nagły brak mocy...zamarzła ropa ?
Moja madzia odpala i jakiś czas pracuje (5-10min).Nie mam jak zmienić filtra pod blokiem. STP dolałem do paliwa po tym jak ledwo doturlałem się z kilku km trasy. Ryzykować dojazd do mechanika czy czekać na odwilż?
- Od: 20 kwi 2009, 21:45
- Posty: 59
- Skąd: Płock
- Auto: Mazda Premacy 2000
2.0 TDI 66kW
Koledzy dobrze radzili – przedłużacz i suszarka (farelka) rozwiąże problem, przynajmniej na trochę. Filtr który ja wyciągnąłem przez noc leżał w garażu i był zupełnie opróżniony. Dziś tytułem testu postawiłem go przy piecu w kotłowni. Po 2 godzinach wylało się z niego jeszcze sporo ropy i filtr się niemal zupełnie udrożnił. Zagrzej go i na pewno problem ustąpi. U mnie teraz około -18, przygotowałem już suszarkę na rano (w razie draki
)
- Od: 27 wrz 2009, 20:08
- Posty: 9
- Skąd: Wlkp
- Auto: Premacy 2,0 DiTD, 1999
Przestrzegam przed paliwem Diesel Gold Premium ze Statoil. Też zatankowałem sobie zadowolony że jest git paliwko. Tym razem nie dolewałem żadnych dodatków na zimne dni. Po 3 dniach rano odpalam po 100 metrach zaczyna silnik pracować nierównomiernie i stop. Oczywiście filtr do wymiany, do paliwa dodałem dodatek Xeremic -40. Wstawiłem samochód do garażu na nockę celem by ewentualnie kaszka w paliwie się rozpuściła. Czy się rozpuściła to nie jestem pewien bo podobno paliwo powinno się ogrzać powyżej 0 stopni – a garaż zimny.narazie 2 dzień jeżdżę i ok.
Zauważyłem pewną zgodność. Paliwa typu premium jak Verva, Gold i inne wynalazki nie są dostosowane do niskich temperatur.
No i jeszcze sprawa rzeczywiście podgrzewaczy paliwa. Kumpel ma Passata z podgrzewaczem i zalał też to samo paliwo co ja jeździ ale ma wrażenie że jakiś mułowaty.
Chmm... daje do myślenia.
Ja bym chętnie kupił podgrzewacz do paliwa i podłączył pod te zaślepione piny przy filtrze paliwa.
Zauważyłem pewną zgodność. Paliwa typu premium jak Verva, Gold i inne wynalazki nie są dostosowane do niskich temperatur.
No i jeszcze sprawa rzeczywiście podgrzewaczy paliwa. Kumpel ma Passata z podgrzewaczem i zalał też to samo paliwo co ja jeździ ale ma wrażenie że jakiś mułowaty.
Chmm... daje do myślenia.
Ja bym chętnie kupił podgrzewacz do paliwa i podłączył pod te zaślepione piny przy filtrze paliwa.
Chyba już lepiej kupić podgrzewacz oryginalny. Na allego widziałem wczoraj za 200zł całe mocowanie filtra paliwa z pompką i podgrzewaczem. Tylko czy opłaca się inwestować jak problemy zaczynają się dopiera jak mocna przymrozi. Jak było -8 to nic nie zamarzało. Ja chyba zostawię sobie ten problem do następnej zimy. Może trafie na szrocie albo allegro cały element z podgrzewaczem to zakupie i po problemie.
-
mike82
zmysłu ja dzisiaj tez zalałem Golda
ale jedno mnie przekonało
w dystrybutorze sa te okienka w których widać jak paliwo przepływa
i w okienku od zwykłego ON ciecz była mętna – czyli temp mętnienia przekroczona
w okienku Golda była ciecz klarowna – wiec jeszcze nic nie mętniało
ale jedno mnie przekonało
w dystrybutorze sa te okienka w których widać jak paliwo przepływa
i w okienku od zwykłego ON ciecz była mętna – czyli temp mętnienia przekroczona
w okienku Golda była ciecz klarowna – wiec jeszcze nic nie mętniało
No i wszystko jasne.
Kumpel od tego Passata wnerwił się i pojechał na stację Statoil i usłyszał że nie zdążyli przejść na olej zimowy. Powiedzieli że trzeba patrzeć czy jest nakleja zimowy a tam nie było. A tak w ogóle te paliwo które zatankowałem to powinno wytrzymać do -18.
To tyle. Uważajcie!!!
Kumpel od tego Passata wnerwił się i pojechał na stację Statoil i usłyszał że nie zdążyli przejść na olej zimowy. Powiedzieli że trzeba patrzeć czy jest nakleja zimowy a tam nie było. A tak w ogóle te paliwo które zatankowałem to powinno wytrzymać do -18.
To tyle. Uważajcie!!!
no to pokażę mój nocny test (-15 C)
to co jest w małym słoiku to jest to co mam w zbiorniku, natomiast to co jest w większym to jest to co wczoraj przywiozłem z orlenu
To w małym słoiku trochę sie wymieszało jak niosłem. Było rozwarstwione u góry klarowne a u dołu osiadło mętny osad ale w postaci dość kluchowatej
Natomiast to z większego słoika jest cały czas mętne nie zmieniło koloru i takie od razu zatankowałem na stacji –
pytanie ;; Które wlać![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
to co jest w małym słoiku to jest to co mam w zbiorniku, natomiast to co jest w większym to jest to co wczoraj przywiozłem z orlenu
To w małym słoiku trochę sie wymieszało jak niosłem. Było rozwarstwione u góry klarowne a u dołu osiadło mętny osad ale w postaci dość kluchowatej
Natomiast to z większego słoika jest cały czas mętne nie zmieniło koloru i takie od razu zatankowałem na stacji –
pytanie ;; Które wlać
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Poczekac na odwilz 
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
byłem na Lotosie i tam też właśnie testowali
stało w szklankach zwykły ON i Dynalic i obydwa były klarowne (spokojnie, mój dobry kolega tam pracuje więc nie był to chwyt reklamowy
)więc się skusiłem
Do tego dowiedziałem się że tego skydda dolewa się wtedy kiedy paliwo ma temp powyżej 5 stopni. W innym wypadku jest efekt odwrotny, wynalazek sie ścina razem z paliwem

![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Do tego dowiedziałem się że tego skydda dolewa się wtedy kiedy paliwo ma temp powyżej 5 stopni. W innym wypadku jest efekt odwrotny, wynalazek sie ścina razem z paliwem
Ja w swojej Madzie 626 2.0l DITD tez mialem wczoraj taki problem wystarczy wykrecic filtr wyczyscic benzynką wlozyc napompowac a do zbiornika wlac na polowe zborinika 1.5 benzyny i po sprawie. niewarto tankowac na orlenie zly jakosciowo olej lepiej jak jest dostep jechac na stacje MZK maja oni olej z dodatkiem przed zamarzaniem chuba okolo -40 stopni
-
olegxp
Czy filtr który się przypchał taką ropą to trzeba wymieniać czy wystarczy po prostu poczekać na odwilż i będzie ok? Mi radzili dodać denaturatu żeby wyciągnął ewentualnie wodę. Nie uszkodzę tym silnika? (Mazda 6)
Ostatnio edytowano 21 gru 2009, 14:14 przez tek28, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
Miałem ten sam problem z paliwem,ale dzisiaj mróz spadł i madzia ożyła . Paliwo tankowałem na nowo otwartej stacji SHELL STRZEGOM i to na dodatek V-power diesel.Czyżby zapomnieli że mamy zimę.
-
dario592
wczoraj widzialem jak gosciu odpalal astre 1,7 d – krecil rozrusznikiem i krecil, potem z 5 min ostro trzasl i szarpal samochodem we wszystkie strony – mieszal rope i po nastepnych paru kreceniach odpalil
Polak potrafi
calosc trwala z 10 minut

M2 08 1.3 86 KM – super autko miejsko damskie
M6 09 2.0 143 KM DPF
M6 09 2.0 143 KM DPF
- Od: 9 lis 2009, 12:39
- Posty: 48
- Skąd: Poznań
- Auto: M6 GY 03r 121 KM –> 157 KM
Ja z moja magdalena ostatnio tez sie pomeczylem, nawet dluzej
skonczylo sie na tym ze wykrecilem filtr paliwa wylalem co tylko w nim bylo i zalozylem spowrotem, napompowalem paliwa i odpalila
pokopcila troche, zadyme zrobilem na parkingu niezla
ale jak sie rozgrzala to bylo ok
ale zajelo mi to troche czasu 
Mam pytanie, czy tego black arrow skydd'a mozna lac profilaktycznie do kazdego paliwa nawet zimowego? Czy nie ma to sensu lub co gorsza moze zaszkodzic?
- Od: 23 lis 2008, 17:52
- Posty: 93
- Skąd: Olsztyn
- Auto: 323F 2.0 DITD 101KM
zmyslo napisał(a):Zauważyłem pewną zgodność. Paliwa typu premium jak Verva, Gold i inne wynalazki nie są dostosowane do niskich temperatur.
niby statoil ma specjalne zimowy gold diesel, BP reklamuję że ultimate wystarczy do -30 st. Ja tankowałem ostatnio właśnie tam i nic mi nie jest a nie użyłem depresatora...
moja teoria jest taka. zalaliście jeszcze letnie paliwo, i dopiero za parę dni na każdej stacji będzie już tylko zimowy ON i nie będzie takich problemów. Kupić depresator przed zimą, zalać i tyle – solucja na polskie cwaniactwo na stacjach benzynowych.
tek28 napisał(a):zy filtr który się przypchał taką ropą to trzeba wymieniać czy wystarczy po prostu poczekać na odwilż i będzie ok? Mi radzili dodać denaturatu żeby wyciągnął ewentualnie wodę. Nie uszkodzę tym silnika? (Mazda 6)
ja bym filtr wymienił, nie dolewał denaturatu tylko dobry depresator. szkoda systemu wtryskowego...
Ostatnio edytowano 21 gru 2009, 15:06 przez Yapa, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
radekko napisał(a):Mam pytanie, czy tego black arrow skydd'a mozna lac profilaktycznie do kazdego paliwa nawet zimowego? Czy nie ma to sensu lub co gorsza moze zaszkodzic?
do zimowego zalej tylko mniejszą dawkę
swoją drogą – zostaw kiedyś skydda na dużym mrozie na noc a zobaczysz rano co jest w butelce
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
A co myślicie i jak to może znieść ditd przy dolaniu zwykłej benzyny ? Mój kumpel tak zawsze robi co zimę na 20 litrów ropy wlewa zawsze za 10 pln benzyny. Tylko że on ma opla one to nawet kujawskiego oleja by wypiły
ten patent z beznyną praktykują kierowcy tirowcy też i to często... Co o tym myślicie ? Ja to się tak szczerze mówiąc waham trochę...
ten patent z beznyną praktykują kierowcy tirowcy też i to często... Co o tym myślicie ? Ja to się tak szczerze mówiąc waham trochę...
fosfor napisał(a):A co myślicie i jak to może znieść ditd przy dolaniu zwykłej benzyny ? Mój kumpel tak zawsze robi co zimę na 20 litrów ropy wlewa zawsze za 10 pln benzyny. Tylko że on ma opla one to nawet kujawskiego oleja by wypiły
ten patent z beznyną praktykują kierowcy tirowcy też i to często... Co o tym myślicie ? Ja to się tak szczerze mówiąc waham trochę...
im starszy silnik tym bardziej można sobie pozwolić na benzynę
przy CR za żadne skarby bym nie wlał ani kropli
- Od: 31 gru 2007, 16:39
- Posty: 527
- Skąd: Olsztyn
- Auto: GG SportKombi MZR-CD 2003 121 KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości