Mazda Xedos 9 TA KL '01 AT
Witam, po przygodzie z Xedosem 9 długo zastanawiałem sie jaki samochód wybrać miałem wiele typów ale serce i niezapomniane przeżycia z X9 wzieły góre. Uświadomiłem sobie że kupie kolejnego X9, przeglądałem wiele ofert.. Potem przestałem ale przez przypadek natknąłem się na ogłoszenie przeglądając Facebooka, był to czarny Xedos z Sosnowca. Po trzech tygodniach od zobaczenia ogłoszenia pojechałem go obejrzeć i ostatecznie kupiłem myśle że fajny egzemplarz. Madzia jest w fajnej kondycji mechanicznej, a jeśli chodzi o blache też nie jest źle ale wiadomo nadkola tylne są do zrobienia a reszta wyjdzie napewno z czasem . Napewno bede starać sie doprowadzić ją wszystkimi siłami do stanu idealnego .
Dane:
-Silnik: 2.5 V6 KL,
-Rok: 2001,
-Skrzynia: Automatyczna,
-Kolor: Czarny,
-Przebieg: 185 000 km,
Wyposażenie:
-Skórzana tapicerka,
-Elektrycznie otwierane szyby,
-Elektrycznie ustawiane i składane lusterka,
-Elektrycznie otwierany szyberdach,
-Elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie,
-Tempomat,
-Wspomaganie kierownicy,
-ABS,
-TCS,
-Klimatyzacja Automatyczna,
-Webasto Thermo Top + Sterowanie Telestart T70,
-Alarm i Centralny zamek,
-Światła przeciwmgielne,
-Radia nie było zostało zakupione przez poprzedniego właściciela od naszego kolegi Jędrzeja więc jest oryginalne,
Naprawy, Wymiany:
-Wymiana końcówek drążków kierowniczych (zrobione),
-Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów i kolektorem ssącym (zrobione OEM),
-Wymiana oleju i filtrów (zrobione olej Motul 300V POWER),
-Wymiana oleju w skrzyni biegów (do zrobienia)
-Wymiana rozrządu (do zrobienia),
-Przejrzenie całego zawieszenia,
Reszta wyjdzie pewnie na przeglądzie ale jestem dobrej myśli
Plany:
-Pomalowanie pokryw zaworów (zrobione [Niebieski Metalic]),
-Pomalowanie kolektora ssącego (zrobione [Srebrny i Niebieski Metalic])
-Usunięcie rdzy do zera (malutkie dwa ogniska rdzy na tylnej klapie oraz tylne nadkola),
-Doprowadzenie lakieru do ładnego stanu jak narazie, w przyszłości pomalowanie całości u dobrego lakiernika,
-Obniżenie ale żeby dało się jeździć po naszych wspaniałych drogach..
-Ładne 18" alufelgi,
-Regeneracja reflektorów przednich,
-Zamontowanie porządnych głośników oraz wygłuszenie całego środka,
-Złożenie całego nowego układu wydechowego,
-Malowanie skórzanych foteli i kanapy (są poprzecierane ale sądze że poprzedni właściciel za mocnej chemi też użył przy czyszczeniu ponieważ są widoczne zacieki na tylnej częsci oparcia fotela pasażera ,
-Obszycie kierownicy, lewarka zmiany biegów oraz dzwigni hamulca ręcznego,
-Wymiana oświetlenia na ledy,
zgodnie z obietnicą lepsze zdjęcia
Dane:
-Silnik: 2.5 V6 KL,
-Rok: 2001,
-Skrzynia: Automatyczna,
-Kolor: Czarny,
-Przebieg: 185 000 km,
Wyposażenie:
-Skórzana tapicerka,
-Elektrycznie otwierane szyby,
-Elektrycznie ustawiane i składane lusterka,
-Elektrycznie otwierany szyberdach,
-Elektrycznie regulowane i podgrzewane fotele przednie,
-Tempomat,
-Wspomaganie kierownicy,
-ABS,
-TCS,
-Klimatyzacja Automatyczna,
-Webasto Thermo Top + Sterowanie Telestart T70,
-Alarm i Centralny zamek,
-Światła przeciwmgielne,
-Radia nie było zostało zakupione przez poprzedniego właściciela od naszego kolegi Jędrzeja więc jest oryginalne,
Naprawy, Wymiany:
-Wymiana końcówek drążków kierowniczych (zrobione),
-Wymiana uszczelek pod pokrywami zaworów i kolektorem ssącym (zrobione OEM),
-Wymiana oleju i filtrów (zrobione olej Motul 300V POWER),
-Wymiana oleju w skrzyni biegów (do zrobienia)
-Wymiana rozrządu (do zrobienia),
-Przejrzenie całego zawieszenia,
Reszta wyjdzie pewnie na przeglądzie ale jestem dobrej myśli
Plany:
-Pomalowanie pokryw zaworów (zrobione [Niebieski Metalic]),
-Pomalowanie kolektora ssącego (zrobione [Srebrny i Niebieski Metalic])
-Usunięcie rdzy do zera (malutkie dwa ogniska rdzy na tylnej klapie oraz tylne nadkola),
-Doprowadzenie lakieru do ładnego stanu jak narazie, w przyszłości pomalowanie całości u dobrego lakiernika,
-Obniżenie ale żeby dało się jeździć po naszych wspaniałych drogach..
-Ładne 18" alufelgi,
-Regeneracja reflektorów przednich,
-Zamontowanie porządnych głośników oraz wygłuszenie całego środka,
-Złożenie całego nowego układu wydechowego,
-Malowanie skórzanych foteli i kanapy (są poprzecierane ale sądze że poprzedni właściciel za mocnej chemi też użył przy czyszczeniu ponieważ są widoczne zacieki na tylnej częsci oparcia fotela pasażera ,
-Obszycie kierownicy, lewarka zmiany biegów oraz dzwigni hamulca ręcznego,
-Wymiana oświetlenia na ledy,
zgodnie z obietnicą lepsze zdjęcia
Ostatnio edytowano 28 lip 2018, 14:16 przez Devil97, łącznie edytowano 4 razy
No wreszcie żeś temat założył
Auto obmacane, oby dobrze woziło po drogach, z dala od...
Auto obmacane, oby dobrze woziło po drogach, z dala od...
Życie jest zbyt krótkie żeby jeździć dieslem
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
_____________________________________________________________
Dawne auta:
Citroen Xsara II 1,6 16V 2003
Mazda 6 GG/GY 2005 2,0 MZR-CD 136 KM MT
Mazda 3 BM 2016 2,0 SkyActiv-G 120KM MT "Śnieżynka"
-
Tomasz W.
- Od: 22 lis 2015, 15:59
- Posty: 1522 (227/225)
- Skąd: Bydgoszcz / Poznań
- Auto: Mazda 3 Hikari, 2,0 150KM AT
Mocne żaróweczki ale z przodu są inne i z tyłu inne będzie sie wymieniać oświetlenie to i z tym sie może coś pomyśli
Ładny Xedos. Plany fajnie życzę powodzenia w ich realizacji
Zamiast 18 pomyślał bym o jakiś 19 i niskim profilu
Zamiast 18 pomyślał bym o jakiś 19 i niskim profilu
Hmmm kuszą te 19' ale im niższy profil tym bardziej trzeba uważać przy naszych drogach... Niestety nie mamy takich ładnych dróg jak nasi zachodni sąsiedzi
Ostatnio trochę się działo.. Naprawiłem antene okazało się że bat jest w dobrym stanie był trochę przegięty więc go naprostowałem, miał też wytartą pierwszą zębatke przy silniczku i nie miał plastikowej rolki dociskającej taśme do zębatki więc "uruchomiłem swoje kontakty" i dołożyłem dobre z innej anteny teraz działa już jak nowa
Odmalowałem też wycieraczki,
zająłem się trochę kosmetyką silnika,
zamontowałem zmieniarke cyfrową jest schowana za zaślepką gdzie powinny być kasety,
wymieniłem końcówki drążków kierowniczych na CTR,
wyczyściłem odpływy w drzwiach przednie były suche ale w tylnych prawych były ze 3 litry wody a w lewych mniej więcej połowa tego wypłukałem cały dół drzwi więc będzie spokój myśle że na dłuższy czas (uprzedzając pytania nie wdała się rdza )
Madzia dostała też zestaw kosmetyków, pare ręczniczków itp.
Niedawno też przy wypadzie na stacje z Gontą spotkaliśmy przez przypadek wandmax'a (jeśli dobrze pamiętam)
A tu efekt wosku od Soft99 (Dark & Black Wax)
Odmalowałem też wycieraczki,
zająłem się trochę kosmetyką silnika,
zamontowałem zmieniarke cyfrową jest schowana za zaślepką gdzie powinny być kasety,
wymieniłem końcówki drążków kierowniczych na CTR,
wyczyściłem odpływy w drzwiach przednie były suche ale w tylnych prawych były ze 3 litry wody a w lewych mniej więcej połowa tego wypłukałem cały dół drzwi więc będzie spokój myśle że na dłuższy czas (uprzedzając pytania nie wdała się rdza )
Madzia dostała też zestaw kosmetyków, pare ręczniczków itp.
Niedawno też przy wypadzie na stacje z Gontą spotkaliśmy przez przypadek wandmax'a (jeśli dobrze pamiętam)
A tu efekt wosku od Soft99 (Dark & Black Wax)
Hehe musi sie świecić Torba Soft'a była w zestawie. Masz torbe w zestawie kosmetyków od Soft'a były dostępne mają jeszcze być ale nie wiem kiedy dokladnie musiałbyś sie z nimi skontaktować
Dymian napisał(a):Akurat cały zestaw mnie nie interesuje, bo sporo rzeczy mam skompletowanych różnych marek- tylko brakuje mi jakiegoś organizatora na to.
No samego kuferka raczej u nich nie kupisz chyba że o czymś nie wiem ale wybór jest toreb na kosmetyki a ceny wahają sie od 35zl do nawet 335zl coś dla siebie napewno znajdziesz
Sachim napisał(a):Widziałem na żywo, czarny Xed robi robotę.
Jak skończę przy nim dłubać (nie wiadomo za ile lat to nastąpi) to będzie robiło dopiero robote
Matthew90 napisał(a):Bardzo ładnie się to prezentuje i co najważniejsze posuwa w dobrym kierunku, czyt. im starsze, tym lepsze jeśli się dba:D pozdrawiam
Trzeba dbać o auta a szczegolnie o te których jest coraz mniej
Pozdr.
Longbow napisał(a):Przekonałem Cię do czarnego poczekaj jak skończę mojego to teraz ja Cię odwiedzę
A po za tym, piękny egzemplarz
Czarny sie trafił i bardzo dobrze czekam z niecierpliwością możesz przyjechać VIPem pod domem mam kawałek dobrej drogi hehe czekam a możliwe że ja cie wczesniej odwiedze i sprawdze jak tam prace sie posuwają dzięki dzięki
Ostatnio nie miałem zbytnio czasu żeby zaaktualizować temat ale do rzeczy pod maską troche sie zmieniło, zostały wymienione uszczelki pod pokrywami zaworów i kolektorem ssącym na OEM (przy rozkręcaniu uciekł mi dystans, plastikowa tulejka od listwy wtryskowej Jędrzej jak zawsze poratował ) i odrazu pomalowane w nazwijmy to barwy klubowe pokrywy i kolektor. Problem był niektórym zresztą dość znany z rurką od EGR ale dało rade po połowie puszki WD-40 i godzinie siłowania sie z kolegą ją odkręcić więc nie trzeba było ciąć. Wymieniony olej na Motul 300V Power filtry i przy okazji płukanka silnika a z pierdołek to wymieniony panel sterowania nawiewami ze wzgledu na wydrapany(?) lakier na pokrętle od zmieniania temperatury (podziękowania dla Jędrzeja) i odrazu wypolerowane szkiełka od kompa były dosyć mocno porysowane.. Hmm, to chyba wszystko co ostatnio sie działo.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości