System Keyless,co i jak? /Ciągłe świecenie lampki KEY

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez LGrand » 20 mar 2010, 18:41

Moja M dzisiaj mnie zaskoczyla – po dwoch czy trzech tygodniach przerwy znow mi działa keyless i jakby nigdy nic po wcisnieciu stacyjki swieci na zielono <co?>
nie spodziewam sie jednak za wiele bo juz tak bylo wczesniej i przestało dzialac.. ale potwierdza to raczej problem z antena – ze rzeczywiscie jest gdzies przerwana i raz styka raz nie, moze np woda sie tam dostaje i jak bylo zimno i wilgoc to nie stykalo – teraz przeschlo i chodzi..
Musze kiedys znalesc ta antene (wiem ze jest w tylnym zderzaku, albo gdzies tam obok), przejrzec ja i ewentualnie owinac jakas tasma izolacyjna albo cos..
Po tym co pisze Gregg, uwazam ze mamy ten sam problem i ze Krzych dobrze radzi ;)
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez krzych » 20 mar 2010, 19:48

LGrand napisał(a):ze Krzych dobrze radzi ;)

To nie ja, to Mariusz z MazVagTech :) (ja o antenie nie wiedzialem :) ).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez LGrand » 21 mar 2010, 00:20

hehe ale dobrze radzisz Krzychu ;) moze uda sie dobrze i tanio –
krzych napisał(a):A nie dalbys rady naprawic tej anteny? Pewnie cos tam nie laczy/popekalo albo cos – posklejac i moze chwile jeszcze bedzie dzialac... Nie wiem gdzie to jest i jak wyglada, ale moze warto.
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez MIROSLAV » 21 mar 2010, 17:42

Witam Szanownych Kolegów

Wczoraj zauważyłem że u mnie również nie działa przycisk na klamce drzwi pasażera, już miałem rozbierać drzwi ale postanowiłem sprawdzić jeszcze jedną opcje. Otworzyć i zamknąć samochód z pilota, jakie było moje zdziwienie wszystkie przyciski "gumki" działają ponownie. Przypuszczam że problemem wynikł przy wsiadaniu pasażera ja otwierałem drzwi a on trzymał już wyciągniętą klamkę. Musze to jeszcze zweryfikować gdy to przypuszczenie. Co do antenek to chyba wiem jak to wygląda są to czarne prostokatne kostki ok 1,5X1,5X10 cm. W moim samochodzie (Mazda 6 Kombi Disel 143 KM -Lift 2005) widziałem 3 szt. Dwie(prawa, lewa) znajdują się pod tapicerką boczną bagażnika mniej więcej w połowie szyby bagażnika, trzecią widziałem przymocowana do obudowy koła zapasowego pod belką zderzaka. Być może są tez w innych miejscach. Ten system jest fajny ale może tez wydawać się "upierdliwy" jak za każdym zamknięciem drzwi zamyka się samochód. Niemniej życzę Wszystkim miłego i bezproblemowego użytkowania.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 21 mar 2010, 18:28

MIROSLAV napisał(a):Co do antenek to chyba wiem jak to wygląda są to czarne prostokatne kostki ok 1,5X1,5X10 cm. W moim samochodzie (Mazda 6 Kombi Disel 143 KM -Lift 2005) widziałem 3 szt. Dwie(prawa, lewa) znajdują się pod tapicerką boczną bagażnika mniej więcej w połowie szyby bagażnika, trzecią widziałem przymocowana do obudowy koła zapasowego pod belką zderzaka. Być może są tez w innych miejscach.

To troche podejrzane, bo w instrukcji Mazdy (choc tej bym zbytnio nie ufal) narysowane jest, ze niby sa tylko trzy – czyli ze z przodu w ogole nie ma? Dziwne. Ale byc moze masz racje.
MIROSLAV napisał(a):Ten system jest fajny ale może tez wydawać się "upierdliwy" jak za każdym zamknięciem drzwi zamyka się samochód.

:| U mnie sie nie zamyka...? W sensie, gdy wysiadziesz i tylko "czlapniesz" drzwiami, samochod sie sam zamyka na zamki bez wciskania jakichkolwiek guzikow? To ja tez tak chce,,,?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 21 mar 2010, 23:31

To zamykanie jest bardzo ciekawe. Nie spotkałem się... U mnie tak nie działa.
Owszem, w instrukcji piszą, że jak się otworzy zamki i nie otworzy drzwi przez 30 sek. to się znowu zamknie. Ale żeby tak sam się zamykał? Może to można jakoś ustawić w kompie?

A co do samego zamykania z pilota – tak też już próbowałem. Otwierałem, zamykałem, nawet trzymałem wciśnięty długo przycisk zamykania i otwierania – nico.
U mnie jest loteria – raz działa, raz nie.
Dzisiaj byłem znowu w MazVagTechu (mam jakiś problem z silnikiem) i komputer cały czas wyrzuca problem z tylną anteną.
Ogólnie jak jest problem, to po "wsiąściu" do samochodu dioda na karcie mruga co kilka, kilkanaście sekund. Tak, jakby się "chciała" skomunikować z systemem, a "nie mogła"... :/
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez krzych » 21 mar 2010, 23:34

Gregg napisał(a):To zamykanie jest bardzo ciekawe. Nie spotkałem się... U mnie tak nie działa.
Owszem, w instrukcji piszą, że jak się otworzy zamki i nie otworzy drzwi przez 30 sek. to się znowu zamknie. Ale żeby tak sam się zamykał? Może to można jakoś ustawić w kompie?

U mnie nawet po 30 sek. nie zamyka. SObie stoi otworem. Pewnie to sie da jakos ustawic.
Gregg napisał(a):Ogólnie jak jest problem, to po "wsiąściu" do samochodu dioda na karcie mruga co kilka, kilkanaście sekund. Tak, jakby się "chciała" skomunikować z systemem, a "nie mogła"... :/

Tak, to fakt (zaklocalem kiedys laptopem i tak wlasnie bylo).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez LGrand » 22 mar 2010, 11:24

Gregg napisał(a):To zamykanie jest bardzo ciekawe. Nie spotkałem się... U mnie tak nie działa.
Owszem, w instrukcji piszą, że jak się otworzy zamki i nie otworzy drzwi przez 30 sek. to się znowu zamknie. Ale żeby tak sam się zamykał? Może to można jakoś ustawić w kompie?


Ja tez nie slyszalem o czyms takim zeby zamki same sie zamykaly.. no z wyjątkiem właśnie sytuacji gdy po otwarciu zamków w ciagu 30 sek. nie otworzy sie drzwi – to akurat u mnie dziala.

Gregg napisał(a):A co do samego zamykania z pilota – tak też już próbowałem. Otwierałem, zamykałem, nawet trzymałem wciśnięty długo przycisk zamykania i otwierania – nico.
U mnie jest loteria – raz działa, raz nie.
Dzisiaj byłem znowu w MazVagTechu (mam jakiś problem z silnikiem) i komputer cały czas wyrzuca problem z tylną anteną.
Ogólnie jak jest problem, to po "wsiąściu" do samochodu dioda na karcie mruga co kilka, kilkanaście sekund. Tak, jakby się "chciała" skomunikować z systemem, a "nie mogła"... :/


Dokładnie to znam i to samo mam :pp – i tez wywnioskowałem ze próbuje komunikowac sie z systemem.. (oczywiscie jak nie działa, bo od 3 dni jest dobrze :pp) W kazdym razie MazVagTech bedzie mial raczej dwa identyczne przypadki z tym keylessem jak sie do nich wybiore (a wybrac sie musze bo zauwazylem ze dziwnie ubywa mi plyn chlodniczy i stan zatrzymuje sie zawsze na samym dole zbiornika, czyli jakies 0,5 l mniej niz powinno byc – tez dziwne..)
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez Gregg » 22 mar 2010, 13:26

Byłem u nich wczoraj – mają 3 takie przypadki :) Ale rozwiązania na razie brak, bo tych antenek ni ma "/
Jak się w..kurzę to wymontuję i rozbroję tę, co mam – w końcu to nie jest jakaś inżynieria genetyczna!
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez LGrand » 22 mar 2010, 15:44

Gregg napisał(a): w końcu to nie jest jakaś inżynieria genetyczna!


hehe no nie powinna być :P
Początkujący
 
Od: 28 lut 2010, 13:45
Posty: 19 (1/0)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 MZR-CD | 143KM

Postprzez MIROSLAV » 3 kwi 2010, 00:00

No to i ja dołączyłem chyba do grona osób z problemem z tzw gumkami w M6 2005r, raz zamyka i otwiera a raz nie, szczególnie problem jest po deszczu. Muszę to rozebrać przypuszczam ze to problem z micro switchem w prawych drzwiach. Wiecie może jak rozebrać drzwi? Gdzieś to było ale nie mogę się dokopać. Może rozbierał już ktoś te klamki w M6 i microswitche będę wdzięczny za sugestie.

Co do samoczynnego zamykania. Potwierdzam u mnie jest tak że jak wysiadam z samochodu i zamknę drzwi to po ok 30 s same się blokują. Czasami zdarza się że się nie ale dzieje się to przy kilkukrotny wysiadaniu i wsiadaniu bez odpalania silnika ale jeszcze nie rozpoznałem tego algorytmu. Napisałem że czasami mnie to denerwuje, jak zamknę drzwi kierowcy i chcę wypiąć syna z fotelika na tylnym siedzeniu, to potrafi mi zamknąć drzwi "przed nosem" i muszę wciskać "gumkę" i to akurat tę z która mam problemy.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez Gregg » 4 kwi 2010, 20:52

No, u mnie nie za bardzo switch w drzwiach, bo jak nie chce otwierać, to z żadnej strony. A jak otwiera, to przez dowolny zamek bardzo dobrze.
Ostatnio w ogóle mam tak, że jest na zmianę – działa / nie działa – całkiem, jak kierunkowskazy... :D
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez MIROSLAV » 8 kwi 2010, 21:45

A masz jeden czy dwa piloty? I czy próbowałeś na obu? to działa chyba jak pętla magnetyczna, może to wina pilota. Jeśli chodzi o antenki spróbuj napisać do tego gościa pickar@interia.pl ma sporo części do mazdy
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 8 kwi 2010, 22:32

MIROSLAV napisał(a):to działa chyba jak pętla magnetyczna

Que? Znaczy sie jak?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 8 kwi 2010, 22:52

Mam dwa piloty. Próbowałem obu – taka sama sytuacja. Wygląda więc na to, że to nie wina pilota...
BTW: Dzisiaj nie działa (wczoraj działało bez problemu) :D
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Postprzez MIROSLAV » 12 kwi 2010, 21:16

Witam Kolegów

ja dziś doszedłem w czym u mnie jest problem. Problem był w zaśniedziałym złączu kabla doprowadzającego sygnał do microswitcha (tzw gumki) w klamce. Korozja w złączu spowodowała zniszczenie styków igiełkowych i przerwę w obwodzie. Wyrzuciłem złącze i zwarłem przewody na "krótko" i wszystko działa. Jutro kupie subtelne złącze i po temacie.
Sprawdźcie u siebie. Trzeba odkręcić 3 śruby w drzwiach( 1 pod klamką, 2 szt pod osłoną uchwytu do zamykania drzwi) wyszarpnąć ze spinek boczek drzwi. Feralne złącze jest pierwsze na wysokości połowy drzwi patrząc od strony zamka.

Do microswitcha wchodzą dwa przewody jeden to masa drugi napięciowy (5 Volt). Po wciśnięciu "gumki" na klamce napięcie zanika do zera.

Zainteresowanym prześlę zdjęcia na życzenie, chyba że administrator pomoże mi wkleić je bezpośrednio do posta.

Dopatrzyłem się jeszcze antenki na drzwiach przednich. Czyli w M6 KOMBI 2005-2008 jest ich 5 szt.

Powodzenia, Pozdrawiam Miroslav
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 12 kwi 2010, 21:43

MIROSLAV napisał(a):Dopatrzyłem się jeszcze antenki na drzwiach przednich. Czyli w M6 KOMBI 2005-2008 jest ich 5 szt.

[edit – poczytalem wstecz] Jestes pewien, ze to co widzisz to antenki? Nie za duzo ich troche? Nie wiem co na to serwisowka, ale manual gada cos innego.

Poza tym, o co chodzilo Ci z "petla magnetyczna"?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez MIROSLAV » 12 kwi 2010, 22:23

Pętla magnetyczna( czytaj indukcyjna) jest stosowana w Immobilizerach oraz innych układach elektronicznego dostępu. Kluczyk(pilot) jest odczytywany prze pętlę magnetyczną i następuje podanie impulsu do elementów sterujących zapłonem czy zamkami w samochodzie. Błędy odczytu mogą być spowodowane różnymi czynnikami jak rozkodowaniem pilota(karty) kluczyka. Immobilizer nie działa na zasadzie styku tylko zbliżenia kluczyka(karty) do pętli magnetycznej. W przypadku zamków pętla magnetyczna może być osiągana przez system anten, pytanie czy w Mazdzie są one ze sobą połączone? a jeśli tak to czy szeregowo czy równolegle. W przypadku połączenia szeregowego awaria jednej lub przerwa w obwodzie wyłączy wszystkie i system nie działa. Przy tym co opisywaliście ja pierwsze kroki zaczynam od sprawdzenia połączeń i kabli a dopiero później trzeba szukac przyczyny w komputerze. W ASO podłączają komputer i mówią że wszystko działa a wystarczy "fałszywa masa" spowodowana przez czasami prozaiczne rzeczy i system głupieje. Miałem kiedyś przypadek problemów z kontrolkami przez głupia sprawę. Lakiernik przy malowaniu nieopatrznie pomalował lekko przewody i podczas pracy silnika raz dotykały do masy a raz nie. Na wierzchu kabla płynął zwyczajnie prąd i powodował zwarcie do masy. To są głupie awarie i czasami ciężkie do wykrycia.
Forumowicz
 
Od: 7 mar 2010, 22:17
Posty: 45
Auto: Mazda 6 Kombi Diesel Lift 143KM

Postprzez krzych » 12 kwi 2010, 22:31

W takim razie moge Ci stanowczo zaprzeczyc – keyless nie dziala na zasadzie "petli magnetycznej". Jest to nadajnik/odbiornik oparty o mikroprocesor najprawdopodobniej i prawadzacy "dialog" z samochodowym immo. Zreszta m.in. dlatego musisz zasilac karte bateria oraz masz diode migajaca na karcie, bo skoro zasilanie jest, mozna sobie pomrugac. Co zas do anten – watpie by byly od siebie zalezne, bo to wlasnie dzieki ich niezaleznosci komputer wykrywa czy karta jest w czy na zewnatrz auta, czy przy drzwiach lewych, czy przy prawych (sprobuj sobie polozyc karte przy drzwiach kierowcy i isc poklikac "gumke" pasazera – zero reakcji o ile nie masz drugiej karty przy sobie).

Nie wiem tez co masz na mysli piszac o "falszywej masie".
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Gregg » 12 kwi 2010, 23:54

Mnie też się wydaje, że to nie pętla magnetyczna. A to z tego powodu, że komunikacja między pilotem a odbiornikiem musi być szyfrowana, czy raczej kodowana jakimś kluczem. Inaczej można by dowolną kartą otworzyć każdą Mazdę z Keyless'em :> Raczej nie wyobrażam sobie kodowania pasywnego połączenia – musi być aktywne.
Chyba, że system wykrywając obecność jakiejkolwiek karty (pasywnie) zmusza ją do wysłania odpowiednio kodowanego sygnału (aktywnie). To można łatwo sprawdzić – wystarczy wziąć kartę z innego wozu i jeśli przy samochodzie zacznie mrugać dioda, to faktycznie może tak być.

A co do tego switcha – w których drzwiach go wyrwałeś? Bo wydawało mi się, że mówimy o przednich, a potem piszesz "Dopatrzyłem się jeszcze antenki na drzwiach przednich"... ??
A poza tym – co z sytuacją, że albo nie działa żadna gumka, albo działają wszystkie? Wszystkie mikrosłicze zdychają jednocześnie?

Tak, czy inaczej muszę rozkręcić drzwi, bo mi gniazdo żarówki wpadło do środka ( <diabełek> ) gdy próbowałem zmienić spaloną, więc rzucę okiem na te słicze.
Ostatnio edytowano 13 kwi 2010, 00:13 przez Gregg, łącznie edytowano 2 razy
Mój warsztat: MazVagTech. Jak będę chciał jechać do ASO, to niech mnie ktoś porządnie stuknie w głowę...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 21:35
Posty: 105 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: M6 GY MZR-CD 2.0 | 143 KM | 2006

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6