Witam,
mam pewien problem z mazda premacy 2.0ditd. Samochód jest po wymianie: rozrządu, uszczelki pod głowicą oraz była regenerowana turbina. Przed naprawą samochód demonem prędkości nie był ale jakoś się zbierał, po naprawie jest problem z turbiną, która włącza sie i ciągnie dopiero od 2900-3000 tys obrotów. Auto jest zamulone i bardzo ciężko się rozpędza, ale jak osiągnie 3000 tys obrotów to nagle dostaje kopa i leci jak szalona.
Co może być tego przyczyną? Dodam tylko, że mam twardy hamulec, może coś z podciśnieniem? Byłem u mechanika i powiedzia, że najprawdopodobniej jest to zatkany kanał gdzieś w dolnej części silnika.
Problem z turbiną, dostaje kopa przy 3000tys obrotów
Strona 1 z 1
pompa Vaccum wytwarza podciśnienie?
tadziol napisał(a):Niedbale poskładany silnik.
zaklejone smarowanie pompy Vaccum?
Mechanik rozkręcał pompę, sprawdzał ją czy w ogóle działa, działa lecz nie ma smarowania bo ledwo co leci olej. Wymienił ją, nadal to samo. Diagnoza padła taka, że trzeba ponownie rozkręcić silnik cały wraz z rozrządem żeby dostać się do dołu silnika bo pewnie jest zatkany kanał, być może w bloku silnika. Dlatego też turbina włącza się przy 3000 tys obrotów bo jest za małe ciśnienie oleju i nie ma siły zaciągnąć "bączka" jak on to podsumował. Teraz pytanie czy może być to prawdą czy po prostu jest to zwykłe naciąganie żeby zarobić.
- Od: 21 gru 2018, 21:52
- Posty: 7
- Auto: Mazda Premacy
z tego co kojarzę to zasilanie oleju jest chyba z wałka rozrządu, ale trzeba by to sprawdzić
To niech zdemontuje lewy skrajny mostek walka rozrządu i wydłubie ten silikon co go tam nasmarkal i przy okazji zatkał kanał olejowy prowadzący z głowicy do walka rozrządu i rurki na której są zamontowane dźwigienki.
A blok silnika niech zostawi w spokoju.
A blok silnika niech zostawi w spokoju.
mmajevsky napisał(a):"twardy hamulec" był już przed demontażem silnika
mmajevsky napisał(a):gdy turbina działa hamulec jest w porządku.
mmajevsky napisał(a):Przed naprawą samochód demonem prędkości nie był ale jakoś się zbierał, po naprawie jest problem z turbiną
Wiadomo, że gdy zwieksze obroty powyżej 3000 tys to hamulec robi się "miękki", turbina tez wtedy zaczyna działać. Przed naprawą turbina działała bo był tłoczek zablokowany drutem i była cały czas otwarta. Po naprawie i regeneracji niestety jest tak jak pisałem wyżej.
Zauważyłem też, że gdy silnik jest zimny turbina włącza się przy okolo 2300 tys obrotów ale później wszystko wraca do normy jak się nagrzeje do 90 stopni i muli samochód jakbym jechał autobusem dopóki nie przekrocze 3000tys obrotów.
Zauważyłem też, że gdy silnik jest zimny turbina włącza się przy okolo 2300 tys obrotów ale później wszystko wraca do normy jak się nagrzeje do 90 stopni i muli samochód jakbym jechał autobusem dopóki nie przekrocze 3000tys obrotów.
- Od: 21 gru 2018, 21:52
- Posty: 7
- Auto: Mazda Premacy
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości