Wymiana/zmiana/swap silnika
witam.Mam mazde 626 2.0D compex z 1993 roku(IV generacja) padl mi silik:( totalnie:( caly zlany olejem,nawet juz nie odpali.Bylem u mechanika i poradzil wymiane calego silnika i tu zaczynaja sie schody:
Czy silnik od mazdy 626 2.0D z 1990 roku moze pasowac do mojej madzi?:P co prawda jest to silniczek bez turba ale wyglada prawie identycznie jak w mazdach 626 IV generacji.
Prosze o pomoc abym jak najszybciej mogł odpalic moja Madzule:P
Czy silnik od mazdy 626 2.0D z 1990 roku moze pasowac do mojej madzi?:P co prawda jest to silniczek bez turba ale wyglada prawie identycznie jak w mazdach 626 IV generacji.
Prosze o pomoc abym jak najszybciej mogł odpalic moja Madzule:P
-
AUGUSTOFF
http://www.allegro.pl/item940214381_com ... alony.html http://www.allegro.pl/item945535237_maz ... mprex.html
tu masz dwa z orientacyjną ceną
tu masz jeszcze jeden
tu masz dwa z orientacyjną ceną
tu masz jeszcze jeden
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
raczej za dużo zabawy z przekładką nie te mocowania nie ten osprzęt niby wszystko można ale ja już przekładałem w innym aucie na nowszy i lepiej tego było nie robić ;–) co prawda w magdzie siedzę dopiero rok może ktos inny miał takie doświadczenia ale raczej jest to nieopłacalne no chyba że sam wszystko sobie zrobisz
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Można oczywiście przełożyć, ale tak jak napisał Tomcio, bardzo dużo pracy i pieniędzy.
Lepiej wstawić taki sam, można pokusić się o silnik wcześniejszy(najlepiej po kapitalce) z mazdy nieuturbionej(czy może nieusprężarkowanej... Może być on tańszy i okazać się bardziej trwały – wydaje mi się,że mocowania powinny pasować, bo Comprex jest tylko rozwinięciem wcześniejszego modelu.
Lepiej wstawić taki sam, można pokusić się o silnik wcześniejszy(najlepiej po kapitalce) z mazdy nieuturbionej(czy może nieusprężarkowanej... Może być on tańszy i okazać się bardziej trwały – wydaje mi się,że mocowania powinny pasować, bo Comprex jest tylko rozwinięciem wcześniejszego modelu.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
zastanawia mnie dlaczego RF7 bedzie za slaby?
z tego co widze to GE nie jest o wiele ciezszy od GD wiec nie powinien byc az tak strasznie mulowaty...
z tego co widze to GE nie jest o wiele ciezszy od GD wiec nie powinien byc az tak strasznie mulowaty...
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
ale ja nie mowie o wyjeciu sprezarki z comprexa tylko o wsadzeniu silnika RF7
wiadomo ze po wyjeciu sprezarki silnik bedzie znacznie slabszy bo wszystkie nastawy wtrysku itd sa zastrojone pod sprezarke wiec nie bedzie to raczej za dobrze smigac, ale sam silnik od GD ma te 60 KM i jakos sobie poradzi, skoro Poldkonez ma 1400 kg wagi i 60 KM i jezdzi to i GE z silnikiem RF pojedzie
a co do zaaplikowania turbo to sam o tym myslalem ale jest troche problemow z magistrala olejowa i nastawieniem wtrysku (mam turbinke z Merca i myslalem juz o przerobce ale szkoda mi troche mojego kochanego GD na testy )
wiadomo ze po wyjeciu sprezarki silnik bedzie znacznie slabszy bo wszystkie nastawy wtrysku itd sa zastrojone pod sprezarke wiec nie bedzie to raczej za dobrze smigac, ale sam silnik od GD ma te 60 KM i jakos sobie poradzi, skoro Poldkonez ma 1400 kg wagi i 60 KM i jezdzi to i GE z silnikiem RF pojedzie
a co do zaaplikowania turbo to sam o tym myslalem ale jest troche problemow z magistrala olejowa i nastawieniem wtrysku (mam turbinke z Merca i myslalem juz o przerobce ale szkoda mi troche mojego kochanego GD na testy )
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
Jeżeli chodzi o wymianę, to myślę,że wszystko zagra.
Standardowy diesel ma przede wszystkim inne ciśnienia sprężania.
Pod comprex silnik został "odprężony", stąd taki spadek parametrów po demontażu sprężarki.
Czekam na relację z wymiany oraz wrażenia z jazdy..
Standardowy diesel ma przede wszystkim inne ciśnienia sprężania.
Pod comprex silnik został "odprężony", stąd taki spadek parametrów po demontażu sprężarki.
Czekam na relację z wymiany oraz wrażenia z jazdy..
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
co do wymiany to juz ci moge odpowiedziec bo wlasnie wczoraj z kuzynem zakonczylismy montaz silnika z mojego gd w jego ge
no i powiem szczeze ze wcale zle nie jest, owszem jest slabszy od GD ale nie jest to straszna roznica, a jezdzi sie praktycznie porownywalnie jak GD
moze w bezposrednim porownaniu do comprexa wypada slabiej, ale jak porownac z gd to wielkiej roznicy nie ma
no i powiem szczeze ze wcale zle nie jest, owszem jest slabszy od GD ale nie jest to straszna roznica, a jezdzi sie praktycznie porownywalnie jak GD
moze w bezposrednim porownaniu do comprexa wypada slabiej, ale jak porownac z gd to wielkiej roznicy nie ma
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
No i dobrze
A Comprexa na zwykłego RFa już wymieniał (chyba z 2 lata temu) jeden taki kubuś na forum
A Comprexa na zwykłego RFa już wymieniał (chyba z 2 lata temu) jeden taki kubuś na forum
ja z mocowaniami zadnego problemu nie mialem, wymiana wiązała się tylko z przerobkami elektroniki
i jak dużo miejsca pod maską zostało po zmianie silnika
i jak dużo miejsca pod maską zostało po zmianie silnika
- Od: 20 lip 2009, 21:41
- Posty: 149
- Skąd: Hańczowa/Gorlice
- Auto: była Mazda 626 GD 2.0 D
była Mazda 626 GE 2.0 D COMPREX
jest Mazda 626 GE 2.0i 16V 4WD
wiadomo cała elektryka silnika komputer no i być może przednie zawieszenie sprężyny mają inną twardość no i oczywiście nie wiem jak z zawieszeniem silnika są chyba inne uchwyty, chyba cała sprawa niewarta zachodu ze względu na skomplikowanie całego swapu
Tomcio1972 ;–)
- Od: 15 maja 2009, 22:05
- Posty: 245
- Skąd: Strzyżów n/Wisłokiem
- Auto: mazda 626 comprex RF-CX 1995 była obecnie 121 db 1991 1,3benzin
Sprawa jest na tyle ciężka, że prościej zezłomować comprexa i kupić FSa albo KLa w takiej samej budzie
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Również wydaje mi się,że szkoda zachodu.
To będzie trudna,a co ważniejsze o wiele za droga przeróbka.
Daj sobie spokój, napraw comprexa lub wymień silnik na jakiś dieslowy.
To będzie trudna,a co ważniejsze o wiele za droga przeróbka.
Daj sobie spokój, napraw comprexa lub wymień silnik na jakiś dieslowy.
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6