Jeżeli nie załączają się wentylatory a: termostat jest dobry, nie ma ubytków to może oznaczać że czujnik jest walnięty.
Pisałem już, jeżeli auto się nie przegrzewa to jest to dziwne, moim zdaniem jest to wina czujnika temp, albo się za bardzo martwisz. Jak podłączyłeś wentylator do aku to rozumiem że kręcił tak ?
Odpal silnik, niech się zagrzeje do póki nie stanie skazówka i zrób zdjęcie i proszę wklej tu.
Będziemy myśleć dalej
Nie włącza sie wentylator.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sojer2010 napisał(a):to jeszcze dzisiaj wstawię
Proszę
http://imageshack.us/photo/my-images/68 ... 21252.jpg/
dziś dłubałem i podłączyłem wiatrak normalnie,chłodnica jest gorąca,przed robieniem zdjęcia przejechałem 3 km średnia prędkość 55km,czujnik jest nowy zamawiany w carspped w lublinie
tak radar88 podłączyłem wiatrak na krótko i w czasie jazdy chodził non stop.
sojer2010 napisał(a):dziś dłubałem i podłączyłem wiatrak normalnie,chłodnica jest gorąca,przed robieniem zdjęcia przejechałem 3 km średnia prędkość 55km,czujnik jest nowy zamawiany w carspped w lublinie
tak radar88 podłączyłem wiatrak na krótko i w czasie jazdy chodził non stop.
I rozumem że wskazówka pozostaje w takim położeniu i nie wędruje na czerwone pole ?
To wentylator jest sprawny, termostat ok, pompa nie puszcza, czujnik dobry tak ?
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sojer2010 napisał(a):radar88 napisał(a):sojer2010 napisał(a):dziś dłubałem i podłączyłem wiatrak normalnie,chłodnica jest gorąca,przed robieniem zdjęcia przejechałem 3 km średnia prędkość 55km,czujnik jest nowy zamawiany w carspped w lublinie
tak radar88 podłączyłem wiatrak na krótko i w czasie jazdy chodził non stop.
I rozumem że wskazówka pozostaje w takim położeniu i nie wędruje na czerwone pole ?
To wentylator jest sprawny, termostat ok, pompa nie puszcza, czujnik dobry tak ?
wskazówka dalej nie idzie,wiesz co co do pompy to mam małe zastrzeżenia,{leje max do chłodnicy przejechałem te 3 km i właśnie zajrzałem zawsze mi ubywa jakas 50 tka,tzn zawsze leje do pełna pod korek a jak pojeżdżę to właśnie brakuje ciut.ale słyszałem że to norma.wentyl jest sprawny. czujnik jest nowy jak by nie było.
Ostatnio edytowano 21 wrz 2011, 18:55 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: jeszcze raz napiszesz posta pod swoim postem (nieuzasadniony), a dostaniesz ostrzezenie... ok?
Powód: jeszcze raz napiszesz posta pod swoim postem (nieuzasadniony), a dostaniesz ostrzezenie... ok?
To mogę tylko Ci powiedzieć że wpadłeś w panikę u mnie w Xedzie wskazówka dokładnie jest w tym samym miejscu i nic się nie dzieje.
Teraz Ci wyjaśnię co i jak:
Stary czujnik mogłeś mieć na temp 80stopni i wskazówka pozostawała w połowie, ponieważ auto było chłodzone wcześniej, teraz masz czujnik (nie wiem jaki) i np wartość 86stopni, więc wskazówka idzie wyżej bo temperatura jest wyższa przed załączeniem się wiatraka. Czujnik odpowiada za załączenie się wentylatora,czujnik podaje impuls el i wentylator się załącza,a dzieje się tak gdy termostat się otwiera (ok 85stopni),duży obieg idzie do czujnika i wychodzi do pompy,pompa popycha do chłodnicy i tak w kółko.
Moim zdaniem wszystko jest ok, sam się kiedyś wystraszyłem po zmianie Xedosa, w starym zawsze dochodziła do połowy a w tym co mam jest dokładnie jak u Ciebie.
U mnie na postoju zanim się włączy wentylator to mogę wypalić 4fajki i wypić 0,5L kawy na spokojnie i poprawić piwkiem.
Najlepiej jak by ktoś się jeszcze wypowiedział kto ma silnik B6 Moim zdaniem jak wskazówka nie idzie wyżej to jest wszystko ok.
Pozdrawiam
Teraz Ci wyjaśnię co i jak:
Stary czujnik mogłeś mieć na temp 80stopni i wskazówka pozostawała w połowie, ponieważ auto było chłodzone wcześniej, teraz masz czujnik (nie wiem jaki) i np wartość 86stopni, więc wskazówka idzie wyżej bo temperatura jest wyższa przed załączeniem się wiatraka. Czujnik odpowiada za załączenie się wentylatora,czujnik podaje impuls el i wentylator się załącza,a dzieje się tak gdy termostat się otwiera (ok 85stopni),duży obieg idzie do czujnika i wychodzi do pompy,pompa popycha do chłodnicy i tak w kółko.
Moim zdaniem wszystko jest ok, sam się kiedyś wystraszyłem po zmianie Xedosa, w starym zawsze dochodziła do połowy a w tym co mam jest dokładnie jak u Ciebie.
U mnie na postoju zanim się włączy wentylator to mogę wypalić 4fajki i wypić 0,5L kawy na spokojnie i poprawić piwkiem.
Najlepiej jak by ktoś się jeszcze wypowiedział kto ma silnik B6 Moim zdaniem jak wskazówka nie idzie wyżej to jest wszystko ok.
Pozdrawiam
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
sojer2010 bez obaw ja mam identycznie od samego początku kupna xeda na wskaźniku ponad polowa tak jak u ciebie i tak samo się doszukiwałem problemu wymieniłem cały rozrząd z pompą wody zakupiony w carspped w lublinie i nadal to samo a przejechałem już z 30kkm i jest ok
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
sojer2010 napisał(a):radar88 napisał(a):To mogę tylko Ci powiedzieć że wpadłeś w panikę u mnie w Xedzie wskazówka dokładnie jest w tym samym miejscu i nic się nie dzieje.
Teraz Ci wyjaśnię co i jak:
Stary czujnik mogłeś mieć na temp 80stopni i wskazówka pozostawała w połowie, ponieważ auto było chłodzone wcześniej, teraz masz czujnik (nie wiem jaki) i np wartość 86stopni, więc wskazówka idzie wyżej bo temperatura jest wyższa przed załączeniem się wiatraka. Czujnik odpowiada za załączenie się wentylatora,czujnik podaje impuls el i wentylator się załącza,a dzieje się tak gdy termostat się otwiera (ok 85stopni),duży obieg idzie do czujnika i wychodzi do pompy,pompa popycha do chłodnicy i tak w kółko.
Moim zdaniem wszystko jest ok, sam się kiedyś wystraszyłem po zmianie Xedosa, w starym zawsze dochodziła do połowy a w tym co mam jest dokładnie jak u Ciebie.
U mnie na postoju zanim się włączy wentylator to mogę wypalić 4fajki i wypić 0,5L kawy na spokojnie i poprawić piwkiem.
Najlepiej jak by ktoś się jeszcze wypowiedział kto ma silnik B6 Moim zdaniem jak wskazówka nie idzie wyżej to jest wszystko ok.
Pozdrawiam
a jak jest u Ciebie z poziomem płynu w chłodnicy jak nalejesz max to max jest czy tez Ci z deka ubywa u mnie nigdy nie jest do pełna?? wiesz przy takiej temp jak pojeżdżę kilkanaście min po mieście czy wrócę z trasy do miasta to odczuwam spadek mocy,auto jest zamulone zamiast jechać to wyje,ogólnie pamiętam kiedy go kupiłem wskazówka była na połowie PIĘKNIE SIĘ WTEDY BUJAŁ i teraz tak jest, do momentu kiedy właśnie wskazówka pójdzie poza połowę.
mam ochotę kupić jakiś lepszy termostat,za ten zapłaciłem 30 zł nie wiem do ilu stopni jest ten nowy,chce coś z tym zrobić o ile się da. Twoja teza o osprzęcie o innych wartościach jest realna,ale wkurza mnie że auto słabnie przez tą temp i chce to wyeliminować dziękuje trochę mnie uspokoiłeś
Ostatnio edytowano 21 wrz 2011, 19:57 przez Anonymous, łącznie edytowano 1 raz
Powód: prosze, sprawdz swoj profil
Powód: prosze, sprawdz swoj profil
sojer2010 napisał(a):wiesz co co do pompy to mam małe zastrzeżenia,{leje max do chłodnicy przejechałem te 3 km i właśnie zajrzałem zawsze mi ubywa jakas 50 tka,tzn zawsze leje do pełna pod korek a jak pojeżdżę to właśnie brakuje ciut.ale słyszałem że to norma.wentyl jest sprawny
Jak Ci ubywa płynu chłodniczego to chyba gdzieś musi go wcinać (chyba ze jakieś czary<czarodziej> ) zobacz czy gdzieś nie kapie, jak nie to masz chyba uszczelkę pod głowicą walnięta<oczy> , a jak z odpalaniem po zagrzanym silniku jak postoi ?
- Od: 27 lip 2010, 17:19
- Posty: 30
- Skąd: Pawłowice
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 V6
M@ro napisał(a):sojer2010 napisał(a):wiesz co co do pompy to mam małe zastrzeżenia,{leje max do chłodnicy przejechałem te 3 km i właśnie zajrzałem zawsze mi ubywa jakas 50 tka,tzn zawsze leje do pełna pod korek a jak pojeżdżę to właśnie brakuje ciut.ale słyszałem że to norma.wentyl jest sprawny
Jak Ci ubywa płynu chłodniczego to chyba gdzieś musi go wcinać (chyba ze jakieś czary<czarodziej> ) zobacz czy gdzieś nie kapie, jak nie to masz chyba uszczelkę pod głowicą walnięta<oczy> , a jak z odpalaniem po zagrzanym silniku jak postoi ?
na zimnym jeśli mam pb ponad rezerwę to pali na dotyk,a na ciepłym zawsze pali za pierwszym,nie mam kłopotów z odpalaniem,może to jednak ta pompa,może być porostu osłabiona??
Edit:
leiszman napisał(a):sojer2010 bez obaw ja mam identycznie od samego początku kupna xeda na wskaźniku ponad polowa tak jak u ciebie i tak samo się doszukiwałem problemu wymieniłem cały rozrząd z pompą wody zakupiony w carspped w lublinie i nadal to samo a przejechałem już z 30kkm i jest ok
ale włącza Ci się wentyl ?
Ostatnio edytowano 21 wrz 2011, 21:09 przez Anonymous, łącznie edytowano 2 razy
Powód: prosilem juz nie raz... nie chcesz postepowac zgodnie z regulaminem? masz kolejne... sprawdz profil
Powód: prosilem juz nie raz... nie chcesz postepowac zgodnie z regulaminem? masz kolejne... sprawdz profil
włączą się dopiero wtedy gdy mam ta ponad polowe i jeszcze trochę ale zazwyczaj gdy stoję dłużej na światłach czekam na zielone i chodzi wentylator jakieś 15do 30sek (ta ponad polowa to u mnie normalka)
Mazda Xedos 2.0l V6 24V
mam dosyć banalne pytanie,dziś się dowiedziałem od kolegi tez śmiga mazda 323 i oznajmił mi że przy wymienię płynu chłodniczego,płyn się wlewa przez zbiorniczek wyrównawczy a nie bezpośrednio do chłodnicy prawda to ?
ogólnie czytając te wszystkie posty na temat odpowietrzania mazd,mam jeden wielki mętlik,napiszcie proszę jak prawidłowo zalać płyn chłodniczy w maździe xedos 6 1.6 16v z 94r z góry dziękuje
ogólnie czytając te wszystkie posty na temat odpowietrzania mazd,mam jeden wielki mętlik,napiszcie proszę jak prawidłowo zalać płyn chłodniczy w maździe xedos 6 1.6 16v z 94r z góry dziękuje
sojer2010 napisał(a):napiszcie proszę jak prawidłowo zalać płyn chłodniczy w maździe xedos 6
witam,
nie ten watek, przeczytaj ten o odpowietrzaniu ukladu: (szukajka dziala )
viewtopic.php?f=127&t=16341&p=212696#p212696
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie tyle odpowiedzi , a ja dalej nie wiem dlaczego wentylatory mi się nie wyłączają
Który to konkretnie czujnik odpowiada za wyłączenie wentylatora oraz gdzie on się znajduje ?
Czy zassany wąż to normalna przypadłość Czy może to wina termostatu ?
Dziękuje
Który to konkretnie czujnik odpowiada za wyłączenie wentylatora oraz gdzie on się znajduje ?
Czy zassany wąż to normalna przypadłość Czy może to wina termostatu ?
Dziękuje
-
angusix
Korek, przepuszcza i masz zassany przewód...czytać proszę
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6