Sytuacja wygląda tak, że nie mam biegu 1,3,5 a jest bieg 2 i 4, co to może być? Mechanik mówił coś o linkach zmiany biegów czy tam wodziku(sam już nie wiem), możecie mi podać dokładną nazwe tego, w jakich cenach to oscyluje
Potrzebuje tych informacji na wczoraj
Z góry dziekuje za pomoc
Skrzynia biegów, brak biegów
Strona 1 z 1
Jedna linka odpowiada za wybranie pary biegów odpowiednio: 1-2 lub 3-4 lub 5-R, a druga linka służy do ich włączania lub wyłączania. Inaczej: jedna linka powoduje wciśnięcie w dół lub wyciągnięcie do góry wybieraka w skrzyni biegów, a druga linka pociąga lub popycha dźwigienkę wybieraka umożliwiając włączenie konkretnego biegu z uprzednio wybranej pary biegów. Przestudiowałem to (dosłownie) tej zimy przy -10*C na dworze – działanie lewarka i wybieraka w skrzyni.
Aczkolwiek nie wykluczam możliwości uszkodzenia linki, choć dla mnie to byłoby dziwne, bo jak jedna z linek jest pęknięta, to lewarek lata luźno na boki i da się wbić tylko parę biegów, która była wbita podczas jej pęknięcia (1-2, 3-4 lub 5-R) lub też jak pęknie druga linka, to skrzynia pozostaje włączona na danym biegu, a lewarek lata luźno wprzód lub w tył. Objawy uszkodzenia którejś z linek są raczej takie same w każdej marce i modelu auta.
Skoro kolega może wbić tylko te biegi, które są bliżej ręcznego, to strzelam na przykład wypięcie się linki z zatrzasków przy skrzyni albo przy lewarku.
Co by nie było, to trzeba zajrzeć w okolice lewarka od biegów i wybieraka w skrzyni (pod akumulatorem). Jak linki będą na miejscu, to trzeba je odpiąć i spróbować na zgaszonym silniku powbijać biegi manewrując odpowiednio wybierakiem. Jak będzie ok, to linka od włączania biegów do wymiany.
Aczkolwiek nie wykluczam możliwości uszkodzenia linki, choć dla mnie to byłoby dziwne, bo jak jedna z linek jest pęknięta, to lewarek lata luźno na boki i da się wbić tylko parę biegów, która była wbita podczas jej pęknięcia (1-2, 3-4 lub 5-R) lub też jak pęknie druga linka, to skrzynia pozostaje włączona na danym biegu, a lewarek lata luźno wprzód lub w tył. Objawy uszkodzenia którejś z linek są raczej takie same w każdej marce i modelu auta.
Skoro kolega może wbić tylko te biegi, które są bliżej ręcznego, to strzelam na przykład wypięcie się linki z zatrzasków przy skrzyni albo przy lewarku.
Co by nie było, to trzeba zajrzeć w okolice lewarka od biegów i wybieraka w skrzyni (pod akumulatorem). Jak linki będą na miejscu, to trzeba je odpiąć i spróbować na zgaszonym silniku powbijać biegi manewrując odpowiednio wybierakiem. Jak będzie ok, to linka od włączania biegów do wymiany.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6