Mazda6 3.0 – Jaką instalację założyć? Wasze propozycje

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez GILB » 29 sie 2008, 21:58

Xylovelocyraptor napisał(a):kolego GILB moze podzielilbys sie uwagami na temat swojej instalacji?jak spalanie?co z moca?gdzie zamontowales zbiornik i jakiej wielkosci?


instalkę założyłem jakiś rok temu,
minusy czyli małe szarpnięcia nie zostały usunięte do dziś,
nie jest to padaka ale mnie to denerwuje,
1 września jestem umówiony w zakładzie gdzie poprawią mi instalację,
przenoszę dysze wtryskiwaczy gazowych obok benzynowych a nawet niżej jeśli się da,
obecnie gazowe (umieszczone w kolektorze plastikowym) są powyżej benzynowych o ok 10 cm ,

problem jest w tym, że mazda tnie czasy wtrysku przy stałych obrotach gdy silnik nie jest obciążony, małe dawki paliwa nie nadążają trafiać do garów, przy tej odległości wtryskiwaczy
szczególnie daje się to we znaki przy prędkościach obrotowych 1500 i 2500 obr/min, tylko i wyłącznie przy tych prędkościach obrotowych

nie odczuwam różnicy w mocy auta,
zbiornik mam w miejscu koła zapasowego i jest to mały zbiornik robie na nim ok 300 km,
wnęka jest duża ale płytka, musiałbym zamówić niestandardowy zbiornik (ten temat dotyczy tylko wersji SW) żeby powiększyć zasięg,

więcej napiszę gdy już przerobię instalację, czyli po 1 września – będę musiał zrobić jeszcze jakieś 200 km żeby potwierdzić, że instalacja działa tak jak powinna

Globy

STAG 300 to nasz sterownik i jest wystarczający dla tego auta, np w przypadku gdy jeden wtryskiwacz zmniejsza swoją wydajność możesz podciągać go programowo, w innych instalacjach nie masz takiej możliwości – wymieniasz całą listwę co nie jest tanie (chyba że jest gwarancja), jest jeszcze wiele innych możliwości ustawień, opcji oraz ciągłe aktualizacje programowe niedostępne w innych zestawach instalacji LPG,
jeśli masz żyłkę do grzebania to będziesz zadowolony, na czasie ma wyjść STAG 4 http://www.ac.com.pl/autogaz/ na tej stronie znajdziesz forum gaziarzy STAGA są tam kolesie z wa-wy – popytaj

ceramiczne gniazda zaworów występują w serii zetec (wymagają lubryfikacji), bazą dla silnika mazdy V6 był duratec który nie ma ceramicznych gniazd zaworów (kiedyś pisałem inaczej, teraz już wiem), jednak lubryfikację założyłem dla spokojnej głowy – z perspektywy to na dzień dzisiejszy nie kupiłbym lubryfikacji bo to pic na wodę w hurtowni kosztuje max 50 PLN a wciskają ludziom za 500 PLN – zdzierstwo

na jednym litrze smarowidła lubryfikacji powinieneś zrobić do 10 000 km

spalanie na LPG kształtuje sie w okolicach 10,5 do 11,5 l/100km na benzynie o 1 litr mniej, mimo że mam AT
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Xylovelocyraptor » 29 sie 2008, 22:28

SZACUN GILB – napisałeś niezły elaborat i wyjaśniłeś pare spraw.
Ja sobie pojeżdżę na benzynce,posprawdzam i powęszę jeszcze przy instalkach LPG.Na razie waham się
pomiędzy STAGIEM a KME Diego.Jak założę( za jakieś 3 tyg.)to podzielę się doświadczeniem.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2008, 16:12
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 3.0 SW A-spec

Postprzez Globy » 1 wrz 2008, 09:18

I ja bardzo dziękuję za wyjaśnienie, uspokoiłeś mnie <usmiech>
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez GILB » 1 wrz 2008, 17:25

wróciłem od gaziarza,
przenieśliśmy dysze gazowe o 9 cm niżej
po pierwszej jeździe jest super – ZERO szarpnięć,
jest możliwość zamontowania butli 48l ja mam 34l,
na bank będę wiedział jak autko chodzi pod koniec tygodnia jak już pojeżdżę
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Blase » 1 wrz 2008, 18:20

GILB napisał(a):jest możliwość zamontowania butli 48l ja mam 34l,

U mnie siedzi 52l w kole :D
Nie ukrywam jednak że wystaje, przez co po mam parę cm płytszy bagażnik, co nie przeszkadza mi w zupełności... Madzia ma pojemny kuferek ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lis 2007, 23:49
Posty: 116 (0/1)
Skąd: Tychy/Bristol
Auto: Mazda 6 2,3 Hatchback '07

Postprzez Xylovelocyraptor » 1 wrz 2008, 19:30

Gilb,jeżeli masz możliwość zrobić zdjęcie umiejscowienia tych dysz to by było fajnie.A ten zbiornik 48l to standard czy na zamówienie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 18 sie 2008, 16:12
Posty: 4
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 3.0 SW A-spec

Postprzez GILB » 2 wrz 2008, 05:56

Blase napisał(a):U mnie siedzi 52l w kole


mnie też proponowali, ale podniesiona podłoga w kombi ? powiedziałem nie
34 l wystarczy,

tam gdzie montowałem gaz taka butla nie była standardem (wg gaziarza),
w tym zakładzie gdzie poprawiałem mieli taką butlę na stanie,
po prostu pytaj przed montażem,

zdjęcie będzie trudno zrobić, dysze są nisko i na zdjęciu może będzie widoczna jedna dyszka
zdejmujesz kolektor plastikowy (to w nim w pierwszej wersji były zamontowane),
następnie odkręcasz jakby dalszą część kolektora plastikowego tym razem z układem zasilającym w paliwo,
wyciągniesz to w całości razem z wtryskami benzynowymi – wiercisz otwory obok benzynowych (jak najniżej) i jesteś w domu,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez GILB » 4 wrz 2008, 21:36

zrobiłem ponad 160 km,
chodzi super żadnych szarpnięć,
zdjęcia zrobię może w sobotę ,
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Rafał_ » 29 mar 2009, 01:11

Ja też zagazowałem swoją Madzię, po kilku poprawkach i wymianie komputera sterującego instalacja działa idealnie.Jestem bardzo zadowolony.Insatalacja Landi-Renzo, wtryskiwacze Matrix.Spalanie od 15 do 20l gazu w mieście,na trasie jeszcze nie sprawdzałem.Instalacja z lubryfikacją zaworów- warto to ustrujstwo założyć.
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 01:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez szatek » 1 cze 2009, 12:20

Witam,
troszkę już gazu upłynęło od ostatniego posta w tym temacie..

Jak Wam się V6 na gazie sprawują?
Warto gazować ten silnik – ceny gazu są ekstra, pytanie jak znosi to ta jednostka napędowa?

Jeśli warto to jakiej firmy instalację włożyć i gdzie instalować?

Z góry dzięki za opinie,
pozdrawiam!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 12:16
Posty: 41
Skąd: Szubin
Auto: Mazda 6 '03 CiTD GG 136KM

Postprzez Arek_78 » 10 cze 2009, 14:26

Też byłbym zainteresowany opiniami. Mam zamiar w następnym miesiącu założyć LPG do mojego auta.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez lukasgr » 10 cze 2009, 18:22

Ja mam założoną od tygodnia instalację Elpigazu Wtryski Stella, KME Silver i butla w miejscu koła- wchodzi 32 litry i niestety butla trochę wystaję poza podłogę w bagażniku, poza tym subwoofer bose teraz leży w garażu

oprócz drobnych słabo wyczuwalnych szarpnięć przy 1700-1900obr ale tylko przy stałej prędkości jak narazie w porządku
jeszcze podjadę na dopieszczenie mapy i założenie lubryfikacji, więc pewnie trochę więcej napiszę.
Ogólnie autko wyczuwalnie słabsze przy mocniejszym potraktowaniu pedału gazu, ale z drugiej strony to nawet dobrze bo przypomina, że na gazie lepiej nie palować – tylko się na PB przełączyć.
Pali jak narazie koło 11-12 przy jeździe Będzin-Tychy plus trochę po mieście( czyli taka bardzo typowa mieszana jazda)

Czy ktoś może wie co się może stać z automatem na Hamowni bo mam darmowe badanie wliczone w założenie gazu ale się trochę waham.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez justus83 » 27 lip 2009, 21:53

Witam, ja mam instalacje BRC PLUG&DRIVE. Instalacja założona w kwietniu o Krakowie ponieważ znalazłem tam zakład w którym już taką instalacje to mazdy 6 3.0v6 montowali. Pojechałem i mimo niedużego zakładu podejście zarówno do klienta jak i samochodu w 100% profesjonalne. Zdecydowanie mogę polecić zarówno instalacje jak i zakład ja montujący.Samochodem przejechałem już 8000km i żadnych problemów tylko lać i jeździć, i to 3razy taniej niż na PB :D :P
Ostatnio edytowano 29 lip 2009, 10:16 przez justus83, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez justus83 » 29 lip 2009, 10:15

1Litr lubryfikacji wystarcza na 1000l benzyny. Jeśli chodzi o zagazowanie autka to polecam Eco-Cars w Krakowie gość zakłada gaz głownie to problematycznych samochodów robi to profesjonalnie i bez żadnych zniszczeń w aucie. spalanie wzrosło może o litr a od samego początku żadnego spadku mocy szarpania oraz innych niespodzianek. Stag to polska instalacja montowana masowo, 3/10 działa bez problemu 4/10 ciągle coś się sypie a u 3/10 nie działa wcale.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lip 2009, 21:25
Posty: 59 (0/1)
Skąd: Sochaczew/Łódź
Auto: Mazda 6S 3.0 v6 2006 AT

Postprzez Arek_78 » 30 lip 2009, 23:18

Właśnie założyłem do swojej M6 3.0 V6 instalację na Stag 300+ wraz z lubryfikatorem.

Pierwsze wrażenia – nie wyczuwam żadnej różnicy poza tą ekonomiczną :)
Żadnych szarpnięć nie ma podczas przełączania.

Dodam, że aby nie wyżyłować silnika mam ustawione aby powyżej 4500 obrotów przełączał się na benzyne. Gaz jest tylko do spokojnej jazdy ekonomicznej. Jak chce się "depnąć" to benzyna.

W sobote jade do Rzymu, potestuje i zobaczymy czy warto było.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez lukasgr » 19 lis 2009, 22:50

Tak żeby odświeżyć temat moja chodzi już 18 tyś km bezproblemowo- drobne szarpnięcia zniknęły po wgraniu nowego softu w ASO mazdy – a moja gazownia ma jakiś tam system adaptivo i się sama przystosowuje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2009, 22:00
Posty: 243
Skąd: Bieruń
Auto: Honda Accord 2,2 i-ctdi 2006

Postprzez GILB » 20 lis 2009, 06:41

mam ok 37 tys na LPG i też jest ok
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Arek_78 » 20 lis 2009, 08:21

mój się spisuje dobrze, zrobiłem już 12 tys. Jedyny problem to taki, że gazowników technologia przerosła i nie potrafią dobrze wyregulować mieszanki bo od czasu do czasu wywali mi checka z kodem zbyt ubogiej.

Ale z Kristofc już myślimy jak temu zaradzić, bo być może to nie wina gazu a jakiegoś zaworu.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Grucha » 20 lis 2009, 10:54

Zawór w drodze , mechanik czeka , za jakies 2 tygodnie sie wyjasni a jak nie to szukamy dalej :)
Grucha
 

Postprzez GILB » 20 lis 2009, 18:27

wali checka z jednej strony czy z obu?
ja miałem taki problem i po wymianie sondy zapomniałem co to chceck
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy LPG