auto do remontu – zakup
1, 2
Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid
www.serwisat.pl – Montaż i serwis anten satelitarnych oraz DVB-T
- Od: 21 sie 2012, 20:57
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 6 GY 2.3 benz 166km kombi ;)
nie kupuje tego auta, bo moze byc drogo.
2,3 to dosc problematyczny silnik jesli chodzi o jego remont , bo mazda takiej opcji nie przewiduje..
pozdr.
E
2,3 to dosc problematyczny silnik jesli chodzi o jego remont , bo mazda takiej opcji nie przewiduje..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Co przy wymianie panewek warto zrobić w silniku ? Dlaczego problematyczny? Mazda przewiduje 3 szlify z tego co wiem. Czy przy wymianie pierścieni na tłokach trzeba coś jeszcze robić z cylindrami ?
www.serwisat.pl – Montaż i serwis anten satelitarnych oraz DVB-T
- Od: 21 sie 2012, 20:57
- Posty: 6
- Skąd: Poznań
- Auto: MAZDA 6 GY 2.3 benz 166km kombi ;)
1.zawszy wszystko sprawdzic i wyczyscic
2. o ile mi wiadomo to nie ma takicj opcji w silniku OTTO
3.zawsze w taki m przypadku trzeba powierzchnie cylindrow "przehonowac".
pozdr.
E
2. o ile mi wiadomo to nie ma takicj opcji w silniku OTTO
3.zawsze w taki m przypadku trzeba powierzchnie cylindrow "przehonowac".
pozdr.
E
Ostatnio edytowano 20 sty 2016, 21:15 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta (nie ma takiej potrzeby )
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Honowanie jest rodzajem obróbki powierzchni tulei cylindra,mającej na celu osiągnięcie żądanego wymiaru naprawczego
i wsio jasne
po prostu czasem jestem ciekawy, a człowiek całe życie się uczy
powierzchnie cylindrow nalezy przy remoncie silnika, wymianie pierscieni generalnie zawsze przehonowac/przeszlifowac lekko tak aby m.in. usunac zabrudzenie, delikatne przerysowania
czyli jest takie specyficzne przepolerowanie gladzi cylindrow
i jest ono konieczne m.in. w celu takim, aby potem silnik nie palil oleju i mial optymalne odprowadzenie ciepla no i jak najwyższą kompresje.
wykonuje się go w warsztatach lub tez przy pomocy wiertarki wolnoobrotowej i specjalnych rozporowych kamieni..
pozdr.
E
czyli jest takie specyficzne przepolerowanie gladzi cylindrow
i jest ono konieczne m.in. w celu takim, aby potem silnik nie palil oleju i mial optymalne odprowadzenie ciepla no i jak najwyższą kompresje.
wykonuje się go w warsztatach lub tez przy pomocy wiertarki wolnoobrotowej i specjalnych rozporowych kamieni..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Dawid2605 napisał(a):Witam wszystkich jestem tu nowy i szukam pięknej 6 Znalazłem jedną 2003r pierwsza rej 2004 z niemiec 2,3 benz z przebiegiem 88tys km lekko uszkodzony przód lecz silnik odpala autko jeździ.
Problem pojawia się powyżej 2500tys obr. silnik wyraźnie grzechocze, oleju w normie powiedziałbym że niedawno wymieniany bo złocisty kolor. Obstawiam na panewki ale przy tym przebiegu? ile orientacyjnie kosztuje remont całego silnika i co w jego skład powinno wejść ? Jakich firm części?
Pozdrawiam Dawid
Ja robilem remont w swojej 6 2.3L. Po zakupie zauwazylem ze niestety bierze ilej w ogromnych ilosciach. Bylo mnie wiecej 1.2L/700km. Zmiana na 10W40 i rozne zageszczacze(doktory) nie zlikwidowaly problemu poza przywroceniem pierwotnej mocy. Oddalem do remontu. Problemem byly jedynie uszczelniacze zaworowe. Mimo tego jednak dalem rowniez pierscienie do wymiany za jednym zamachem.
Oto kosztorys :
Dzis jest juz po spokojnym dotarciu. Zrobilem kilka tys. km. i nie bierze doslownie ani grama. Na bagnecie stan oleju bez zmian. Silnik zalany Valvoline 5W40. Ostatnio dostala tez nowy filtr powietrza KN i jak narazie jest wszystko OK.
-
kot_kot
No i remont silnika się zakończył przynajmniej teoretycznie.
Po złożeniu silnika wyszły 2 rzeczy:
1. do wymiany mechanizm zmiennych faz rozrządu na wałku
2. w oleju silnikowym pojawił się płyn chłodniczy
Zamiast jeździć auto będzie stało i czeka je ponowne wyciąganie głowicy i sprawdzenie wszystkiego od nowa.
Zastanawia mnie skąd płyn chłodniczy w oleju . . . Panowie jakieś sugestie ???
Po złożeniu silnika wyszły 2 rzeczy:
1. do wymiany mechanizm zmiennych faz rozrządu na wałku
2. w oleju silnikowym pojawił się płyn chłodniczy
Zamiast jeździć auto będzie stało i czeka je ponowne wyciąganie głowicy i sprawdzenie wszystkiego od nowa.
Zastanawia mnie skąd płyn chłodniczy w oleju . . . Panowie jakieś sugestie ???
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz, czemu po ściągnięciu kapy zaworowej ewidentnie było widać nie zmieszany płyn chłodniczy z olejem.
Czy jest szansa że płyn dostaje się gdzieś górą silnika ???????????
Czy jest szansa że płyn dostaje się gdzieś górą silnika ???????????
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
Jestem już po remoncie.
Nie jestem z niego zadowolony bo:
-skaczą obroty w przedziale 600-800 obr/min
-podczas podawania gazu słychać dziwny dźwięk, trochę jakby zawory klekotały
-mam wrażenie że auto jest głośniejsze niż przed remontem
Autem zrobiłem 60 km i nie wiem czy cokolwiek może się "ułożyć" żeby było lepiej.
Jeżeli macie jakieś przemyślenia co do przyczyny takich objawów to piszcie.
Nie jestem z niego zadowolony bo:
-skaczą obroty w przedziale 600-800 obr/min
-podczas podawania gazu słychać dziwny dźwięk, trochę jakby zawory klekotały
-mam wrażenie że auto jest głośniejsze niż przed remontem
Autem zrobiłem 60 km i nie wiem czy cokolwiek może się "ułożyć" żeby było lepiej.
Jeżeli macie jakieś przemyślenia co do przyczyny takich objawów to piszcie.
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
jesli mechanicznie wszystko zostalo poprawnie poskladane a naprawe wykonano< solidnie,
to przyczyna tkwi w innych podzespolach
E.
to przyczyna tkwi w innych podzespolach
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Jestem już po remoncie – przejechałem 1300 km i generalnie jestem zadowolony bo oleju nie bierze wcale, płyn chłodniczy w normie jedynie co to dziwi mnie trochę opóźniona reakcja na maksymalne wciśnięcie gazu w podłogę.
Reaguje z opóźnieniem i zastanawia mnie gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy . . .
Reaguje z opóźnieniem i zastanawia mnie gdzie leży przyczyna takiego stanu rzeczy . . .
- Od: 28 maja 2011, 17:42
- Posty: 21
- Skąd: Poznań
- Auto: była Mazda 6 2.3 Top '02
jest Mazda 6 2.3 Executive '06
Witam
Mam na oku mazde. Silnik 2.0 100 kw. Blacharsko perełka aż dziwne. Niski przebieg.
Problem jest taki że w mojej opinii umarła turbina .
Objawy;
– brak mocy typowego uderzenia
– kopci po przegazowaniu na gęsty dym biały/szary
– waż który widać od przodu zaolejony (ten który idzie od intercoolera do kolektora widać go z przodu)
– w czasie jazdy wyje turbina?
Silnik pali na strzał żadne check nie świeci się.
Jakie koszta naprawy turbiny?
Co ile zmienia się rozrząd/
Mam na oku mazde. Silnik 2.0 100 kw. Blacharsko perełka aż dziwne. Niski przebieg.
Problem jest taki że w mojej opinii umarła turbina .
Objawy;
– brak mocy typowego uderzenia
– kopci po przegazowaniu na gęsty dym biały/szary
– waż który widać od przodu zaolejony (ten który idzie od intercoolera do kolektora widać go z przodu)
– w czasie jazdy wyje turbina?
Silnik pali na strzał żadne check nie świeci się.
Jakie koszta naprawy turbiny?
Co ile zmienia się rozrząd/
- Od: 1 sie 2010, 21:11
- Posty: 16
- Skąd: GDYNIA
- Auto: Mazda 626 1993 2.0 benzyna
To nie musi być turbina.
U mnie utleniło się wejście na IC i były dokładnie identyczne objawy.
Koszty naprawy śmieszne. A skoro wąż od icka zaolejony to możliwe że sam icek ma nieszczelność.
A w tym konkretnym przypadku zrobiłbym jeszcze test przelewowy wtrysków żeby nie mieć niespodzianki.
Jak cenowo jest śmiesznie a buda zdrowa (tyle że w to nie wierzę) to bym brał.
U mnie utleniło się wejście na IC i były dokładnie identyczne objawy.
Koszty naprawy śmieszne. A skoro wąż od icka zaolejony to możliwe że sam icek ma nieszczelność.
A w tym konkretnym przypadku zrobiłbym jeszcze test przelewowy wtrysków żeby nie mieć niespodzianki.
Jak cenowo jest śmiesznie a buda zdrowa (tyle że w to nie wierzę) to bym brał.
Diagnoza komputerowa załatwi problem i wtedy sprawdzisz czy to aby na pewno tylko turbina, chociaż objawy które opisujesz raczej na nią wskazują jak mowa powyżej: sprawdź wtryski, tak aby potem nie okazało się, że całkowity koszt naprawy podejdzie pod 5k albo i więcej w zależności od serwisu i części.
- Od: 16 sie 2017, 11:14
- Posty: 11
- Auto: Mazda 6 2.0
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6