to jedzie...no chyba że kłamał . Na razie ani programu, ani chipa nie ma w planach i nie wiem czy kiedykolwiek będzie z uwagi na wysilenie jednostki. Programy oferują jakieś +-210km i ok. 320Nm. Jak dla mnie dla 1.5 to trochę przesada...ale jak zacznie brakować mocy to kto wie .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Bardzo mi się ta buda podoba. Zwłaszcza z tym pakietem. Do nowej jeszcze nie mam przekonania
Eh, marzy mi się MK3 RS, ale podobno to nie jest szczęśliwy wybór na daily cara.
Eh, marzy mi się MK3 RS, ale podobno to nie jest szczęśliwy wybór na daily cara.
Łódź --->Zakopane/ Kościelisko
Foka była już nad morzem, teraz przyszła pora na nasze piękne polskie Tatry. Średnie spalanie z całej trasy wyniosło 6,9l, biorąc pod uwagę Zakopiankę i górskie drogi to jestem więcej niż zadowolony. Komfort jazdy – bez zastrzeżeń, zawieszenie na górskich drogach – bajka .
Foka była już nad morzem, teraz przyszła pora na nasze piękne polskie Tatry. Średnie spalanie z całej trasy wyniosło 6,9l, biorąc pod uwagę Zakopiankę i górskie drogi to jestem więcej niż zadowolony. Komfort jazdy – bez zastrzeżeń, zawieszenie na górskich drogach – bajka .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Felgi zostają IMO są spoko
Niestety już po wakacjach . Foka spisała się bez zastrzeżeń. Finalnie spalanie wyszło 6,7l, przy czym oprócz samej trasy Łódź --->Kościelisko i z powrotem wpadło jeszcze ponad 150km po samych górskich drogach, wynik jak dla mnie . Poniżej jeszcze jedna fotka z wyjazdu podczas złej pogody, na szczęście nie było jej zbyt wiele .
Niestety już po wakacjach . Foka spisała się bez zastrzeżeń. Finalnie spalanie wyszło 6,7l, przy czym oprócz samej trasy Łódź --->Kościelisko i z powrotem wpadło jeszcze ponad 150km po samych górskich drogach, wynik jak dla mnie . Poniżej jeszcze jedna fotka z wyjazdu podczas złej pogody, na szczęście nie było jej zbyt wiele .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Stuningowałem auto
wpadła wkładka gałki zmiany biegów z STka, moja była identyczna tylko napisy czarne, zmiana więc ogromna . Wczoraj pyknęło już 9000km, z auta bezzmiennie jestem mega zadowolony. Dorzucam jeszcze jakąś tam fotkę.
wpadła wkładka gałki zmiany biegów z STka, moja była identyczna tylko napisy czarne, zmiana więc ogromna . Wczoraj pyknęło już 9000km, z auta bezzmiennie jestem mega zadowolony. Dorzucam jeszcze jakąś tam fotkę.
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Lepiej późno niż wcale, dziś wjechały zimówki od Nokiana – WR A4. Pierwsze wrażenia – są ciche, ładnie się kleją na mokrym i mają fajny wzór bieżnika. Czekamy na śnieg .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
mlody1921 napisał(a):Piekna Foka jak chcesz mam tylną lotke od RSa
Dzięki Co do lotki, to zostaje ta co jest – i tak jest opcjonalna z STka. Skrzydło z RSa imo nieco za duże, tzn. w RSie spoko, w mojej wersji wyglądałoby śmiesznie .
kokobongo napisał(a):Bardzo ładny fordzik. Właśnie szukam takiego z tym silnikiem w st line, ale praktycznie są nie do wyrwania :/ Nie sprzedajesz ?
Jak byłem w salonie Forda w Łodzi w kwietniu ubiegłego roku, to miła Pani poinformowała mnie, że nie mogę już skonfigurować sobie MK3 – bo niedługo wychodzi MK4 i można brać tylko to co jest w poszczególnych salonach, a o ST-Line 182km z M6 mogę już zapomnieć, bo tego w ogóle było bardzo mało. Wróciłem do domu i po 15 minutach znalazłem na OLX ogłoszenie mojej Foki z salonu Forda z Gdyni , także głowa do góry i udanych poszukiwań, bankowo coś się trafi
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
A poniżej zdjęcia 2 pięknych amerykańskich samochodów . No dobra może jeden z nich mniej piękny i mniej amerykański ale i tak jest spoko .
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
Ponad 20 000km za nami, auto cieszy tak samo jak w dniu zakupu. Ostatnio ogarnąłem trochę wnętrze kosmetykami ADBL, APC i MATT MAX – szczerze polecam . A skoro już tu jestem, to zostawiam kilka zdjęć.
Ostatnio edytowano 5 sie 2019, 22:53 przez mlodyldz, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 2 lis 2010, 22:25
- Posty: 322
- Skąd: Łódź
- Auto: była: Mazda 323f BJ '99 1.8 16v 114km, Mazda 3 BK '06 2.0 LF, Ford Focus MK3 FL 1.5 EcoBoost '18 ST-Line 182KM RaceRed
jest: Ford Focus MK4 ST '20 RaceRed
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości