Mazda MX-3 EC BP Turbo '92
Witam, moja Mazda to Mx-3 sprowadzona w 2005 i do dzisiaj poświęcam jej cały wolny czas i fundusze.
Krótka specyfikacja jak było jak ją kupiłem
-Rok produkcji: 1992
-Przebieg: 130 tys.
-Silnik: fabrycznie 1,6 16V (SOHC)
-Pakiet V6
-Sprężyny Eibach -30mm (P+T)
-Kierownica Momo
-tłumik Sebring
-alufelgi Postert 7,5x16 z oponami 215/40 Toyo T1-S (później T1-R) przód i Yokohama A539 tył
W maju 2007 zdecydowałem się na tuning optyczny (za namową kolegi z Celici widocznej na zdjęciu). Obecnie zostały tylko progi.
MOC: ok. 200-220 KM (hamownia będzie na wiosnę)
Strojenie:
-0,6 bara by przema72 (09.2013r.)
-0,9 bara by przema72 (05.2014r.) – > 231,1 KM i 261,2 Nm
Modyfikacje:
SILNIK
Swap na 1,8 BP(DOHC) 128KM z 323f GT
Wtryski 360 cc z 323 gtx
Pompa paliwa Walbro 255
Kable WN i świece NGK
Zalany olejem Valvoline VR1 10W60
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia 1,8 GT
Kompletne sprzęgło Exedy z KL 2,5
Short-shifter
UKŁAD DOLOTOWY
Turbo Garrett gt 2560r
Aktuator westgat'a od Evo
Blow off HKS style
IC 550x180x65
Orurowanie z nierdzewki
Łączniki zbrojone + skręcane obejmy
Stożek Simota
Wyrzucona przepływka
Bandaż termoizolacyjny
UKŁAD WYDECHOWY
Kolektor wydechowy
Bandaż termoizolacyjny
Koc termiczny na turbo
DP 3"
Wydech z nierdzewki 2,35" na 2 tłumikach przelotowych z RM MOTORS
ELEKTRONIKA
EcuMaster DET 3
Wskaźniki AG boost, EGT, ciśnienie oleju
EBC
UKŁAD HAMULCOWY
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
Płyn hamulcowy Motul
Przód:
-tarcze ATE –> EBC Turbo Groove
-klocki ATE –> EBC GreenStuff
Tył:
-tarcze Mikoda GT
-klocki Kashiyama
ZAWIESZENIE
Sprężyny Eibach -30mm
Amortyzatory Kayaba Excel-G x4
Rozpórka przód górna
Rozpórka tył górna
Tylna belka i stabilizator wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarno
Poliuretany tył czerwone 75 ShA
Koła lato: 17x7,5 RIAL z oponami przód 205/45 Continental, tył 215/45 Hankook
Koła do pojeżdżawek: 15" ENKEI z oponami 195/50 przód Toyo R1R, tył Toyo T1R
Koła zima: 14" mazdowskie z oponami 185/65 Pirelli + Dębica (rzadko jeżdżone:)
BODY
Pakiet V6
Lampy tył lexus look black
Przyciemnione szyby
Dokładki progów
WNĘTRZE
Kierownica Momo
Skórzana gałka zmiany biegów
Audio:
-radio Pioneer
-zmieniarka Pioneer
-głośniki JBL
-wzmacniacz Magnat
-kondensator 1F
-skrzynia z głośnikami Alphard 2x25 cm
Trochę zdjęć mojego Mx'a:
Dumny właściciel niedługo po zakupie
Wnętrze
Pierwszy wyjazd do Kamienia Śląskiego
Chwilowa zajawka neonami
Test możliwości Mx'a z 1,6
Nowe lampy i felgi
Wydech przelotowy (w prawdzie widać tylko końcowy, ale jest cały )
Wycieczka po silnik na swap'a
Nowe serducho pod maską
Turbo po regeneracji
IC
Regulator ciśnienia paliwa, wtryski z GTX'a (od jackkpl), walbro 255 GSS 342
Blow off
Wskaźniki AG boost i ciśnienie oleju, podstawka pod filtr oleju, filtr odmy
W między czasie wleciał ori zderzak po małym dzwonku...
Fotki z prac nad uturbianiem
Poskładane i wstępnie wystrojone na 0,3 bara. Docelowo 0,6.
9.10.2012
Wrócił ori zderzak na tył (spasowanie i komfort o niebo lepsze)
Poliuretany
Tłumik RM MOTORS
Heble EBC
Strojenie u przemy
Krótka specyfikacja jak było jak ją kupiłem
-Rok produkcji: 1992
-Przebieg: 130 tys.
-Silnik: fabrycznie 1,6 16V (SOHC)
-Pakiet V6
-Sprężyny Eibach -30mm (P+T)
-Kierownica Momo
-tłumik Sebring
-alufelgi Postert 7,5x16 z oponami 215/40 Toyo T1-S (później T1-R) przód i Yokohama A539 tył
W maju 2007 zdecydowałem się na tuning optyczny (za namową kolegi z Celici widocznej na zdjęciu). Obecnie zostały tylko progi.
MOC: ok. 200-220 KM (hamownia będzie na wiosnę)
Strojenie:
-0,6 bara by przema72 (09.2013r.)
-0,9 bara by przema72 (05.2014r.) – > 231,1 KM i 261,2 Nm
Modyfikacje:
SILNIK
Swap na 1,8 BP(DOHC) 128KM z 323f GT
Wtryski 360 cc z 323 gtx
Pompa paliwa Walbro 255
Kable WN i świece NGK
Zalany olejem Valvoline VR1 10W60
UKŁAD NAPĘDOWY
Skrzynia 1,8 GT
Kompletne sprzęgło Exedy z KL 2,5
Short-shifter
UKŁAD DOLOTOWY
Turbo Garrett gt 2560r
Aktuator westgat'a od Evo
Blow off HKS style
IC 550x180x65
Orurowanie z nierdzewki
Łączniki zbrojone + skręcane obejmy
Stożek Simota
Wyrzucona przepływka
Bandaż termoizolacyjny
UKŁAD WYDECHOWY
Kolektor wydechowy
Bandaż termoizolacyjny
Koc termiczny na turbo
DP 3"
Wydech z nierdzewki 2,35" na 2 tłumikach przelotowych z RM MOTORS
ELEKTRONIKA
EcuMaster DET 3
Wskaźniki AG boost, EGT, ciśnienie oleju
EBC
UKŁAD HAMULCOWY
Przewody w stalowym oplocie Goodridge
Płyn hamulcowy Motul
Przód:
-tarcze ATE –> EBC Turbo Groove
-klocki ATE –> EBC GreenStuff
Tył:
-tarcze Mikoda GT
-klocki Kashiyama
ZAWIESZENIE
Sprężyny Eibach -30mm
Amortyzatory Kayaba Excel-G x4
Rozpórka przód górna
Rozpórka tył górna
Tylna belka i stabilizator wypiaskowane i pomalowane proszkowo na czarno
Poliuretany tył czerwone 75 ShA
Koła lato: 17x7,5 RIAL z oponami przód 205/45 Continental, tył 215/45 Hankook
Koła do pojeżdżawek: 15" ENKEI z oponami 195/50 przód Toyo R1R, tył Toyo T1R
Koła zima: 14" mazdowskie z oponami 185/65 Pirelli + Dębica (rzadko jeżdżone:)
BODY
Pakiet V6
Lampy tył lexus look black
Przyciemnione szyby
Dokładki progów
WNĘTRZE
Kierownica Momo
Skórzana gałka zmiany biegów
Audio:
-radio Pioneer
-zmieniarka Pioneer
-głośniki JBL
-wzmacniacz Magnat
-kondensator 1F
-skrzynia z głośnikami Alphard 2x25 cm
Trochę zdjęć mojego Mx'a:
Dumny właściciel niedługo po zakupie
Wnętrze
Pierwszy wyjazd do Kamienia Śląskiego
Chwilowa zajawka neonami
Test możliwości Mx'a z 1,6
Nowe lampy i felgi
Wydech przelotowy (w prawdzie widać tylko końcowy, ale jest cały )
Wycieczka po silnik na swap'a
Nowe serducho pod maską
Turbo po regeneracji
IC
Regulator ciśnienia paliwa, wtryski z GTX'a (od jackkpl), walbro 255 GSS 342
Blow off
Wskaźniki AG boost i ciśnienie oleju, podstawka pod filtr oleju, filtr odmy
W między czasie wleciał ori zderzak po małym dzwonku...
Fotki z prac nad uturbianiem
Poskładane i wstępnie wystrojone na 0,3 bara. Docelowo 0,6.
9.10.2012
Wrócił ori zderzak na tył (spasowanie i komfort o niebo lepsze)
Poliuretany
Tłumik RM MOTORS
Heble EBC
Strojenie u przemy
Ostatnio edytowano 8 lut 2016, 19:38 przez michaelB, łącznie edytowano 19 razy
a mi się podobają neony
Mozesz napisac co zostalo z gratow pod maska z B6 a co trzeba bylo przelozyc razem z BP. Stylistyka w ogole do mnie nie trafia ale przerobki mechaniczne jak najbardziej na plus.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Swap obejmował silnik z GT razem ze skrzynią, półosie, wiązkę elektryczną silnika, komputer i przepływkę. Trzeba było wymienić przeguby zewnętrzne na półosiach na wersję z ABS, bo dawca go nie miał. Łapy silnika pasowały bez przeróbek. Alternatory były różne, także trzeba było zmienić. Cięgno od skrzyni biegów zahaczało w jednym miejscu po swapie i biegi któreś nie wchodziły, ale mechanik przypiłował coś delikatnie i działa bez problemu.
Ostatnio edytowano 25 mar 2011, 16:42 przez michaelB, łącznie edytowano 1 raz
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
mi te neony tez sie podobaja sam bym sobie zrobil ale do mojego niepasuja wiec odpuscilem sobie z takimi planami
- Od: 26 wrz 2010, 12:12
- Posty: 2321 (4/1)
- Skąd: PUCK
- Auto: mazda 323f '99 2,0 ditd sport edition
viewtopic.php?f=312&t=106621&start=0
Jak dla mnie pod względem wizualnym na pewno na plus felgi ładnie pasują do mx-a no i te lampy,a nie podobają mi się te neony i przedni pług
No ogromny plus za swapa z 1.6 na 1.8
No ogromny plus za swapa z 1.6 na 1.8
oO Witam Opolskiego kolegę ...
autko widziałem na żywo bardzo ładnie się prezentuje no ... i nie jestem sam z czerwonym mx-em ;p
po wizualnym w naszym regionie ... powodzenia w dalszym modzeniu
autko widziałem na żywo bardzo ładnie się prezentuje no ... i nie jestem sam z czerwonym mx-em ;p
po wizualnym w naszym regionie ... powodzenia w dalszym modzeniu
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=97730
opis i fotki mojej Mx-3
opis i fotki mojej Mx-3
- Od: 31 paź 2009, 01:27
- Posty: 139
- Skąd: Brzeg
- Auto: Mx-3 1.8 V6 1997r Tuning
Dzięki za komentarze na temat Mx'a.
Lukano mój też nie jest pierwszy z tym silnikiem. Za to może będzie pierwszy z BP Turbo.
Lukano napisał(a):Widzę, że mój mx jednak nie będzie pierwszym z BP pod maską:)
Lukano mój też nie jest pierwszy z tym silnikiem. Za to może będzie pierwszy z BP Turbo.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
michaelB napisał(a): Za to może będzie pierwszy z BP Turbo.
pestek już ma BPT z GTX pod maską
Lukano napisał(a):Widzę, że mój mx jednak nie będzie pierwszym z BP pod maską:)
KrystianR o ile dobrze pamiętam miał BP w EC. Krakusik-mx3 zanim wsadził KL, miał tam BP
loockas napisał(a):pestek już ma BPT z GTX pod maską
O tym projekcie wiem. Chodziło mi że to nie klasyczny BPT z GTX'a tylko BP z turbo. Może wtedy będzie pionierem.
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Kolego mylisz się. Pestek ma włożony oryginalny BPT z 323 BG GTX...to nie jest żadne zwykłe BP z dołożonym turbo. Znam ten silnik bardzo dobrze i wiem z którego GTX był wyjęty (dla informacji jeździł w 323 GTX przemka323h z Iławy – i to on go wkładał pestkowi do MX'a)....
Poza tym trochę nie jasno piszesz... Chcesz włożyć BPT czy uturbić BP??
Poza tym trochę nie jasno piszesz... Chcesz włożyć BPT czy uturbić BP??
- Od: 24 cze 2006, 20:21
- Posty: 3953
- Skąd: Brodnica
- Auto: Toyota Yaris Hybrid '19
BratCukierka napisał(a):Kolego mylisz się. Pestek ma włożony oryginalny BPT z 323 BG GTX...to nie jest żadne zwykłe BP z dołożonym turbo. Znam ten silnik bardzo dobrze i wiem z którego GTX był wyjęty (dla informacji jeździł w 323 GTX przemka323h z Iławy – i to on go wkładał pestkowi do MX'a)....
Poza tym trochę nie jasno piszesz... Chcesz włożyć BPT czy uturbić BP??
Dobrze wiem, że Pestek ma BPT. Pisząc, że chce zrobić u siebie "BP z turbo" mam na myśli uturbić BP, a nie wkładać typowe BPT. Mam nadzieję, że teraz jest jaśniej.
pozdrawiam
seria jest nudna http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=113894
Szykuje się fajna mx3 z BPT, tylko ten bodykit jakoś mi nie pasuje
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Radex napisał(a):myślałem że swap na jakieś klze a tu na 1.8
mysle, ze to 1.8 mogloby sromotnie pogonic Twoje 2.0
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości