Uszkodzony alternator.
Można i gora jest łatwiej, np jak ktos ma klime nabita
ja rozkręcałem od dołu
spręzarke i altern, lecz nie mogłem odkręcic sruby od sprezarki i wyjałem chłodnice zeby po manewrowac młotkiem
Dlatego polecam z gory wyjmowac lepsze dojscie jak chłodnicy nie ma no i na czynnik zaoszczedzic mozna
ja rozkręcałem od dołu
spręzarke i altern, lecz nie mogłem odkręcic sruby od sprezarki i wyjałem chłodnice zeby po manewrowac młotkiem
Dlatego polecam z gory wyjmowac lepsze dojscie jak chłodnicy nie ma no i na czynnik zaoszczedzic mozna
X E D O S 6
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
Sprzedam pompe wody xedos 6 2.0
- Od: 19 maja 2012, 07:54
- Posty: 753 (2/2)
- Skąd: Kościan okolice
- Auto: viewtopic.php?f=314&t=156205
ja bez rozszczelnienia klimy wyjąłem dołem alternator
wystarczy odkręcić sprężarkę od silnika – węży nie demontować
wystarczy odkręcić sprężarkę od silnika – węży nie demontować
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
jeśli masz klime najlepiej bawić się od dołu miałem identyczną sytuację że paliły mi się kontrolki na liczniku a ładowanie było zbyt niskie. odkęcasz napinacz od góry,sprężarkę klimatyzacji z dołu najlepiej podłożyć jakąś deske bo przewody są krótkie i masz pełen dostęp do alternatora tylko trochę trzeba manewrować nim na boki żeby go wyciągnąć
pozdr.
pozdr.
- Od: 11 lut 2013, 12:34
- Posty: 5
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 1993r
Tak
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Tak jak pisze radar88 w obie strony powinno się kręcić bo łożyska są zwykłe a nie kierunkowe
Odkąd wymieniłem silnik na Kl-a mam problem z ładowaniem,objawiało się to tym że lubił sobie tak z znikąd zgasnąć i już nie miał siły odpalić.Po sprawdzeniu ładowania okazało się że ładowanie wynosi 15v a czasem nawet 17v . Winą oczywiście była kostka koło akumulatora która była cała zaśniedziała a jeden kabel w ogóle nie istniał (biały z zielonym paskiem).
Po naprawie kabelka ładowanie wróciło do normalnych wartości ale dalej są problemy z ładowaniem.
Alternator był wynieniony na inny ale przed naprawą tej kostki.
Do czego doszłem:
-Na zimnym silniku ładowanie jest do przyjęcia
Na ciepłym jak zwiększę obroty osiąga prawidłowe ładowanie
-Na ciepłym nie jest bo wynosi 12+,Po włonczeniu wszystkiego co się da na biegu jałowym spada do około 11v,jak zwiękrze obroty podnosi się do około 13,8v
Teraz pytanie co jest nie tak?
Tutaj takie filmiki podglądowe:
Po naprawie kabelka ładowanie wróciło do normalnych wartości ale dalej są problemy z ładowaniem.
Alternator był wynieniony na inny ale przed naprawą tej kostki.
Do czego doszłem:
-Na zimnym silniku ładowanie jest do przyjęcia
Na ciepłym jak zwiększę obroty osiąga prawidłowe ładowanie
-Na ciepłym nie jest bo wynosi 12+,Po włonczeniu wszystkiego co się da na biegu jałowym spada do około 11v,jak zwiękrze obroty podnosi się do około 13,8v
Teraz pytanie co jest nie tak?
Tutaj takie filmiki podglądowe:
- Od: 20 sty 2011, 22:50
- Posty: 253
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Była Mazda 323f BG GT
Jest Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL
raczej alternator, powinieneś mieć ok 14,4V
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Pasek naciągnięty ? ,co do ładowania na ciepłym, w tych v6 rzadko kiedy przekracza 13,8 v ,tak ze jak będziesz miał tą wartość po obciążeniu to nie powinno być źle
- Od: 26 sie 2005, 07:39
- Posty: 1101 (2/0)
- Skąd: Drawno
- Auto: RX8 z z32se
To nie to.
ale to:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 65647.html
Przy czym nie działa on tak perfekcyjnie (na zapłonie kontrolki słabo się palą a po uruchomieniu po ciemku widać ze się jarzą)
Ale ładować ładuje.
ale to:
http://allegro.pl/regulator-napiecia-al ... 65647.html
Przy czym nie działa on tak perfekcyjnie (na zapłonie kontrolki słabo się palą a po uruchomieniu po ciemku widać ze się jarzą)
Ale ładować ładuje.
z przed kilku lat temat ale...
na słynnej kostce obejście było już zrobione (kiedy- nie wiem)
pomiary:
aku 12,44V
B+ (ten na śrubę) /alt-> aku minus / 12,44V
Biało zielony / wtyczka alt-> aku minus / 12,41V
Biało czarny / wtyczka alt –> aku minus / 11.50V (kluczyk w 2 pozycji, pozycja 0 i 1- nic)
przed zapłonem kontrolka ładowania i wykrzyknik nie świecą
po odpaleniu nie ładuje
kontrolki zaczynają się jarzyć po ok 10 sek
święcą jaśniej wraz z obrotami
przejścia na przewodach są
B+ (ten na śrubę) /alt-> śruba przy main fuse 100A
Biało zielony / wtyczka alt-> obejście przy wtyczce
Biało czarny / wtyczka alt –> wtyczka czarn-żółta
dodatkowo
dzień wcześniej przestała działać dmuchawa nawiewu
wcześniej- przez około tydzień nie zawsze startowała za pierwszym razem
jeszcze coś sprawdzać czy wyjmować alt?
regenerowany był około 6-7 lat temu
na pewno regulator a i zdaje się mostek też bo cena była sroga
na słynnej kostce obejście było już zrobione (kiedy- nie wiem)
pomiary:
aku 12,44V
B+ (ten na śrubę) /alt-> aku minus / 12,44V
Biało zielony / wtyczka alt-> aku minus / 12,41V
Biało czarny / wtyczka alt –> aku minus / 11.50V (kluczyk w 2 pozycji, pozycja 0 i 1- nic)
przed zapłonem kontrolka ładowania i wykrzyknik nie świecą
po odpaleniu nie ładuje
kontrolki zaczynają się jarzyć po ok 10 sek
święcą jaśniej wraz z obrotami
przejścia na przewodach są
B+ (ten na śrubę) /alt-> śruba przy main fuse 100A
Biało zielony / wtyczka alt-> obejście przy wtyczce
Biało czarny / wtyczka alt –> wtyczka czarn-żółta
dodatkowo
dzień wcześniej przestała działać dmuchawa nawiewu
wcześniej- przez około tydzień nie zawsze startowała za pierwszym razem
jeszcze coś sprawdzać czy wyjmować alt?
regenerowany był około 6-7 lat temu
na pewno regulator a i zdaje się mostek też bo cena była sroga
- Od: 25 wrz 2012, 15:19
- Posty: 12
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6 1995
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6