Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych
Ile kosztuje podłączenie pod komputer w ASO tylko w celu zresetowania mrugającej kontrolki DPF? Jeśli po restarcie kontrolka nadal będzie mrugać to zdecyduję się na wypalanie w ASO, ile taka przyjemność kosztuje i ile trwa?
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
Myjk napisał(a):Jeśli mruga, to nie kasuj tylko od razu wypalaj. O ile wcześniej nie próbowałeś tego zrobić w trasie.
Próbowałam, wszystko zgodnie z instrukcją, zauważyłam też spadek mocy ( przyspieszenie duuuużo gorsze) co to może być?
PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
Pretka napisał(a):Próbowałam, wszystko zgodnie z instrukcją, zauważyłam też spadek mocy ( przyspieszenie duuuużo gorsze) co to może być?
To jest z pewnością zatkany filtr DPF. Jeśli kontrolka miga, to czeka Cię niestety przepalanie w serwisie wraz z wymianą oleju. Koszt nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.
PS sprawdzałaś może ostatnio poziom oleju?
Pretka napisał(a):PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum
Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na... końcówkę.
Pozdor Myjk
Bolek napisał(a):zlepek idei i niczym nie popartych pomysłów
W takim razie czy moge spokojnie spac bez obaw, ze spie na reaktorze ktory zamierza wybuchnac?
mcbeth napisał(a):Polecam dokument:
Nie wiem czy mam sie zaglebiac w ta matme, duzo tego, ale nawet jesli tak i jesli da sie zrobic perfekcyjnie punkty postartowe i przedstartowy to nadal pozostaje problem startu miedzypomiarowego ktory wnosi bardzo duzo przy pomiarach predkosci od 0 (ztreszta tam cos bylo o predkosci ponad 30mph czy knots, juz nie pamietam) – wychodziloby na to ze test 80-120 teoretycznie moze byc dokladniejszy na GPS – ok, potestujemy, posprawdzamy. Jesli tak to tym lepiej, bo GPS bedzie dodatkowo zapiety na oprogramowaniu, to akurat banalne jest (gpsd daje pelne dane).,
Myjk napisał(a):nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.
Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla. Warto nawet liczac dojazd jesli to prawda, przynajmniej czlowiek pozwiedza (a i moze cos naprawi u nich)
[edit]
O fuk! Przeczytalem to... Masakra jakas, PseudoSF jakiego dawno nie widzialem Mozna sie niezle rozesmiac jak autor dochodzi do momentu przypisywania zjawiskom boskosci i w ogole... nezle jajo Sorki mcbeth, nie traktuj tego personalnie, bo moze w artykule o GPS jest jakas racja, ale odechcialo mi sie go czytac totalnie
http://nujournal.net/choice.html
Ostatnio edytowano 1 lip 2009, 23:04 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Myjk napisał(a):To jest z pewnością zatkany filtr DPF. Jeśli kontrolka miga, to czeka Cię niestety przepalanie w serwisie wraz z wymianą oleju. Koszt nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.
PS sprawdzałaś może ostatnio poziom oleju?
Tak, olej i filtr dziś już wymieniłam w swoim mieście, ściągnęłam sobie olej z internetu, specjalny do Mazdy z PDF, więc na pewno jest dobry, mam nadzieję, że po przepchaniu w serwisie będzie już dobrze. I dziękuję za szybką odpowiedź.
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
krzych napisał(a):Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla. Warto nawet liczac dojazd jesli to prawda, przynajmniej czlowiek pozwiedza oczko (a i moze cos naprawi u nich)
Za wypalanie nie liczyli – za olej AFAIR już tak. Więc przepalanie to max 50 zł.
Poza tym, możecie się przenieść z tymi dywagacjami w inne miejsce?
Temat i tak jest już rozwlekły, a Wy jeszcze dokładacie coś kompletnie od czapki...
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Temat i tak jest już rozwlekły
No juz juz Wiecej do pieca nie dokladam od siebie.
A tak na temat – jednak nadal wypalanie bylo – nie da rady na 15 km wypalic jadac na przemian na jedynce i dwojce z chwilami na trojce. Czekaja mnie jakies rzetelne testy na trasie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
krzych napisał(a):Sorki mcbeth, nie traktuj tego personalnie, bo moze w artykule o GPS jest jakas racja, ale odechcialo mi sie go czytac totalnie
Nie dyskredytujmy artykułu dlatego, że znalazł się w nieodpowiednim towarzystwie. Chciałem pokazać jedynie, że:
1) GPS mierzy prędkość na podstawie zjawiska Dopplera a nie droga/czas, dlatego ma sie to nijak do dokładności określenia pozycji (co było Twoim głównym zarzutem)
2) Producent popdaje błąd określania prędkości jako 0,1m/s co jest wynikiem znacznie lepszym od błędu określania pozycji i nie jest zależne od prędkości (co wystąpi dla pomiarów na podstawie danych z OBD)
Dlatego uważam, że pomiar elastyczności daje najdokładniejsze wyniki na GPS i walka w tym celu z OBD to trochę 'wyważanie otwartych drzwi'. Ma ona jedynie sens do pozyskania innych parametrów samochodu.
Dobra. Koniec tego OT, bo czuję, że mod się zagrzewa i zaraz osiągnie temperaturę DPF-a podczas cyklu wypalania.
2B || !(2B) ? by mcbeth
- Od: 12 lut 2007, 14:29
- Posty: 817
- Skąd: 3miasto
- Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07
Pretka napisał(a):Tak
Tak – to znaczy olej był przepełniony i zmuszona byłaś do wymiany?
Pretka napisał(a):olej i filtr dziś już wymieniłam w swoim mieście, ściągnęłam sobie olej z internetu, specjalny do Mazdy z PDF, więc na pewno jest dobry mam nadzieję, że po przepchaniu w serwisie będzie już dobrze. I dziękuję za szybką odpowiedź.
Oj, obawiam się, że zabrałaś się za to od strony d... znaczy od końca. Olej wymienia się po procedurze przepalania.
Nie wiem dokładnie – mogę się tego jedynie domyślać, ale sądzę, że w czasie przepalania serwisowego
panują tak niekorzystne warunki iż właśnie po przepalaniu należy wymienić olej...
Natomiast, jeśli miałaś przepełniony olej, to istnieje szansa, że filtr masz w miarę czysty
i może faktycznie wystarczy "skasować" komputer po wymianie oleju.
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):Pretka napisał(a):PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum
Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na... końcówkę.
OT, ale nie mogłem się powstrzymać Końcówka to nie wszystko, Maradona też kończy się na -a ;–)
(C) by http://bash.org.pl/20092/
Roman S.
Czerwony Smok
Czerwony Smok
katoda napisał(a):
OT, ale nie mogłem się powstrzymać Końcówka to nie wszystko, Maradona też kończy się na -a ;–)
Hehehe a no fakt
Mój problem z mrugającym DPF został rozwiązany, pojechałam do Gorzowa do serwisu,i Panowie podłączyli komputer i wypalili filtr. Teraz moja Ślicznota sprawuje się idealnie.
Dołączam się do grona osób chwalących Serwis w Gorzowie. Panowie znają się na rzeczy, a do tego są mili i przyjaźni dla klienta.
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
Pretka napisał(a):Hehehe a no fakt
katoda napisał(a):Maradona też kończy się na -a ;–)
Pretka napisał(a):Mój problem z mrugającym DPF został rozwiązany, pojechałam do Gorzowa do serwisu,i Panowie podłączyli komputer i wypalili filtr. Teraz moja Ślicznota sprawuje się idealnie.
Teraz zastosuj się do wskazówek z tego tematu o technice jazdy i będzie git.
Pretka napisał(a):Dołączam się do grona osób chwalących Serwis w Gorzowie. Panowie znają się na rzeczy, a do tego są mili i przyjaźni dla klienta.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564
Pozdor Myjk
krzych napisał(a):Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla
Hhhmmm...panowie z Księżyno ostatnio skasowali odemnie 100PLN za przepalanie
Ponadto po przepalaniu nie skalibrowali mi wtrysków oraz nie wymienili oleju którego miesiąc po operacji mi brakowało, po sprawdzeniu stan oleju był na styk z L. To była moja ostatnia wizyta w Auto Księżyno Warszawa. Być może że to moja wina, powinienem zażądać sam wymiany ale z drugiej strony mogli a raczej powinni mnie o tym poinformować, tak czy siak straciłem do nich zaufanie
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Żeby była jasność- pisałem o ASO Księżyno, ale w Białymstoku, a nie Warszawie. Z Łochowa do Białego nie jest tak daleko, możesz spróbować jeszcze tam. Ja byłem bardzo zadowolony, mimo że skasowali mnie na prawie 2300zł
No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
gorylla napisał(a):Żeby była jasność- pisałem o ASO Księżyno, ale w Białymstoku, a nie Warszawie. Z Łochowa do Białego nie jest tak daleko, możesz spróbować jeszcze tam. Ja byłem bardzo zadowolony, mimo że skasowali mnie na prawie 2300zł
No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
No czasem jednak zajrzę Skasowali nie mało bo 500zł, ale wsadzili mi filtr kabinowy nowy do tego. Trochę dużo.
- Od: 29 cze 2009, 09:16
- Posty: 8
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda combi 2006
I znowu zostałem zaskoczony przez świecącą się kontrolkę DPF, zaskoczony ponieważ zapaliła się po przejechaniu 150km po autostradzie z prędkością 140km/h. Zjechałem zatankować i po ponownym wjeździe na A2 kontrolka zapaliła się na jakieś 10 minut. Naprawdę nie rozumiem dlaczego, przecież warunki jazdy były idealne do prawidłowego przepalenia, bak miałem zatankowany V-Powerem na stacji o dużym przelocie klientów. Coraz częściej przekonuję się że na dziada nie ma reguły...
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
No ale... jak ma Ci to działać poprawnie, skoro do auta z DPF zalałeś zwykłego Castrola?
Na własne życzenie zapchałeś sobie, wielce prawdopodobnie że permanentnie, filtr.
Sprawdziłeś czujniki ciśnienia na wydechu, sondę i cały układ dolotowy?
Na własne życzenie zapchałeś sobie, wielce prawdopodobnie że permanentnie, filtr.
Sprawdziłeś czujniki ciśnienia na wydechu, sondę i cały układ dolotowy?
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):skoro do auta z DPF zalałeś zwykłego Castrola?
Castrola dolałem tylko po to żeby dojechać do serwisu ( 60km) w którym wymieniłem olej, filtr, ponadto panowie zrobili mi regenerację DPFu cokolwiek to znaczy
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
- Od: 19 gru 2008, 15:48
- Posty: 98
- Skąd: Łochów
- Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6