Mazda MX-6 GE KL '94 JDM Black Mamba
Niestety Michał nie wszystko da się wypolerować wibracyjnie ze względu na wymiary przedmiotu i z obawy aby wewnątrz danej części nie zostały resztki materiału polerskiego.
Nie mniej jednak będę się starał żeby nowy motor prezentował się reprezentatywnie
Nie mniej jednak będę się starał żeby nowy motor prezentował się reprezentatywnie
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Dzialania nad silnikiem ida powolutku do przodu. Mam nadzieje ze za kilka miesiecy nowe serce bedzie juz w Madzi
Na razie wykonano:
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– panewki glowne i korbowodowe firmy KING
Ponadto nabylem rodzinny dopowozik do codziennego uzytkowania
Jak na razie mam calkiem przyjemne oddczucia z jazdy.
Na razie wykonano:
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– panewki glowne i korbowodowe firmy KING
Ponadto nabylem rodzinny dopowozik do codziennego uzytkowania
Jak na razie mam calkiem przyjemne oddczucia z jazdy.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Załóż temat o tym Lexusie bo fajnie wygląda, to będzie już czwarty lex na forum ostatnio modna staje się ta marka.
Kociak500 napisał(a):Wrócę jeszcze do tematu kompa z KJ sam to będziesz podlaczal czy kupujesz gotowa przejściówkę z neta?
Hmm dobre pytanie... zobaczymy jak wyjdzie z czasem. Na razie mam go jak na lekarstwo. Jesli bede mial czas sam zrobie przejsciowke, jak nie to wtedy zamowie z USA pewnie od kolesia "Wiring by Scott".
W tym momencie chce chociaz podmienic silnik na nowy po maksymalnym remoncie. Potem przyjdzie czas na podmiane przeplywki, wtryskow i kompa zeby osiagnac zamierzony efekt
Ostatnio edytowano 24 kwi 2017, 16:05 przez kobe31, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Polowa prac zwiazanych z silnikiem zakonczona Dol silnika zlozony w calosc. Teraz zaczynamy dzialac z gora. Nastepnym etapem beda przerobki pod nowe ECU.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
też mnie to czeka ladnie wyglada;p widze ze ciagle obstajesz przy doladowaniu to najnizsza polka tloka tak?
julek napisał(a):ladnie wyglada;p widze ze ciagle obstajesz przy doladowaniu to najnizsza polka tloka tak?
Czy na 100% bedzie doladowanie zobaczymy... na razie licze ze wyremontowana hybryda de/ze z dodatkami KJ jako jednostka wolnossaca wypluje 185-195 koni. Zamontowane tloki maja standardowa polke.
Jesli nie, wtedy bedziemy dzialac z niskodoladowanym turbo.
julek napisał(a):też mnie to czeka
Powodzenia z dzialaniami. Wbrew pozorom remont KL'a wcale nie jest tani jesli chcesz go przeprowadzic na odpowiednim poziomie.
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Bedzie ciezko 195km na niskim tloku. Moim zdaniem juz teraz podejmuj decyzje z doladowaniem Bo albo moc na wolnnosaku albo na turbo. Tutaj zeby wykrzesac granice 200km napewno bez wysokich tlokow noe da rady. Z kolei pozniej wysoki tlok nie nadaje sie do turba:p ps. Dorwales walki?
julek napisał(a):Bedzie ciezko 195km na niskim tloku. Moim zdaniem juz teraz podejmuj decyzje z doladowaniem Bo albo moc na wolnnosaku albo na turbo. Tutaj zeby wykrzesac granice 200km napewno bez wysokich tlokow noe da rady. Z kolei pozniej wysoki tlok nie nadaje sie do turba:p ps. Dorwales walki?
Jest to wykonalne. Widziałem przykłady z USA. Weź pod uwagę że większość komponentów będzie ZE, wtryski docelowe to 280cc, kompletny układ wydechowy z kwasówki i jak ogarne kabelkologię ECU z Millera. Nie mniej jednak czas i hamownia zweryfikuje wyniki. Z resztą nie mam nie wiadomo jakiego ciśnienia że ma być 200 koni.
Wałków niestety jeszcze nie mam
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
kasuj ogloszenie w "kupie" bo mi konkurencje robisz To co robimy zawody kto pierwszy znajdzie?
Ostatni element silnikowej ukladanki w postaci ostrych walkow KL-31 w koncu do mnie dotarl wczoraj Wymaga troche pracy ale nie jest zle. Zostalo zlozyc gore silnika w calosc, podmienic silnik i cieszyc sie z jazdy
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Około 2 tygodnie temu zakończyły się prace związane z hybrydą ZE. Oczywiście nie obyło się bez drobnych komplikacji ale operacja zwieńczona sukcesem. Zostały tylko drobne poprawki.
Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Bardzo przyjemny dźwięk układu wydechowego Powerflow
Tak dla porównania komora silnika kiedyś i dziś
2010
2017
Remont silnika obejmował:
– uszczelki pokryw zaworów OE Mazda
– uszczelki kolektora dolotowego KL-ZE OE Mazda
– uszczelki głowic KL-ZE OE Mazda
– uszczelka przepustnicy KL-ZE OE Mazda
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– komplet nowych tłoków firmy KING
– panewki główne i korbowodowe firmy KING
– planowanie głowic ZE
– frezowanie gniazd i docieranie zaworów
– osiowanie wałków rozrządu
– nowe prowadnice Japan OEM
– nowe zawory ssące Japan OEM
– nowe zawory wydechowe Japan OEM
– nowe sprężynki zaworowe OE Mazda
– malowanie proszkowe miski olejowej
– malowanie pokryw zaworów w kolorze złotym
– piąty bieg z FS'a
– olej na dotarcie GM 10w40
– olej docelowy Eneos Sustina 5W30
Ponadto:
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych na HEL
– wymiana pompy paliwa na Walbro 255
– wymiana osłon tarcz hamulcowych tył
– wymiana wszystkich przewodów hamulcowych na miedziane
– wymiana przewodów paliwowych na miedziane
– podłączenie lusterek elektrycznych J-spec
– wymiana maglownicy
– regeneracja pompy wspomagania
– nowe końcówki drążków kierowniczych
– wymiana tulei rozrusznika
– nowy filtr paliwowy
– nowa poduszka skrzyni biegów
– nowy przewód elastyczny do wysprzęglika
– zbieżność zawieszenia
Pierwsze wrażenia z jazdy bardzo pozytywne. Bardzo przyjemny dźwięk układu wydechowego Powerflow
Tak dla porównania komora silnika kiedyś i dziś
2010
2017
Remont silnika obejmował:
– uszczelki pokryw zaworów OE Mazda
– uszczelki kolektora dolotowego KL-ZE OE Mazda
– uszczelki głowic KL-ZE OE Mazda
– uszczelka przepustnicy KL-ZE OE Mazda
– polerowanie wału
– szlif cylindrów
– wykonanie płaszczyzny bloku
– sodowanie bloku
– przeróbka korbowodów KJ pod inny sworzeń
– przeróbka tłoków i sworzni na zabezpieczenie
– sprawdzenie stóp głównych bloku
– spr/pasowanie luzów panewek
– komplet nowych tłoków firmy KING
– panewki główne i korbowodowe firmy KING
– planowanie głowic ZE
– frezowanie gniazd i docieranie zaworów
– osiowanie wałków rozrządu
– nowe prowadnice Japan OEM
– nowe zawory ssące Japan OEM
– nowe zawory wydechowe Japan OEM
– nowe sprężynki zaworowe OE Mazda
– malowanie proszkowe miski olejowej
– malowanie pokryw zaworów w kolorze złotym
– piąty bieg z FS'a
– olej na dotarcie GM 10w40
– olej docelowy Eneos Sustina 5W30
Ponadto:
– wymiana elastycznych przewodów hamulcowych na HEL
– wymiana pompy paliwa na Walbro 255
– wymiana osłon tarcz hamulcowych tył
– wymiana wszystkich przewodów hamulcowych na miedziane
– wymiana przewodów paliwowych na miedziane
– podłączenie lusterek elektrycznych J-spec
– wymiana maglownicy
– regeneracja pompy wspomagania
– nowe końcówki drążków kierowniczych
– wymiana tulei rozrusznika
– nowy filtr paliwowy
– nowa poduszka skrzyni biegów
– nowy przewód elastyczny do wysprzęglika
– zbieżność zawieszenia
Ostatnio edytowano 11 wrz 2017, 22:39 przez kobe31, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
O kurcze... trzeba przyznać, że lista imponująca, i wizual w komorze też "troszkę" się zmienił
Pełen podziw za wytrwałość i realizację tylu modów.
Brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy na końcu – podsumowana finansowego całej tej listy
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 22:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Na jakim Ecu to teraz lata? Dolot trzeba poprawić aby był odizolowany od komory i jej ciepła.
-
Największy Ścigant
- Od: 19 lis 2015, 19:40
- Posty: 915 (5/8)
- Skąd: Kalisz
- Auto: Jest:
Mazda MX-3 KL-DE '91
Była:
Mazda MX-3 KL-DE '93
Pokazałem żonie focie komory silnika przed i po remoncie i nawet ona się zachwycała mówiąc, że to świetna rzecz iż ludzie mają taką pasję
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA!
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA!
jedrzej07 napisał(a):<wow>
O kurcze... trzeba przyznać, że lista imponująca, i wizual w komorze też "troszkę" się zmienił
Pełen podziw za wytrwałość i realizację tylu modów.
Brakuje mi tu jeszcze jednej rzeczy na końcu – podsumowana finansowego całej tej listy
Dzięki Jedrzej. Co do podsumowania finansowego nie podam konkretnej kwoty ale powiem że grubo i można za to kupić parę mx6
jurand napisał(a):Pokazałem żonie focie komory silnika przed i po remoncie i nawet ona się zachwycała mówiąc, że to świetna rzecz iż ludzie mają taką pasję
Dla mnie (nieosiągalna) RE-WE-LA-CJA!
Dzięki za pozytywną ocenę zarówno Twoją jak i Małżonki.
Działaj działaj z xedem i z czasem też osiągniesz mega stan.
marcinowozniako napisał(a):Na jakim Ecu to teraz lata? Dolot trzeba poprawić aby był odizolowany od komory i jej ciepła.
Obecnie seryjne ECU z KL-DE. Po dotarciu silnika planuje zmienić sterowanie wraz z kilkoma innymi modyfikacjami.
Po 1,5 tygodnia użytkowania udało się dokonać drobnych poprawek po swapie.
Ponadto wpadł nowy olej do silnika Motul 5W30.
No i jeden z ostatnich elementów układanki czeka na montaż
- Od: 4 sty 2012, 21:23
- Posty: 166
- Skąd: Suwałki
- Auto: マツダ MX-6 2.5 KL-DE '94
Czemu nowy wiatrak? chyba za dużo kasy masz Powiem ci szczerze ze bym cos pomyslal nad komora jeszcze bo cos sie troche nie zgrywa z niebieskimi kablami do tego kup orginalne najlepiej czarne i bedzie lepiej;p
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości