Mazda 323F / 323S (BJ) – Opinie i Informacje
Od dwoch dni mam dziwna przypadlość , że MIGA mi kontrolka "engine check" – wiecie moze co jest grane? Niestety laptopa nie mam juz zeby podpiac samemu i spreawdzic a zwykle sie zapalala i tyle a teraz miga ..
Od miesiąca ujeżdżam poliftową mazdę 323 bj 1,6.
Chciałem podzielić się wrażeniami.
Plusy:
Dość pojemna kasta
możliwość przesuwania tylnej kanapy oraz skokowej zmiany pochylenia jej oparcia.
Dobra widoczność na boki(porównanie np ze skodą fabią/practik – w maździe jest duuużo lepiej)
Dobre reflektory.
Wyposażenie auta "w cenie auta" – dużo szerszy pakiet niż w autach grupy VW/Audi itp(aczkolwiek porównywalne do aut koncernów kia/daihatsu/honda itp)
Wydaje się być dość zwinna,zwrotna
Bardzo dobrze w moim przypadku wychodzi spalanie, mieszczące się w zakresie 7,5..8,8 l/100km bez względu na styl/sposób jazdy(to mnie akurat dziwi, bo wg mnie różnica przy jeździe ekonomicznej a sportowej powinna być dużo większa – o ile można mówić o jeździe sportowej przy silniku 1,6 98kM..)
Minusy:
Bardzo słabe wyciszenie kabiny.
Jakość materiałów dużo niższa niż w poprzednich generacjach
Nieodpowiednie przełożenia skrzyni biegów IV i V biegu powodujące przekładające się na pracę silnika przy wysokich obrotach przy najbardziej użytecznych prędkościach w trasie.
wycieki oleju z silnika – muszę u siebie wymienić kilka uszczelek oraz paski klinowe bo wyciekający olej przekłada się na pracę osprzętu(poprzedni właściciel niespecjalnie o to dbał). Czytałem również na forum o często występującej potrzebie wymiany uszczelnień silnika – wału głównego i wałków rozrządu.
Korozja nadwozia – tylne nadkola oraz krawędzie dolne drzwi, podwozie,nadwozie.. – niektóre nawet budżetowe auta konkurencyjnych europejskich marek doskonale sobie z tym radziły(citroen/peugeot/renault/audi)
Chciałem podzielić się wrażeniami.
Plusy:
Dość pojemna kasta
możliwość przesuwania tylnej kanapy oraz skokowej zmiany pochylenia jej oparcia.
Dobra widoczność na boki(porównanie np ze skodą fabią/practik – w maździe jest duuużo lepiej)
Dobre reflektory.
Wyposażenie auta "w cenie auta" – dużo szerszy pakiet niż w autach grupy VW/Audi itp(aczkolwiek porównywalne do aut koncernów kia/daihatsu/honda itp)
Wydaje się być dość zwinna,zwrotna
Bardzo dobrze w moim przypadku wychodzi spalanie, mieszczące się w zakresie 7,5..8,8 l/100km bez względu na styl/sposób jazdy(to mnie akurat dziwi, bo wg mnie różnica przy jeździe ekonomicznej a sportowej powinna być dużo większa – o ile można mówić o jeździe sportowej przy silniku 1,6 98kM..)
Minusy:
Bardzo słabe wyciszenie kabiny.
Jakość materiałów dużo niższa niż w poprzednich generacjach
Nieodpowiednie przełożenia skrzyni biegów IV i V biegu powodujące przekładające się na pracę silnika przy wysokich obrotach przy najbardziej użytecznych prędkościach w trasie.
wycieki oleju z silnika – muszę u siebie wymienić kilka uszczelek oraz paski klinowe bo wyciekający olej przekłada się na pracę osprzętu(poprzedni właściciel niespecjalnie o to dbał). Czytałem również na forum o często występującej potrzebie wymiany uszczelnień silnika – wału głównego i wałków rozrządu.
Korozja nadwozia – tylne nadkola oraz krawędzie dolne drzwi, podwozie,nadwozie.. – niektóre nawet budżetowe auta konkurencyjnych europejskich marek doskonale sobie z tym radziły(citroen/peugeot/renault/audi)
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
całkiem niedawno widziałem Cie jeszcze w comprexie na rondzie Rataje
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
widziałem Cie jeszcze w comprexie na rondzie Rataje
Musiało być przed 5 lutym, bo w tym dniu auto wykonało swoją ostatnią trasę, zaparkowałem na Piastowskim i więcej nie odpaliło..
Wykonałem już sekcję zwłok -wyniki,zdjęcia i dalsze domysły w dziale tuning..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ktore sprzegło z trzech wybrac: Japanparts , LuK(seria repset), Ashika ? Innych producentow nie wchodza w gre.
-
sztosik
witam serdecznie, jestem tu nowa
Po pełnym usterek i nieustannych napraw 7 letnim użytkowaniu Astry II 2.0 DTI rocznik 2002 rozglądam się za czymś mniej awaryjnym, i tanim. Przejrzałam liczne fora i opinie, wybór padł na mazdę. Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat tej konkretnej oferty? http://olx.pl/oferta/mazda-323f-1-6-16v ... a4jEN.html
Od właściciela uzyskałam takie dodatkowe informacje: "Auto zostało sprowadzone z Niemiec w Polsce posiadało 2 wlascicieli . W ostatnim czasie z napraw byla tylko potrzeba wymiany oleju. Ognisko korozji jest nie wielkie pod maską oraz przy otwartej klapie bagażnika. Do potwierdzenia przebiegu jest niemiecką książką serwisowa mogę udostępnić nr vin do weryfikacji przebiegu w serwisie. Instalacja gazowa jest w pełni automatyczna sekwencyjna. Następna wymiana rozrządu ma nastąpić za 12 tyś km przy przebiegu 150 tys . O końcówkach stabilizatora nic nie wiem. Sprzedaż nastąpiła ze względu na zakup nowszego samochodu.
Ile kosztuje takie likwidowanie korozji? I zabezpieczenie mazdy?
O co jeszcze zapytać sprzedającego? Mazda jest w innej miejscowości, musiałabym zorganizować transport i eksperta z miernikiem lakieru, także poradzcie czy w ogóle warto, czy też szukać dalej?
Po pełnym usterek i nieustannych napraw 7 letnim użytkowaniu Astry II 2.0 DTI rocznik 2002 rozglądam się za czymś mniej awaryjnym, i tanim. Przejrzałam liczne fora i opinie, wybór padł na mazdę. Czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat tej konkretnej oferty? http://olx.pl/oferta/mazda-323f-1-6-16v ... a4jEN.html
Od właściciela uzyskałam takie dodatkowe informacje: "Auto zostało sprowadzone z Niemiec w Polsce posiadało 2 wlascicieli . W ostatnim czasie z napraw byla tylko potrzeba wymiany oleju. Ognisko korozji jest nie wielkie pod maską oraz przy otwartej klapie bagażnika. Do potwierdzenia przebiegu jest niemiecką książką serwisowa mogę udostępnić nr vin do weryfikacji przebiegu w serwisie. Instalacja gazowa jest w pełni automatyczna sekwencyjna. Następna wymiana rozrządu ma nastąpić za 12 tyś km przy przebiegu 150 tys . O końcówkach stabilizatora nic nie wiem. Sprzedaż nastąpiła ze względu na zakup nowszego samochodu.
Ile kosztuje takie likwidowanie korozji? I zabezpieczenie mazdy?
O co jeszcze zapytać sprzedającego? Mazda jest w innej miejscowości, musiałabym zorganizować transport i eksperta z miernikiem lakieru, także poradzcie czy w ogóle warto, czy też szukać dalej?
-
beakarp
zapytaj na jakich podzespołach lpg, z vinu uzyskasz przebieg z zeszło rocznego badania technicznego (potrzebna data pierwszej rejestracji i tablice rej.), niech zrobi Ci zdjęcia foteli bez pokrowców, bo ten materiał lubi się szybko wycierać, co może świadczyć o dużym przebiegu
usunięcie korozji to w zależności od stopnia zaawansowania, myślę że od 300pln za element, hurtem może wyjść mniej
usunięcie korozji to w zależności od stopnia zaawansowania, myślę że od 300pln za element, hurtem może wyjść mniej
Gaz założony pod koniec ub.roku.
To tak jakby założył z myślą o łatwiejszej sprzedaży. Po co zakładał gaz skoro miał już inne auto?
Przebieg auta również zaskakująco niski i chyba trudno będzie ustalić, czy jest oryginalny.
Może mi się tylko wydaje, ale ja jeżdząc do pracy wykręcam ponad 2000km/m-ąc a nie dojeżdzam wcale daleko(moja subiektywna ocena).
Jadąc po to auto zabierz ze sobą jakiegoś b.skrupulatnego kolegę, który obejrzy je pod kątem jakiejkolwiek niezgodności z opisem mając na względzie zasadę,że "jakakolwiek wątpliwość, to brak wątpliwości".
Jeśli złapiecie sprzedającego na mataczeniu to grubo się zastanów przed kupnem, bo w Polsce mamy duże szanse na utopienie pieniędzy..
Sugeruję ostrożność, ale nie spisuję auta od razu na straty.
To tak jakby założył z myślą o łatwiejszej sprzedaży. Po co zakładał gaz skoro miał już inne auto?
Przebieg auta również zaskakująco niski i chyba trudno będzie ustalić, czy jest oryginalny.
Może mi się tylko wydaje, ale ja jeżdząc do pracy wykręcam ponad 2000km/m-ąc a nie dojeżdzam wcale daleko(moja subiektywna ocena).
Jadąc po to auto zabierz ze sobą jakiegoś b.skrupulatnego kolegę, który obejrzy je pod kątem jakiejkolwiek niezgodności z opisem mając na względzie zasadę,że "jakakolwiek wątpliwość, to brak wątpliwości".
Jeśli złapiecie sprzedającego na mataczeniu to grubo się zastanów przed kupnem, bo w Polsce mamy duże szanse na utopienie pieniędzy..
Sugeruję ostrożność, ale nie spisuję auta od razu na straty.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam, zamierzam kupić sobie mazda spodobała mi sie 323F który naprawde jest piękna. Mam do was sporo pytań w sprawie zakupu by nie nadziać sie na jakiegos mądrego handlarza lub nie wyjść na osobe która wogóle nic nie wiem na co ma patrzeć przy takim samochodzie. Nie miałem jeszcze do czynienia z Mazdami wiec naprawde nie mam zielonego pojęcia na co mam głównie patrzeć. Jak również jaki silnik polecacie? Jakiej ma być pojemności wspomne tylko że chciałbym ekonomiczny nie jakieś 2.0 cm3, oczywiście żeby również nie był jakoś strasznie awaryjny.
z góry dziękuje za pomoc
Szymon – przyszły posiadacz Madzi
z góry dziękuje za pomoc
Szymon – przyszły posiadacz Madzi
-
Szymon.P
szukaj z jak najmniejsza ilością rdzy, bo to chyba największa bolączka, co do silników to chyba do żadnego nie ma się o co mocniej przyczepić, jak benzyna to warto zainwestować w lpg, w dieslach jest drogi rozrząd (~1kpln)
Jeśli nie jest za późno na porady..
Nie masz bardzo wielkiego wyboru.. Z tego co wyczytałem, to różnica w spalaniu między 1,6 a 2,0 nie jest duża w trasie, a po mieście to zależy kto jak jeździ.
Ja ujeżdżam BJ z motorem 1,6 w gazie i przy mocherowym stylu jazdy udało mi się zejść do obłędnego wyniku 7,2l/100km(gaz) a przy normalnej jeździe przy stosunku 60% trasa reszta miasto wychodzi mi średnio 7,6.. 8,4l/100km.
Gdyby była okazja, to ja kupiłbym dla siebie dwulitrówkę, bo i tak głównie trasy robię, to spalanie by mnie nie zabolało. Waniejszy w momencie zakupu jest stan techniczny auta i zalecałby, daleko posuniętą ostrożność przy zakupie. Warto jechać na oględziny z osobą która wie gdzie poszukać korozji, jak sprawdzić działanie abs-u czy tcs-u, wysłuchać silnika i powąchać spaliny. No i najważniejsze.. Nie dać się zwieźć słodkim słowom handlaży.. Ja jestem na nich szczególnie uczulony i nie dażę ich nawet odrobiną zaufania..
chciałbym ekonomiczny nie jakieś 2.0 cm3
Nie masz bardzo wielkiego wyboru.. Z tego co wyczytałem, to różnica w spalaniu między 1,6 a 2,0 nie jest duża w trasie, a po mieście to zależy kto jak jeździ.
Ja ujeżdżam BJ z motorem 1,6 w gazie i przy mocherowym stylu jazdy udało mi się zejść do obłędnego wyniku 7,2l/100km(gaz) a przy normalnej jeździe przy stosunku 60% trasa reszta miasto wychodzi mi średnio 7,6.. 8,4l/100km.
Gdyby była okazja, to ja kupiłbym dla siebie dwulitrówkę, bo i tak głównie trasy robię, to spalanie by mnie nie zabolało. Waniejszy w momencie zakupu jest stan techniczny auta i zalecałby, daleko posuniętą ostrożność przy zakupie. Warto jechać na oględziny z osobą która wie gdzie poszukać korozji, jak sprawdzić działanie abs-u czy tcs-u, wysłuchać silnika i powąchać spaliny. No i najważniejsze.. Nie dać się zwieźć słodkim słowom handlaży.. Ja jestem na nich szczególnie uczulony i nie dażę ich nawet odrobiną zaufania..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Ja od miesiąca jestem właścicielem Mazdy 323f bj 1.5 i jestem bardzo zadowolony zawieszenie sztywne, w zakręty wchodzi się pięknie nie trzeba hamować przed nimi. Mam jedno pytanie czy do przedliftowej wersji (99rok) pasuje zderzak przedni od poliftu ? Wymieniłbym go bo jest pęknięty a od poliftu pięknie wygląda.
- Od: 18 cze 2015, 13:07
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f BJ przedlift 1999r Pojemność: 1.5l 88km
Nie mam jak porównać gdyż w moim mieście widziałem może z 4 takie mazdy jak ja mam a poliftu żadnego, a na zdjęciach to nie to samo
edit: Dobra, zobaczyłem na zdjęciu, załamanie łączenia zderzak błotnik jest inne. Nie wie ktoś czy jest możliwość kupienia jakiegoś ładnego przedniego zderzaka, który jest w stylu poliftu ?
edit: Dobra, zobaczyłem na zdjęciu, załamanie łączenia zderzak błotnik jest inne. Nie wie ktoś czy jest możliwość kupienia jakiegoś ładnego przedniego zderzaka, który jest w stylu poliftu ?
- Od: 18 cze 2015, 13:07
- Posty: 7
- Auto: Mazda 323f BJ przedlift 1999r Pojemność: 1.5l 88km
muunek chciałbym zobaczyć Twoje mapy gazowe skoro twierdzisz, że przy 60% trasa a reszta miasto (pytanie jakie to miasto...) spala Ci 7.6 l GAZU ...
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
mapy niewiele mają do spalania dopóki korekty się nie skończą, przy wąskiej oponie i emerycie jest to realne..
wyniki fajne, a ja ostatnio częściej przepalam powyżej 9, ale bez emeryckiego stylu jazdy
wyniki fajne, a ja ostatnio częściej przepalam powyżej 9, ale bez emeryckiego stylu jazdy
tinek napisał(a):przy wąskiej oponie i emerycie jest to realne
to sie zgadzam
po trasie 2.0 potrafi zejsc do 6.5 przy około 90km/h, no ale samo miasto 12l łyknie. średnio 8- 8,5 tylko fakt że czysta byna
mapy niewiele mają do spalania dopóki korekty się nie skończą, przy wąskiej oponie
instalacja lovato smart.
Nie wiem co to "mapy" – chyba w smarcie nie ma graficznego odzwierciedlenia poprawek i współczynnika.
Troszkę pogmerałem w ustawieniach.
Co do opon, to trafiliście idealnie. 175/75 r14 pompowane na 2,7bar...
Jazda swobodna, płynna i stabilna.Miasto Poznań, które jak tylko mogę to omijam.
Bywało,że i 9l spaliła, ale że jeżdżę do pracy i kilometry idą z dnia na dzień, to szanując własny portfel staram się nie szaleć bez powodu..
Stan techniczny ogólny dobry, hamulce nie trzymają kół a ja nie jestem waryjot...
Ostatnio edytowano 24 cze 2015, 11:13 przez zadra, łącznie edytowano 1 raz
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości