Regulacja zaworów w silniku
Może i źle zrozumiałem, nie chce z nikim tutaj polemizować na tematy techniczne bo nie znam sie na tym, chcę tylko pomóc tym którzy mają jakiś problem w mojej okolicy ze swoją mazdą a nie wiedzą do kogo sie zgłosić, jeszcze raz polecam, a jak kto zrobi to już jego sprawa, napisałem te dwa posty tylko i wyłącznie żeby pomóc i tyle, pozdrawiam
- Od: 7 sty 2008, 00:10
- Posty: 6
- Skąd: Lublin
- Auto: M6 GY 2.0i 16V 141ps 2003r+LPG
jesteś pewien z moich informacji wynika,że Mazda 6 nigdy nie miała montowanego żadnego silnika Forda...
EDIT: cytat z poradnika:
Wbrew obiegowym opiniom Mazda 6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).
EDIT: cytat z poradnika:
Wbrew obiegowym opiniom Mazda 6 nie ma prawie nic wspólnego z Fordem Mondeo – inna karoseria, płyta podłogowa, zawieszenie i pozostałe układy. Podobną budowę do fordowskich Durateców mają silniki benzynowe, Diesle to własna konstrukcja Mazdy bazująca na sprawdzonej technologii z lat 90. (silnik RF/DiTD) – nie mają nic wspólnego z TDCi. Wyjątkiem jest dostępny w Stanach silnik 3.0i V6 (również Ford/Jaguar/Mercury), który ma sporo wspólnego z silnikiem montowanym w Mondeo ST220 (różni się zmiennymi fazami rozrządu).
Tylko, że jak wejdziesz w katalog części i chcesz np. pierścienie tłokowe lub zawory itp. to wszystko jest identyczne w opisach jak do Forda Mondeo !!!!!!!!!!!!!!!!!! Pewnie jakiś błąd w katalogu KAŻDYM !!!!
Z reszta twój cycat sam to pisze o silnikach benzynowych
Z reszta twój cycat sam to pisze o silnikach benzynowych
Ostatnio edytowano 24 sty 2012, 19:13 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: post pod postem
Powód: post pod postem
- Od: 12 maja 2007, 16:30
- Posty: 298
- Skąd: Rawicz
- Auto: Mazda 6 sport kombi 2.0 141KM
Witam!
Podpinam się pod temat.
Kiedy kupiłem moją M6 2.0 141hp miała zrobione 172 000km i gaz założyłem przy 177 000km.
Luzy zaworów nie sprawdzałem i nie wiem czy to robić dla spokoju czy nie.Auto sprowadzone było z Danii i nie wiem czy tam robili taka regulacje czy tez nie?
Jak rozpoznać czy te luzy trzeba sprawdzić czy robione to jest przy określonych przebiegach?
Proszę o fachową poradę
Z góry dzięki
Podpinam się pod temat.
Kiedy kupiłem moją M6 2.0 141hp miała zrobione 172 000km i gaz założyłem przy 177 000km.
Luzy zaworów nie sprawdzałem i nie wiem czy to robić dla spokoju czy nie.Auto sprowadzone było z Danii i nie wiem czy tam robili taka regulacje czy tez nie?
Jak rozpoznać czy te luzy trzeba sprawdzić czy robione to jest przy określonych przebiegach?
Proszę o fachową poradę
Z góry dzięki
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
pablo604 napisał(a):Proszę o fachową poradę
czytales poprzednia strone?
ps. pewnie dlatego nikt Tobie nie odpisywal...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Wojtek napisał(a):pablo604 napisał(a):Proszę o fachową poradę
czytales poprzednia strone?
ps. pewnie dlatego nikt Tobie nie odpisywal...
Mimo wszystko ktoś odpisał:–)
Czytałem ale głównie miałem nadzieje, że ktoś jeszcze może podzieli się dodatkowym doświadczeniem w tym temacie.
Raczej bez zdjęcia dekla i pomiaru luzów się nie obejdzie oczywiście dla świętego spokoju.
Pablo:Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
- Od: 6 lut 2007, 15:37
- Posty: 51
- Skąd: Ostrowiec Św./Okół
- Auto: Mazda 6 2.0 16v Liftback 2005 141HP
pablo604 napisał(a):Raczej bez zdjęcia dekla i pomiaru luzów się nie obejdzie oczywiście dla świętego spokoju.
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Mam pytanie o istotę regulacji luzu – czy w benzynowych silnikach M6 są całe tzw. szklanki do wymiany (tak jak w Mondeo), czy robi się to za pomocą płytek?
tak reguluje się szklankami, nie ma niestety podkładek , co ciekawe szklanki pasują nawet od mondeo i są sporo tańsze niż w aso mazdy, poczytaj tu viewtopic.php?f=107&t=133909 tam jest sporo o regulacji
Bardzo dziękuję
Czy w 2,3 przed lift też są szklanki ?
Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?
Co ile powinno sie sprawdzac/regulować luz?
- Od: 19 lip 2012, 20:48
- Posty: 45
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3
Przeczytałem zanim napisałem więc jeśli możesz to zacytuj mi wypowiedź odnąszącą się konkretnie do silnika 2.3 bo ja widze wypowiedzi o 2,3, o dislu, o gazie i czesciach od forda. A przeciez silnik 2,3 sie od 2 litrowego rozni
- Od: 19 lip 2012, 20:48
- Posty: 45
- Skąd: Głogów
- Auto: Mazda 6, 2002r, silnik 2,3
jest napisane ogólnie o silniku benzynowym
A tu coś, co Cię może zainteresować:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=127265&p=2136710&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+2.3#p2136710
A tu coś, co Cię może zainteresować:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=97&t=127265&p=2136710&hilit=regulacja+zawor%C3%B3w+2.3#p2136710
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6