Szarpanie przy niższych obrotach na gazie. Na benzynie okey.
Strona 1 z 1
Witam. Zakupiłem 2 miesiące temu Mazdę 323f Ba 1.5 97r z zamontowana w 2011 roku instalacją Stag 200. Problem tkwi w tym że poniżej 2200 obr/min auto po rozgrzaniu silnika szarpie (odczucie jak by wypadał zapłon czy nie dostawał gazu). Powyżej tych obrotów nie szarpie (czasami pojedyncze szarpnięcie na cały dzień się zdąży) i nasila sie szarpanie gdy wjeżdżam pod górkę. Oraz falują często obroty (czasami tak że po dodaniu gazu zgaśnie silnik). Na benzynie nic nie faluje, nic nie szarpie i ma moc. W ostatnim czasie (za mojej kadencji pod maską wymieniłem :
– przewody wn na magnetti
– świece NGK cały komplet (te z pojedynczą blaszką)
– uszczelniony cały układ dolotu powietrza
– wymieniony filtr powietrza
– skalibrowany 4 razy gaz
– wymienione filtry (oba)
– ustawione ciśnienie gazu
– dysze rozwiercone do 2mm
Problem w tym że byłem już u 2 gazowników i stwierdzili że to wina silnika lub osprzętu a 3 mechaników powiedziało że to wina gazu. Stwierdzili po tym że na benzynie chodzi bez zarzutu. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki ponieważ wydałem już dużo kasy a efektów brak. Pozdrawiam
– przewody wn na magnetti
– świece NGK cały komplet (te z pojedynczą blaszką)
– uszczelniony cały układ dolotu powietrza
– wymieniony filtr powietrza
– skalibrowany 4 razy gaz
– wymienione filtry (oba)
– ustawione ciśnienie gazu
– dysze rozwiercone do 2mm
Problem w tym że byłem już u 2 gazowników i stwierdzili że to wina silnika lub osprzętu a 3 mechaników powiedziało że to wina gazu. Stwierdzili po tym że na benzynie chodzi bez zarzutu. Proszę o pomoc w znalezieniu usterki ponieważ wydałem już dużo kasy a efektów brak. Pozdrawiam
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
Reduktor ile ma już nalatane?
Instalacja gazowa ma już przejechane około 110 tyś km
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
Sprawdź układ zapłonowy – do lpg potrzebna jest nieco większa energia wyładowania niż dla benzyny.
Poza tym po tych 110kkm to czas najwyższy byłoby popatrzeć na stan reduktora i wtrysków.
Poza tym po tych 110kkm to czas najwyższy byłoby popatrzeć na stan reduktora i wtrysków.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jak na filmiku poniżej. Proszę o interpretację numerków kodów błędu z filmiku. Pozdrawiam.
https://youtu.be/QI3SVfIgjX8
https://youtu.be/QI3SVfIgjX8
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
Ciekawe co z tym filmikiem mamy zrobić??
Coś tam nagrałeś ale z tego nic nie wynika – nie wiem czy wynika to z lenistwa czy niewiedzy.
Jest za krótki bo cała sekwencja nie zdążyła się powtórzyć wiec ciężko jest jednoznacznie powiedzieć jakie są bledy.
Zrób innaczej: skasuj błędy i przejedz się trochę (zrób z kilkanaście km) na samej benzynie – jeśli błędów nie ma to .... ew. problemy tylko masz z gazem.
Pamiętaj, że s pamięci sterownika mogą być zapisane staaaare błędy o ile nikt ich nie wykasował.
To jest naprawdę ważne i konieczne do weryfikacji.
Swoją drogą to przy tym aucie zainteresuj się diagnostyka za pomocą ELM327 – poczytaj temat o tym.
Coś tam nagrałeś ale z tego nic nie wynika – nie wiem czy wynika to z lenistwa czy niewiedzy.
Jest za krótki bo cała sekwencja nie zdążyła się powtórzyć wiec ciężko jest jednoznacznie powiedzieć jakie są bledy.
Zrób innaczej: skasuj błędy i przejedz się trochę (zrób z kilkanaście km) na samej benzynie – jeśli błędów nie ma to .... ew. problemy tylko masz z gazem.
Pamiętaj, że s pamięci sterownika mogą być zapisane staaaare błędy o ile nikt ich nie wykasował.
To jest naprawdę ważne i konieczne do weryfikacji.
Swoją drogą to przy tym aucie zainteresuj się diagnostyka za pomocą ELM327 – poczytaj temat o tym.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek nie rób mu teraz młynu. Ja mu wysłałem ten tester. Niech nagra dłuższy film żeby sekwencja się zazębi i wszystko będzie wiadomo.
Masz rację, że film jest za krótki ale to nie zmienia tematu – jeśli na benzynie jest ok (trzeba to zweryfikować!) to pozostaje problem TYLKO instalacji lpg.
W instalacji lpg sekwencyjnej auto musi poprawnie pracować na benzynie aby można było o czymkolwiek debatować o pracy na gazie.
W instalacji lpg sekwencyjnej auto musi poprawnie pracować na benzynie aby można było o czymkolwiek debatować o pracy na gazie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Usunąć błędy odłączając minus od akumulatora i wciskając pedał hamulca na 30 sekund? I potem podpiąć Aku?
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
Może tak być
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam. Oto filmik z diagnostyki po skasowaniu błędów i jeździe 50 km na samej benzynie. https://youtu.be/BePSdhhHh1s
Jakie to błędy
Jakie to błędy
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
P1402 – problem z EGR
W zasadzie nie powinno wpływać na szarpanie silnikiem.
W zasadzie nie powinno wpływać na szarpanie silnikiem.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czyli mam błędy 4 cyfrowe nie 2?
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
Gdzieś tu był wątek o tym kiedy jakie błędy były tj od jakiego rocznika. Sprawdziłbym mimo wszystko jeszcze aparat zapłonowy i kable – magneti mareli to niestety kiepska firma. Miałem do czynienia z cewką od nich i padła po 5 miesiącach.
Moja mazda w środku wygląda jak ta że zdjęcia na dole (kierownica bez znaczka mazdy) a rok pierwszej rejestracji to 11 luty 1997r.
Dopisano 7 maja 2018, 11:37:
Może ktoś z takim autem jak ja mam byłby w stanie podjechać na Śląsk do Chorzowa i zobaczyć co mojemu dolega....
Dopisano 7 maja 2018, 11:37:
Może ktoś z takim autem jak ja mam byłby w stanie podjechać na Śląsk do Chorzowa i zobaczyć co mojemu dolega....
- Od: 24 kwi 2018, 18:30
- Posty: 7
- Skąd: Chorzów Śląskie
- Auto: Mazda 323f Ba 1.5 1997r. PB + LPG Stag 200
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości