Mazda6 GY RF5C 2004 |AERO|TITANIUM GREY|17"str.16| by ASIA M6 & Vasat
AAA to wiem ktory to miglanc!! W sobote sprzedal swoje zimowe kola 16'' z takimi samymi napisami jak u ciebie
-
WisniaUs
do normalnej jazdy na pewno nikt się nie przyczepił ale słyszałem, że scianki boczne to maja strasznie miękkie i jak ktoś jeździ ostrzej w zakrętach to nie za bardzo.. oczywiście do zwykłego dupowozu jezdzacego dużo w deszczu to najlepszy wyborrafalmazda6 napisał(a): chyba jeszcze nie słyszałem negatywnych opinii na temat tych opon
- Od: 13 sty 2014, 19:06
- Posty: 892
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6, 3.0 V6, 2004r.
Mazda RX8 2007r.
Mazda CX7 2008r.
Jeżdżę na nich trochę i często moja jazda jest agresywna, muszę się zgodzić Socyopatic gdy opony się rozgrzeją zaczynają się robić dość miękkie na bokach, chyba, że jest to przypadłość mojego niby balonu. Moja opona 205/50. Jeżdżę na nich 3 sezon i w deszczu nigdy nie miałem efektu aquaplaningu. Pomimo tej wady mogę polecić!
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
Rafał a powiedz czy masz wzmocnienia boczne w swoich i czy taki rant ochronny na felgę jak widać to na jednym moim zdjęciu gdzie celowo zrobiłem ujęcie tego rantu. Dlatego ja celowo wziąłem ten wyższy profil bo moja jazda może nie jest agresywna ale ale wchodzę z prędkościami ponad 150km/h w łuki i zakręty na autostradach i dużo poczytałem że profil 45 tego nie wytrzyma na dłuższą metę a zwłaszcza latem gdzie temperatura asfaltu przekracza 45st.Moze balon jest troszkę większy niż 45 ale nie wyobrażam sobie wystrzału koła przy 170km/h z przodu.
MIRAS M6, według oficjalnej strony Uniroyal wszystkie Rainsport 3 w rozmiarach 215/50 oraz 215/45 mają rant ochronny (skrót FR – flange rib). Tak samo w obu rozmiarach występują opony wzmocnione (skrót XL – Extra Load). Więc jeśli wybierać między 215/50, a 215/45 to oczywistym byłoby wybranie 215/45 – niższa guma na ściankach opony, mniej przechylania na boki.
Tabela ze strony Uniroyal (klik):
Skróty oznaczeń:
Tabela ze strony Uniroyal (klik):
Skróty oznaczeń:
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Jak pytałem u sprzedawcy o o profil 45 to powiedział mi że ma takie z indeksem prędkości do 240km/h i są one bez wzmocnienia bocznego i bez rantu i zaproponował mi profil 50 że wzmocnieniem i rantem i takie też wpadły. Dużo jest opinii o 45 że przy dużych prędkościach zwłaszcza latem potrafi wyskoczyć balon na boku ale nie wiem czy w tych wzmacnianych również. Coś w tym musi być bo na komplecie opon profil 50 wychodzi 500 zł drożej od profilu 45.
Są 3 różne typy opon 215/45, tak samo jak opon 215/50 (patrz post wyżej). Z tego co mówisz z profilu 45 miał na stanie jedynie te z indeksem V, które nie mają wzmocnienia jednak nadal mają one rant zabezpieczający (skrót FR). W tym rozmiarze są jeszcze dwie kolejne z indeksem Y (do 300km/h) – ze wzmocnieniem oraz bez.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
wiecie co? To chyba przypadłość RainSport'ów ja latam na dwójkach i w sumie myślałem że starte boki wynikają z mojego dość agresywnego stylu jazdy, ale nie patrzyłem na stan RainSport'ów w innych samochodach i ten sam problem. Widocznie one tak mają, a i w trójkach tego nie wyeliminowali ciekawe jak wyglądała sprawa w jedynkach
Mirek krótko to krótko ale latałem na profilu 215/45 Rainsport w Rykach i jakoś nie zauważyłem problemów.
https://www.facebook.com/BippuPoland
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
https://www.facebook.com/LS4HVIP/
Wsparcie przy wyszukaniu oraz pomoc przy sprowadzeniu części z Japonii
-
Tomek grupa rozwoju forum
- Od: 11 kwi 2008, 15:18
- Posty: 1813 (55/50)
- Skąd: Olsztyn/Szczytno/obecnie Łódź
- Auto: Lexus LS400 4.0 V8 1998
Mazda6 GG LF`06 2.0 156,5KM@6676RPM 196,3Nm@4218RPM Noblessgrau
była Mazda Xedos 9 TA KL 2001 AT
była Mazda 323f 2.0 V6 BA
była Mazda 323f 1.6 BG
Moim zdaniem prędzej bok pójdzie w profilu 50 niz 45, bo bardziej pracuje na zakrętach, ale nie jestem ekspertem.
Mówię oczywiście o ostryn pokonywaniu zakrętów na granicy przyczepności
Mówię oczywiście o ostryn pokonywaniu zakrętów na granicy przyczepności
-
Im trudniej, tym lepiej
- Od: 19 cze 2015, 07:10
- Posty: 1053 (35/34)
- Skąd: Grupa Łódzka
- Auto: Mazda 6 GY LFVE '06
Mazda 323 BG B6 '92
Yoki napisał(a):Mirek krótko to krótko ale latałem na profilu 215/45 Rainsport w Rykach i jakoś nie zauważyłem problemów.
To widocznie dobrze trafiłeś albo masz model z wzmacnianymi bokami. Owszem Ryki dają wycisk oponom ale jest to jazda po równej nawierzchni i tylko krotkodystansowa bo na codzień raczej nikt tak nie szaleje. Ja muszę jednak liczyć się z tym że letnie gumy kręcą się w moim przypadku 20 000 km non-stop ponad 150km/h i wyjątek jest tylko jazda miejska po dziurawych drogach Opola ale to jest max.1500 km przez cały sezon.
MIRAS M6 napisał(a):Dlatego ja celowo wziąłem ten wyższy profil bo moja jazda może nie jest agresywna ale ale wchodzę z prędkościami ponad 150km/h w łuki i zakręty na autostradach i dużo poczytałem że profil 45 tego nie wytrzyma na dłuższą metę a zwłaszcza latem gdzie temperatura asfaltu przekracza 45st
MIRAS M6 napisał(a): Ja muszę jednak liczyć się z tym że letnie gumy kręcą się w moim przypadku 20 000 km non-stop
ale jest właśnie tak jak piszą wyżej – trzeba było do takiej jazdy brać niższy profil. Lepsze zachowanie w zakrętach, lepsza kontrola auta przy dużych prędkościach a i guma IMO dłużej wytrzyma przy takiej jeździe, to są przecież podstawowe zalety opon niskoprofilowych właśnie
- Od: 25 paź 2011, 21:48
- Posty: 1148 (0/16)
- Skąd: Bieruń
- Auto: Lexus IS 200t
Właśnie, mniejszy profil gumy jest mniej i nie ma co się tak wyginać. Ja tez mam z rantem ochronnym i wzmocnienia
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
CZyzbys sie kochal w GTR jak i ja???? heheheh Ja juz jezdzilem GTR'em z 2011 roku 1200hp,łeb urywa z kablami
-
WisniaUs
No nie powiem żebym jeszcze nie poszalał takim "KOCHANIE".Niech mi też pourywa kable
Uprzejmie proszę. Polecam się na przyszłość tylko już o normalnej porze. Mazda już na warsztacie. Ściągają miskę olejową bo nadszedł czas na czyszczenie smoka i nie wiem czy miska nie będzie do wymiany bo nawet i ona jest skorodowana.
Po zabiegu i wszystko ok.Miska z powrotem ta sama bo rudą powiało na niej ale tylko powierzchownie więc oczyszczona , hameraid a na koniec spray czarny mat i jest git. Ogólnie to na sitku smoka spodziewałem się większej tragedii bo ja zrobiłem 120 000 km bez zaglądania tam a nie wiem ile i czy w ogóle kiedyś zaglądał tam poprzedni właściciel. Tak czy siak żeby zapobiec klęsce w przyszłości sitko zostało usunięte bo w moim przypadku i częstotliwością wymian oleju jazda bez sitka jest nawet wskazana bo pompa oleju ma dużo lżej gdzie musi cisnąć olej przez 6-8h ciągłej jazdy przy 3000 rpm i więcej.
Do tego wymienione na regenerowane odbłyśniki xenonów i światła są jak marzenie
Do tego wymienione na regenerowane odbłyśniki xenonów i światła są jak marzenie
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości