Mazda3 1.6 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje
Witam
Byłem dzisiaj z zapytaniem u gaziarza odnośnie instalacji w Mazda 3 BL 2009r 1.6 benzyna
Zaproponował
Sterownik stag qbox
Wtryski barracuda
Reduktor kmetur
Koszt 3300zl + 3 dni montaż
Inny gaziarz proponuje instalacje landirenzo ( jeszcze bez szczegółów ) za 2500zł
Proszę o informacje czy dana konfiguracja i cena są dobre :–)
Pozdrawiam
Sent from my iPad using Tapatalk
Byłem dzisiaj z zapytaniem u gaziarza odnośnie instalacji w Mazda 3 BL 2009r 1.6 benzyna
Zaproponował
Sterownik stag qbox
Wtryski barracuda
Reduktor kmetur
Koszt 3300zl + 3 dni montaż
Inny gaziarz proponuje instalacje landirenzo ( jeszcze bez szczegółów ) za 2500zł
Proszę o informacje czy dana konfiguracja i cena są dobre :–)
Pozdrawiam
Sent from my iPad using Tapatalk
- Od: 26 maja 2011, 10:52
- Posty: 72
- Auto: Mazda 3 BL2009 1.6b
Wiem, że było już kilka podobnych tematów ale zdania są podzielone i już nie wiem jak to jest.
Jak w końcu silnik 1.6 16v znosi gaz? Jaka instalacja byłaby odpowiednia, jaki jest jej koszt? Ile gazu pali? I jak to jest z tą regulacją zaworów, co ile trzeba regulować jak się ma gaz? Czy w ogóle opłaca się zakładać instalację? Po jakim przebiegu montaż gazu się zwróci? Fajnie by było jakby wypowiedział się też ktoś kto ma Madzie w gazie.
Jak w końcu silnik 1.6 16v znosi gaz? Jaka instalacja byłaby odpowiednia, jaki jest jej koszt? Ile gazu pali? I jak to jest z tą regulacją zaworów, co ile trzeba regulować jak się ma gaz? Czy w ogóle opłaca się zakładać instalację? Po jakim przebiegu montaż gazu się zwróci? Fajnie by było jakby wypowiedział się też ktoś kto ma Madzie w gazie.
lpg STAG 4+ na wtryskach OMVL zrobione około 40.000 km. oczywiscie instalacja serwisowana co 10.000
Załozenie kosztowało 2.000zł u znajomego ale minusem jest wlew w zdeżaku
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, średnie spalanie to około 8-9l. (oczywiście jak się postaram to 12-14 spali ). Po przełączeniu z lpg na Pb nawet nie szrpnie. Jak to z gazem trzeba wszystko dobrze wyregulować ale dobry gazownik ogarnie temat...
Załozenie kosztowało 2.000zł u znajomego ale minusem jest wlew w zdeżaku
Ogólnie jestem bardzo zadowolony, średnie spalanie to około 8-9l. (oczywiście jak się postaram to 12-14 spali ). Po przełączeniu z lpg na Pb nawet nie szrpnie. Jak to z gazem trzeba wszystko dobrze wyregulować ale dobry gazownik ogarnie temat...
Dzięki za odpowiedź. Właśnie na forach czytałem, że ten STAG jest najlepszy do mazdy. A jak z tymi nieszczęsnymi zaworami? Już sporo zrobiłeś na gazie i regulowałeś je, czy jeszcze nie? A jeśli chodzi o wlew- zderzak, bo chodziło o koszty, czy nie było możliwości we wlewie paliwa? Tak dzisiaj patrzyłem do tego wlewu i się zastanawiałem, czy da radę tam włożyć wlew gazu, bo jest ciasno.
Po jakim przebiegu montaż instalacji Ci się zwrócił, bo zgaduję, że się już zwrócił skoro masz już na nim 40k (wiem, że w moim przypadku nie będzie to 2 000 a ok 2 600-2 800 ale zawsze to jakiś punkt odniesienia) i przy okazji jaka jest cena przeglądu? Poza przeglądami miałeś jeszcze jakieś wydatki?
Żeby mieć spalanie 14l to chyba musiałeś się bardzo starać Mi ciężko wykręcić powyżej 10 z tym, że w moim przypadku mówimy o PB :/
Po jakim przebiegu montaż instalacji Ci się zwrócił, bo zgaduję, że się już zwrócił skoro masz już na nim 40k (wiem, że w moim przypadku nie będzie to 2 000 a ok 2 600-2 800 ale zawsze to jakiś punkt odniesienia) i przy okazji jaka jest cena przeglądu? Poza przeglądami miałeś jeszcze jakieś wydatki?
Żeby mieć spalanie 14l to chyba musiałeś się bardzo starać Mi ciężko wykręcić powyżej 10 z tym, że w moim przypadku mówimy o PB :/
Jeśli chodzi o wlew to kumpel twierdził że jest za ciasno chociaż widziałem m3 z takim wlewem tyle ze w hatchback-u a nie w sedanie (może tu jest różnica w montażu). Około 14l. zjadła mi na auto-banie koło berlina ale na zegarku miałem 210km/h co potwierdza że instalacja daje radę Jeśli chodzi o zwrot to nie liczyłem po jakim czasie byłem na zero... bo jakoś nie przywiązywałem do tego uwagi.
Przegląd to wymiana filtrów itp. koszt około 50 zł co 10.000km.
Przegląd to wymiana filtrów itp. koszt około 50 zł co 10.000km.
No właśnie mam 1,6 16v ze zmiennymi fazami rozrządu fakt ze od 200 do 210 kulałem się chyba z 15 min. Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.
Nie znam się aż tak więc skoro kupmel zaproponował to założyłem. Ogólnie jest git
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.
Nie znam się aż tak więc skoro kupmel zaproponował to założyłem. Ogólnie jest git
To nie wiem czy Ty masz seryjny ten silnik Moja Madzia z teoretycznie takim silnikiem, przy 6700-6800 ma odcięcie. Ven, jeszcze jedno pytanie. Odkąd masz gaz to oszczędzasz silnik, czy jeździsz normalnie?
Co do lubryfikatora, to to podobno nic nie daje ale zobaczymy co powie gazownik
Co do lubryfikatora, to to podobno nic nie daje ale zobaczymy co powie gazownik
Nic się nie zmieniło użytkuje autko tak samo jak przed załozeniem instalacji. Czasem przycisnę ale staram się nie katować silnika, mam teraz 189.000 przebiegu i nic się nie dzieje. Dziwię sie ze tak wcześnie Cię odcina skoro na zegarze jest 8.000 obrotów ?
To jest raczej normalne, że odcięcie jest przy takich obrotach. Z ciekawości nawet oglądałem filmiki na YT i poniżej 7 000 obr odcina, zresztą te obroty i tak nie są niskie i przynajmniej ja do nich staram się nie zbliżać, bo mi szkoda silnika. Przy dynamicznym przyspieszaniu zazwyczaj zmieniam przy 4000-5000 i 5000 staram się nie przekraczać Taka ciekawostka jeszcze- przy 189 000 silnik mi się skończył :/ poprzedni właściciel chyba nie przepadał za wymianą filtrów, oleju itd. ale teraz mam silnik po kapitalnym remoncie i mam 196 000
Fajnie by było jakby ktoś jeszcze coś napisał ile kilometrów już zrobił na gazie, bo chciałbym tą mazdą parę lat pojeździć, więc trochę kilometrów nią zrobię
Fajnie by było jakby ktoś jeszcze coś napisał ile kilometrów już zrobił na gazie, bo chciałbym tą mazdą parę lat pojeździć, więc trochę kilometrów nią zrobię
Ja mam BRC sq24, zamontowana w zeszłym roku. Na razie dopiero 7 tys na gazie ale na razie bez żadnych problemów. Spalanie w okolicy 10 l. Max 11.5. Praktycznie poruszam się tylko po mieście. Butla 42 l zamiast zapasówki. Wlew pod klapką benzyny. Gazownik też mówił że się nie da...ale jak to się mówi: jak się popieści to się zmieści minusem jest jedynie konieczność dokręcania specjalnej przedłużki przy tankowaniu.
Silnik i rocznik jak w profilu czyli 1.6, rocznik 2004, HB. Więcej powiem jak trochę więcej pojeżdżę.
Koszt instalacji 2850 zł. Lubryfikator jest, może nie potrzebny ale lepiej dkuchać na zimne
Pierwzzy przegląd po 15 tys.
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Silnik i rocznik jak w profilu czyli 1.6, rocznik 2004, HB. Więcej powiem jak trochę więcej pojeżdżę.
Koszt instalacji 2850 zł. Lubryfikator jest, może nie potrzebny ale lepiej dkuchać na zimne
Pierwzzy przegląd po 15 tys.
Wysłane z mojego GT-I9070 przy użyciu Tapatalka
Trochę czasu minęło ale wcześniej nie mogłem. Wczoraj odebrałem autko od gazownika. Mam założony taki zestaw: sterownik stag premium + OBD, reduktor shark, wtryski barracuda, zbiornik 45l w kole zapasowym i wlew pod klapką paliwa, niestety trzeba wkręcać przy tankowaniu wspomnianą przejściówkę ale wolę to niż wlew w zderzaku Co sądzicie o czymś takim? Aha jeszcze jest założony wirujący filtr gazu(zapomniałem jak to się nazywa). Też jestem ciekawy jego opinii, bo nie spotkałem się z nim wcześniej . Póki co zrobiłem nie całe 200km i gdyby nie przełącznik to bym nawet nie wiedział czy jadę na benzynie czy na gazie
Ven napisał(a):Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.
Dobre zarty
razor500 napisał(a):wirujący filtr gazu
Perfect blue ?
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):Ven napisał(a):Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.
Dobre zarty
Fakt poniosło mnie z tymi obrotami przy 6k przełącza mi na benzynę... sorry za błąd,
jeśli chodzi o lubryfikator to właśnie napisałem "podobno"
Przemku a powiesz mi po co gazownicy instalują ten lubryfikator skoro on nic nie daje ?
Czy to naprawdę tylko chwyt bo podnieść cenę instalacji ?
Ja poszedłem w temat TUNAP, rezygnując z lubryfikacji. Dużo rozmawiałem z ludźmi z branży LPG i zdecydowałem się właśnie na ten system. 200,00 zł co 10 tyś km nie pieniądze, a będę spokojniejszy:
Cyt:
"System LPG TUNAP został z powodzeniem przetestowany i dopuszczony do użycia przez firmę Opel. Stosowanie tych preparatów jest zalecane do samochodów tej marki wyposażonych w instalacje gazowe, co jest określone przez producenta w warunkach gwarancyjnych.
System LPG TUNAP składa się z dwóch komponentów. Pierwszy – micrologic PREMIUM 164 alplikuje się do zbiornika LPG, drugi zaś – micrologic PREMIUM 163 wlewa się do zbiornika z benzyną.
Komponenty micrologic PREMIUM 164 są całkowicie rozpuszczalne w gazie LPG. Składnik czynny jest wstępnie rozpuszczony w zawartych w środku węglowodorach pokrewnych z tymi, z których składa się gaz płynny, co zapewnia idealne mieszanie.
W czasie spalania mieszanki paliwowej, składnik aktywny uwalnia się i przywiera do powierzchni zaworów i gniazd zaworowych, tworząc warstwę ochronną zmniejszającą tarcie, a tym samym zużycie elementów.
Dodatkowy preparat – micrologic PREMIUM 163 zawiera ten sam składnik aktywny, co środek przeznaczony do LPG. Jego stosowanie również jest konieczne, ponieważ zapewnia dotarcie substancji czynnej do zaworów i gniazd zaworowych po każdorazowym rozruchu zimnego silnika.
Kiedy stosować?
Oba preparaty powinny być zastosowane po zamontowaniu instalacji gazowej, przed pierwszym tankowaniem LPG, a także każdorazowo podczas czynności serwisowych związanych z instalacją LPG. W każdym razie, system powinno się stosować przynajmniej co 10 000 km przebiegu."
Tutaj link do dokładnego opisu preparatu Tunap
http://www.nowotczynski.com.pl/download ... tancji.pdf
Oczywiście, każdy zrobi jak chce, absolutnie nie neguję lubryfikacji, zdecydowałe się na Tunap, zobaczymy w jakiej kondycji będzie instalacja LPG i silnik po 100 tyś przebiegu
Cyt:
"System LPG TUNAP został z powodzeniem przetestowany i dopuszczony do użycia przez firmę Opel. Stosowanie tych preparatów jest zalecane do samochodów tej marki wyposażonych w instalacje gazowe, co jest określone przez producenta w warunkach gwarancyjnych.
System LPG TUNAP składa się z dwóch komponentów. Pierwszy – micrologic PREMIUM 164 alplikuje się do zbiornika LPG, drugi zaś – micrologic PREMIUM 163 wlewa się do zbiornika z benzyną.
Komponenty micrologic PREMIUM 164 są całkowicie rozpuszczalne w gazie LPG. Składnik czynny jest wstępnie rozpuszczony w zawartych w środku węglowodorach pokrewnych z tymi, z których składa się gaz płynny, co zapewnia idealne mieszanie.
W czasie spalania mieszanki paliwowej, składnik aktywny uwalnia się i przywiera do powierzchni zaworów i gniazd zaworowych, tworząc warstwę ochronną zmniejszającą tarcie, a tym samym zużycie elementów.
Dodatkowy preparat – micrologic PREMIUM 163 zawiera ten sam składnik aktywny, co środek przeznaczony do LPG. Jego stosowanie również jest konieczne, ponieważ zapewnia dotarcie substancji czynnej do zaworów i gniazd zaworowych po każdorazowym rozruchu zimnego silnika.
Kiedy stosować?
Oba preparaty powinny być zastosowane po zamontowaniu instalacji gazowej, przed pierwszym tankowaniem LPG, a także każdorazowo podczas czynności serwisowych związanych z instalacją LPG. W każdym razie, system powinno się stosować przynajmniej co 10 000 km przebiegu."
Tutaj link do dokładnego opisu preparatu Tunap
http://www.nowotczynski.com.pl/download ... tancji.pdf
Oczywiście, każdy zrobi jak chce, absolutnie nie neguję lubryfikacji, zdecydowałe się na Tunap, zobaczymy w jakiej kondycji będzie instalacja LPG i silnik po 100 tyś przebiegu
Per Aspera Ad Astra
- Od: 2 maja 2014, 15:22
- Posty: 12
- Skąd: Łodzianin
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 Pb LF-DE
Mazda MX5 NBFl 2002 1.8 Phoenix
Dubel
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 11:12 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
-
Przemek323c
Po co ? Zawsze to jakis dupochron, nie zalozyles mozna zgonic, zalozyles tez mozna zgonic w razie zlego strojenia i smierci glowicy np na zly olej. Fizycznie nie ma to sensu, wystarczy zobaczyc jak wyglada kolektor po lubrze. Krople leca gdzie chca, syf kila i mogila. Wypalaja sie zawory wydechowe, lubra leci przez ssace i (o ile trafi do wlasciwego cylindra) spala sie razem z mieszanka, potem wylatuje jako dym. Zawory sie wedza wtedy jak kielbasa i magicznie uodparniaja ? Kolejny mit to smarowanie zaworow. W ktorym silniku zawory a konkretnie grzybki wymagaja smarowania ? Tarcie ? Zawory i gniazda to solidny kawalek metalu a i tak glownie sie uklepuja i pala wzery z powodu duzej temperatury i zlego luzu zaworowego kiedy zawor nieprawidlowo przekazuje cieplo do glowicy. Na benzynie tez to sie dzieje, poza tym benzyna jest bardzo kiepskim smarowidlem a zaden producent nie kaze fabrycznie lac magicznych plynow. W prawidlowo wystrojonym aucie i sprawnych gratach od lpg roznica temp spalin na benzynie i lpg wynosi okolo 30st a to jest pikus przy teml w wydechu rzedu nawet ponad 800st. Tunap ma dobre materialy ale dla mnie to troche bajki bo pisza bardzo kolorowo. Wystarczy wziac podrecznik od obrobki metali zeby zobaczyc ze procesy utwardzania chemicznego naweglania azotowania itd nie sa wcale takie proste jak pisza w tunapie. Niemniej jednak mysle ze to lepsze rozwiazanie niz lejacy wszedzie olej z kanisterka. Mozna tez stosowac dotryski benzyny, w sumie taniej i pewniej.Przemek323c napisał(a):Ven napisał(a):Przemek323c napisał(a):[quote="Ven"]Gaz mam tak ustawiony ze powyżej 7000 obrotów sam przełącza się benzynę ( oszczędza świece )
Mam też założony lubryfikator który smarując "podobno" zapobiega wypalaniu się zaworów.
Dobre zarty
Fakt poniosło mnie z tymi obrotami przy 6k przełącza mi na benzynę... sorry za błąd,
jeśli chodzi o lubryfikator to właśnie napisałem "podobno"
Przemku a powiesz mi po co gazownicy instalują ten lubryfikator skoro on nic nie daje ?
Czy to naprawdę tylko chwyt bo podnieść cenę instalacji ?
Ostatnio edytowano 18 maja 2014, 11:14 przez Przemek323c, łącznie edytowano 1 raz
-
Przemek323c
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 2 gości