Paląca się/gasnąca kontrolka silnika i TCS/DSC

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez kacpior » 17 maja 2009, 10:53

Z tą gwarancją jest właśnie problem, bo auto ma 40tys przebiegu i jest z francji, kupiłem je 2 miesiące temu i od razu pojechałem na przegląd/sprawdzenie auta i w serwisie pow że wszystko fajnie, ale nie mogli wbić w kompa przegladu 40tys bo wisiał tam już zrobiony na 37 tys, wiec wbili przegląd na 60tys. Poza tym jak się okazało głupi francuz nie zrobił tzw obowiązkowego przeglądu gwarancyjnego, a przynajmniej tak mówi komputer serwisowy mazdy, bo fakture na takowy mam. Jakby było coś poważnego to będę się kłucił z nimi poprostu i tyle.
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 20:45
Posty: 7
Auto: GY '05 MZR-CD 121KM

Postprzez Jaksa » 17 maja 2009, 17:00

kacpior napisał(a):Poza tym jak się okazało głupi francuz nie zrobił tzw obowiązkowego przeglądu gwarancyjnego
Szkoda , gwarancja czasami sie przydaje...
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7849 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez kacpior » 18 maja 2009, 08:10

kacpior napisał(a):a przynajmniej tak mówi komputer serwisowy mazdy, bo fakture na takowy mam. Jakby było coś poważnego to będę się kłucił z nimi poprostu i tyle.


Jaksa, to mnie trzyma w nadziei, że wsio będzie załatwione polubownie. Jak problem się wyjaśni to napiszę :–)
Początkujący
 
Od: 15 maja 2009, 20:45
Posty: 7
Auto: GY '05 MZR-CD 121KM

Postprzez Jaksa » 18 maja 2009, 10:54

kacpior napisał(a):Jaksa, to mnie trzyma w nadziei, że wsio będzie załatwione polubownie
Trzymam kciuki :)
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7849 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Enduro » 18 maja 2009, 14:22

kacpior napisał(a):
Jaksa, to mnie trzyma w nadziei...


bo on ma taki dar,
jakby takie powłanie,
ale takie pozytywne oczywiście, sie rozumie,
a jak będzie potrzeba to i ciebie za ręke potrzyma (przytrzyma),
np. jak sprawa nie pójdzie po myśli i gruby rachunek spadnie na Ciebie,
jak tzw. grom z jasnego nieba jeb...
ja też trzymam kciuki (ale z przerwami lub na zmiany
z tymi najbardyiej rozbudowanymi paluchami u nóg –
to chyba też kciuki, ale nożne?)
pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 8 cze 2009, 19:54

Witam,

mam ten sam problem co koledzy powyżej z tym, że sposób jego występowania jest inny... Kontrolka zapala mi się po zatankowaniu autka do pełna po czym po przejechaniu około 300km gaśnie... i kompletnie nie mam pojęcia jakie to może być podłoże:( I właśnie zapaliła się trzeci raz:/
Szczęśliwym(mam taką nadzieję przynajmniej) Madziowiczem jestem od niedawna, a poprzedni właściel miał ten problem tylko raz w całej karierze(jego błąd mówił, że złapała lewego powietrza czy coś) – Madzia 6 z 2004r Dieselek 136KM


Byłem z tym problemem w Jaksie ale jak na złość konrolka zgasła parę kilometrów wcześniej i już się nie dało nic zdjagnozować:(
Niie ma to jak złośliwość rzeczy martwych:)

Będę wdzięczny za kązdą podpowiedź:)
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez Enduro » 8 cze 2009, 20:24

henselt napisał(a):... Kontrolka zapala mi się po zatankowaniu autka do pełna po czym po przejechaniu około 300km gaśnie...

nie tankuj do pelna
i obserwuj
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez henselt » 8 cze 2009, 21:52

Enduro napisał(a):
henselt napisał(a):... Kontrolka zapala mi się po zatankowaniu autka do pełna po czym po przejechaniu około 300km gaśnie...

nie tankuj do pelna
i obserwuj
E.


Czyli póki co raczej sobie odpuścić wizytę w serwisie? Bo poza palącą się kontrolką nic niepokojącego nie zaobserwowałem(nic niepokojącego czyli: spadek mocy, dziwne dymienie z wydechu, powiększajacy się stan oleju nie występują)
Początkujący
 
Od: 21 maja 2009, 13:23
Posty: 9
Skąd: Wyszków
Auto: M6, 2.0 136KM

Postprzez Enduro » 9 cze 2009, 11:25

henselt napisał(a):Czyli póki co raczej sobie odpuścić wizytę w serwisie? Bo poza palącą się kontrolką nic niepokojącego nie zaobserwowałem(nic niepokojącego czyli: spadek mocy, dziwne dymienie z wydechu, powiększajacy się stan oleju nie występują)

dla pewnosci podjedz,
a jak wszystko jest okay,
to odpusc sobie lepiej poszukwiania tej usterki przez serwis,
bo bedzie drogo...!
a moze z czasem- cos sie ujawni...
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez małyaniołeczek » 23 cze 2009, 23:32

Dzięki. jestem tu dopiero od dziś dlatego nie widziałem że już był ten temat. a moja madzia to 6 diesel z 2004r.
małyaniołeczek
 

Postprzez Bajbus » 25 cze 2009, 19:31

cze :D \
proszę sprawdzić alternator...
miałem zwarcie na uzwojeniu niby ładowanie było aleb kontrolki i zegary wariowały
wymiana alternatora załatwiła sprawę :)
Początkujący
 
Od: 30 maja 2009, 18:04
Posty: 11
Skąd: LUBUSKIE
Auto: M6 Sport Wagon 2.0 CDTI 136KM
M6 KIREI GH 2.2 163km
M6 GJ 2.5 192KM

Postprzez MrQ80 » 30 cze 2009, 22:20

U mnie coś takiego dzisiaj się stało...w sumie sądny dzień..nie dość że dziś napisałem o nie odbijającym hamulcu i grzaniu się przedniego lewego koła to nie dostałem jeszcze odpowiedzi na forum a tu telefon....kobiecie dałem dzisiaj auto i za chwile miałem telefon że klima nie działa a za 2h że włączyły się te dwie lampki...armagedon...czy ten problem z przednim hamulcem spowodował zapalenie kontolki silnika i tsc?? Czy to zupełnie inna rzecz i czeka mnie dużo napraw i odwiedzin serwisu??
Początkujący
 
Od: 16 lis 2008, 20:55
Posty: 8
Skąd: Ostrzeszów
Auto: M6 GY 121 KM 2003

Postprzez Jaksa » 30 cze 2009, 23:29

MrQ80 napisał(a):czy ten problem z przednim hamulcem spowodował zapalenie kontolki silnika
Napewno nie , wiesz jak jest .... jak sie wali to wszystko na raz :) Czas chyba jednak na IDS w serwisie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7849 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez Mazd Max » 14 gru 2009, 23:20

A ja dziś miałem taki przypadek: jako że popadał śnieg to kilka razy mi się włączył DCS/TSC po pewnym czasie na stałe zaświeciła się ta kontrolka. Dojechałem do pracy (jakieś 5 min od zaświecenia) a po pracy odpaliłem i nadal się świeciła. Jak wrzuciłem wsteczny pod pracą problem znikł.
I co Wy na to? :D
Wysłane z poczty w Radzyminie
To ja http://www.youtube.com/watch?v=58549ffQXKY

Jeśli się obudziłeś w poniedziałek i nie boli Cię głowa oznacza to że jest środa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2008, 11:47
Posty: 1930 (101/61)
Skąd: Radzymin/Wa-wa
Auto: Biała Dama GH
wcześniej BJ, GY oraz GG

Postprzez krzych » 15 gru 2009, 02:22

Mazd Max napisał(a):A ja dziś miałem taki przypadek: jako że popadał śnieg to kilka razy mi się włączył DCS/TSC po pewnym czasie na stałe zaświeciła się ta kontrolka. Dojechałem do pracy (jakieś 5 min od zaświecenia) a po pracy odpaliłem i nadal się świeciła. Jak wrzuciłem wsteczny pod pracą problem znikł.
I co Wy na to? zeby

Ja mialem lepiej, zrobilem (specjalnie) poslizg na wstecznym hamujac recznym – zapalilo sie wszystko jak choinka i tak swiecilo kilkanascie kilometrow, pozniej wylaczylem silnik, wlaczylem a to sie dalej swiecilo. Juz c<hcialem jechac naprawiac, a to zgaslo i nigdy wiecej nie wrocilo. Wniosek jest taki: kontroler dsc/tcs/abs potrafi zglupiec (a dorzucilem do kompletu ABS, bo nie dzialal ani dsc, ani tcs, ani abs), ale jak uzna ze kilkakrotnie pozniej bylo ok mimo ze nie reagowal (ale nadal czyta parametry jazdy) to sie wlaczyl, bo to nie usterka (nie wiem czy sie jasno wyrazam :P).
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez J@K » 22 sty 2010, 13:15

No to teraz ja. Problem podobny – palące się kontrolki silnika i TCS. Przy zapalonych owych kontrolkach na ciepłym silniku jest problem z odpaleniem. Rozrusznik kręci ale mazdka niestety niezabardzo chce załapać. Zdarza się że pokręcić trzeba z 5 minut i dopiero odpala (akumulator już ledwo dyszy choć dopiero kupiony). natomiast po nocy na zimnym silniku pali od pierwszego dotknięcia mimo mrozów -12. Więc ja umawiam się do mechanika, wstaje rano, odpalam i wszystko jest ok. Nic się nie pali, wszystko ładnie chodzi. Do mechanika oczywiście niepojechałem bo z czym? Macie jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sty 2010, 12:47
Posty: 186 (1/3)
Skąd: Radom
Auto: Mazda CX5 SKYMOTION, 2,0 SKYACTIV-G 165KM deep crystal blue 2014

TESTOWANO:
Mazda 6 2.0 147KM 2006 GY Phantom Blue

Opel Astra III Kombi 1.7CDTI 100KM 2004 H Silver Arrow

Postprzez krabdul » 24 sty 2010, 14:50

Plaga i mnie dopadła

Przed momentem ratowałem swoim autkiem akumulator kumpla i zauważyłem, że pali się ciągle lampka TCS/DSC (ta z samochodzikiem a nie napisem DSC OFF bo ta druga na mrozie ma prawo...)

Crzy powodem mógł być nagły spadek napięcia? Po zgaszeniu i ponownym odpaleniu dalej świeci ale przycisnąłem go na śniegu i kontrolka miga i koła nie mielą ale ona może oznaczać też inne problemy.

Jakaś rada?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzych » 24 sty 2010, 15:56

DSC OFF na mrozie rowniez nie ma prawa. Skad niby wtrzasnales ta teorie? W manualu Ci tak napisali, ze jak mroz to DSC nie dziala? To po co CI DSC, na lato? :P

Inne kontrolki (silnik – tzw MIL lub check-engine) sie swieca lub migaja?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez krabdul » 24 sty 2010, 20:21

krzych napisał(a):DSC OFF na mrozie rowniez nie ma prawa. Skad niby wtrzasnales ta teorie? W manualu Ci tak napisali, ze jak mroz to DSC nie dziala? To po co CI DSC, na lato? :P

Inne kontrolki (silnik – tzw MIL lub check-engine) sie swieca lub migaja?


Problem sam się rozwiązał identycznie jak u kolegi Mazd Max – odpaliłem kolejny raz auto i kontrolka została a jak wrzuciłem wsteczny to zniknęła. Zrobiłem ok 100km i wszystko ok.
A z innych kontrolek to nic więcej się nie świeciło.

Z DSC chodziło o to, że może długo świecić a nie że w ogóle system nie działa na mrozie.

Cytat z instrukcji dla tej ikonki:
"UWAGA: Po uruchomieniu silnika przy bardzo niskiej temperaturze płynu chłodzącego układ TCS jest automatycznie wyłączony. Lampka kontrolna DSC OFF świeci lecz nie oznacza to niesprawności układu. Po rozgrzaniu silnika układ TCS wznowi pracę i lampka zgaśnie" :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez krzych » 24 sty 2010, 20:24

To jak mam chyba jakis inne DSC... U mnie dziala non-stop. Przy -15 gdy stoi na zewnatrz tez. Przy nizszych nie sprawdzalem, bo okazji nie bylo, moze sie trafi niebawem.

Ciekawe czy w mojej instrukcji tez jest... wprawdzie w barbarzynskim jezyku, ale zerkne, moze znajde...
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6