Mazda 323F BJ FP 99' by KVJVK
Strona 1 z 1
Konnichiwa !
Krótka historia:
Mazdę zakupiłem w jednym z miejscowych komisów samochodowych dość przypadkiem, po około rocznym poszukiwaniu Japońskiej ślicznotki. Jest to moje pierwsze auto, a zarazem kupione z myślą o dalszych modyfikacjach, które w jakiś sposób już zaczął poprzedni właściciel. Plany jak plany zmieniają się od początku, a życie je tylko weryfikuje.
Zaczynając od początku auto zostało zakupione w grudniu 2012 roku, przechodząc swoją powolną metamorfozę. W 2015 zostało pozbawione rdzy i przeszło większość modyfikacji optycznych. Maj 2016 Mazda dostaje nowe serducho oznaczone literami FS oraz skrzynie biegów.
Zdjęcie z ogłoszenia
DANE OGÓLNE:
MODEL: 323F BJ
ROCZNIK: 1999
SILNIK: FS 03' ~131HP
PRZEBIEG: ~140tyś
WYPOSAŻENIE:
-klimatyzacja (wyciągnięta)
-poduszka powietrzna kierowcy i pasażera
-ABS, TCS
-el.szyby x4
-el.lusterka podgrzewane
-centralny zamek
-fotel pasażera składany w stolik
-halogeny
-fabrycznie sterowane radio z kierownicy
EKSPLOATACJA:
Idąc chronologicznie, po zakupie w 2012 roku (~212 tyś.)auto oczywiście dostało nowy rozrząd, filtry i olej. Została również wymieniona jedna z poduch silnika, lewy przedni wahacz wraz ze sworzniami i tulejami oraz klocki i tarcze hamulcowe. Auto przez to że nie było przygotowane do sprzedaży wymagało wymiany paru rzeczy lub naprawy np. został wymieniony licznik z powodu pęknięcia szybki czy trzeba było się pobawić z cięgnem nawiewu. Nie będę dokładnie się rozpisywał, ponieważ były to rzeczy praktycznie nie istotne. Następnie przez najbliższe dwa lata, czyli jakoś do zimy 2014 roku Mazda przejechała może 7000 KM w trakcie których z powodu dość sztywnego zawieszenia tylny amortyzator wyłamał poduchę mimo to BJ'tka nie wymagała dużego wkładu finansowego but jeszcze w 2014 roku dostało nowe świece NGK, kable wysokiego napięcia oraz nowe elementy zawieszenia np. łączniki stabilizatora. W skutek mojego temperamentu auto musiało również dostać nowy przegub zewnętrzny. Przez zimę 2014/2015 z auta zostały usunięte wszystkie ogniska rdzy (progi L/P, tylne nadkola, maska, rama przedniej szyby) oraz wykonana mechaniczna polerka. W 2015, zostały wymienione filtry, serducho zaczęło pracować na nowym oleju Motul 6100 10W40. Z usterek, musiałem usunąć niestety pęknięty wężyk sprzęgła, który unieruchomił je na kilka ładnych dni z powodu braku warunków do wymiany.
Niestety, pod koniec 2015 roku odezwał się silnik, z początku myślałem że to zawory, niestety się przeliczyłem i prawdopodobnie strzelił sworzeń jednego z tłoków, silnik pracuje ale lada dzień wyzionie ducha, gdyby tylko mógł bo na domiar złego dnia 7 Luty 2016 roku padła skrzynia, a więc auto zostało totalnie bez bebechów. Roślinka...
30 Maj 2016 po kilku miesięcznych poszukiwaniach FS'a w dobrym stanie i dobrej cenie dałem sobie spokój. Pogodzony znalazłem w okolicy bardzo zdrowy silnik FP wraz ze skrzynią manualną. Po założeniu i paru przygodach okazało się, że jest to silnik FS wyciągnięty z Premacy 03' wersja automat.
Podsumowując auto dostało nowy słupek, komputer, skrzynie biegów, tarcze sprzęgła, rozpórkę oraz zostały wymienione części eksploatacyjne takie jak rozrząd, pompa wody, zaworek pompy oleju, łożysko oporowe, przednią poduszkę silnika, świece oraz filtr oleju. Skrzynia i silnik zostały zalane olejami odpowiednio MILLERS 10W40 oraz MILLERS 75W80 TRX SYNTH.
MODYFIKACJE:
OPTYCZNIE:
-ściągniecie i zaślepienie tylnej wycieraczki
-dokładki przód, tył, progów
-trzecie światło stopu na czarno
-zderzak przód, tył na płasko
-oklejenie kierunkowskazów
-oklejenie(przyciemnienie) halogenów i tylnych kierunkowskazów
-oklejenie grilla
KOŁA:
Viper by RAIL 17x7,5 pomalowane proszkowo na biało
4x TOYO PROXES T1-R 205/40 R17
Wnętrze:
Seria
CAR-AUDIO:
-radio ALPINE CDE 130RM
-głośniki przód ALPINE SPG-17CS – 16.5 CM
-głośniki tył ALPINE SPG-17C2 – 16.5 CM
UKŁAD WYDECHOWY:
-zmodyfikowany kolektor wydechowy 4-1
-końcowy tłumik wymieniony na a'la sportowy
-dospawana końcówka z kwasiaka
UKŁAD DOLOTOWY:
-filtr stożkowy AEM
-wpuszczenie filtra pod błotnik
-dolot zimnego powietrza ze zderzaka
UKŁAD NAPĘDOWY:
-seria 1.8
-short shifter made by own garage.
UKŁAD HAMULCOWY:
-seria
ZAWIESZENIE:
-made by poprzedni właściciel
-amortyzatory SACHS jakaś sportowa wersja
-sprężyny niestety nie jestem w stanie określić producenta oraz dokładnych specyfikacji
-rozpórka górna przód Mazda sportive
PLANY:
Plany jak to plany się zmieniają:
Cele wyznaczone do lata 2017
– Pokrywa i rozpórka przednia na miętowo
– modyfikacja dolotu na kwasiaki z silikonowymi kolankami
– ogarnięcie komory silnika (kable, zbiorniczki, malowanie przerdzewiałych elementów)
– lakierowanie maski, tylnej klapy oraz dachu (przez widoczne przejścia na lakierze)
– przedni zderzak na gładko
– rejestracja na magnesach neodymowych
– tylna rejestracja kwadratowa
– zaciski na miętowo
– poliuretany
– Felga czarna 7,5/8x17
– przednie migacze pomarańczowe (wymiana)
– delikatne przyciemnienie szyb
– pełny układ wydechowy z kwasiaka
– X-bar oczywiście miętowy
Wnętrze:
– wygłuszenie drzwi
– wzmacniacz 4 kanałowy
– gałka zmiany biegów skunk2
– sportowa kierownica
– fotele kubełkowe + 4 punktowe pasy
– radio 2din
– wyszycie boczków i podsufitki z alcantary
W grę również wchodzi swap hamulców oraz przejście na gwintowane zawieszenie
lecz uzależnione jest to od środków finansowych
Ostatnio edytowano 7 cze 2016, 22:06 przez kowalczuk_karol, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 28 gru 2014, 01:01
- Posty: 4
- Skąd: Strzegom
- Auto: Mazda 323 BJ FP 99'
Witamy na forum i w dziale Nasze Mazdy Bardzo fajna BJ, a plany tym bardziej zacne Nie myślałeś o jakiś innych Japanach? JR-3 teraz jak mrówków na japońcach, bmkach czy VW JR-18 mogłoby tutaj dobrze siąść.
Szczerze mówiąc na początku w ogóle nie myślałem o Japanach. Po prostu na tą chwile dla mnie wygrywa ich stosunek ceny do jakości, a wzór bardziej szedłbym w strone JR-18. Chciałbym wytrzymalszą felgę i głownie o to chodzi. Zobaczymy jak to się potoczy
- Od: 28 gru 2014, 01:01
- Posty: 4
- Skąd: Strzegom
- Auto: Mazda 323 BJ FP 99'
zerwij ta folie z kierunkow i pomaluj je farbką tamiya, efekt bedzie lepszy Ładna BeJota
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
Może i tak zrobię, na razie niestety czeka mnie wymiana silnika więc nie zajmuję się szczegółami. Wpadnie kompletny swap na FS. Kwestia maksymalnie miesiąca. Tylko mam parę pytań.
Znacie kogoś albo czy ktoś mógłby mi pomóc i odpowiedzieć na parę pytań ?
W tej chwili mam silnik FP, chce zmienić na FS, który prawdopodobnie będzie wyciągnięty z "Anglika" więc chciałbym się dowiedzieć o różnicę.
Bardzo bym prosił o jakikolwiek kontakt i pomoc.
Pozdrawiam
KVJVK
Znacie kogoś albo czy ktoś mógłby mi pomóc i odpowiedzieć na parę pytań ?
W tej chwili mam silnik FP, chce zmienić na FS, który prawdopodobnie będzie wyciągnięty z "Anglika" więc chciałbym się dowiedzieć o różnicę.
Bardzo bym prosił o jakikolwiek kontakt i pomoc.
Pozdrawiam
KVJVK
- Od: 28 gru 2014, 01:01
- Posty: 4
- Skąd: Strzegom
- Auto: Mazda 323 BJ FP 99'
Udało mi się wyrwać w dobrej cenie całkiem zdrowego FP. Więc niestety obyło się bez zwiększenia mocy.
Nie aktualne. Więcej informacji napiszę już niedługo
Edit:
Kupiony FP okazał się FS'em z Mazdy Premacy . Po podmianie komputera auto śmiga jak ta lala.
Czas zabrać się za modyfikacje
Tak to się na tą chwile prezentuje
Nie aktualne. Więcej informacji napiszę już niedługo
Edit:
Kupiony FP okazał się FS'em z Mazdy Premacy . Po podmianie komputera auto śmiga jak ta lala.
Czas zabrać się za modyfikacje
Tak to się na tą chwile prezentuje
- Od: 28 gru 2014, 01:01
- Posty: 4
- Skąd: Strzegom
- Auto: Mazda 323 BJ FP 99'
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości