Mazda3 BK Y6 2004 1.6 CiTD 109KM
Dawno się nic w temacie nie działo, ale... zbieram się na rozstanie z Madzią na jakiś tydzień. Będe musiał oddać Maleństwo to blacharza – szkody po zimie na przodzie auta muszą poczekać – te elementy można wymienić (błotniki). Lewe tyle nadkole musi być zrobione, bo tego elemntu raczej nie wymienię... a rude świństwo niestety raczej próżnować nie będzie Ale wszystko po kolei
Póki co – Madzia dostała na święta wielkanocne letnie papcie i w końcu jakoś to autko wygląda. Dodatkowo zaserwowałem ręczną polerkę Niestety już efektu nie widać, ale się Mała błyszczała A i rączki odpowiednio bolały
W ramach ciekawoski – lenie paputy to Hankook Evo V12. Dostało się w spadku po Niemcu razem z felgami. Bieżnika jeszcze sporo zostało, co cieszy bo spokojnie sobie jeszcze na nich pojeżdżę
Póki co – Madzia dostała na święta wielkanocne letnie papcie i w końcu jakoś to autko wygląda. Dodatkowo zaserwowałem ręczną polerkę Niestety już efektu nie widać, ale się Mała błyszczała A i rączki odpowiednio bolały
W ramach ciekawoski – lenie paputy to Hankook Evo V12. Dostało się w spadku po Niemcu razem z felgami. Bieżnika jeszcze sporo zostało, co cieszy bo spokojnie sobie jeszcze na nich pojeżdżę
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Madzia została odstawiona do mechanika w związku z problemami opisanymi w wątku:
Drgającz napinacz paska
Zakupiłem:
– koło pasowe Corteco
– sprzęgło alternatora (które to wg. mechanika powodowało drgania napinacza, Jaksa też pisał o sprzęgle alternatora i napinaczu w kontekście problemów z M6)
– nowy pasek GATES (nie zaszkodzi wymienić).
Niestety na tym się nie skończy jak się dowiedziałem.
Otóż ukochane koło pasowe rozwaliło mi trochę obudowę rozrządu. Skutkiem tego dostało się paskowi rozrządu (trochę poharatany jest) i czujnikowi położenia wału (tyle że nie pamiętam którego ). Czujnik został trochę "zeszlifowany" przez koło pasowe jak to mój mechanik ujął i zalecił jego wymianę – co rzecz jasna uczynię. No i obudowa rozrządu musi wlecieć nowa.
Koszty będą większe niż zakładałem, ale trudno.
Dobrze, że od pojawienia się mocnych hałasów auto stało nieruszane w garażu, bo jakbym dalej autem jeździł i poszedłby rozrząd to już by była kaplica
Dam znać jak się sprawa skończy. Oby happy endem. Trzeba tylko znaleźć dobry czujnik (wg. mechanika lepiej ory używkę niż zamienniki, z którymi mogą być problemy).
Drgającz napinacz paska
Zakupiłem:
– koło pasowe Corteco
– sprzęgło alternatora (które to wg. mechanika powodowało drgania napinacza, Jaksa też pisał o sprzęgle alternatora i napinaczu w kontekście problemów z M6)
– nowy pasek GATES (nie zaszkodzi wymienić).
Niestety na tym się nie skończy jak się dowiedziałem.
Otóż ukochane koło pasowe rozwaliło mi trochę obudowę rozrządu. Skutkiem tego dostało się paskowi rozrządu (trochę poharatany jest) i czujnikowi położenia wału (tyle że nie pamiętam którego ). Czujnik został trochę "zeszlifowany" przez koło pasowe jak to mój mechanik ujął i zalecił jego wymianę – co rzecz jasna uczynię. No i obudowa rozrządu musi wlecieć nowa.
Koszty będą większe niż zakładałem, ale trudno.
Dobrze, że od pojawienia się mocnych hałasów auto stało nieruszane w garażu, bo jakbym dalej autem jeździł i poszedłby rozrząd to już by była kaplica
Dam znać jak się sprawa skończy. Oby happy endem. Trzeba tylko znaleźć dobry czujnik (wg. mechanika lepiej ory używkę niż zamienniki, z którymi mogą być problemy).
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Niech szybko Madzia wraca z hospicjum i sprawuje się nie nagarnie
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 00:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
czyli to już drugi taki przypadek na forum, dobrze, że w porę się za to wziąłeś,
osłona pewnie y601-10-500 ~ 60 zł
czujnik położenia wału (zapewne) korbowego Y401-18-221, fordowski ~ 200 zł. FAE 79148 ~ 180
osłona pewnie y601-10-500 ~ 60 zł
czujnik położenia wału (zapewne) korbowego Y401-18-221, fordowski ~ 200 zł. FAE 79148 ~ 180
akostarek napisał(a):czyli to już drugi taki przypadek na forum, dobrze, że w porę się za to wziąłeś,
Jeżeli chodzi Ci o koło pasowe, to mój mechanik powiedział, że w tych silnikach wymiana jego powinna być profilaktyczna wraz z wymianą rozrządu bo już parę ich robił w Fordach i Peugeotach.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 00:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
drugi przypadek, że padające koło prawie rozwaliło pasek rozrządu, co do wymiany to czytalem o takich zaleceniach w materiałach SKFa, chyba jeszcze w tym roku się do nich zastosuję
No czyli mi się udało jeszcze przed większymi obrażeniami. A już po Czaplinku słyszałem, że stukot się nasilił dlatego przyspieszyłem wymianę bo miała być jesienią dopiero.
-
2+2=5
- Od: 27 mar 2011, 00:01
- Posty: 2823 (0/26)
- Skąd: Białystok
- Auto: Vauxhall Vectra SRI
Mazda3 109KM Y6 2004 (była)
akostarek napisał(a):drugi przypadek, że padające koło prawie rozwaliło pasek rozrządu, co do wymiany to czytalem o takich zaleceniach w materiałach SKFa, chyba jeszcze w tym roku się do nich zastosuję
Polecam, nie czekać, żeby się nie wpakować tak jak ja
Chociaż od poajwienia się stukotu do takich obrażeń niewiele minęło, dlatego mnie to dziwi, że np. cbr jeszcze spokojnie ze stukotem jeździł.
Chociaż z drugiej strony z tego co mówił mi mechanik koło pasowe już chyba od jakiegoś czasu lizało rozrząd i wygląda na to, że stukot pojawił się u mnie w ostatniej fazie, kiedy już chyba niewiele brakowało do katastrofy.
akostarek napisał(a):dobrze, że w porę się za to wziąłeś
Też się cieszę, że mi się silnik nie poskładał
akostarek napisał(a):osłona pewnie y601-10-500 ~ 60 zł
czujnik położenia wału (zapewne) korbowego Y401-18-221, fordowski ~ 200 zł. FAE 79148 ~ 180
Zanotowane
A wiesz może akostarek, czujnik którego producenta szedł na pierwszy montaż? Będzie przynajmniej jakaś wskazówka, które z tych czujników można uznać za "oryginalne"
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
niestety nie wiem, z używką nie powinno być problemów (peugeot, citroen, ford, volvo, mini), z 1.4 HDI chyba też podejdzie.
Mazda wróciła z sanatorium.
Poza standardową wymianą tego czego się spodziewałem doszedł niestety rozrząd w komplecie, o czym za chwilę.
Wymieniono:
– sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA (EVR 59927)
– koło pasowe CORTECO (80000597)
– pasek wieloklinowy GATES (6PK975)
– czujnik położenia wału korbowego – ORI Mazda
– osłona rozrządu (używka)
– kompletny rozrząd z pompą wody – tutaj części nie mam, ale mechanik ten raczej gustuje w częściach made in Japan i takiej też produkcji mam np. pompę.
Pierwsze 4 pozycje kupowałem sam, resztą zajął się mechanik.
Rozrządu, jak pisałem wcześniej, się zupełnie nie spodziewałem, ale jak już trzeba było wymienić pasek, który wyglądał (dzięki padniętemu kołu pasowemu) tak:
to przy okazji mechanik polecił wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, co też zrobiliśmy. Jak się okazało stara pompa już zaczęła w jednym miejscu puszczać (nie wiem ile km miała przejechane, nie widać też dobrze na zdjęciu miejsca, w którym puszczała...)
Na koniec prezentuje zniszczenia, których dokonało rozwalone koło pasowe, z których poniższe części miały tworzyć jedność
Właśnie taki kawałek wystającej blaszki z koła pasowego poharatał mi rozrząd z obudową...
Zniszczenia (zniszczony pasek widać wyżej):
Obudowa rozrządu:
Czujnik położenia wału korbowego (prawie przepiłowany kołem na pół):
Mocna inwestycja jak się okazało. Pozostaje mieć nadzieje, że wytrzyma jakiś czas...
Poza standardową wymianą tego czego się spodziewałem doszedł niestety rozrząd w komplecie, o czym za chwilę.
Wymieniono:
– sprzęgło jednokierunkowe alternatora INA (EVR 59927)
– koło pasowe CORTECO (80000597)
– pasek wieloklinowy GATES (6PK975)
– czujnik położenia wału korbowego – ORI Mazda
– osłona rozrządu (używka)
– kompletny rozrząd z pompą wody – tutaj części nie mam, ale mechanik ten raczej gustuje w częściach made in Japan i takiej też produkcji mam np. pompę.
Pierwsze 4 pozycje kupowałem sam, resztą zajął się mechanik.
Rozrządu, jak pisałem wcześniej, się zupełnie nie spodziewałem, ale jak już trzeba było wymienić pasek, który wyglądał (dzięki padniętemu kołu pasowemu) tak:
to przy okazji mechanik polecił wymienić kompletny rozrząd z pompą wody, co też zrobiliśmy. Jak się okazało stara pompa już zaczęła w jednym miejscu puszczać (nie wiem ile km miała przejechane, nie widać też dobrze na zdjęciu miejsca, w którym puszczała...)
Na koniec prezentuje zniszczenia, których dokonało rozwalone koło pasowe, z których poniższe części miały tworzyć jedność
Właśnie taki kawałek wystającej blaszki z koła pasowego poharatał mi rozrząd z obudową...
Zniszczenia (zniszczony pasek widać wyżej):
Obudowa rozrządu:
Czujnik położenia wału korbowego (prawie przepiłowany kołem na pół):
Mocna inwestycja jak się okazało. Pozostaje mieć nadzieje, że wytrzyma jakiś czas...
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Dzisiaj Madzia otrzymała mycie Biedulka przestała u mechanika dwa tygodnie, zdążyła się już upaćkać co nieco... zatankowana też do pełna, będzie sprawdzanie spalania
Chodzą mi po głowie zaciski... na jaki kolor przemalować. Moimi typami są czarny albo srebrny. Co sądzicie? I czy jest mi ktoś w stanie jakąś znośną wizualizację zrobić, bo ostatnia noga ze mnie jeśli chodzi o programy graficzne
Chodzą mi po głowie zaciski... na jaki kolor przemalować. Moimi typami są czarny albo srebrny. Co sądzicie? I czy jest mi ktoś w stanie jakąś znośną wizualizację zrobić, bo ostatnia noga ze mnie jeśli chodzi o programy graficzne
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
zajrzyj do mojego wątku ja mam srebrno niebieskie, chyba w wątku gdzieś o zaciskach była też dyskusja wiem że ktoś mi je malował wirtualnie na różne kolorySiN4don napisał(a):Chodzą mi po głowie zaciski... na jaki kolor przemalować. Moimi typami są czarny albo srebrny. Co sądzicie? I czy jest mi ktoś w stanie jakąś znośną wizualizację zrobić, bo ostatnia noga ze mnie jeśli chodzi o programy graficzne
Elementy wyposażenia prawych drzwi przednich i tylnych https://picasaweb.google.com/1062179878 ... rnika2012#
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
Sprzedam gumowe osłony progów viewtopic.php?f=5&t=165154&p=2783056#p2783056
Zoom-Zoom [url=http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=332&t=120521]
- Od: 21 mar 2008, 20:04
- Posty: 1902 (6/4)
- Skąd: Siemianowice Śląskie
- Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999
Radex napisał(a):na prawdę muszę pisać?
Hm, poproszę, w końcu wolny kraj
Myślę o takich kolorach, bo na pewno nie zrobię w czerwień. Me don't like it Może być ew. zółty, ale to też bardziej na dalszym planie.
Thx seraf.
Przejrzałem też sobie wątek o zaciskach, ciekawa opcja jest zrobienie takiego czegoś (srebrny zacisk, czarny napis), chociaż nie wiem na ile trąca to... hm... no właśnie
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Hm, kwestia zacisków będzie jeszcze rozważana – dzięki za sugestie.
Tymczasem wizyta u teściów = miejsce w garażu, czyli kroi się robota przy aucie
Wczoraj / dzisiaj na tapecie – wygłuszanie bagażnika.
Do wygłuszania użyłem mat wygłuszających z filcem, 10 sztuk. Zużyłem 7,5 sztuk, zostało jeszcze 2,5. Może starczy na przestrzeń pod kanapą tylną, ale to innym razem
Przed:
Jakieś ~5-6h pracy i efekt jest następujący:
Jeszcze nie miałem okazji testować, ale być może stanie się to już w piątek – podzielę się spostrzeżeniami.
Wrażenia z rozkładania auta na części pierwsze – bezcenne
No i obyło się bez połamanych (pogubionych) spinek i plastików
Tymczasem wizyta u teściów = miejsce w garażu, czyli kroi się robota przy aucie
Wczoraj / dzisiaj na tapecie – wygłuszanie bagażnika.
Do wygłuszania użyłem mat wygłuszających z filcem, 10 sztuk. Zużyłem 7,5 sztuk, zostało jeszcze 2,5. Może starczy na przestrzeń pod kanapą tylną, ale to innym razem
Przed:
Jakieś ~5-6h pracy i efekt jest następujący:
Jeszcze nie miałem okazji testować, ale być może stanie się to już w piątek – podzielę się spostrzeżeniami.
Wrażenia z rozkładania auta na części pierwsze – bezcenne
No i obyło się bez połamanych (pogubionych) spinek i plastików
- Od: 6 kwi 2011, 08:32
- Posty: 429 (1/1)
- Skąd: Wlkp
- Auto: Mazda 3 BK Y6 '04 Hatchback
Golf MK 7,5 1.4TSI '18
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości