Mazda5 CR LF 2008 2.0 SPORT
1, 2
Cześć
Przyszedł czas by pochwalić się, podzielić moim najnowszym zakupem, mianowicie mazdą 5 w wersji sport. Mazdę zakupiłem z Niemiec przy pomocy Bartka z CARPASJA. Podczas kupna auto miało 117tkm.
Zanim na dobre zacząłem nią jeździć dokonałem kilku napraw/usprawnień, ale o tym później.
Dane techniczne :
* Wersja Sport
* Kolor GALAXY GRAY
* Data produkcji: 2008
* Benzyna 146KM
* Welurowa tapicerka
* Podgrzewane fotele przód
* Skrzyniam manualna 6-cio biegowa
* Klimatronic
* Przyciemniane tylne szyby
* Radio CD (zmieniarka na 6 płyt)
* Tempomat
* Alufelgi 17"
* Xenony + halogeny
* Czujnik zmierzchu
* Czujnik deszczu
* Hak
Wykonane usprawnienia:
* Wymiana Tarcz (TRW) oraz klocków (ATE) tylnych hamulców
* Wymiana oleju na mazda original oil 5W30
* Profesjonalna konserwacja podwozia z zabezpieczeniem elementów zawieszenia (hydropiaskowanie, dwa rodzaje podkładów, farba właściwa), profili zamkniętych oraz pomalowanie szmacianych tylnych nadkoli farbą AKSILBET (patent ściągnięty z forum, bo w drugim aucie: Premacy, robiłem to samo.
* Woskowanie z półrocznym środkiem chroniącym warstwę woskową.
* Zakup opon zimowych Continental
* Montaż Instalacji LPG z następującymi elementami: zbiornik 47 litrów (trzeba było podnieść 3 rząd siedzeń), wielozawór TOMASETTO ACHILLE AT.02, parownik AC S.A. R01, wtryskiwacze HANA 2000, sterownik STAG Q-BOX PLUS.
* Naprawa zmieniarki CD, dzięki dla kolegi "airbob"
* Wygłuszenie skrzyni biegów (w porównaniu do Premacy pracuje głośniej, ale pewnie dlatego, ze jest dużo wyżej zamontowana. Wygłuszenie pomogło.
Jak na razie oprócz paru kosmetycznych poprawek, m.in., montaż skrzyneczek w bagażniku obok zbiornika gazu (ściągnięte od kolegi "hrabia82") nie zamierzam póki co nic upiększać, tuningować etc. Najważniejsze, by się dobrze i bezawaryjnie jeździło.
Poniżej trochę zdjęć, jakość kiepska, bo robiona kiepskim telefonem, jak ogarnę się bardziej i pogoda się poprawi to wrzucę coś lepszego. Enjoy
Przyszedł czas by pochwalić się, podzielić moim najnowszym zakupem, mianowicie mazdą 5 w wersji sport. Mazdę zakupiłem z Niemiec przy pomocy Bartka z CARPASJA. Podczas kupna auto miało 117tkm.
Zanim na dobre zacząłem nią jeździć dokonałem kilku napraw/usprawnień, ale o tym później.
Dane techniczne :
* Wersja Sport
* Kolor GALAXY GRAY
* Data produkcji: 2008
* Benzyna 146KM
* Welurowa tapicerka
* Podgrzewane fotele przód
* Skrzyniam manualna 6-cio biegowa
* Klimatronic
* Przyciemniane tylne szyby
* Radio CD (zmieniarka na 6 płyt)
* Tempomat
* Alufelgi 17"
* Xenony + halogeny
* Czujnik zmierzchu
* Czujnik deszczu
* Hak
Wykonane usprawnienia:
* Wymiana Tarcz (TRW) oraz klocków (ATE) tylnych hamulców
* Wymiana oleju na mazda original oil 5W30
* Profesjonalna konserwacja podwozia z zabezpieczeniem elementów zawieszenia (hydropiaskowanie, dwa rodzaje podkładów, farba właściwa), profili zamkniętych oraz pomalowanie szmacianych tylnych nadkoli farbą AKSILBET (patent ściągnięty z forum, bo w drugim aucie: Premacy, robiłem to samo.
* Woskowanie z półrocznym środkiem chroniącym warstwę woskową.
* Zakup opon zimowych Continental
* Montaż Instalacji LPG z następującymi elementami: zbiornik 47 litrów (trzeba było podnieść 3 rząd siedzeń), wielozawór TOMASETTO ACHILLE AT.02, parownik AC S.A. R01, wtryskiwacze HANA 2000, sterownik STAG Q-BOX PLUS.
* Naprawa zmieniarki CD, dzięki dla kolegi "airbob"
* Wygłuszenie skrzyni biegów (w porównaniu do Premacy pracuje głośniej, ale pewnie dlatego, ze jest dużo wyżej zamontowana. Wygłuszenie pomogło.
Jak na razie oprócz paru kosmetycznych poprawek, m.in., montaż skrzyneczek w bagażniku obok zbiornika gazu (ściągnięte od kolegi "hrabia82") nie zamierzam póki co nic upiększać, tuningować etc. Najważniejsze, by się dobrze i bezawaryjnie jeździło.
Poniżej trochę zdjęć, jakość kiepska, bo robiona kiepskim telefonem, jak ogarnę się bardziej i pogoda się poprawi to wrzucę coś lepszego. Enjoy
Ostatnio edytowano 31 sty 2018, 15:29 przez AXe_MeXx, łącznie edytowano 1 raz
Gratulacje!
I oby jak najszybciej zrobiło się ciepło, żebyś mógł ją zrzucić z tych obleśnych kołpaków i założyć alusy
I oby jak najszybciej zrobiło się ciepło, żebyś mógł ją zrzucić z tych obleśnych kołpaków i założyć alusy
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
KyRy napisał(a):Gratulacje!
I oby jak najszybciej zrobiło się ciepło, żebyś mógł ją zrzucić z tych obleśnych kołpaków i założyć alusy
Wspaniałe spinery.
b. ładna 5ka, więcej zdjęć.
Ładne ciemne koło i będzie git.
Tak to prawda, przyznaje się bez bicia, nie miałem pomysłu co dopasowac do tych stalówek, tak wiec pomieszałem kolor nadwozia ze srebrnymi i wyszły takowe....
Jak macie jakieś pomysły na upiększenie tego, chętnie posłucham porad.
Lentie alu mam standardowe i one już wyglądaja o nieBBo lepiej, albo i dwa:)
Jak macie jakieś pomysły na upiększenie tego, chętnie posłucham porad.
Lentie alu mam standardowe i one już wyglądaja o nieBBo lepiej, albo i dwa:)
Tu może jakiś pomysł http://allegro.pl/kolpaki-mazda-nr1-16c ... 36269.html
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Dla mnie mniejszym obciachem jest czarna stal poza tym przez kołpaki szybciej felgi rdzewieją.
Wysłane z XRN3P przy użyciu Tapatalka
Wysłane z XRN3P przy użyciu Tapatalka
- Od: 6 mar 2008, 23:15
- Posty: 932 (35/77)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 6 (GH)2.0 '09
MX-5(NBFL)1.8 '01
poprzednio:
6 (GY) Sport Wagon 3.0 V6 (AJ) 2004
626(GF,FS),MX-6(GE,KL-DE),323F(BJ,RF)
hrabia82 napisał(a):nooo to pokaż trochę więcej fotek, no i oczywiście te skrzyneczki jak Ci wyszły?
Zdjęć ze względu na pogodę jeszcze nie pstrykałem, a skrzyneczki będą w przyszłym tygodniu, także pokaże jak to wygląda za niedługo:)
AXe_MeXx napisał(a):Nie wiem jak to jest w innych kolorach, ale przy szarych M5 to jest normalna rzecz. Na żywo widziałem dwie i miały tak samo.
Połowa na allegro jest malowana... to co jest powszechne nie znaczy się być normalne...
Do Mazdy ciężko dobrać kolor – katalogowo dobierasz- to zawsze się różni...
Jak lakierowałem tylny zderzak to dopiero 2-gi lakiernik sobie poradził z wyzwaniem..
W sztucznym oświetleniu było ok, ale w dziennym świetle zderzak odcieniem różnił się trochę od reszty i mnie to irytowało.
Dopiero jak drugi lakiernik zrobił kilka prób lakierując blaszki na gotowo i zapisując mieszanki w kompie to mu się udało
Była zabawa z pigmentami i malowanie różnym ciśnieniem – sam klar też ma duże znaczenie...
I jak tam M5 lata na LPG? Bo też mam M5 od niedawna i się zastanawiam. PS Czy korzystasz z "i-stop" na lpg?
-
Michu78
Ale ty masz już nową M5 oznaczenie CW, ja mam CR. U Ciebie bodajże jest bezpośredni wtrysk benzyny i instalacja musiałaby być inna, pytałem o to kogoś na forum zanim wybrałem "starszą" wersję, w której nie ma i-stop.
Cześć miałem wrzucić fotki skrzynek, ale jakoś mi się zapomniało, albo nie wrzucałem bo mam je, ale nie zamontowane. W sumie sprawdził się patent z trzymaniem duperelków w katonach, nic nie lata i nie hałasuje tak więc chwilowe rozwiazanie okazało się długoterminowe
Madziocha ma się dobrze tylko oleju popić lubi, próbuję narazie półśrodków, po pierwszej płukance nic się nie poprawiło, ale będę próbował tego zabiegu jeszcze dwa razy. Wymieniłem w przednim zaiweszeniu łączniki stabilizatora (to musiałem zorbić), a przy okazji tylne tuleje wahaczy, sworznie i paski klinowe. Komfort jazdy świetny, audio gra b. dobrze (jestem ciekaw, czy to ze względu na wersję auta, bo czytałem na forum i ludzie niezbyt pozytywnie się wypowiadali o audio w M5).
W wakację planuję wyjazd do Chorwacji (z zapasem oleju na dolweki ;p).
Ogólnie póki co jestem zadwolony:)
Madziocha ma się dobrze tylko oleju popić lubi, próbuję narazie półśrodków, po pierwszej płukance nic się nie poprawiło, ale będę próbował tego zabiegu jeszcze dwa razy. Wymieniłem w przednim zaiweszeniu łączniki stabilizatora (to musiałem zorbić), a przy okazji tylne tuleje wahaczy, sworznie i paski klinowe. Komfort jazdy świetny, audio gra b. dobrze (jestem ciekaw, czy to ze względu na wersję auta, bo czytałem na forum i ludzie niezbyt pozytywnie się wypowiadali o audio w M5).
W wakację planuję wyjazd do Chorwacji (z zapasem oleju na dolweki ;p).
Ogólnie póki co jestem zadwolony:)
Spróbuj przejść z 5w30 na 5w40 np. na Valvoline
Winkle Kotliny http://www.mx5klubpolska.pl/forum/viewt ... 93#p490493
Przy następnej płukance przechodzę na 5 w 40, ale póki co dalej będzie to olej firmy COMMA: X-FLOW TYPE G, z danych produktu wynika, że parametry są OK i jak najbardziej pasują do auta. Wybieram COMMA, bo jak okażę się, że i tak będę musiał dolewać dopóki nie uzbieram na remoncik to będę to robił tańszym kosztem (mam dobrą cenę za ten olej – baniak 20 litrów za 300zł z pewnego źródła).
Gratuluję, bardzo ładna M5, mam podobną i chciałbym Cię prosić o rozwinięcie tematu wygłuszenia skrzyni biegów. Czyli jak to robiłeś, czy sam czy w jakimś zakładzie itp. Interesuje mnie również gumowa mata w bagażniku. Gdzie kupiona, jaka firma.. bo ładnie przesłania dziurę, która zazwyczaj pozostaje po podniesieniu trzeciego rzędu siedzeń.
Czy tak dużo musisz dolewać oleju? Mojej dolewam 0,5l na 20000 km (5W50).
Czy tak dużo musisz dolewać oleju? Mojej dolewam 0,5l na 20000 km (5W50).
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość