Stukanie luźno zamocowanych klocków hamulcowych.
Strona 1 z 1
Witam.
Ostatnimi czasy podczas jazdy słyszę dziwne "chrobotanie", dźwięk jakby ktoś szybko stukał paznokciami w metalową rurkę czy coś takiego, ewentualnie potrząsał puszką z jakimiś kuleczkami – nie wiem jak to dokładniej opisać Dźwięk ten powstaje przeważnie 5-10 km po rozpoczęciu jazdy ale zawsze ustaje jak tylko minimalnie wcisnę pedał hamulca (tzn przy hamowaniu tego nie ma, puszczam hamulec i znow jest). Odgłosy te pojawiły się właśnie po serwisie hamulców przednich (wymiana tarcz, klocków i zacisków) ale był to tylko jednorazowy incydent więc nie zawracałem sobie tym głowy. Kilka dni temu zmieniłem opony na zimowe i hałas znów powrócił – tym razem na dobre.
Co mogę w tym temacie zrobić ? Zdjąć koła i posprawdzać wszystkie śrubki przy hamulcach ? A może koła źle dokręcone czy coś innego ? Wiem, że ciężko w takich sytuacjach doradzać przez net ale każda pomoc mile widziana
Pzdr
Ostatnimi czasy podczas jazdy słyszę dziwne "chrobotanie", dźwięk jakby ktoś szybko stukał paznokciami w metalową rurkę czy coś takiego, ewentualnie potrząsał puszką z jakimiś kuleczkami – nie wiem jak to dokładniej opisać Dźwięk ten powstaje przeważnie 5-10 km po rozpoczęciu jazdy ale zawsze ustaje jak tylko minimalnie wcisnę pedał hamulca (tzn przy hamowaniu tego nie ma, puszczam hamulec i znow jest). Odgłosy te pojawiły się właśnie po serwisie hamulców przednich (wymiana tarcz, klocków i zacisków) ale był to tylko jednorazowy incydent więc nie zawracałem sobie tym głowy. Kilka dni temu zmieniłem opony na zimowe i hałas znów powrócił – tym razem na dobre.
Co mogę w tym temacie zrobić ? Zdjąć koła i posprawdzać wszystkie śrubki przy hamulcach ? A może koła źle dokręcone czy coś innego ? Wiem, że ciężko w takich sytuacjach doradzać przez net ale każda pomoc mile widziana
Pzdr
Ostatnio edytowano 5 lis 2008, 16:40 przez m3bk, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
seb2k6, pierwsze co zrób, to popraw tytuł tematu na zgodny z regulaminem.
Masz na to 24h.
Sprawdź wszystkie "blaszki" montażowe klocków hamulcowych, bo albo Ci ich ktoś nie włożył, albo są już zardzewiałe/pogięte/zużyte i nie trzymają klocków, a te się poruszają powodując stukanie/chrobotanie.
Masz na to 24h.
Sprawdź wszystkie "blaszki" montażowe klocków hamulcowych, bo albo Ci ich ktoś nie włożył, albo są już zardzewiałe/pogięte/zużyte i nie trzymają klocków, a te się poruszają powodując stukanie/chrobotanie.
Sprzedam sporo części do MX-6/626 GE KL
Temat poprawiony, mam nadzieję, że teraz ok?
A co do stukania – jeśli to wina tych blaszek i rzeczywiście dobrze nie trzymają klocków to czy
jazda w obecnej sytuacji jest bezpieczna czy należy jak najszybciej się tym zająć ?
pzdr
A co do stukania – jeśli to wina tych blaszek i rzeczywiście dobrze nie trzymają klocków to czy
jazda w obecnej sytuacji jest bezpieczna czy należy jak najszybciej się tym zająć ?
pzdr
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Witam.
Szukając przyczyn dziwnego stukania w tylnych kołach znalazłem luz na klockach hamulcowych. Tzn klocki w miejscu osadzenia nie siedzą ciasno tylko mają niedużą przestrzeń aby poruszać się na linii równoległej do tarczy hamulcowej. Jeśli przy obracaniu
koła tarcza dotknie klocek to przesuwa go sobie a ten uderza w miejsce mocowania i stąd te stukanie.
Mam nadzieje, że dobrze to opisałem i rozumiecie o co chodzi
I teraz pytanie: co muszę wymienić? Klocki ? Zacisk? Obydwie te części ?
Nie wiem czy klocki siedzą bezpośrednio w zacisku czy jest tam może jakaś część "pośrednia" – coś co mogło się np wyrobić i stąd klocek ma za dużo miejsca a nie trzeba byłoby wymieniać całego zacisku ?
Dzięki za pomoc.
Pzdr
Szukając przyczyn dziwnego stukania w tylnych kołach znalazłem luz na klockach hamulcowych. Tzn klocki w miejscu osadzenia nie siedzą ciasno tylko mają niedużą przestrzeń aby poruszać się na linii równoległej do tarczy hamulcowej. Jeśli przy obracaniu
koła tarcza dotknie klocek to przesuwa go sobie a ten uderza w miejsce mocowania i stąd te stukanie.
Mam nadzieje, że dobrze to opisałem i rozumiecie o co chodzi
I teraz pytanie: co muszę wymienić? Klocki ? Zacisk? Obydwie te części ?
Nie wiem czy klocki siedzą bezpośrednio w zacisku czy jest tam może jakaś część "pośrednia" – coś co mogło się np wyrobić i stąd klocek ma za dużo miejsca a nie trzeba byłoby wymieniać całego zacisku ?
Dzięki za pomoc.
Pzdr
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Napisz jakie klocko masz.
Ja kupiłem kieduś klocki kashiama i właśnie tak stukały.
przy innych klockach (ferrodo, ATE ) tego nie ma
Ewentualnie może brakować elementóe montażowych klocka hamulcowego (dwie blaszki i dwie sprężynki)
jeżeli brakuje to mozna dokupić duzo nie kosztują.
Ja kupiłem kieduś klocki kashiama i właśnie tak stukały.
przy innych klockach (ferrodo, ATE ) tego nie ma
Ewentualnie może brakować elementóe montażowych klocka hamulcowego (dwie blaszki i dwie sprężynki)
jeżeli brakuje to mozna dokupić duzo nie kosztują.
wyjmij swój klocek i go zmierz, poszukaj w internecie wymiarów klocków do twojej mazdy na http://sklep.intercars.com.pl powinineś znaleźć, bosch dosyć nieźle opisuje klocki, co prawda, nie mówię że klocki boscha są najlepsze, ale wymiary podaje dosyć poprawnie.
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=223232141734&pic=0&moto=0 tutaj masz do ciebie, o ile się nie mylę na tył
a tutaj na przód:
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=191621152119&pic=0&moto=0
jak pomierzysz swoje i będą miały identyczne rozmary, to znaczy że coś nie tak z zaciskiem... co prawda mało widziałem ale nigdy się z tym nie spotkałem.
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=223232141734&pic=0&moto=0 tutaj masz do ciebie, o ile się nie mylę na tył
a tutaj na przód:
http://sklep.intercars.com.pl/9935325643578/3355fhh65/show_pic.php?towkod=191621152119&pic=0&moto=0
jak pomierzysz swoje i będą miały identyczne rozmary, to znaczy że coś nie tak z zaciskiem... co prawda mało widziałem ale nigdy się z tym nie spotkałem.
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
seb2k6 napisał(a):Może jakaś fotorelacja
jest takowe cóś na forum http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=16697
"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
miałem bardzo podobny problem i już mówię rozwiązanie, trochę późno ale będzie dla przyszłych pokoleń
problem leży w braku blaszek ślizgowych i sprężynkach można to kupić w intercarsie bod nazwą "zestaw naprawczy" – bez komentaża, ale obsługa będzie wiedziała o co chodzi – koszt około 20zł
po prostu pomiędzy klockami a korpusem zacisku powinny być zarówno z dołu jaki i z góry specjalne blaszki które umożliwiają swobodny ślizg, a pomiędzy klockami muszą być dwie sprężyny w kształcie ^V^ mniej więcej odpowiadające za docisk klocków do tłoczyska z jednej strony i zacisku z drugiej
problem leży w braku blaszek ślizgowych i sprężynkach można to kupić w intercarsie bod nazwą "zestaw naprawczy" – bez komentaża, ale obsługa będzie wiedziała o co chodzi – koszt około 20zł
po prostu pomiędzy klockami a korpusem zacisku powinny być zarówno z dołu jaki i z góry specjalne blaszki które umożliwiają swobodny ślizg, a pomiędzy klockami muszą być dwie sprężyny w kształcie ^V^ mniej więcej odpowiadające za docisk klocków do tłoczyska z jednej strony i zacisku z drugiej
- Od: 8 lip 2009, 14:09
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 626 1.8 GE FP 93r LPG I gen
prawda
co więcej dużo bardziej opłaca się kupić ten zestaw naprawczy za 20 zł niż odczyszczać stare, które po chwili i tak będą do bani
co więcej dużo bardziej opłaca się kupić ten zestaw naprawczy za 20 zł niż odczyszczać stare, które po chwili i tak będą do bani
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
jak samemu w desperacji szukałem tych części to się ich nie doczytałem w zawartości żadnego pudełka, wiedziałem tylko że takie coś musi być na podstawie drugiego koła, ale nie kupiłem ani klocków ani zacisku więc nie wykluczone.
i poprawiam swojego powszedniego posta, cudo nazywa się Zestaw montażowy klocków hamulcowych, kosztuje około 35zł i wygląda tak
i poprawiam swojego powszedniego posta, cudo nazywa się Zestaw montażowy klocków hamulcowych, kosztuje około 35zł i wygląda tak
- Od: 8 lip 2009, 14:09
- Posty: 6
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: 626 1.8 GE FP 93r LPG I gen
seb2k6 napisał(a):A czy kupując nowe tarcze i klocki taki zestaw naprawczy jest w komplecie czy trzeba oddzielnie dokupic ?
Trzeba dokupić osobno... to jest oddzielny element... nie mówię, że akurat u Ciebie jest do wymiany, ale jak kupujesz lepsze klocki i tarczę, bo chcesz mieć dobre hamulce to od razu kup też zestaw naprawszy i wymienić płyn hamulcowy
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
Problem obluzowanych klockow zalatwilem doraznie przy pomocy blaszek wycietych z puszki po PEPSI. Zadzialalo swietnie- stuki zniknely.
Minus jest taki ze teraz slysze non stop stukajaca tylna polke, co doprowadza mnie do szalu
Pozdro dla wszystkich Maniakow przez duze M
Minus jest taki ze teraz slysze non stop stukajaca tylna polke, co doprowadza mnie do szalu
Pozdro dla wszystkich Maniakow przez duze M
- Od: 26 paź 2008, 19:55
- Posty: 8
- Auto: Xedos 6 2.0V6 <–&–> 626 GE 2.0
Zapytaj w odpowiednim dziale, ale rzeczywiście są tam takie blaszki i druciki-tzw. zestaw montażowy klocków hamulcowych.Kosztuje grosze tu masz tel zadzwoń tam...506153025 Carspeed-Lublin...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6