Moja Mazda 3 BL – usterki

Mazda3 2008–2013

Postprzez Ksylo » 20 lip 2012, 21:02

czyli ta usterka/wada? nie jest jeszcze zlokalizowana w 100%?
Boje się, że jak pojadę do serwisu to zaczną rozbierać, kombinować i będzie gorzej niż było przez te ingerencje...
Ostatnio edytowano 23 lip 2012, 18:18 przez Ksylo, łącznie edytowano 2 razy
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez ZOOMik » 21 lip 2012, 19:56

Z tego co wiem to jest i nawet zdaje się wydany był na to TSB.
Jedź do ASO Mazda Impex w Lublinie :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ksylo » 22 lip 2012, 16:21

Dokonywałeś już może takiej naprawy?
Orientujesz się jakie mogą być to koszty? Szkopuł taki, że auto na gwarancji, ale zakupione w Matsuoka :(
Co kryje się pod skrótem TSB? jakiś raport usterek?
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez danstan » 22 lip 2012, 17:28

Ksylo napisał(a):
Co kryje się pod skrótem TSB? jakiś raport usterek?
pozdrawiam


Witaj
TSB to Technical Service Bulletin
i dla Mazdy 3 BK i BL masz tutaj:
http://www.protegefaq.net/tsb/
Pozdrawiam papa
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2009, 20:00
Posty: 45
Skąd: 100-lica
Auto: Mazda 3 BL Sport 2.0 DISI '09

Postprzez ZOOMik » 22 lip 2012, 22:03

Ksylo napisał(a):Dokonywałeś już może takiej naprawy?
Orientujesz się jakie mogą być to koszty? Szkopuł taki, że auto na gwarancji, ale zakupione w Matsuoka :(
Co kryje się pod skrótem TSB? jakiś raport usterek?
pozdrawiam

Nie dokonywałem, bo u mnie ta „usterka” póki co jakoś się nie daje we znaki.
Jeśli masz gwarancję to nie zapłacisz ani grosza. Nie ma żadnego znaczenia, gdzie auto kupiłeś – możesz je serwisować w dowolnym ASO – wybór należy do Ciebie.
TSB (Technical Service Bulletins) to biuletyny serwisowe wydawane przez producenta dla ASO (a nie użytkowników) zawierające wskazówki jak postępować w przypadku ujawnionych „wad fabrycznych”, tzn. w jaki sposób je wyeliminować (naprawiać), jeśli się do tego kwalifikują lub też jak wytłumaczyć klientowi, że coś co na „babol” wygląda w istocie nim nie jest, np. ledwo widoczny zygzakowaty ślad na desce rozdzielczej w miejscu poduszki powietrznej dla pasażera. Stronka do której link zamieścił danstan zawiera zaledwie ułamek istniejących TSB.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez Ksylo » 22 lip 2012, 22:14

Dzięki za odpowiedz Danstan oraz ZOOMik

ZOOMik napisał(a):Jeśli masz gwarancję to nie zapłacisz ani grosza. Nie ma żadnego znaczenia, gdzie auto kupiłeś – możesz je serwisować w dowolnym ASO – wybór należy do Ciebie.
[/quote]

Tego właśnie nie byłem pewien.......
pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 kwi 2008, 16:05
Posty: 285 (30/1)
Skąd: Warszawa/Lublin
Auto: Pożegnał Mazda 626 99r.
Powitał Mazda 3 KIREI+ 11r.

Postprzez radzi89 » 14 sie 2012, 16:53

U nas wystąpiła kolejna usterka – wylał się prawy tylny amortyzator....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ZOOMik » 14 sie 2012, 19:27

O proszę, temu Koledze to należy współczuć <głaszcze>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mysiak » 14 sie 2012, 19:32

radzi – przy jakim przebiegu?
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez radzi89 » 14 sie 2012, 22:08

55 tys. Już wymieniony, na szczęście jeszcze jest gwarancja :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mysiak » 15 sie 2012, 18:05

to nieduży przebieg, ale nasze drogi potrafią "dopomóc". Dobrze że na gwarancji
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez ZOOMik » 16 sie 2012, 23:14

...która kiedyś niestety się skończy <płacze>
Swoją drogą jak na przebieg to sporo przeszedł już ten MPS..."pechowy", no bo raczej go radzi89 jakoś specjalnie nie katuje, czy może TTTM? :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez radzi89 » 17 sie 2012, 09:02

Wydaję mi się, że raczej jest to bolączka dosłownie pierwszego wypustu. Nasz egzemplarz jest z 2009 i pewnie dotknęły go bolączki wieku dziecięcego. Chociaż wydaje mi się, że wszystko już zmierza ku końcowi :D Jak to wielu serwisantów mi powiedziało – auto psuje się przez pierwsze 3 lata, kolejne 3 jest spokój :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez Ścibi85 » 17 sie 2012, 12:11

radzi89 napisał(a):Jak to wielu serwisantów mi powiedziało – auto psuje się przez pierwsze 3 lata, kolejne 3 jest spokój :)


Oj to dobrze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2012, 22:53
Posty: 1288 (14/11)
Skąd: Piaski
Auto: 1. Mazda 3 BP HB SkyActivX AT Hikari + Luxury Black
2. Mazda3 2.0 MZR DISI i-stop 2o1o

Postprzez KMBak » 17 sie 2012, 12:27

Interesująca teoria... A jak przez 3 lata się nie psuje (w okresie gwarancji) – to potem head shot... :|
>> Facebook: Konrad >> Forum: Moja obecna Mazda 6 >> Forum: Moja była Mazda 3 Obrazek
Blue inside & red outside!
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 12 lis 2011, 14:36
Posty: 3820 (129/80)
Skąd: Wrocław
Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011

Postprzez ZOOMik » 19 sie 2012, 00:43

Ja bym rzekł, że z palca wyssana :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez radzi89 » 19 sie 2012, 08:38

Wnioski z ich własnych obserwacji :D Jak dla mnie może coś w tym być
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ZOOMik » 19 sie 2012, 15:53

Może po prostu chcieli Cię pocieszyć :P ;)
A tak bardziej serio, to ogólnikowa teza, że „auto psuje się przez X lat” a później kolejne X mamy spokój moim zdaniem nie jest i nie może być regułą (m.in. również z własnych obserwacji)...już prędzej na odwrót :) Owszem, auta z pierwszych lat produkcji mogą trapić, tzw. „choroby wieku dziecięcego”, ale są to ściśle określone wady/usterki, które pojawiają się w każdym lub prawie każdym egzemplarzu z danego okresu produkcji. I teraz należało by zadać pytanie – czy „wpadki”, które zaliczył Twój mps, spotkały również inne z tego rocznika, bez wyjątku(?)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez radzi89 » 19 sie 2012, 23:58

Nie wiem czy bez wyjątku, ale co najmniej 3, które znam dotknęły. Mamy w domu jeszcze kilka aut "od nowości" i przyznam, że teoria ta sprawdziła się w 3 na 4 przypadków :) Przez pierwsze dwa lata w nich psuły się różne pierdoły, a tak to jest spokój po latach ( oprócz elementów eksploatacyjnych ),
Jednak nie odbiegajmy już od tematu :) Ile ludzi tyle opinii :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez VHD » 30 sie 2012, 22:38

Wracam swojego do postu:


Byłem w serwisie, opisałem objawy, serwisant je potwierdził i stwierdził, że leję złe paliwo :/ Ponieważ leję takie paliwo jak zapewne większość z Was nie dałem za wygraną (swoją drogą taką próbę zbycia klienta uważam za skandaliczną) i zajęto się autem poważniej. Po wymianie świec (po 45k km!) dostałem auto z podkręconymi obrotami biegu jałowego (do ok. 800-850; serwis mówił, że to adaptacja i minie) co powodowało, że auto bujało jakby mniej ale nadal nie odpalało na rozgrzanym silniku. Zwróciłem na to uwagę i auto znów zostało w serwisie. Obroty przywrócono, i znów bujało jak wcześniej. Dostałem informację, że to wina sondy lambda – po jej wymianie nic się nie polepszyło. W zeszłym tygodniu znów zostawiłem Madzię w serwisie, już naprawdę zrezygnowany. Tego samego dnia otrzymałem wiadomość, że auto jest naprawione. Przyczyną wszystkich problemów miał być brudny EGR, który został wyczyszczony. Samochód odebrałem, odpala bez problemów, nie buja ale:
– obroty na luzie nie są jak z fabryki (wskazówka na 750) ale mają ok 800-850 obrotów,
– auto jeździ jakby dynamiczniej niż przed awarią
– zauważyłem zwiększone średnie spalanie (o ok 0.7 l/100 km).
– przy niskich prędkościach przy zmianie biegów auto wydaje głuchy dźwięk (stukanie, "kotłowanie"). Czy może to być poduszka przy skrzyni biegów?

Co proponujecie robić dalej? Jutro będę w serwisie wymieniać sprzęgło klimatyzacji (piszczy przy załączaniu) więc jest okazja by jeszcze coś sprawdzili.
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2009, 22:26
Posty: 38 (1/0)
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 3 BL 2.0 HB 2009

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323