Problem z termometrem...

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Kamilczak » 31 maja 2016, 14:33

Witam.
Na wstępie zaznaczam ,że zapoznałem się ze wszystkimi wątkami odnośnie tego problemu(TERMOMETR) i nie znalazłem rozwiązania awarii w moim autku. ;(

Wszystko zaczęło się od wymiany filtru przeciwpyłkowego/klimatyzacji. Podczas wymiany zdemontowałem i odłączyłem skrzynkę z bezpiecznikami. Po ponownym podłączeniu klimatyzacja przez jakieś 5-8 sekund nie dawała znaku życia po czym nawiewy zaczęły normalnie działać. (prawdopodobnie komputerek musiał zaskoczyć). Po głębszej analizie stwierdziłem ,że rozprogramowały się szybki, godzina i stacje radiowe oraz gwiazda tematu termometr. Po wciśnięciu przycisku AMB wyświetlają się 3 "kreseczki" " --- " .
Zgodnie z zaleceniami z innych wątków odłączyłem aku na parę minut.(w moim przypadku ok.4-5 godzin)
historia ta sama klima i nawiewy nie działały przez parę sekund po czym zaskakiwały. Termometr dalej wyświetla " ---" Przejechałem ok 500km(ponoć załącza się po jakimś czasie) i nic to nie zmieniło. Sprawdziłem jeszcze raz skrzynkę i przewody wydają się być podłączone prawidłowo. Pytania:
1. Czy któryś z bezpieczników odpowiada za termometr? (wedle rozpiski nie ma takiego)
2. Czy dystans do pokonania jest bliżej określony i czy podczas pokonywania tego dystansu AMB ma być włączone? tzn. musi się ciągle wyświetlać " --- " ?
3. Które z przewodów odpowiadają za czujnik(termometr)? (sprawdzałem wszystkie może muszę przyjrzeć się bardziej wnikliwie ale któremu?)
4. Czy do zresetowania komputera wystarczy odpiąć aku? czy trzeba wykonywać to w jakiś określony sposób? wyczytałem ,że w niektórych autkach trzeba po odpięciu aku wielokrotnie wciskać sprzęgło czy hamulec... ale co ma piernik...?
5. Jak się resetuje komputer w m3 bez ingerencji mechanicznej? Przytrzymanie jakiś przycisków czy coś w tym stylu?

Z góry dzięki za pomoc!
Kamilczak
 

Postprzez Marcis » 1 cze 2016, 23:10

Reset kompa to zdjęcie klemy i wciśnięcie pedału hamulca na 30sekund. Trzeba podłączyć kompa i sprawdzić błędy. Wszystko oprócz tego Ci działa? Bo wątpię żeby termometr był na oddzielnym bezpieczniku, raczej jest powiązany. No ale może sprawdzić bezpieczniki przecież.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 941 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez marcin255 » 2 cze 2016, 08:12

Raczej jeszcze raz wszystkie wtyczki od skrzynki bezpieczników bym rozłączył i docisnął ponownie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez Kamilczak » 3 cze 2016, 12:15

Witam. Dzień dziecka przyniósł upragniony prezent. Działa!
sprawdziłem kolor przewodów i na skrzynce bezpieczników wiedziałem która to wiązka. Podociskałem przewody i jeszcze raz zapiąłem "wtyczke/wiązke" Termometr zaskoczył od razu.
Dziękuję za udział w wątku.
marcin255 wychodzi na to ,że właśnie w tym był problem.
Marcis, dzięki za info.

<piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo> <piwo>
Kamilczak
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323