Dobór odpowiednich opon i felg do aut
Czy felgi o wymiarach 16 x 7j i 42mm offset z oponami 205/60/R16 wejdą do mazdy 6 GH z 2009 roku? Czy nie będą trzeć o nadkola? Oryginały jakie mam u siebie to 18 x 7.5j i 60mm offset z oponami 225/45/R18. Proszę o szybką odpowiedź bo mam okazje takowe kupić. Pozdrawiam!
Edit 26.10.2015
Felgi kupione i pasuja.
Edit 26.10.2015
Felgi kupione i pasuja.
Hej nie doczekałeś się odpowiedzi, ale dobrze że pasują
Tu fajny kalkulator jest http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
I wychodzi na to, że praktycznie idealnie pokrywają się wszystkie parametry. Natomiast nie wiem jak wyszło by porównanie do zalecanego fabrycznie rozmiaru.
A teraz moje pytanie:
Mam zalecany rozmiar fabryczny 185/65/r14, jednak moją madzie wypuścili na alu r15 i jeżdżę na oponach 185/55/r15.
Niestety chcę kupić nowe zimówki i widzę, że ten rozmiar jest strasznie drogi.
Podsumowując pytanie do znawców / praktyków – co myślicie o założeniu 195/65/r15 jeśli zalecane jest 185/65/r14 ?
Wrzucam screeny z tego kalkulatora:
Różnie jakieś są ale czy jeśli nie przeszkadza mi przekłamanie prędkościomierza i rozstaw osi na oponach praktycznie się nie zmieni można śmiało zrobić taki myk?
Tu fajny kalkulator jest http://www.miata.net/garage/tirecalc.html
I wychodzi na to, że praktycznie idealnie pokrywają się wszystkie parametry. Natomiast nie wiem jak wyszło by porównanie do zalecanego fabrycznie rozmiaru.
A teraz moje pytanie:
Mam zalecany rozmiar fabryczny 185/65/r14, jednak moją madzie wypuścili na alu r15 i jeżdżę na oponach 185/55/r15.
Niestety chcę kupić nowe zimówki i widzę, że ten rozmiar jest strasznie drogi.
Podsumowując pytanie do znawców / praktyków – co myślicie o założeniu 195/65/r15 jeśli zalecane jest 185/65/r14 ?
Wrzucam screeny z tego kalkulatora:
Różnie jakieś są ale czy jeśli nie przeszkadza mi przekłamanie prędkościomierza i rozstaw osi na oponach praktycznie się nie zmieni można śmiało zrobić taki myk?
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
nie kupie bo taki rozmiar też strasznie drogi wolę kupić porządne zimówki w tym oklepanym rozmiarze. Ktoś jeździ na takim trochę różniącym się od zalecanego? Jakieś większe wady, problemy pewnie raczej nie odczuwalne?
Ogólnie niepotrzebnie brałem stalówki na zimę 15", a teraz masz płać za opony i dziwne rozmiary
EDIT:
Oczywiście nie jestem aż takim Januszem;p Biorę 185/60 15R różnica praktycznie 1% więc ok i ceny przystępne
Ogólnie niepotrzebnie brałem stalówki na zimę 15", a teraz masz płać za opony i dziwne rozmiary
EDIT:
Oczywiście nie jestem aż takim Januszem;p Biorę 185/60 15R różnica praktycznie 1% więc ok i ceny przystępne
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Czołem,
Chciałym poprosić o radę.
Mazdę nabyłem dawno temu razem z oponami 195/50/15 82H na felgach alu.
Nadają się już tylko do wyrzucenia, więc czas na nowe.
I tu mam pytanie: czy muszę będą do mojej madzi pasowały opony 195/65/15? (ważne, żeby nic na pewno nie obcierało).
Moja madzia: 323f BA 1.5 1995r Z5.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Radi
Chciałym poprosić o radę.
Mazdę nabyłem dawno temu razem z oponami 195/50/15 82H na felgach alu.
Nadają się już tylko do wyrzucenia, więc czas na nowe.
I tu mam pytanie: czy muszę będą do mojej madzi pasowały opony 195/65/15? (ważne, żeby nic na pewno nie obcierało).
Moja madzia: 323f BA 1.5 1995r Z5.
Proszę o pomoc.
Pozdrawiam,
Radi
pod linkiem https://www.tacomaworld.com/tirecalc?ti ... -195-65r15 masz porównanie zalecanego rozmiaru, do tego który podajesz. Nie odpowiem Ci, czy będzie ocierać, ale myślę że nie – średnica opony jest o 4cm większa, czyli 2cm z każdej strony dojdzie. Jest dużo większy balon
Będziesz miał przekłamanie przy 100km/h ok 6 km/h – prędkościomierz pokaże Ci mniejszą prędkość niż jedziesz rzeczywiście i może się trochę dziwnie jeździć o ile czujesz każdą zmianę w aucie;p
Popatrz sobie jak się ma ten rozmiar z którym kupiłeś, do tego zalecanego – jest też różnica ale mniejsza.
Sam decyduj;p
Jeśli chcesz kupować nowe to poszukaj jakiegoś bardziej zbliżonego rozmiaru, żeby te procentowe różnice były poniżej 1,5% a na pewno poniżej 3%. Na bardziej typowych rozmiarach można sporo zaoszczędzić, sam się o tym przekonałem.
Będziesz miał przekłamanie przy 100km/h ok 6 km/h – prędkościomierz pokaże Ci mniejszą prędkość niż jedziesz rzeczywiście i może się trochę dziwnie jeździć o ile czujesz każdą zmianę w aucie;p
Popatrz sobie jak się ma ten rozmiar z którym kupiłeś, do tego zalecanego – jest też różnica ale mniejsza.
Sam decyduj;p
Jeśli chcesz kupować nowe to poszukaj jakiegoś bardziej zbliżonego rozmiaru, żeby te procentowe różnice były poniżej 1,5% a na pewno poniżej 3%. Na bardziej typowych rozmiarach można sporo zaoszczędzić, sam się o tym przekonałem.
- Od: 8 mar 2012, 20:02
- Posty: 200
- Skąd: Tczew
- Auto: nadwozie: Mazda 323 C V (BA) rok prod: 1994/1995
silnik: 1.8 16V DOHC BP *po remoncie
Jezeli juz to max 195/60 montuj, jeszcze lepiej 195/55, lub 185/60. A jesli Ci sie dobrze jezdzilo i podobalo z wygladu to zaloz takie jak miales. Jest w czym przebierac do takiego samochodu.
WItam. posiadam Mazde 626 GE Sedan 2.0 benzyna z 1994r. Aktualnie jeżdżę na standardowych R14, chciałbym wymienić te piekne kołpaki jak na tym zdjęciu:
Znalazłem coś takiego na olx.pl:
Czy będa potrzebne jakies modyfikacje? Czy opony powinny wejść?
Znalazłem coś takiego na olx.pl:
Czy będa potrzebne jakies modyfikacje? Czy opony powinny wejść?
- Od: 29 gru 2015, 20:11
- Posty: 6
- Auto: Mazda 626 1994r 2.0 GE
Standardowo do takich alufelg 16" z mazdy6 zalecany jest rozmiar opony 205/55 16". Zerknij do instrukcji obsługi, czy przewiduje ona taki rozmiar opon. Tutaj masz informacje dotyczące wymiarów felg stosowanych w 6-tce: viewtopic.php?f=412&t=99823
Cześć Panowie,
potrzebuje Waszej rady, jestem na kupnie 2 szt. opon, rozmiar 205/50 r17.
Opony stare są zząbkowane i niesamowicie huczą w trakcie jazdy, czas na zmianę.
Do tej pory założone były kierunkowe wspomnianych rozmiarów, z racji słabego wygłuszenia samochodu potrzebuje coś dobrego jakościowo oraz własnie, dość cichego, co możecie polecić?
potrzebuje Waszej rady, jestem na kupnie 2 szt. opon, rozmiar 205/50 r17.
Opony stare są zząbkowane i niesamowicie huczą w trakcie jazdy, czas na zmianę.
Do tej pory założone były kierunkowe wspomnianych rozmiarów, z racji słabego wygłuszenia samochodu potrzebuje coś dobrego jakościowo oraz własnie, dość cichego, co możecie polecić?
Takie pytanie natury technicznej.
Wczoraj miała u mnie w aucie miejsce przekładka na zimówki, które mam na stalówkach (KFZ czy insze takie). Parametry niby zgodne z katalogowymi 5x114,3 szerokość 6,5 ET 46 o67,1
Tylna oś siadła tip-top w kołnierzu centrującym piasty, natomiast na przedniej osi po obu stronach monter stwierdził delikatne luzy (średnica felgi dosłownie minimalnie większa niż kołnierz). I zadał pytanie czy nie było pierścieni do nich.
Na moje pytanie czy mam się tym przejmować odparł tylko, że widocznie tak ma być.
To drugi mój sezon na tych stalówkach i dopiero teraz zwróciłem na to uwagę. Facet dokręcił i nic się nie dzieje – nie występuje bicie.
Gdzieś czytałem, że przy takich niewielkich różnicach liczonych na milimetry (przy braku pierścienia) można je zniwelować na śrubach z łbem stożkowym, ale nie wydaje mi się ta teoria słuszna, bo przecież jedyną rolą stożków jest zniwelowanie zjawiska samoodkręcania się śrub/nakrętek.
Swoją drogą to jest to rzadkie zjawisko uraczyć pierścień centrujący na stalówce?
Wczoraj miała u mnie w aucie miejsce przekładka na zimówki, które mam na stalówkach (KFZ czy insze takie). Parametry niby zgodne z katalogowymi 5x114,3 szerokość 6,5 ET 46 o67,1
Tylna oś siadła tip-top w kołnierzu centrującym piasty, natomiast na przedniej osi po obu stronach monter stwierdził delikatne luzy (średnica felgi dosłownie minimalnie większa niż kołnierz). I zadał pytanie czy nie było pierścieni do nich.
Na moje pytanie czy mam się tym przejmować odparł tylko, że widocznie tak ma być.
To drugi mój sezon na tych stalówkach i dopiero teraz zwróciłem na to uwagę. Facet dokręcił i nic się nie dzieje – nie występuje bicie.
Gdzieś czytałem, że przy takich niewielkich różnicach liczonych na milimetry (przy braku pierścienia) można je zniwelować na śrubach z łbem stożkowym, ale nie wydaje mi się ta teoria słuszna, bo przecież jedyną rolą stożków jest zniwelowanie zjawiska samoodkręcania się śrub/nakrętek.
Swoją drogą to jest to rzadkie zjawisko uraczyć pierścień centrujący na stalówce?
-
Maciek
- Od: 17 sie 2013, 20:33
- Posty: 2292 (24/111)
- Skąd: Białystok / Wysokie Mazowieckie
- Auto: JEST
Mazda6 GJ Sky-G 2.5 '14 SkyPassion
BYŁA
Mazda3 1.6 BK MZ-CD '05
Witajcie forumowicze,
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem nowej Mazdy 3 (wersja Enso). Wyjechałem z salonu na 18 calowych felgach i do nich właśnie kupuję opony zimowe. Jako że dziś rano w Warszawie sypał śnieg, wypadałoby się pośpieszyć
Zastanawiam się nad 3 modelami:
– Bridgestone BLIZZAK LM-32 215/45 R18 93 V
– Yokohama W-DRIVE V902A 215/45 R18 93 V
– Continental CONTIWINTERCONTACT TS 850P 215/45 R18 93 V
Różnica cenowa między pierwszymi dwoma jest niewielka, między ContiWinterContaract a tamtymi 100 zł.
Jako że jest to moje pierwsze auto, jestem totalnie zielony w tej kwestii. Samochód jest i będzie użytkowany przez 5 dni w tygodniu w mieście, reszta poza nim na wyjazdach – odśnieżone autostrady lub pokryte ubitym śniegiem/lodem boczne drogi
Jakieś rady?
Pozdrawiam, sozosaise
Od 3 miesięcy jestem posiadaczem nowej Mazdy 3 (wersja Enso). Wyjechałem z salonu na 18 calowych felgach i do nich właśnie kupuję opony zimowe. Jako że dziś rano w Warszawie sypał śnieg, wypadałoby się pośpieszyć
Zastanawiam się nad 3 modelami:
– Bridgestone BLIZZAK LM-32 215/45 R18 93 V
– Yokohama W-DRIVE V902A 215/45 R18 93 V
– Continental CONTIWINTERCONTACT TS 850P 215/45 R18 93 V
Różnica cenowa między pierwszymi dwoma jest niewielka, między ContiWinterContaract a tamtymi 100 zł.
Jako że jest to moje pierwsze auto, jestem totalnie zielony w tej kwestii. Samochód jest i będzie użytkowany przez 5 dni w tygodniu w mieście, reszta poza nim na wyjazdach – odśnieżone autostrady lub pokryte ubitym śniegiem/lodem boczne drogi
Jakieś rady?
Pozdrawiam, sozosaise
-
sozosaise
Jeżeli znasz angielski to najlepsza strona z doborem i recenzjami opon :
http://www.tyrereviews.co.uk/
Ewentualnie na naszym forum temat :
viewtopic.php?f=329&t=16077
edit: na twoim miejscu poszanowałbym te 18 cali na których masz letnie opony i kupił 16 cali felgi aluminiowe + opony. Felgi wedle uznania, jak nie chcesz szukać to sprawdź katalog felg Mazdy do twojego auta. Ceny bezpośrednio od dealera mogą być wyższe ale zawsze możesz poszukać jeszcze na allegro używane/nowe w dobrym stanie byle tylko były oryginalne.
http://www.tyrereviews.co.uk/
Ewentualnie na naszym forum temat :
viewtopic.php?f=329&t=16077
edit: na twoim miejscu poszanowałbym te 18 cali na których masz letnie opony i kupił 16 cali felgi aluminiowe + opony. Felgi wedle uznania, jak nie chcesz szukać to sprawdź katalog felg Mazdy do twojego auta. Ceny bezpośrednio od dealera mogą być wyższe ale zawsze możesz poszukać jeszcze na allegro używane/nowe w dobrym stanie byle tylko były oryginalne.
Ostatnio edytowano 9 lis 2016, 20:23 przez drevny, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 kwi 2013, 02:09
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 3 BL MPS 2.3T L3-VDT 2012r.
Ja dzisiaj byłem w serwisie i po długim namyśle zamówiłem nie tylko opony, ale i stalówki (hybrydy)
Jak sam liczyłem w domu to za komplet Bridestonów na 18" zapłaciłbym tyle, co za stalówki z oponami. Ponieważ w większości jeżdżę po Warszawie i nie robię za dużo kilometrów, to wybrałem opony z półki średniej.
Policz sobie, czy nie opłacałoby Ci się kupić dodatkowych felg i mniejszych gum.
Jak sam liczyłem w domu to za komplet Bridestonów na 18" zapłaciłbym tyle, co za stalówki z oponami. Ponieważ w większości jeżdżę po Warszawie i nie robię za dużo kilometrów, to wybrałem opony z półki średniej.
Policz sobie, czy nie opłacałoby Ci się kupić dodatkowych felg i mniejszych gum.
-
Dowiczd
Jeżeli kupiłeś Mazdę ze względu na wygląd, to poszukiwanie 16" jak piszą koledzy wyżej sobie daruj. Natomiast co do opon, pisałem już o tym w jakimś wątku na tym forum, szukaj takich z rantem ochronnym felgi. Mam OEMowe zimówki z Yokohamy bez tego rantu i OEMowe letnie Miecheliny z rantem i to niestety na zimówkach (gdy auto było nowe i bardziej o nie dbałem) zaliczyłem kilka szlifów felgą o krawężnik i to w dosyć dobrych warunkach (bez śniegu itd.). Na letnich też kilka razy zdarzyło mi się zahaczyć o krawężnik, ale śladów po tym nie mam żadnych. Tutaj masz opisane nieco o rancie i jego oznaczeniach u niektórych producentów: http://www.oponeo.pl/artykul/rant-ochronny-opon natomiast z tego co widzę po ofertach w internecie, to trzeba pytać o każdą oponę, czy takowy rant posiada czy nie. A szkoda tańszymi o 50 czy 100zł na sztuce oponami niszczyć sobie ładne, nowe felgi.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki