Mazda6 GY L3 '04 2,3l Top Sport Wagon

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez xRafalx » 14 sie 2014, 15:38

Według mnie jest i to duża :)

P.S. matthies masz takiej samej "firmy" akumulator jak ja :P
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez matthies » 14 sie 2014, 17:05

różnica na pewno jest, bo na tę chwilę kosztowała mnie 0,70 PLN :D czy w jakości jest – nie wiem, ja nie jestem do końca zadowolony, ale lepszy rydz niż nic ;) z resztą na najbliższym możliwym spocie postaram się porównać z dedykowaną rozpórą.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez matthies » 22 sie 2014, 22:48

tak więc dzisiaj » 2014.08.22 @ 175348 ostatecznie rozpórka już siadła na aucie wykończona. Tak jak wspomniałem, odświeżyłem też te mocowania na kielichach, a także same kielichy bo już na nie lekko rdza przechodziła oraz uchwyt linek przyśpieszenia bo i jemu się trafiło:
20140821_152257.jpg

Elementy zostały wypiaskowane:
20140819_143935.jpg

Póżniej nałożony podkład epoxydowy i farba
20140821_124041.jpg

I na koniec już zmontowane :)
20140822_134925.jpg
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Ven » 22 sie 2014, 23:27

Brawo !! super robota :) ile za taką do BK ? :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez matthies » 22 sie 2014, 23:32

mnie wyniosła w sumie 10,70 ;)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez rafałmazda » 22 sie 2014, 23:36

matthies, otwórz produkcję tych rozpórek i nawet po 50 zł sprzedawaj :D sporo zarobisz, a i inni będą mieli taniej <lol> a jest elegancka <oczko>
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Ven » 22 sie 2014, 23:39

No pięknie... naprawdę super robota ( kielichy + rozpórka ) dobrze mieć dojścia do sprzętu <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez matthies » 22 sie 2014, 23:40

tak tanio wyszło tylko dlatego, że wszystkie materiały miałem "na półce" ;) a robociznę zrobili koledzy z produkcji. Zapłaciłem tylko 10 zł za cynkowanie rury i 70 gr za dwie śruby M8 10.9 więc raczej ciężko byłoby się w seryjnej zmieścić w 50 pln. Co innego gdybym robił to sam, ale ja z tokarką, frezarką i spawarką to jestem na Pan ;D
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Ven » 22 sie 2014, 23:43

A powiedz jak wrażenia z jazdy, ale tak okiem zwykłego użytkownika ?
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez matthies » 22 sie 2014, 23:51

na razie tylko po rondach polatałem ale dość powoli bo z reguły jeżdżę ostrożnie. Skusiłem się na rozpórkę głównie z dwóch względów: 1. podobno plastiki przestają tak trzeszczeć w środku, 2. bez rozpórki przednia szyba lubi pęknąć gdy ktoś ma obniżoną furmankę.
Mega wrażeń z jazdy się nie spodziewam, bo i tak już mi się madzia lepiej prowadzi dzięki sprężynom. Jutro lecę kawałek dalej to sprawdzę na drodze.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Ven » 22 sie 2014, 23:56

No spoko <spoko> Czekam na relację, bo też mi taki bajer chodzi po głowie :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez rafałmazda » 22 sie 2014, 23:58

moim zdaniem warto, bo nie przechyla tak bardzo w zakrętach <oczko> ale to subiektywna opinia :P
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Ven » 23 sie 2014, 00:02

rafalmazda6 napisał(a):moim zdaniem warto, bo nie przechyla tak bardzo w zakrętach <oczko> ale to subiektywna opinia :P


Właśnie czekam na niezależna opinię, bo szkoda wydać 150zł na dobre samopoczucie :D
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez matthies » 23 sie 2014, 00:05

panowie tak jak mówiłem, u mnie i tak już mniej przechyla przez glebę, więc ciężko będzie wyczuć różnicę. Ja osobiście sporo się o rozpórkach naczytałem zanim zdecydowałem się zrobić i wniosek jest jeden – jak chcesz uzyskać sztywność prowadzenia, to idź w glebę. Rozpórka na seryjnym zawiasie to tylko fajnie wyglądający gadżet bo funkcji żadnej spełniać nie będzie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez matthies » 24 sie 2014, 21:57

mogę położyć dwie obserwacje:
1. rzeczywiście można więcej w zakrętach, nawet jak wcisnę w ciasnym zakręcie to auto jedzie tam gdzie ja chce, a nie na odwrót
2. to bardzo ciekawe, bo znacząco zmalało mi ściąganie w prawo. Ciekawe, ponieważ nie bardzo potrafię zrozumieć jaki to może mieć wpływ, niemniej efekt ten jest duuużo mniejszy.
Reasumując – rozpórka wporzo <spoko>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Sabat » 24 sie 2014, 22:32

Baaardzo fajna robota panie :)
Jak z trzeszczeniem plastyków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2006, 14:11
Posty: 1329 (20/14)
Skąd: Szczecin
Auto: Mazda6 GG 2.0 MZR-CD 2004

Postprzez Grzesiunio » 24 sie 2014, 22:46

Hmmmm, szbkie pytanie.
Czy w mojej bestii o pojemności 1.8 też będzie działało jak u Ciebie?? :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2014, 23:28
Posty: 200 (0/5)
Skąd: Cork/ Łódź
Auto: Mazda6 GG L8 '06 Sakata 1.8 16V Comfort

Postprzez rafałmazda » 24 sie 2014, 22:51

skoro wszyscy chwalą (nawet matthies <lol> ), nie zastanawiaj się Ven i ją wrzucaj :D
Bayerische Motoren Werke ;)
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 mar 2012, 19:49
Posty: 4579 (57/137)
Skąd: Płock
Auto: Jest
E39

Była:

A6 C6 3.0 TDI '09
Mazda3 BK LF
Mazda6 GG RF-5C

Postprzez Ven » 24 sie 2014, 22:56

rafalmazda6 napisał(a):skoro wszyscy chwalą (nawet matthies <lol> ), nie zastanawiaj się Ven i ją wrzucaj :D


Heh :) no kurde jestem ciekawy, kiedyś pewnie przyjdzie ten czas i ciekawość wygra :D
Sabat masz 100% racji... robota pierwsza klasa <spoko>
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2013, 16:24
Posty: 983 (102/40)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda 3 sedan – Sprzedana
Scenic 2.0 16v – Rozbity
Santa Fe 2.0 CRDi

Postprzez matthies » 24 sie 2014, 23:25

mi trzeszczały głównie zimą, więc musimy trochę poczekać aż temperatury spadną. Druga sprawa, że ja słucham głośno muzyki więc będe musiał się nieco wsłuchiwać, ale jak sprawdzę to zamelduję.
Grzesiunio, jeśli masz obniżone springi to oczywiście zadziała tak samo. W tym miejscu nasze mazdy sa identyczne, bez względu na pojemność silnika.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy