Wyciek oleju z rury pod maską – foto
harsh robertss dobrze Ci napisał, nie kombinuj chłopie!! wydasz 50ziko, masz spokój na zawsze. Przerabialiśmy ten temat już na forum wiele razy (pewnie o tym czytałeś?), warunki w których musi pracować wąż są dość wymagające (temperatura w komorze, olej w środku, ciśnienie doładowania, drgania od klekota) i żadna prowizorka tu na dłuższą metę nie zdaje egzaminu.
Gdzieś tu dokładnie opisywałem jak wymienić ten element, zresztą to żadna filozofia
Gdzieś tu dokładnie opisywałem jak wymienić ten element, zresztą to żadna filozofia
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
harsh napisał(a):A co myślicie o sklejeniu tego np cyjanopanem . Wytrzyma ?
musialbys znalezc elastyczny klej olejoodporny (odporny na opary oleju)– ja tez chcialem rure sklejac ale ta, do ktorej odma dochodzi. Na allegro zaden klej nie spelnial takich wymagan (chyba, ze silikonowy ale one schna dosc dlugo...)
Po przemysleniu sprawy stwierdzilem, ze nie ma co sie bawic w druciarstwo i kupilem oryginal ze szrotu za 80PLN+ 10-20PLN za zalozenie.
- Od: 25 mar 2008, 11:43
- Posty: 31
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 323BJ 2.0 DiTD '99
Cześć
Problem z tą rurą mam od pół roku, oryginał w ASO powiedzieli 1400 PLN , zamienników nie ma. Po przejechaniu 5 tys. km mam wypluty cały olej na blok silnika. Nie bardzo kumam co to ma być od sprintera lub od merca, to musi być kolanko od jakiegoś konkretnego modelu?. Proszę podajcie mi jakiś link kto to sprzedaje będę niezmiernie wdzięczny. [/img]
Problem z tą rurą mam od pół roku, oryginał w ASO powiedzieli 1400 PLN , zamienników nie ma. Po przejechaniu 5 tys. km mam wypluty cały olej na blok silnika. Nie bardzo kumam co to ma być od sprintera lub od merca, to musi być kolanko od jakiegoś konkretnego modelu?. Proszę podajcie mi jakiś link kto to sprzedaje będę niezmiernie wdzięczny. [/img]
- Od: 5 wrz 2008, 21:21
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: mazda 626 DITD kombi 99'
To zdjęcie tego makabrycznego zjawiska
http://img268.imageshack.us/img268/6765 ... 1large.jpg
http://img268.imageshack.us/img268/6765 ... 1large.jpg
- Od: 5 wrz 2008, 21:21
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: mazda 626 DITD kombi 99'
Kleje na zywicy powinny to wytrzymac (albo lepiej, czysta zywica epoksydowa, lub zmieszana np. z opilkami stali)., tylko po co tak kombinowac skoro mozna kupic za 50 zl?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
szuwarek napisał(a):Nie bardzo kumam co to ma być od sprintera lub od merca, to musi być kolanko od jakiegoś konkretnego modelu?. Proszę podajcie mi jakiś link kto to sprzedaje będę niezmiernie wdzięczny.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=46284&start=20
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
szuwarek a ja myślałem że mam syf pod maską
kiedyś pisałem na pw do jaksy o tych spoconych rurach – odpisał że to norma
ale ja myśle że jak ktoś nie inwestuje w filtr powietrza knechta albo ori to będzie mieć spocone
dziś zamawiam knehta, tylko że jak już mi cieknie na łączeniach to napewno samo nie przestanie, trzeba rozmontować dolot wyczyścić i zmontować, wtedy powinien być spokój
kiedyś pisałem na pw do jaksy o tych spoconych rurach – odpisał że to norma
ale ja myśle że jak ktoś nie inwestuje w filtr powietrza knechta albo ori to będzie mieć spocone
dziś zamawiam knehta, tylko że jak już mi cieknie na łączeniach to napewno samo nie przestanie, trzeba rozmontować dolot wyczyścić i zmontować, wtedy powinien być spokój
Ostatnio edytowano 29 sie 2009, 17:00 przez alk80, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
Przy montażu w fabryce są uszczelniane pastą. Jak były demontowane to potem się pocą (pocą to nie znaczy leją!).
Kolanko można dopasować z jakiejkolwiek rury o zbliżonej średnicy z węży motoryzacyjnych (odpornych na olej, temp. i ciśnienie). Ucinasz 10cm starej rury i sztukujesz to "kolankiem" albo nawet kawałkiem prostego węża. Dokupujesz jedną opaskę na śrubę i problem z głowy (nie ruszasz wtedy nawet mocowania sensora ciśnienia).
Godzina roboty a ile radości z istnienia turbo
Wszelkie filozofie klejenia są – za przeproszeniem – poronione.
Kolanko można dopasować z jakiejkolwiek rury o zbliżonej średnicy z węży motoryzacyjnych (odpornych na olej, temp. i ciśnienie). Ucinasz 10cm starej rury i sztukujesz to "kolankiem" albo nawet kawałkiem prostego węża. Dokupujesz jedną opaskę na śrubę i problem z głowy (nie ruszasz wtedy nawet mocowania sensora ciśnienia).
Godzina roboty a ile radości z istnienia turbo
Wszelkie filozofie klejenia są – za przeproszeniem – poronione.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Witam
Właśnie tak zrobiłem, smiksowałem pomysły thy'ego i xandy'ego tzn. rura od merca sprintera tylko obcięta na prostym odcinku i krótko tak aby zostawić starą z czujnikiem.(no i w razie czego mam zapas na następny raz ). Efekt czuć, ale wyscigówka to to nie jest , zresztą jestem niewierny Tomasz, pojadę umyć silnik "pobutuje na obciążeniu" i wtedy optycznie będę wiedział na 100%. Napewno już nie będę tracił tyle oleju co do tej pory .
Po umyciu postaram się wrzucić jakąś fotke. A co do wcześniejszej sugestii z filtrem powietrza, używam tylko Knehta co 10 tys. km i różnicę naprawde czuć. Nie warto oszczędzać te 15 PLN wstawiając białego benzyniaka (filtr).
Właśnie tak zrobiłem, smiksowałem pomysły thy'ego i xandy'ego tzn. rura od merca sprintera tylko obcięta na prostym odcinku i krótko tak aby zostawić starą z czujnikiem.(no i w razie czego mam zapas na następny raz ). Efekt czuć, ale wyscigówka to to nie jest , zresztą jestem niewierny Tomasz, pojadę umyć silnik "pobutuje na obciążeniu" i wtedy optycznie będę wiedział na 100%. Napewno już nie będę tracił tyle oleju co do tej pory .
Po umyciu postaram się wrzucić jakąś fotke. A co do wcześniejszej sugestii z filtrem powietrza, używam tylko Knehta co 10 tys. km i różnicę naprawde czuć. Nie warto oszczędzać te 15 PLN wstawiając białego benzyniaka (filtr).
- Od: 5 wrz 2008, 21:21
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: mazda 626 DITD kombi 99'
Zgodnie z obietnicą zamieszczam zdjęcie, po umyciu silnika, na razie 300 km zrobione i żadna rura nawet nie spocona mam nadzieje że tak już zostanie na dłużej. http://img196.imageshack.us/img196/9241 ... 5large.jpg
[edit by mod xANDy – skopiowałem sobie zdjęcie, przyciąłem i umieściłem dla potomnych. Mam nadzieję, że nie będziesz dochodził praw autorskich i przekażesz je na rzecz klubu]
[edit by mod xANDy – skopiowałem sobie zdjęcie, przyciąłem i umieściłem dla potomnych. Mam nadzieję, że nie będziesz dochodził praw autorskich i przekażesz je na rzecz klubu]
- Od: 5 wrz 2008, 21:21
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: mazda 626 DITD kombi 99'
- Od: 24 lut 2008, 12:20
- Posty: 2622 (4/35)
- Skąd: Radzionków
- Auto: *626 GW 2.0 TurboRF 98r.
* Toyota Avensis Verso 2.0 PB+LPG automat Exlusive 04r.
* było C8 2.2 PB+LPG Exlusive 03r
* było Meriva B 1.4 PB+LPG (fabryczny) 120KM 16r.
* było Astra 4 sedan 1.4 PB+LPG (fabryczny) 140KM 16r.
W mojej Mazdzie tez od jakiegos czasu widze wiecej oleju w okolicach rury dolotu. Podejrzewm ze rurka gdzies pekla w okolicach opaski. Szrotu nie mam w okolicy i czasu tez na jezdzenie i szukanie. Zakupilem w sklepie z czesciami do Żuka i podobnymi rure olejoodporna od Lublina (zdaje sie ze to przewod paliwa) – nowa kosztowala ok 30 zl wiec mniejszy wydatek w porownaniu do oryginalu ze szrota (min. 100 zl jak chce wiekszosc handlarzy) lub od Mercedesa CDI (tutaj moze dalo by sie znalezc uzywke za 50 zl, ale tez w okolicy nie mam).
Wiec przymierzam sie do montazu i jak wyjdzie ok to moze komus to info sie przyda.
Rurka wyglada tak:
http://i957.photobucket.com/albums/ae52 ... 032010.jpg
http://i957.photobucket.com/albums/ae52 ... 010001.jpg
Srednica ok. 55mm, jest troche elastyczna wiec moze da sie naciagnac jak bedzie trzeba.
Oczywiscie trzeba dociac odpowiednio i pokombinowac jak najlepiej zamontowac.
Wiec przymierzam sie do montazu i jak wyjdzie ok to moze komus to info sie przyda.
Rurka wyglada tak:
http://i957.photobucket.com/albums/ae52 ... 032010.jpg
http://i957.photobucket.com/albums/ae52 ... 010001.jpg
Srednica ok. 55mm, jest troche elastyczna wiec moze da sie naciagnac jak bedzie trzeba.
Oczywiscie trzeba dociac odpowiednio i pokombinowac jak najlepiej zamontowac.
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
Witam ponownie,
Właśnie przymierzam sie do naprawy tej rury. Pytanko, jak zdejmowaliście ten ostatni kawałek rury? Ona jak i poozstałe nie są dość elastyczne, żeby swobodnie zdjąć po odkręceniu opasek. Czy zdejmowaliście wszystkie rury aż do intercoolera? Nie chciałbym za dużo rozkręcać, żeby poźniej nie mieć jakichś niespodziewanych wycieków (może nadal łączenia są czymś tam uszczelnione).
Właśnie przymierzam sie do naprawy tej rury. Pytanko, jak zdejmowaliście ten ostatni kawałek rury? Ona jak i poozstałe nie są dość elastyczne, żeby swobodnie zdjąć po odkręceniu opasek. Czy zdejmowaliście wszystkie rury aż do intercoolera? Nie chciałbym za dużo rozkręcać, żeby poźniej nie mieć jakichś niespodziewanych wycieków (może nadal łączenia są czymś tam uszczelnione).
pozdrowienia
ternyk
ternyk
- Od: 5 paź 2007, 14:26
- Posty: 52
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 GF DiTD '99
Zależy jak/czym chcesz naprawiać to ostatnie kolano, do metody opisanej przeze mnie (wymiana) zdjęcie przedostatniej rury jest niezbędne. Jeśli z kolei będziesz łatał jakoś ost. kolano – zdejmować nie musisz, ale z doświadczenia – jest ogromna szansa, że to nie zda egzaminu.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
thy
v8 lover
Ten sztywny kawałek przymocowany jest jakieś 40 cm poniżej wejścia dolotu dwoma śrubami. Trzeba je odkręcić i poodpinać 2 czujniki. Dół już jest w miarę elastyczny. Delikatnie , żeby nie nadwyrężać połączeń między rurami trzeba zsunąć kolanko z kolektora dolotowego (mam niedwuznaczne skojarzenia). Ja jak widać na zdjęciu kilka postów powyżej obciąłem kolanko ( piłka do metalu się sprawdziła) w miejscu pęknięcia (na kołnieżu mocującym) i założyłem opaskę nie rozłączając rur.
powodzenia
powodzenia
- Od: 5 wrz 2008, 21:21
- Posty: 12
- Skąd: Zabrze
- Auto: mazda 626 DITD kombi 99'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6