FOTORELACJA – Termostat [BA Z5]

Postprzez Raver » 4 mar 2010, 15:01

Nikt nie wymieniał termostatu w BA z 95roku?
Są dwa typy Vernet'a :
5076.88
Obrazek

6292.88
Obrazek


Można się jakoś zorientować który to ma być nie rozbierając?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez farciarz » 5 mar 2010, 17:56

Mam madzię rocznik 94....i wymienialem termostat....opcja nr 1 !!
Naczelna Maruda Forum aka Kaszpirowski
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2005, 21:35
Posty: 1854
Skąd: Bydgoszcz-Fordon City, Leicester UK
Auto: Ford Mondeo 1.6 TI 2008

Postprzez Raver » 5 mar 2010, 20:35

Ja w swojej miałem opcje 6292.88 a kupiłem termostat 5076.82 i tez jest spoko :) Teraz od razu autko się nagrzewa, LPG o wiele szybciej się przełącza i z nawiewu po 1KM już mam ciepłe powietrze :) (wcześniej nawet i 5km-10km musiałem przejechać)
Tak wyglądał stary-
Obrazek

A tu nówka-
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez marceldm » 6 mar 2010, 02:01

Panowie w sprawie części polecam Smirnoff'a – www.carspeed.pl , gościu zna się na rzeczy a części ma 1 klasa;) ja w 95 1.8 16v miałem ten drugi tj. 6292.88
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 sie 2009, 21:43
Posty: 20
Skąd: Dobre Miasto
Auto: Mazda 323F BA 1.8 16V

Postprzez Setop » 23 kwi 2010, 18:18

Raver napisał(a):Nikt nie wymieniał termostatu w BA z 95roku?
Są dwa typy Vernet'a :
5076.88
Obrazek

6292.88
Obrazek


Można się jakoś zorientować który to ma być nie rozbierając?


Ta firma jest dobra? Kupiłem juz termostat Toma jednak on po zamontowaniu rowniez się zacioł :)
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez g00di » 14 lis 2010, 23:59

Termostat francuskiej firmy Vernet 5076.88 kosztował mnie 83 zł w Inter Cars i działa ze wszystkimi Z5 BA. Sprawdzone!. Nie ma natomiast uszczelki do obudowy termostatu. Zapomnijcie o wykorzystaniu starej ponownie. Dobrze, że zaopatrzyłem się w silikon jakiś czerwony za 10zł to uff nic nie cieknie i oby tak zostało ;D. U mnie oryginalnie był taki jak u Raver'a j/w, ale nowy kosztuje grubo ponad 100zł. Jak nie ma różnicy w działaniu to po co przepłacać. Nie gloryfikuje w żaden sposób firmy Vernet można też kupić inny termostat już za ok. 14zł nowy w sklepie, tylko na ile czasu nie wiadomo <co?> . Wymiana termostatu w ASO 180zł, ale jest to czynność naprawdę prosta, wystarczy:

1. Zdjąć akumulator.
2. Zdjąć karbowana rurę od filtra powietrza.
3. Odkręcić zakrętkę od wlewu płynu do chłodnicy i spuścić korkiem płyn chłodniczy (jak na obrazku) do naczynia i poczekać aż spłynie (dodatkowo chłodnice można przepłukać woda destylowaną jak zmieniamy płyn na nowy).
Obrazek
4. Termostat znajduje się pod aparatem zapłonowym. Ja nie miałem klucza nasadowego 12 to odkręciłem aparat zapłonowy http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=57932
5. Wyciągnąłem gruby przewód od obudowy termostatu obcęgami ściskając kombinerkami i podważając śrubokrętem.
Obrazek
6. Odkręciłem 1 śrubę i 1 nakrętkę od obudowy termostatu kluczem płaskim 12.
Obrazek
7. Wylało się jeszcze trochę płynu.
8. Wyciągnąłem termostat wraz z uszczelką.
9. Wyczyściłem powierzchnie styku obudowy i bloku silnika drobnym papierem ściernym zostało jeszcze sporo starej uszczelki na nim.
10. Zamontowałem nowy termostat. Obudowę potraktowałem nowym silikonem. Skręciłem śrubkę i nakrętkę ręką. Poczekałem 2 godziny żeby silikon stwardniał. Potem dokręciłem ostrożnie i z wyczuciem na fest.
11. Włożyłem na miejsce aparat zapłonowy z wszystkimi wtyczkami traktując go uprzednio silikonem (a co silikon był pod ręką ;D).
12. Zakręciłem korek spustowy od chłodnicy.
13. Bardzo powoli nalałem nowego płynu (bardzo powoli aby się nie pieniło) powinno wejść 5l. Weszło jakieś 3l.
14. W między czasie nalewania (bo powoli to idzie) złożyłem karbowana rurę od filtra powietrza i akumulator na miejsce.
15. Uruchomiłem samochód z otwartym korkiem od chłodnicy i zbiorniczka, aż silnik osiągnął połowę skali wciąż dolewając płynu do chłodnicy.
16. Zagasiłem silnik i zakręciłem korki sprawdziłem czy wszystkie przewody i wtyczki są na miejscu i po robocie ! <jupi> .
17. Jazda próbna czy dobrze ogrzewanie chodzi i czy szybko temperatura osiąga połowę skali. Po nocy dolałem do zbiorniczka i chłodnicy więcej płynu. W zbiorniczku powinno być tyle ile tutaj na obrazku. Nie lejecie na full bo będą obroty falować. Przynajmniej u mnie tak było.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 17:05
Posty: 38
Skąd: Białystok/Zgierz
Auto: Corolla E12 1.4 D4D & Smart Forfour 1.3

Postprzez Raver » 18 lis 2010, 18:23

Dziwne że nie dostałeś uszczelek do termostatu Vernet'a... Ja dostałem 2 w komplecie jak widać na zdjęciu. A założyłem chyba tą co jest na dole i bez żadnego silikonu jest elegancko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 lis 2009, 17:30
Posty: 38
Skąd: CLI
Auto: Mazda 323F BA Z5 '95 PB/LPG

Postprzez g00di » 22 lis 2010, 23:58

No i u mnie były takie same, ale ni cholery nie pasowały <glupek2>.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2010, 17:05
Posty: 38
Skąd: Białystok/Zgierz
Auto: Corolla E12 1.4 D4D & Smart Forfour 1.3

Postprzez Setop » 23 lis 2010, 09:24

U mnie tez NIE pasowały – były 2 w zestawie ale w końcu musiałem sobie sam dorobić. Nie mam pojęcia od czego to zależy ...
Początkujący
 
Od: 10 lip 2009, 09:34
Posty: 12

Postprzez hydrant23 » 7 gru 2010, 11:57

madzia juz od jakiegos czasu dziwnie sie dlugo rozgrzewala , ale dopoki + temp byly to tak srednio uwage na to zwracalem nastaly mrozy i zimno w srodku a temp podczas jazdy to na ok 1/4 skali ,
do polowy wskaznik dochodzil w korkach i tyle...
wlasnie wymienilem termostat -oryginalny jeszcze siedzial w mojej madzi identyczny jak vernet 6292.88 (dwa zawory na 85/88 stopni C)i taki tez kupilem nowy za cale 53zeta :D
teraz po 1min skrobania szyb i 500metrach jazdy polowa skali no i cieplo w koncu
ps. uszczelka pasowala
323 lpg – 8,5 trasa ,11 miasto-korki
gs300 Pb – 8,5 trasa ,14 miasto
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2004, 23:24
Posty: 39
Skąd: zamosc - aktualnie Poznań
Auto: 323s'95 1.5 16v LPG

Postprzez jarekkk93 » 4 lut 2012, 19:15

Witam mam mazde 323c 94r 90 KM. Mam pytanie gdzie znajduje sie termostat i jak go wymienic?
jarekkk93
 

Postprzez flywin » 4 lut 2012, 20:45

pod aparatem zapłonowym masz wąż
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez scrabi » 4 lut 2012, 21:42

pod aparatem zapłonowym na końcu tego grubego węża co idzie od chłodnicy. dkręcasz te częśc metalową z jednej strony nakrętka z drugiej jak dobrze pamietam albo śruba albo szpilka.tylko najpierw sobie go wymontuj i potem wymieniaj bo żebys nie kupiłinnego niż masz bo są dwa rodzaje różnią sie troszkę wyglądem i maja inne temperatury otwarcia.
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez XEEEnq » 14 lut 2012, 23:52

A ja mam problem sądzę, że pomożecie. Otóż kupiłem termostat jak kolega wyżej a tu rozkręcam i ujrzałem termostat hmm jakiś podwójny jak na foto:

http://sklep.intercars.com.pl/dynamic/u ... b7b9d38aad

pytanie na co jest ten mały zaworek? czy zwykły termostat może być?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez scrabi » 15 lut 2012, 13:55

Raver napisał(a):Sorki że odświeżam temat, ale skoro już jest to po co następny ;)
Mam problem, nie wiem czy to termostat czy nie – auto dość długo się nagrzewa z 5KM minimum żeby wskazówka była na środku, dopiero zaczyna lecieć ciepłe powietrze z nawiewu... Górny wąż od chłodnicy nagrzewa się równo z silnikiem... Jeśli to termostat, to jaki mam kupić bo widziałem ze są jakieś pojedyncze i podwójne i przy okazji jakiej firmy?

PO 5 KM masz wskazówke w połowie czyli tak byc powinno,ale z uwagi na panujace temp. na zawnątrz wydaje mi sie że to u mnie tez po ok. 4 do 5 km sie nagrzewa do optymalnej temperatury.sprawdz kolego jeszce dolny wąz ten gróby od chłodnicy jesli jest tak samo ciepły jak górny w czasie kiedy łapie ci dopiero temperature to na bank termostat . jest wtedy otwarty i masz duzy obieg a powinien byc zimny dopiero jak osiągniesz optymalna temp jakieś 93stopnie cos koło teko powinien ci sie otworzyc termostat i duży obieg i wtedy powinie pujśc płyn na chlodnice i dolny waz powinin byc ciepły. a co do termosaty to z tego co wiem sa 2 rodzaje zaleze od temperatury otwarcia . najepiej sobie wyjmij i wex na wzór taki sam . bo ja kupiłem kiedys na pałe i musiał wyniemic bo niepasował. bo w katalogu mieli 2 rodzaje do mojej madzi. :)
scrabi
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 sty 2010, 20:12
Posty: 173 (1/0)
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 323 1,5 BA 94r.
LPG-sekwencja

Postprzez flywin » 15 lut 2012, 15:17

tak ale masz takie same tylko różnią się temp otwarcia 82 88 ale też są 85/88 i własnie ten może nie pasować
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez XEEEnq » 17 lut 2012, 00:10

Witajcie. Mechanik wymienił mi termostat na taki jak z foto 1-szego temperatura otwarcia 88 a na starym jest napisane 85/88 i jest dwustopniowy. W ogóle to się zastanawiam jaka jest różnica z tymi podwójnymi. Naprawdę jest jakaś różnica jak przez taką małą dziurkę na chwile przed otwarciem dużego zaworu otworzy się ten mały? Czytałem za angielskich stronach, że to jakiś wymóg w mazdach z silnikami BP? Hmm nie wiem co sądzić ;/ czy znów wymieniać na dwustopniowy?
eFKA 323 1.8 Automat + LPG sequent 24


http://ussemo.eu/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2008, 23:40
Posty: 70
Skąd: Gniezno
Auto: 323F BA 1.8 AT

Postprzez maxis9000 » 22 lut 2012, 16:55

Witam Panowie a czy są jeszcze jakieś godne polecenia i pasujące zamienniki termostatu do 323f BA rok. 1994/1995 ?? Jeśli tak to jakiej firmy, szukam czegoś w rozsądnej cenie. Dzieki za wszelkie odpowiedzi.
Początkujący
 
Od: 3 maja 2011, 11:54
Posty: 21
Auto: Mazda 323F BA '94r

Postprzez flywin » 29 kwi 2012, 14:47

panowie mam pytanko ma znaczenie zamontowanie termostatu chodzi o umiejscowienie tego zaworka czy skierowany ku górze czy też dole ,a może nie ma to znaczenia ,małego widocznego na zdjęciu od czego on jest

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Murray » 7 wrz 2012, 12:54

Witam. Panowie mam kilka pytań:
1. Po jakim czasie wskazówka temp. opada wam na szafie, oczywiście po odstawieniu auta na postój ?

-U mnie po wymianie z termostatu NTC 85/88C na termostat TAMA 88C opada z 1,5 godz na zero w dół, kiedy auto stygnie sobie.

2. Kiedy macie zgaszony silnik ale w stcyjce kluczyk przękręcony jest na test przed zapłonem(kontrolki czerwone) jak przesuniecie sówak na maks czerwone pole i na maks włączycie dmuchawę 3 lub 4 to szybko wam ciepłe powietrze z kratek nawiewów zaczyna stygnąć ?? a płyn w zbiorniczku wyrównawczym idzie w dół ??

-U mnie tak jest...

3. Jeśli chodzi o kratki nawiewów jak ustwiam tylko na górny nawiew z kratek a sówak na zimnie to wtedy dmucha środkiem mocno (zimnie powietrze) po bokach jakby słabiej lekko, natomiast jak wezmę sówak na pole czerwone to jakby po bokach dmucha więcej a środkiem słabiej (ciepłe, gorące powietrze), dmuchawa włączona na maksa 3 lub 4 ??

-U mnie tak jest a jak u was. To normalne ?? Czy ngrzewnica lub jakies klapy padły ??...
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323