Webasto-problemy i pytania związane z ogrzewaniem postojowym

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez inferno997 » 4 sty 2016, 22:09

tak,trzeba dołożyć zegar 1533 i pompke wodną jeśli niema,koszt części do tego manewru to min 300-350plnów
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez Burman » 4 sty 2016, 22:56

Okej, wielkie dzięki za info :)
Początkujący
 
Od: 1 kwi 2015, 19:25
Posty: 13
Skąd: Krzepice
Auto: Mazda 6 Kombi 2.0 Diesel 143km 2006r.

Postprzez Bob30 » 7 sty 2016, 11:56

Witam.
Który dokładnie bezpiecznik odpowiada za webasto? (automatyczne bez jajka)
Czy tak zwany twardy reset może spowodować odpalenie webasta, czyli klema – out i pedał hamulca na ok 30 sekund ?
jakie mogą byc jeszcze przyczyny niedogrzania kabiny? termostat świeżo wymieniony, układ chłodzenia odpowietrzony..........objaw: powoli rośnie temperatura silnika
Mazda 6 2005, diesel 2.0, 136Km

Bardzo dziękuje za wszelką pomoc w temacie
Początkujący
 
Od: 7 sty 2016, 11:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2005, 2.0 diesel, 136 Km

Postprzez robertzago » 7 sty 2016, 19:09

napisałeś ze automatyczne ,ale nie do końca rozumiem bo nie wiadomo czy masz rozbudowane wabasto do funkcji grzania, czy tylko dogrzewasz silnika ? co do webasto to przy takich temperaturach jak teraz to przy odpaleniu silnika musisz słyszeć huczenie pod samochodem do tego cykanie pompki paliwa a do tego dym wydobywający sie pod samochodu. Jesli nie masz tych obiawów znaczy że webasto sie nie uruchamia .Tu masz opis próby odblokowania viewtopic.php?f=409&t=126093
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez Bob30 » 7 sty 2016, 22:58

Wszystko rozumiem i bardzo dziękuje za wyjaśnienia....
ale konkretnie który to bezpiecznik i czy można spróbować wykonać reset celem ponownego odpalenia ?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2016, 11:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2005, 2.0 diesel, 136 Km

Postprzez inferno997 » 8 sty 2016, 00:29

wystarczy że odepniesz na chwile zasilanie od piecyka i jeśli sie przyblokował na wskutek błędów to będzie próbował znów odpalić,jeśli zacznie mocno kopcić albo inne dziwne objawy to nie jest ok i najlepiej odłącz go do czasu naprawy
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2014, 22:43
Posty: 54 (0/5)
Auto: Mazda 6

Postprzez Bob30 » 8 sty 2016, 00:40

dzięki wielkie za sugestie...
Ponieważ to nie mój konik, to gdzie szukać tego zasilania ?
Jezeli zacznie kopcić to wystarczy na stałe odpiąć zasilanie ?
Czy wolno podnosząca sie wskazówka temperatury ma coś z tym wspólnego ?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2016, 11:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2005, 2.0 diesel, 136 Km

Postprzez robertzago » 8 sty 2016, 04:12

do pieca ida dwa kable w jednej koszulce wiec albo wyciągnij kostki na piecu ,albo idąć od pieca rozłącz ta kostkę która jest na mocowaniu pieca taka duża szara .Co do kopcenia po dłuższym zastoju to normalne ,ze będzie kopciło zwłaszcza teraz kiedy takie mrozy, jesli będą problemy to wystarczy jak odepniesz te kable .A jesli chodzi o wolny przyrost temperatury to jak sam słusznie zauważasz bez webasto będzie bardzo wolny
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez Pioteq25 » 8 sty 2016, 06:30

Szybciej ściągnie klemę z aku.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez kulca » 8 sty 2016, 08:21

Bezpiecznik jakoś heater chyba jest opisany, a jak kleme ściągniesz to później wszystko do programowania, radio, szyby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Pioteq25 » 8 sty 2016, 08:24

Z tym bezpiecznikiem, to różnie bywa. Na początku też wyciągałem bezpiecznik, ale dopiero całkowite odcięcie klemą resetowało mi piec po blokadzie. Nie sprawdzałem połączeń, ale widocznie jest jest inne dojście zasilania.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez Bob30 » 8 sty 2016, 16:27

Celem upewnienia chodzi o klemę minusową ?
Początkujący
 
Od: 7 sty 2016, 11:48
Posty: 4
Auto: Mazda 6 2005, 2.0 diesel, 136 Km

Postprzez Pioteq25 » 8 sty 2016, 16:59

tak
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez muzygog » 11 sty 2016, 21:52

Pioteq25 napisał(a):Co ciekawe forscan pokazał mi taki sam błąd jak thermotest, więcej tym softem nie zdiagnozowałem.
inferno997 napisał(a):muzygog nie kupuj sztyftu tylko najpierw wyposaż sie w niebieski vag kkl na ftdi i tak jak Pioteq25 zdiagnozuj piec programem webasto thermo test, program jest po polsku więc spoko dasz rade, jeśli masz za wysoką rezystancje na kołku to będziesz miał błąd "za wczesne wykrycie płomienia"


Podłączyłem się z moim dogrzewaczem "Thermo Top C" za pomocą kabla VAG KKL. Linię "K" wpiąłem w pin 1 wtyku 6-pinowego w Webasto (Pin 1 jest u mnie niewykorzystany, pozostałe są zajęte). Podpięcie linii "K" do pinu 2 oznaczonego gdzieś na schematach jako diagnostyczny nic nie daje.
Rezultat taki, że WTT pokazuje ten sam błąd co Forscan podpięty ELMem do OBDII:

Raport diagnostyczny Webasto Termosystemy
------------------------------------------------------------------------------------------


Konfiguracja:
-------------
Wersja W-Bus................................................................3.1
Nazwa urzadzenia...........................................................U222
Kod W-Bus..........................................................717C40E30700
Typ paliwa...............................................................Diesel
Pompa obiegowa w trybie jalowym...............................................0
Limit czasu ogrzewania.......................................................40 [min.]
Wspólczynnik skrócenia czasu wentylacji.....................................1/2
Numer identyfikacyjny urzadzenia......................................00070549B
Numer identyfikacyjny pliku danych..................................09003921D02
Wersja sprzetu............................................................03/02
Wersja oprogramowania................................................51/01 1.18
Data produkcji sterownika..............................................26.02.04
Data produkcji agregatu................................................17.03.04
Numer identyfikacyjny klienta..........................................RF5G

Numer seryjny........................................................0000745279
Identyfikator testu........................................................4B04
Napiecie minimalne..........................................................9,8 [V]
Napiecie maksymalne........................................................15,5 [V]
Opóznienie wykrycia napiecia minimalnego.....................................20 [s]
Opóznienie wykrycia napiecia maksymalnego.....................................6 [s]

Dane robocze:
-------------
Czas pracy...............................................................255:59 [h:m]
Licznik godzin pracy....................................................8089:51 [h:m]
Licznik rozruchów..........................................................2891

Blad:
-----
Blad 1...................Przerwa w obwodzie kolka zarowego / czujnika plomienia
Status bledu........................................nie zapamietany, aktualny
Kod.......................................................................8Ah
Licznik.....................................................................1
Temperatura................................................................14 [°C]
Status........................................Kontrola wykrywacza plomienia 2
Napiecie....................................................................0 [V]
Licznik roboczogodzin.................................................8089:51 [h:m]

------------------------------------------------------------------------------------------
10.01.16 12:25:17 Webasto Thermo Test 2.16.1


Czy to oznacza, że sztyft z czujnikiem do wymiany?
Co znaczy ten zapis: Status........................................Kontrola wykrywacza plomienia 2 ?
Na allegro są używane sztyfty, cena około 100 PLN, pisałem do gości i twierdzą, że rezystancja sztyftów, które sprzedają to 0,8 oma. Nowe kosztują 350 + przesyłka.
Ryzykować czy nie?
Początkujący
 
Od: 7 kwi 2008, 22:33
Posty: 26
Skąd: Płock
Auto: MPV LW 2.0D 2005

Postprzez Myjk » 12 sty 2016, 14:45

Chciałem się spuścić z informacji, że udało się w końcu uzdrowić moje webasto. Przypomnę historię.

Zaczęło się od kopcenia i strzelania tuż po uruchomieniu silnika. Potem było wyłączanie się webasto po załączeniu zdalnym. Na początku padało po 10-15 minutach (choć ustawione było na 20). Następnie zaczęło wyłączać się już po 3 minutach. Czasem nie chciało się załączyć wcale. Tu zacząłem diagnozę w autoryzowanym serwisie webasto. Stwierdzili tam, że pompka jest uszkodzona (bo nie startuje, piec się przegrzewa i się wyłącza), albo elektronika (bo spięta na krótko pompka działała). Miałem się zgłosić na wymontowanie pieca i wygrzebanie elektroniki za parę dni -- ale nie dotarłem, bo zgubiłem płyn chłodniczy (źle zmontowali układ przy diagnozie). Raz, że darowałem sobie ten serwis w związku z tym, to jeszcze nie miałem czasu walczyć dalej. Ale problemy nie ustały, a zaczęły się nasilać. Słyszałem, że coś próbuje zaskakiwać dmuchawka, ale nic więcej się nie działo. Następnie przestało się w ogóle załączać, nawet po uruchomieniu silnika. Wizyta w innym serwisie webasto, gdzie podpięli interfejs i wyskoczyły błędy dmuchawy i w rezultacie całkowita blokada pieca. Diagnoza, padnięta dmuchawa -- mogą wymienić za 1000 zł. Ale, mówię, że wcześniej podobne cyrki były z pompką, która ostatecznie działała "na krótko". Stąd decyzja, jednak elektronika pajacuje. Odesłałem ją do zatem reanimacji (na allegro znalazłem serwis zajmujący się tym). Dzisiaj płytka wróciła naprawiona, wizyta szybko w serwisie, spięli całość na stole, odpalili, z miejsca zadziałało, zamontowali, wszystko śmiga. Miałem zlecić rozebranie pieca i sprawdzenie sztyftu i komory. Ale serwis odradził, bo szkoda kasy -- w końcu ładnie startuje, nie kopci...

Podobno padnięcie elektroniki to jeden z częstszych problemów z webasto w Mazdach.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez kulca » 12 sty 2016, 21:32

Czyli podobne problemy co u mnie, gdzie u mnie na płytce elektroniki zimne luty przy kostce od wentylatora nadmuchu powietrza do komory były. Widzę że kiepsko im ten model webasto wyszedł.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2008, 00:38
Posty: 238 (3/1)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF-7J 143KM

Postprzez Pioteq25 » 12 sty 2016, 21:39

W linku jest opis naprawy zimnych lutów przy rezystorach mających wpływ na błąd dmuchawy.
https://translate.google.pl/translate?s ... edit-text=
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez fish99 » 15 sty 2016, 00:29

Panowie jak u siebie mam sam dogrzewacz jak odłącze akumulator załączę go z powrotem to dogrzewacz uruchamia się ok. 5-6 razy przy każdym starcie silnika działa później cisza co może być winne?
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 14:20
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD
2004r

Postprzez Pioteq25 » 15 sty 2016, 00:32

Piec się blokuje i sprawdź kod błędu.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez fish99 » 15 sty 2016, 12:00

forscan odczyta kod błędu? Check się nie świeci
Ostatnio edytowano 15 sty 2016, 12:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 14:20
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD
2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6