SWAP 1.6 B6 –>1.6T B6T- Mazda mx-3
1, 2
Witam wszystkich
Po około 2 latach użytkowania madzi mx 1.6 b6d przyszły plany na swapa.
Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.
Chciałem porad, gdyż przejrzałem neta, pana google, fora i nigdzie nie znalazłem w pełni opisanego tego projektu, w ogóle w sumie żadnych opisów nie znalazłem jedynie tylko pare informacji.
Nie ukrywam że jestem nowicjuszem od przeszczepów dlatego cenie każdą uwagę i poradę.
Z tego co wiem to potrzebny mi:
1.
– zdrowy silniczek b6 – T
– komputer (czy znajdę go przy w/w silniku?)
– przepływka (również czy też będzie przy w/w?)
2. Co z hamulcami? pozostają seryjne?
3. Sprzęgło i skrzynia zostaje z 1.6 b6d... czy lepiej wymienić na jakieś inne, jak tak to jakie? bo chyba za trwałe nie bedzię przy uzyskaniu np HP 150 + ?
4. Skąd najlepiej kupić taki silnik? wiadomo, że liczę się z remontem... chcę wszystko doprowadzić do idealnego stanu
Ogólnie posłużyłem się w pomocy do wybory nowego "serca" dla mazdy tą tabelką:
nie wszystko sie w niej zgadza, ale najważniejsze informacje są.
PS. I proszę, tylko nie piszcie, żebym zmienił auto na v6 lub swapa na 1.8 BP
Po około 2 latach użytkowania madzi mx 1.6 b6d przyszły plany na swapa.
Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.
Chciałem porad, gdyż przejrzałem neta, pana google, fora i nigdzie nie znalazłem w pełni opisanego tego projektu, w ogóle w sumie żadnych opisów nie znalazłem jedynie tylko pare informacji.
Nie ukrywam że jestem nowicjuszem od przeszczepów dlatego cenie każdą uwagę i poradę.
Z tego co wiem to potrzebny mi:
1.
– zdrowy silniczek b6 – T
– komputer (czy znajdę go przy w/w silniku?)
– przepływka (również czy też będzie przy w/w?)
2. Co z hamulcami? pozostają seryjne?
3. Sprzęgło i skrzynia zostaje z 1.6 b6d... czy lepiej wymienić na jakieś inne, jak tak to jakie? bo chyba za trwałe nie bedzię przy uzyskaniu np HP 150 + ?
4. Skąd najlepiej kupić taki silnik? wiadomo, że liczę się z remontem... chcę wszystko doprowadzić do idealnego stanu
Ogólnie posłużyłem się w pomocy do wybory nowego "serca" dla mazdy tą tabelką:
nie wszystko sie w niej zgadza, ale najważniejsze informacje są.
PS. I proszę, tylko nie piszcie, żebym zmienił auto na v6 lub swapa na 1.8 BP
- Od: 17 lis 2010, 12:08
- Posty: 19
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MazdA eMX-3!
Zły dział! Jak już będziesz to wkładał miał silnik na miejscu i działał to dopiero wtedy temat się tu znajdzie Od tego jest dział Tuning > Mechaniczny
pogadaj z cukierkiem i bratem cukierka.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
sewo napisał(a):Zły dział! Jak już będziesz to wkładał miał silnik na miejscu i działał to dopiero wtedy temat się tu znajdzie
hmmm, no własnie dlatego piszę by zaczerpnąć porad skąd najlepiej wziąsc taki silniczek i co bedzie mi do tego potrzebne, prawda? ..i czy w ogóle brać się za to, choć nie ukrywam że motywacja i ambicja jest przeeee wielka
sewo napisał(a): Od tego jest dział Tuning > Mechaniczny
bardzo przepraszam w takim razie, przecież widać po postach że świeżak
piwo napisał(a):pogadaj z cukierkiem i bratem cukierka.
W takim razie bardzo proszę o udzielenie się Cukierka i jego brata w temacie jeżeli można prosić, bo myśle że ten projekt jeżeli wypali przyda się wielu osobom:) A nie znam jeszcze tutaj wszystkich także tez niechcę się narzucać bezpośrednio na privach.
- Od: 17 lis 2010, 12:08
- Posty: 19
- Skąd: Bielsko-Biała
- Auto: MazdA eMX-3!
tu masz caly temat:
viewtopic.php?f=312&t=29530&p=426201#p426201
viewtopic.php?f=312&t=29530&p=426201#p426201
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
ja miałem zwykłą skrzynie od b6 bf koło zamachowe i sprzęgło od wolnossącej i nie było problemów żadnych a lekko nie miała oprócz silnika jak chcesz kompem z b6t działać to jeszcze masa dupereli czujników potrzebujesz w bf;ie sa one na grodzi więc z silnikiem raczej nie kupisz
pozdrawiam marcin
pozdrawiam marcin
mx6 ge kl,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
323bf b6 R.I.P.,
323bf b6t 4x4,
probe fs,
xedos6 kf
mx-6ge kl,
mx-3 b6 sohc,
626 gd gt fe3n,
- Od: 12 maja 2007, 20:25
- Posty: 562
- Skąd: brwinów
- Auto: punto 1.4 8v......
nitro1987 napisał(a):Zdecydowałem się na silnik b6t, gdyż według tego co się dowiedziałem będzie to jedna z "łatwiejszych" przekładek dla mojego egzemplarza.
a mocowania silnika/skrzyni w b6t nie są deko inne ? No chyba, że ewentualne przerabianie mocowań nie stanowi dla Ciebie problemu.
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
O szczegóły swapa na B6T pytaj Cukierków.
Z hamulcami kilka rozpracowanych dróg jest. Zerknij np. na projekt Capazo. Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.
Sprzęgło albo na swoje koło zamachowe możesz wrzucić z B8 103KM i zostawić swoją skrzynię, albo wrzucić zamach, sprzęgło i skrzynie z 323 BG GT BP. Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.
Silnik B6T będzie Ci cholernie trudno znaleźć. Jeśli uparłeś się na pozostanie przy tym aucie i na dmuchane konie z rzędówki to pomyśl o dmuchnięciu swojego silnika(w razie niepowodzeń silnik tani jak barszcz i wszędzie go dużo) albo o wrzuceniu BP i dmuchaniu w niego.
Z hamulcami kilka rozpracowanych dróg jest. Zerknij np. na projekt Capazo. Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.
Sprzęgło albo na swoje koło zamachowe możesz wrzucić z B8 103KM i zostawić swoją skrzynię, albo wrzucić zamach, sprzęgło i skrzynie z 323 BG GT BP. Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.
Silnik B6T będzie Ci cholernie trudno znaleźć. Jeśli uparłeś się na pozostanie przy tym aucie i na dmuchane konie z rzędówki to pomyśl o dmuchnięciu swojego silnika(w razie niepowodzeń silnik tani jak barszcz i wszędzie go dużo) albo o wrzuceniu BP i dmuchaniu w niego.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Możesz wrzucić też z 323 GT albo z MX3 V6.
Mx3 w każdej wersji silnikowej miał takie same hamulce, a hamulce w 323bg gt były takie same jak w mx3.
Boris86 napisał(a):Najlepsze jednak było by wrzucenie całego zestawu od B6T bo skrzynia z nim występująca okazuje się najwytrzymalsza.
Skrzynia z gtx-a fwd i bg gt jest konstrukcyjnie identyczna, niczym się nie różni, więc nie wiem skąd ta plotka, że jest najwytrzymalsza skoro skrzynie w bg gt sypią się jak domki w chinach.. gtx-ów jest mało, dlatego nie słyszymy o awaryjności. My w krk mamy 2gtxy fwd i obie miały robione remonty bo się wysypaly.
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Z hamulcami możliwe że sie pomyliłem, wydawało mi się ze MX3 B6 ma takie jak BG.
Plotka z forów anglojęzycznych. Nie będę się sprzeczał bo nie sprawdzałem nigdy skrzyni z BF. BF sama w sobie nigdy mi się nie podobała. Różnice mogą być w materiałach lub w ich obróbce i średnio wychwycisz je gołym okiem porównując skrzynie.
Plotka z forów anglojęzycznych. Nie będę się sprzeczał bo nie sprawdzałem nigdy skrzyni z BF. BF sama w sobie nigdy mi się nie podobała. Różnice mogą być w materiałach lub w ich obróbce i średnio wychwycisz je gołym okiem porównując skrzynie.
RX-7 FD3S Innocent Blue:
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
viewtopic.php?f=317&t=198511
323 V6 KL White Pearl: http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=13470
Boris86 napisał(a):Nie będę się sprzeczał bo nie sprawdzałem nigdy skrzyni z BF. BF sama w sobie nigdy mi się nie podobała. Różnice mogą być w materiałach lub w ich obróbce i średnio wychwycisz je gołym okiem porównując skrzynie.
Wg. Katalogu Mazdy satelity mechanizmu różnicowego są takie same jak w 323bg gt, bf gtx i mazda 3 ( 1,6 bodajże) także nie wiem w czym ta różnica. ale mało ważne, szkoda się sprzeczać i wchodzić w szczegóły
Pozdro
- Od: 5 paź 2007, 21:14
- Posty: 1091
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323 BF GTX
Co do swapa na B6T z BF GTX/GTTI, najlepiej niech się brat wypowie bo to kiedyś było jego auto... ale z tego co pamiętam.
Mocowania silnika i skrzyni trzeba było w BG robić od nowa-inna karoseria. Przesunięcie całości(pion/poziom/oś) aby się zmieściło i było równo względem osi/poziomu/pionu. Dużo roboty.
Sprzęgło jest z BF GTX 4wd, było robione w 3city przy pomocy Waldiego. Koło zamachowe jest odchudzone. Sterowanie sprzęgłem z tego co pamiętam też jest customowe, długie testy aby działało prawidłowo.
Hamulce u mnie będą teraz zmieniane na kompletny hebel z BG GT bo już mam prawie wszystko wyrzucone.
Orurowanie intercoolera jak i wydech zostały zrobione z kwasówki. Jak dobrze pamiętam 2,5 cala całość. Teraz będę chciał zrobić nowy downpipe jak u Adriano bo i tak będzie turbo chyba po dotarciu założone inne.
Musisz mieć obowiązkowo oryginalną wiązkę bo bez niej to nic nie zdziałasz, jest w niej od groma czujników (przynajmniej w BF GTX 4wd) które w FWD nie są potrzebne. Po wyjęciu mojego silnika będziemy teraz robić porządek z instalacją bo 2/3 kostek jest niepotrzebnych. Do tego u nas silnik był przekładany z wersji z zawieszeniem pneumatycznym, więc dochodzą dodatkowe przewody. Bez manuala się nie obejdziesz no i do tego mądry elektromechanik.
Skrzynie od BF GTX/GTTI FWD-zależy jak kto dba/ jeździ tak ma. Na forum malezyjskim jeżdżą te skrzynie połączone z BPT(BPD/B8T) i osiągają moce ok. 300km.
Mogę się coś pomylić, bo piszę prawie usypiając na klawiaturze.
Auto którego link wkleił Piwo wróciło do domu bo długim okresie rozłąki... teraz należy do mnie i jest w trakcie pełnej, czyt. długiej odbudowy połączonej z piaskowaniem karoserii, wywaleniem wszystkiego, malowaniem, konserwacją i złożeniem na gadżetami z GTR'a.
Mocowania silnika i skrzyni trzeba było w BG robić od nowa-inna karoseria. Przesunięcie całości(pion/poziom/oś) aby się zmieściło i było równo względem osi/poziomu/pionu. Dużo roboty.
Sprzęgło jest z BF GTX 4wd, było robione w 3city przy pomocy Waldiego. Koło zamachowe jest odchudzone. Sterowanie sprzęgłem z tego co pamiętam też jest customowe, długie testy aby działało prawidłowo.
Hamulce u mnie będą teraz zmieniane na kompletny hebel z BG GT bo już mam prawie wszystko wyrzucone.
Orurowanie intercoolera jak i wydech zostały zrobione z kwasówki. Jak dobrze pamiętam 2,5 cala całość. Teraz będę chciał zrobić nowy downpipe jak u Adriano bo i tak będzie turbo chyba po dotarciu założone inne.
Musisz mieć obowiązkowo oryginalną wiązkę bo bez niej to nic nie zdziałasz, jest w niej od groma czujników (przynajmniej w BF GTX 4wd) które w FWD nie są potrzebne. Po wyjęciu mojego silnika będziemy teraz robić porządek z instalacją bo 2/3 kostek jest niepotrzebnych. Do tego u nas silnik był przekładany z wersji z zawieszeniem pneumatycznym, więc dochodzą dodatkowe przewody. Bez manuala się nie obejdziesz no i do tego mądry elektromechanik.
Skrzynie od BF GTX/GTTI FWD-zależy jak kto dba/ jeździ tak ma. Na forum malezyjskim jeżdżą te skrzynie połączone z BPT(BPD/B8T) i osiągają moce ok. 300km.
Mogę się coś pomylić, bo piszę prawie usypiając na klawiaturze.
Auto którego link wkleił Piwo wróciło do domu bo długim okresie rozłąki... teraz należy do mnie i jest w trakcie pełnej, czyt. długiej odbudowy połączonej z piaskowaniem karoserii, wywaleniem wszystkiego, malowaniem, konserwacją i złożeniem na gadżetami z GTR'a.
www.gtrproject.pl
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
powrót do korzeni motoryzacji... BG-Best Generation :–) odbudowa 323 BG GT Turbo FWD 1.3 16v->1.6 B6T->1.8 BPT
witam moze ktos wie jak podpiac przewody od aparatu zaplonowego instalacja zostala stara w mojej mazdzie mx3 a tu w aparacie od uturbionego silnika jest 6 kabli 2 czarne czerwony bialy zolty czarny z bialym paskiem w mazdie mx 3 1.6 sohc jak kazdy wie sa 4 przewody wiedz jak to teraz zlaczyc doszedlem jedynie ze dwa przewody zolty i bialy na sterownik silnika a reszta?
- Od: 1 lip 2011, 21:14
- Posty: 8
- Skąd: Gąbin
- Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM
Jaki silnik przekładasz B6T czy BPT
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
no wlasnie nie ma zadnej tabliczki na silniku i tu problem jest jedyne co wiem to 1.6 turbo gtx tak koles zapewnial co bralem od niego o kostka od aparatu jest okragla a rocznik silnika to 89`
Dopisano 9 kwi 2013, 14:55:
po tym co spawdzilem na google to silnik b6t takie same korektory i te same umieszczenie aparatu
Dopisano 9 kwi 2013, 14:55:
po tym co spawdzilem na google to silnik b6t takie same korektory i te same umieszczenie aparatu
- Od: 1 lip 2011, 21:14
- Posty: 8
- Skąd: Gąbin
- Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM
a co z wiązką i kompem? Masz z B6T czy z MXa?
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
silnik bralem od kolesia z wawy ktory zajmuje sie tuningiem mazd glownie rx8
a instalacje zostawilem swoja od mx3 bo mowil ze pasuje i pasuje faktycznie tylko prucz kostki od aparatu a to wszystko bedzie ecu masterem robione w wawie bo chce z niego 250 KM i jaies 1.2bar turbo by dmuchalo tak ze komp raczej inny nie potrzebny mi a strojenie bedzie tutaj http://www.coobcio.pl/
a instalacje zostawilem swoja od mx3 bo mowil ze pasuje i pasuje faktycznie tylko prucz kostki od aparatu a to wszystko bedzie ecu masterem robione w wawie bo chce z niego 250 KM i jaies 1.2bar turbo by dmuchalo tak ze komp raczej inny nie potrzebny mi a strojenie bedzie tutaj http://www.coobcio.pl/
- Od: 1 lip 2011, 21:14
- Posty: 8
- Skąd: Gąbin
- Auto: mazda mx3 1.6 SOHC na 1.6 DOHC gtx turbo
Toyota Avensis 2.0 16V 150KM
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje