Mazda Xedos 6 CA KF 1993r – projekt Xedos
ja nie czułem drgań na pedale gazu, a co do stanu płynu to jak masz za mało to najpierw będzie się świecić kontrolka przy nagłym przyspieszaniu lub hamowaniu, a jak jeszcze ubędzie to będzie się świecić cały czas. Czyli na bank musisz dolać płynu 


-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Jutro start prac. I byle jakie zdj, ale są. Gadżety...


- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
ło matko
pół samochodu rozbierasz 

-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Adam, bo u nas jak już się coś robi to konkretnie
Mati dzięki za pomoc wczoraj

Mati dzięki za pomoc wczoraj

-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Gdzie serwisujesz? 

- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
U Piotra oczywiście. Nie ma problemu Piotr, polecam się na przyszłość. Zestaw na zdj zawiera :
Rozrząd kompletny :
– pasek Mitsuboshi Japonia
– hydronapinacz NTN Japonia
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
I nieco uszczelnień silnika bo sączy tu i ówdzie
:
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA
– uszczelniacze stałe wałków rozrządu ("broki") oryginał OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelki pokryw zaworów oryginał OE MAZDA
– uszczelki kolektora ssącego TAKOMA
No i zaciski od M6, które też Piotr uzdatnił do pracy
Rozrząd kompletny :
– pasek Mitsuboshi Japonia
– hydronapinacz NTN Japonia
– rolka prowadząca GMB
– rolka prowadząca GMB
– rolka napinająca GMB
– pompa wody DOKUJI Japonia
I nieco uszczelnień silnika bo sączy tu i ówdzie
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA
– uszczelniacze stałe wałków rozrządu ("broki") oryginał OE MAZDA
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA
– uszczelki pokryw zaworów oryginał OE MAZDA
– uszczelki kolektora ssącego TAKOMA
No i zaciski od M6, które też Piotr uzdatnił do pracy
Ostatnio edytowano 12 wrz 2014, 11:48 przez freezoneq, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Nie wziąłem najtańszego a jedyny, który był. Chciałem taki na 100 tyś km, ale dostałem jedynie ten (na 60 tyś). Za tydzień mam wyjazd i wrócę dopiero na święta więc niestety nie miałem czasu szukać już gdzie indziej.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
U mnie na NSK wyszła podobna cena i pompa wody GMB.
Kiedy działacie, może podjadę?
Kiedy działacie, może podjadę?
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Piotr zaczyna dzisiaj, ja nie mam auta, weź mnie po drodze 
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
No dzisiaj nie dam rady, pracuję do 19. Widzimy się w niedzielę? PW
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
Podobny zestaw jak u mnie rok temu
Tylko przy Twojej jeździe to ten rozrząd kiedy zmieniasz, za pół roku jakoś
?

Tylko przy Twojej jeździe to ten rozrząd kiedy zmieniasz, za pół roku jakoś


"Jeżeli po zaparkowaniu auta pod domem nie obejrzysz się za nim idąc w kierunku domu, znaczy że wybrałeś nie to auto"
"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"

"(...)A zapytany dlaczego Xedos, odpowiedział:
-Jak to dlaczego? A czy jest jakikolwiek inny wybór dla ludzi chcących poważnie wyglądać ?"
- Od: 26 lut 2013, 00:31
- Posty: 1703 (1/8)
- Skąd: Lublin
- Auto: Xedos 6 2.0 V6 '93
Nie przesadzajmy, rok-dwa pohula
Ale olej by wypadał jeszcze w tym roku, w sierpniu bodaj zmieniałem.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Odwiedziłem Piotra przy okazji dzisiejszego spota. I cykłem zdj bo prace zaczęte
I bardzo miła niespodzianka... pomalowane pokrywy. Dla mnie bomba bo się nie spodziewałem. Dzięki za niespodziankę
Generalnie trochę szlamu i pełno nagaru tu i tam, niech wypowie się Piotr bo mnie to ominęło.


A to było w układzie chłodzenia. Zupa wręcz :

A to było w układzie chłodzenia. Zupa wręcz :
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Będzie płukanie układu na 99%. Przy następnej wymianie oleju płukanie silnika, bo po tym mineralnym jest meksyk. Dobre wieści bo przegub wew. jest okej, łożysko podpory do wymiany, już w tamtym tyg kupione przez Piotra. A jutro do odbioru amortyzatory na tył, osłony i odboje poli..
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Autko odebrane. Jestem bardzo zadowolony z usług Piotra. Człowiek z pedantycznym podejściem do samochodów
Gorąco polecam każdemu, szkoda czasu i pieniędzy na "mechaników", w dodatku auto dostarczone pod dom i uwaga – umyte
.
Reasumując :
– wymieniony kompletny rozrząd
– zamontowane hamulce z M6 (jak ktoś się waha to polecam każdemu)
– nowe uszczelki pokryw, kolektora ssącego, dorobiona przez Piotra uszczelka przepustnicy, broki, przedni uszczelniacz wału korbowego
– wyczyszczona przepustnica i EGR
– nowy płyn w układzie chłodzenia, w starym był szlam przypominający przepracowany olej
– wymieniona druga sonda lambda
– uszczelniony wydech
– wymienione łożysko w podporze półosi
– nowe amortyzatory tył
– przeróżne detale, wyczyszczone, pomalowane, zabezpieczone – cieszące oko



W grudniu lub na wiosnę :
– ruda
– światła
– dwie półosie w zaistym stanie
– zderzak tył
– olej
– poszukiwanie magla bo się poci
(są jeszcze dalej wysunięte plany, jak jamexy, które mam od roku nawet nie wyjęte z pudełka, ciemne szybki, poprawki lakiernicze, olej w skrzyni, piąty bieg z FP/FS, i tak dalej, i tak dalej...)
Dzisiaj byłem na przeglądzie, trafił się niestety czepialski diagnosta, który kiedyś mi nie podbił w A4 ze względu na minimalny luz na jednym wahaczu. Trzepał mazdę z 15 min i nic nie wytrzepał
Hamulce też są zaje..ste, do tyłu nie zaglądane odkąd mam to auto, a na przeglądzie wyskoczyła z rolek. Dzisiaj jakaś kobieta wymusiła mi pierwszeństwo, wyhamowałem co prawda połową auta na chodniku, ale do stłuczki nie doszło, chyba nawet nie wiedziała, że uczestniczy w wymuszeniu... pojechała sobie. W pewnym wieku powinno sprawdzać ponownie zdolność do prowadzenia pojazdów, szczególnie u emerytów
Gdyby nie dzisiejszy wyjazd to bym chyba tak ostro nie hamował... Muszę jeszcze odwiedzić Bannamina w zimę bo pow. 5.5 tyś rpm Mazda nie jedzie na LPG, po wymianie sondy. Instalacja była strojona na działającej tylko jednej sondzie. W sumie od wczoraj nie przekraczałem 5 tyś rpm więc nawet nie wiem czy problem dalej występuje.
Ok. 20 jadę na zachód Niemiec, znowu te ponad 1300km. Mam nadzieję, że dojadę szczęśliwie.


Reasumując :
– wymieniony kompletny rozrząd
– zamontowane hamulce z M6 (jak ktoś się waha to polecam każdemu)
– nowe uszczelki pokryw, kolektora ssącego, dorobiona przez Piotra uszczelka przepustnicy, broki, przedni uszczelniacz wału korbowego
– wyczyszczona przepustnica i EGR
– nowy płyn w układzie chłodzenia, w starym był szlam przypominający przepracowany olej
– wymieniona druga sonda lambda
– uszczelniony wydech
– wymienione łożysko w podporze półosi
– nowe amortyzatory tył
– przeróżne detale, wyczyszczone, pomalowane, zabezpieczone – cieszące oko
W grudniu lub na wiosnę :
– ruda
– światła
– dwie półosie w zaistym stanie
– zderzak tył
– olej
– poszukiwanie magla bo się poci
(są jeszcze dalej wysunięte plany, jak jamexy, które mam od roku nawet nie wyjęte z pudełka, ciemne szybki, poprawki lakiernicze, olej w skrzyni, piąty bieg z FP/FS, i tak dalej, i tak dalej...)
Dzisiaj byłem na przeglądzie, trafił się niestety czepialski diagnosta, który kiedyś mi nie podbił w A4 ze względu na minimalny luz na jednym wahaczu. Trzepał mazdę z 15 min i nic nie wytrzepał
Ok. 20 jadę na zachód Niemiec, znowu te ponad 1300km. Mam nadzieję, że dojadę szczęśliwie.
- Od: 17 gru 2012, 02:02
- Posty: 1728 (0/10)
- Skąd: Trawniki
- Auto: XC70 Cross Country '01
Xedos 6 '92 KF
Pytanie do Piotrka: z czego dorobiłeś uszczelkę? 
Mateusz chyba powinno być "zacnym stanie"
Jesteś pierwszym posiadaczem tego auta, który jak mawia jeden mój znajomy jest "zboczeńcem". Zapewne miał na myśli podejście do "dupowozu".
Mateusz chyba powinno być "zacnym stanie"

Jesteś pierwszym posiadaczem tego auta, który jak mawia jeden mój znajomy jest "zboczeńcem". Zapewne miał na myśli podejście do "dupowozu".
- Od: 17 sie 2009, 11:45
- Posty: 4292 (76/34)
- Skąd: Janów Lubelski / Kraśnik / Lublin
- Auto: Xedos 6 (ex)
Lexus GS300 II (ex)
Mazda 6 GJ 2,5
nieźle freezoneq
pamiętam jak miałeś ochotę sprzedać to auto, a teraz tak je wypieściłeś, że pewnie już nie jeden proponował Ci kupno
to tylko świadczy o tym, że da się doprowadzić nasze zużyte xedosy do stanu kolekcjonerskiego 


-
Keeper of the Art
- Od: 22 kwi 2012, 18:06
- Posty: 3761 (89/91)
- Skąd: Barlinek
- Auto: Xedos 6 KF 98' – Sprzedany
Xedos 9 KJ 97' – Sprzedany
200SX SR20DET 89'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość