Na forum szukałem i nie mogę znajść watku jak wyjąc webasto z samochodu. Dlatego chcę podzielić się moimi doświadczeniami gdyż ostatnio demontowałem je u siebie ,bo mi nie działało . Po sprawdzeniu bezpiecznika i okablowaniu postanowiłem wyjąc to ustrojstwo i je rozebrać na części pierwsze.
1. najpierw trzeba odkręcić filtr paliwa jest on przymocowany dwiema śrubkami na klucz 12 oraz trzeba odpiąć od niego kabel i dwa wężę z ropą.
2. Ściągamy osłonę od silnika lepiej będzie się nam pracowało trzy śruby na klucz 10
3. Póżniej należy odkręcić metalową blaszkę do której zamocowana jest pompka paliwa do webasta jes to czarna blacha na której powinna być naklejka webasto. Przymocowana jest ona dwiema śrubkami widocznymi z przodu na klucz 10. Po jej odkręceniu delikatnie ja wysówamy ile sie da nastepnie odpinamy kabelek od pompki paliwa(jest on zabezpieczony taką spinką z drucika która najpierw trzeba zdjąc aby wyjąć samą wtyczkę) następnie rozpinamy wtyczkę przymocowaną do tej blacy a drugą wypinamy z blachy i odłączamy dwa weże z paliwem od pompki.
4. Odkręcamy osłonę aluminiową od turbiny, przykręcona jest ona trzema śrubkami na klucz 10. Bez jej demontażu nie da sie wyjąć webasto.
5. Spuszczamy wodę z chłodnicy.Trzeba mieć kanał
6. Odpinamy węże które są wpięta w webasto wcześniej należy sobie je zaznaczyć żeby pózńiej nie podpiąć żle.
7. Webasto przymocowane jest do czarnej blachy która do karoserii auta przykręcona jest czterema śrubami.Dwie są nad webasto zaraz przy podszybiu da się je wyczuć ręką. Z kolei Dwie następne są pod webasto tutaj pragnę dodać iż bez kanału się nie obejdzie bo nie ma innej możliwości aby się do nich dobrać. Wszystkie są na klucz 12Najlepiej mieć długi klucz nasadowy 12, przedłużkę do niego i grzechotkę(ja miałem grzechotkę pneumatyczną więc szybko poszło )
8. Po odkręceniu delikatnie wysuwamy webasto do przodu auta i odkręcamy ta czarną blachę od webasta
jest ona przymocowana trzema śrubkami od tyłu bodajże na klucz 10 juz nie pamiętam możę klucz 12.
9. wyjmujemy tą czarną blachę
10. Teraz można śmiało wyjąć piecyk
11. Składamy wszystko tak samo tylko że od tyłu
Ja rozkręciłem swój piecyk na części pierwsze i okazało się ze palnik mi nie działa więc zakupiłem na allegro po złożeniu wszystkiego do kupy piecyk mi śmiga jak szalony
Demontaż webasto
Strona 1 z 1
bogitar jest wszystko fajnie , pieknie...
ale moze bys tak dolozyl zdjecia, bo tak z samego opisu to nie za bardzo... mozna sie polapac...
Meze byc z tego super fotorelacja
ale moze bys tak dolozyl zdjecia, bo tak z samego opisu to nie za bardzo... mozna sie polapac...
Meze byc z tego super fotorelacja
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
kurcze wiem ze można było zrobić zdjęcia ale pogoda mi na to nie pozwalała i też czas. Przyznam szczerze że pierwszy raz to webasto wyciągałem i zeszło mi na to 10h (oczywiście ze złożeniem z powrotem) Wiec nie miałem za bardzo czasu aby robić zdjęcia nawet nie było kiedy perdnąc i do tego mróz . Jakby co to służę pomocą.
Może zrobię jakiąś pseudo fotorelację bez wyciagania piecyka tak dla innych żeby lepiej zakumali o co chodzi.
Może zrobię jakiąś pseudo fotorelację bez wyciagania piecyka tak dla innych żeby lepiej zakumali o co chodzi.
bogitar
- Od: 4 sty 2011, 13:29
- Posty: 4
- Skąd: Tarnów
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 136KM
bogitar napisał(a):4. Odkręcamy osłonę aluminiową od turbiny, przykręcona jest ona trzema śrubkami na klucz 10. Bez jej demontażu nie da sie wyjąć webasto.
........
7. Webasto przymocowane jest do czarnej blachy która do karoserii auta przykręcona jest czterema śrubami.Dwie są nad webasto zaraz przy podszybiu da się je wyczuć ręką. Z kolei Dwie następne są pod webasto tutaj pragnę dodać iż bez kanału się nie obejdzie bo nie ma innej możliwości aby się do nich dobrać.
Nie do końca jest to prawda . Sam osobiście uczestniczyłem przy demontażu webasto przez mojego mechanika i obeszło się bez odkręcania tej osłony turbiny oraz obeszło się bez włażenia do kanału aby odkręcić te 2 śruby pod webasto. Wszystko chyba zależy od tego jak wprawione ma się ręce
Czas demontażu, rozebrania piecyka, wyczyszczenia oraz montażu i poźniej jeszcze odpowietrzania układu to 2.5h a da się to zrobić jeszcze szybciej . Mój mechanior robił to pierwszy raz w M6
Ostatnio edytowano 25 lut 2011, 19:56 przez zboq, łącznie edytowano 1 raz
no koledzy, a moze razem cos naskrobiecie?
... pare zdjec pogladowych...
... pare zdjec pogladowych...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):bogitar jest wszystko fajnie , pieknie...
ale moze bys tak dolozyl zdjecia, bo tak z samego opisu to nie za bardzo... mozna sie polapac...
Meze byc z tego super fotorelacja
ale moze lepiej w poradniku..pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ale moze lepiej w poradniku..
wtedy trafi do poradnika...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam.
Czy ktoś z obecnych forumowiczów miał okazje wymieniać agregat webasto w swojej mazdzie? Jesli tak proszę o porady jak sie do tego zabrac zeby wymontowac to w krótkim czasie ? Mazda 2003
Czy ktoś z obecnych forumowiczów miał okazje wymieniać agregat webasto w swojej mazdzie? Jesli tak proszę o porady jak sie do tego zabrac zeby wymontowac to w krótkim czasie ? Mazda 2003
-
Domson2000
Czyściłem ostatnio ale szybko zdemontować się nie da.
Zacznij od przygotowania klucza z głęboką nasadką 10, pokrętką, przegubem i przedłużkami tak na 15cm.
Zdemontuj bezpieczniki między przegrodą a akumulatorem.
Spuść płyn chłodniczy.
Zdemontuj filtr paliwa i zabezpiecz rurki przed brudem (klucz 12).
Zdemontuj wygłuszenie przegrody.
Zdemontuj elektryczną pompkę obiegu wody (o ile jest).
Nie rozpinaj przewodów nagrzewnicy (nic to nie pomaga).
Odłącz przewody paliwowe pompki.
Odkręć wspornik wydechu i odłącz jego rurę od piecyka (z tym miałem najwięcej zabawy – nie widać nakrętek od góry).
Odkręć wspornik pieca od przegrody (4 nakrętki).
Odchyl piecyk w stronę bloku i odepnij pompkę i okablowanie.
Teoretycznie piecyk jest uwolniony ale nie wyjmiesz go. Trzeba odkręcić wspornik trzymający się na trzech wkrętach. Oczywiście nie zobaczysz ich – robimy po omacku
Pasowało by mieć trzy ręce z łokciami i nadgarstkami zginającymi się we wszystkie strony
O lusterku, latarce czołowej i dodatkowej ręcznej nie wspomnę.
Kiedy dostaniesz się do elektroniki nie zapomnij poprawić lutowania tranzystora mocy. W moim przypadku to było przyczyną problemów z piecykiem
Zacznij od przygotowania klucza z głęboką nasadką 10, pokrętką, przegubem i przedłużkami tak na 15cm.
Zdemontuj bezpieczniki między przegrodą a akumulatorem.
Spuść płyn chłodniczy.
Zdemontuj filtr paliwa i zabezpiecz rurki przed brudem (klucz 12).
Zdemontuj wygłuszenie przegrody.
Zdemontuj elektryczną pompkę obiegu wody (o ile jest).
Nie rozpinaj przewodów nagrzewnicy (nic to nie pomaga).
Odłącz przewody paliwowe pompki.
Odkręć wspornik wydechu i odłącz jego rurę od piecyka (z tym miałem najwięcej zabawy – nie widać nakrętek od góry).
Odkręć wspornik pieca od przegrody (4 nakrętki).
Odchyl piecyk w stronę bloku i odepnij pompkę i okablowanie.
Teoretycznie piecyk jest uwolniony ale nie wyjmiesz go. Trzeba odkręcić wspornik trzymający się na trzech wkrętach. Oczywiście nie zobaczysz ich – robimy po omacku
Pasowało by mieć trzy ręce z łokciami i nadgarstkami zginającymi się we wszystkie strony
O lusterku, latarce czołowej i dodatkowej ręcznej nie wspomnę.
Kiedy dostaniesz się do elektroniki nie zapomnij poprawić lutowania tranzystora mocy. W moim przypadku to było przyczyną problemów z piecykiem
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6