Demontaż bagażnika, wyciszenie/ wygłuszenie bagażnika nadkoli drzwi...
Zaczynamy:
1. Opróżniamy zawartość, czyli wykładzina bagażnika, koło, lewarek, zaślepki dostępu do lamp z boczków, półka itp
2. Odpinamy wszelkie widoczne spinki, odkręcamy śruby – przy kolejnych etapach mogą pojawiąć się spinki – nie wspominam o tym za każdym razem żeby nie dublować tekstu – a każdy sam widzi spinke i po prostu wiadomo że trzeba ją wyjąć...
3. Odkręcamy kanapę – 6 śrub na klucz 14:
4. Demontujemy progi (ciągniemy od środka do siebie i do góry
5. Demontujemy plastiki na nadkolach od strony drzwi
6. Demontujemy próg bagażnika – ciągniemy do góry ( tak jak progi przy drzwiach)
7. Demontujemy czarne plastiki nad nadkolami (te z których wychodzą pasy bezpieczeństwa) – FOTO poniżej – kreska nr 1
8. Demontujemy boczki materiałowy przy nadkolach (po 2 śruby w plastikowych osłonach – FOTO kreska 2)
9. Demontujemy szare trójkąty przy szybach (spinki i po prostu ciągniemy do siebie)
Pokrywa bagażnika
1. Wyciągamy spinki,
2. Demontaż osłony światła stopu
3. Demontaż plastików do których zaczepiana jest półka ( to była dla mnie zagadka – okrągły łepek na który zakładamy plastik od linek półki trzeba cienkim śrubokrętem podważyć i wysuwa się wraz ze szpilką – na zasadzie takiej jak pozostałe zwykłe spinki do plastików
4. Demontaż dużego dolnego plastiku
DEMONTAŻ SKOŃCZONY
Teraz pozostaje cierpliwość w wyklejaniu – ja użyłem taśmy dekarskiej, mat filcowych BOLL samoprzylepnych, mat bitumicznych BOLL.....
Jak to robiłem w garażu było okolo 5stopni... maty były "sztywne" – ustawiłem nagrzewnice olejową i podgrzałem garaż -kążdą matę dodatkowo podgrzałem przed przyklejeniem – niby piszą że nie trzeba, ale jest bardziej elastyczna i klei się lepiej....
Docinamy nożykiem, dociskać można wałeczkiem do tapet małym....
EFEKT?
Przetestowałem to na mojej żonie i koledze – mianowicie nie mówiłem im że coś zrobiłem i jadąc nic nie sugerowałem..... po 15 minutach żona powiedziała że jakoś tak ciszej jest...... Potem kumpel podobnie – zapytał czy coś już robiłem bo kiedyś o tym wspominałem a ma wrażenie że nie słychać szumu z tyłu.... więc faktycznie to nie moje urojenie tylko jest ciszej...
POLECAM I SŁUŻĘ POMOCĄ – jakieś problemy przy demontażu – zapraszam na PW
KOSZT OKOŁO:
-za 2 rolki maty dekarskiej jakieś 160zł
– 8x 15zł – maty filcowe samoprzylepne 50x50cm
– 4x ?6zł? maty bitumiczne
Razem jakieś 15h pracy...
Dodatkowe 12h pracy na położenie kabli i podłączenie wzmacniacza
Jako uzupełnienie tematu:
Tylna klapa i demontaż plastików
1. Opróżniamy zawartość, czyli wykładzina bagażnika, koło, lewarek, zaślepki dostępu do lamp z boczków, półka itp
2. Odpinamy wszelkie widoczne spinki, odkręcamy śruby – przy kolejnych etapach mogą pojawiąć się spinki – nie wspominam o tym za każdym razem żeby nie dublować tekstu – a każdy sam widzi spinke i po prostu wiadomo że trzeba ją wyjąć...
3. Odkręcamy kanapę – 6 śrub na klucz 14:
4. Demontujemy progi (ciągniemy od środka do siebie i do góry
5. Demontujemy plastiki na nadkolach od strony drzwi
6. Demontujemy próg bagażnika – ciągniemy do góry ( tak jak progi przy drzwiach)
7. Demontujemy czarne plastiki nad nadkolami (te z których wychodzą pasy bezpieczeństwa) – FOTO poniżej – kreska nr 1
8. Demontujemy boczki materiałowy przy nadkolach (po 2 śruby w plastikowych osłonach – FOTO kreska 2)
9. Demontujemy szare trójkąty przy szybach (spinki i po prostu ciągniemy do siebie)
Pokrywa bagażnika
1. Wyciągamy spinki,
2. Demontaż osłony światła stopu
3. Demontaż plastików do których zaczepiana jest półka ( to była dla mnie zagadka – okrągły łepek na który zakładamy plastik od linek półki trzeba cienkim śrubokrętem podważyć i wysuwa się wraz ze szpilką – na zasadzie takiej jak pozostałe zwykłe spinki do plastików
4. Demontaż dużego dolnego plastiku
DEMONTAŻ SKOŃCZONY
Teraz pozostaje cierpliwość w wyklejaniu – ja użyłem taśmy dekarskiej, mat filcowych BOLL samoprzylepnych, mat bitumicznych BOLL.....
Jak to robiłem w garażu było okolo 5stopni... maty były "sztywne" – ustawiłem nagrzewnice olejową i podgrzałem garaż -kążdą matę dodatkowo podgrzałem przed przyklejeniem – niby piszą że nie trzeba, ale jest bardziej elastyczna i klei się lepiej....
Docinamy nożykiem, dociskać można wałeczkiem do tapet małym....
EFEKT?
Przetestowałem to na mojej żonie i koledze – mianowicie nie mówiłem im że coś zrobiłem i jadąc nic nie sugerowałem..... po 15 minutach żona powiedziała że jakoś tak ciszej jest...... Potem kumpel podobnie – zapytał czy coś już robiłem bo kiedyś o tym wspominałem a ma wrażenie że nie słychać szumu z tyłu.... więc faktycznie to nie moje urojenie tylko jest ciszej...
POLECAM I SŁUŻĘ POMOCĄ – jakieś problemy przy demontażu – zapraszam na PW
KOSZT OKOŁO:
-za 2 rolki maty dekarskiej jakieś 160zł
– 8x 15zł – maty filcowe samoprzylepne 50x50cm
– 4x ?6zł? maty bitumiczne
Razem jakieś 15h pracy...
Dodatkowe 12h pracy na położenie kabli i podłączenie wzmacniacza
Jako uzupełnienie tematu:
Tylna klapa i demontaż plastików
Ostatnio edytowano 10 sty 2016, 16:30 przez widmo82, łącznie edytowano 3 razy
Powód: Wyciszenie/wygłuszenie nadkoli drzwi bagażnika - demontarz
Powód: Wyciszenie/wygłuszenie nadkoli drzwi bagażnika - demontarz
U mnie efekt jest zauważalny nawet dla kogoś o przeciętnym słuchu...Ktoś kto jechał i słyszał szum z bagażnika zauważa teraz że go nie ma..... Drzwi dopiero przede mną, ale kolega 911mc, pisze że jest to kolejny zauważalny krok do ciszy...
Jeśli chodzi o audio – pod oryginalnym radiem i wzmacniaczem gra przyzwoicie – uważam że radio seryjne nie jest złe – jeśli dołoży się do tego przyzwoity wzmacniacz i dobre głośniki to zagra na prawdę nieźle.
Jeśli chodzi o audio – pod oryginalnym radiem i wzmacniaczem gra przyzwoicie – uważam że radio seryjne nie jest złe – jeśli dołoży się do tego przyzwoity wzmacniacz i dobre głośniki to zagra na prawdę nieźle.
Ano właśnie, czy jeżeli po prostu wykleję bagażnik i nadkola matami filcowymi tak, jak to zrobił kolega 911mc, to zauważę efekt? Czy mata dekarska jest konieczna, albo daje zauważalną różnicę w stosunku do wyklejenia samymi filcami?
ze swej strony dodam że mat bitumicznych użyłem do wygłuszenia drzwi w corolli i jakiś tam efekt dały a zrobiłem to naprawdę porządnie w porównaniu do ich masy to aż takiego cudownego wyciszenia nie dają i w madzi takiego błędu nie popełniłem, zastosowałem maty aluminiowe dokładnie taką http://www.elektrodor.pl/hw-energetic-h ... dkill.html i teraz widzę jak różnica jest no ale człowiek uczy się na swoich błędach
Też myśle że wystarczy sam filc, ale zostało mi dekarki troche bo blacharzom zostało jak mi dach robili, więc pomyślałem że wykorzystam troche...
Ale filc jest o niebo lepszy... tylko trzeba uważać na wilgoć..
Ale filc jest o niebo lepszy... tylko trzeba uważać na wilgoć..
Ralf2107 napisał(a):911mc ile poszło mat bitumicznych na drzwi ? Kupowałeś 25x50cm ?
W bagażniku konieczne są maty dekarskie przed przyklejeniem filcowych ?
Tak 25x50 i poszły po 4 na stronę
Nie miałem styczności z matami dekarskimi...
- Od: 30 sty 2011, 01:03
- Posty: 601
- Skąd: Białystok
- Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)
Wg mnie, tylne siedzenia rozniez stanowia slaby punkt, bardzo slabo tlumia odglosy z przedzialu bagazowego.
-
Moderator "3BK" -Paweł
- Od: 26 paź 2008, 10:23
- Posty: 3600 (81/142)
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda3 BK
była: 1,6 Y6 109KM 12.2006
jest: 2.0 LF 150KM 06.2008
Super relacja, pochwalam włożony trud w ulepszenie autka.
Sam myśle, o wyciszeniu nadkoli ale nurtuje mnie jedna rzecz, czy przyklejenie tych mat do blachy nie spowoduje lepszego środowiska rozwoju dla rudej?
Sam myśle, o wyciszeniu nadkoli ale nurtuje mnie jedna rzecz, czy przyklejenie tych mat do blachy nie spowoduje lepszego środowiska rozwoju dla rudej?
- Od: 26 mar 2012, 14:19
- Posty: 60
- Skąd: TM/PZŃ
- Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '05 HB
Przyszedł czas na wygłuszenie bagażnika jak zwykle problem z doborem materiału od razu mowie że maty profesjonalne typu dynamat odpadają z wiadomego względu cena Z tego co widzę większość wygłusza matami z filcem ale opinie rożne, mam 3 typy i mętlik w głowie maty trzeba zamówić bo szkoda czasu i lata
Kto wygłuszał mógłby nakierować mnie na któraś z mat . A po wygłuszeniu oczywiście wrzucenie fotorelacji bo z sedana nie ma
Kto wygłuszał mógłby nakierować mnie na któraś z mat . A po wygłuszeniu oczywiście wrzucenie fotorelacji bo z sedana nie ma
Witam,
Mam pytanie odnośnie tych śrub – poluzowałem jedną ze śrub ze środkowego mocowania fotela – tą bliżej klapy. Teraz nie mogę jej skręcić. Pytanie jest takie – pod spodem śruby jest nakrętka czy może było nagwintowane mocowanie,które się urwało podczas odkręcania?
Pozdrawiam
lukard napisał(a):3. Odkręcamy kanapę – 6 śrub na klucz 14:
Mam pytanie odnośnie tych śrub – poluzowałem jedną ze śrub ze środkowego mocowania fotela – tą bliżej klapy. Teraz nie mogę jej skręcić. Pytanie jest takie – pod spodem śruby jest nakrętka czy może było nagwintowane mocowanie,które się urwało podczas odkręcania?
Pozdrawiam
- Od: 25 sty 2011, 11:06
- Posty: 8
Hm.. no raczej nakrętek luzem nie ma – ja odkręciłem i wkręciłem wszystkie bez kłopotu. może z gwintem masz coś nie tak – nie zacząłeś jej wkręcać krzywo?
Ja wytłumiłem nadkola matem/filcem – kleiłem klejem kontaktowym.. a na dół pianka tapicerska, nic złego się jej nie stanie jak przypadkowo dostanie trochę wody – np. wkroplenie na zimnej butli.
Ja wytłumiłem nadkola matem/filcem – kleiłem klejem kontaktowym.. a na dół pianka tapicerska, nic złego się jej nie stanie jak przypadkowo dostanie trochę wody – np. wkroplenie na zimnej butli.
- Od: 13 mar 2011, 16:52
- Posty: 15
- Auto: MX-5 NC
Właśnie przymierzam się w swojej Madzi zrobić to samo ze względu na butle zamiast koła dojazdowego.
Wspomniałeś że użyłeś do tego piankę tapicerską i widać że jest dość plastyczna bo fajnie się w niej pochowało trochę gadżetów Podaj czy kupowałeś z netu czy może od tapicera i jakiego rodzaju ?
Wspomniałeś że użyłeś do tego piankę tapicerską i widać że jest dość plastyczna bo fajnie się w niej pochowało trochę gadżetów Podaj czy kupowałeś z netu czy może od tapicera i jakiego rodzaju ?
Akurat ostatnio jestem w Toruniu – wpisałem w googla pianka tapicerska Toruńi wyskoczył mi sklep http://aspsklep.pl na stronie nie było ale po telefonie bez problemu ustaliłem stan posiadania sklepu.. piankę wziąłem twardą (30kg/m3) – kupiłem arkusz (1,2x2,0 m) gr 20mm i zrobiłem dwie warstwy – w tej drugiej wyciąłem odpowiednie miejsca na narzędzia.
- Od: 13 mar 2011, 16:52
- Posty: 15
- Auto: MX-5 NC
LubMich napisał(a):Hm.. no raczej nakrętek luzem nie ma – ja odkręciłem i wkręciłem wszystkie bez kłopotu. może z gwintem masz coś nie tak – nie zacząłeś jej wkręcać krzywo?
Odkręciłem trochę tą śrubę – musiałem na chwilę przerwać. Gdy wróciłem do tej czynności – śruba się tylko kręci. Lata luzem i nie można jej wyciągnąć – dlatego się zastanawiałem czy nie ma jakiejś nakrętki od spodu.
- Od: 25 sty 2011, 11:06
- Posty: 8
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości