Problem z wypalaniem DPF – filtr cząstek stałych

Postprzez Pretka » 1 lip 2009, 19:01

Ile kosztuje podłączenie pod komputer w ASO tylko w celu zresetowania mrugającej kontrolki DPF? Jeśli po restarcie kontrolka nadal będzie mrugać to zdecyduję się na wypalanie w ASO, ile taka przyjemność kosztuje i ile trwa?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez Myjk » 1 lip 2009, 19:32

Jeśli mruga, to nie kasuj tylko od razu wypalaj. O ile wcześniej nie próbowałeś tego zrobić w trasie.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Pretka » 1 lip 2009, 20:28

Myjk napisał(a):Jeśli mruga, to nie kasuj tylko od razu wypalaj. O ile wcześniej nie próbowałeś tego zrobić w trasie.


Próbowałam, wszystko zgodnie z instrukcją, zauważyłam też spadek mocy ( przyspieszenie duuuużo gorsze) co to może być?

PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum :P
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez Myjk » 1 lip 2009, 20:58

Pretka napisał(a):Próbowałam, wszystko zgodnie z instrukcją, zauważyłam też spadek mocy ( przyspieszenie duuuużo gorsze) co to może być?

To jest z pewnością zatkany filtr DPF. Jeśli kontrolka miga, to czeka Cię niestety przepalanie w serwisie wraz z wymianą oleju. :( Koszt nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.

PS sprawdzałaś może ostatnio poziom oleju?

Pretka napisał(a):PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum

Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na... końcówkę. :)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 1 lip 2009, 22:20

Bolek napisał(a):zlepek idei i niczym nie popartych pomysłów

W takim razie czy moge spokojnie spac bez obaw, ze spie na reaktorze ktory zamierza wybuchnac? :)
mcbeth napisał(a):Polecam dokument:

Nie wiem czy mam sie zaglebiac w ta matme, duzo tego, ale nawet jesli tak i jesli da sie zrobic perfekcyjnie punkty postartowe i przedstartowy to nadal pozostaje problem startu miedzypomiarowego ktory wnosi bardzo duzo przy pomiarach predkosci od 0 (ztreszta tam cos bylo o predkosci ponad 30mph czy knots, juz nie pamietam) – wychodziloby na to ze test 80-120 teoretycznie moze byc dokladniejszy na GPS – ok, potestujemy, posprawdzamy. Jesli tak to tym lepiej, bo GPS bedzie dodatkowo zapiety na oprogramowaniu, to akurat banalne jest (gpsd daje pelne dane).,
Myjk napisał(a):nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.

Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla. Warto nawet liczac dojazd jesli to prawda, przynajmniej czlowiek pozwiedza ;) (a i moze cos naprawi u nich)

[edit]

O fuk! Przeczytalem to... Masakra jakas, PseudoSF jakiego dawno nie widzialem :D Mozna sie niezle rozesmiac jak autor dochodzi do momentu przypisywania zjawiskom boskosci i w ogole... nezle jajo :D Sorki mcbeth, nie traktuj tego personalnie, bo moze w artykule o GPS jest jakas racja, ale odechcialo mi sie go czytac totalnie :)
http://nujournal.net/choice.html
Ostatnio edytowano 1 lip 2009, 23:04 przez krzych, łącznie edytowano 1 raz
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez Pretka » 1 lip 2009, 22:52

Myjk napisał(a):To jest z pewnością zatkany filtr DPF. Jeśli kontrolka miga, to czeka Cię niestety przepalanie w serwisie wraz z wymianą oleju. :( Koszt nie powinien sumarycznie przekroczyć 300 zł.

PS sprawdzałaś może ostatnio poziom oleju?


Tak, olej i filtr dziś już wymieniłam w swoim mieście, ściągnęłam sobie olej z internetu, specjalny do Mazdy z PDF, więc na pewno jest dobry, mam nadzieję, że po przepchaniu w serwisie będzie już dobrze. I dziękuję za szybką odpowiedź.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez Myjk » 1 lip 2009, 23:16

krzych napisał(a):Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla. Warto nawet liczac dojazd jesli to prawda, przynajmniej czlowiek pozwiedza oczko (a i moze cos naprawi u nich)

Za wypalanie nie liczyli – za olej AFAIR już tak. Więc przepalanie to max 50 zł.


Poza tym, możecie się przenieść z tymi dywagacjami w inne miejsce?
Temat i tak jest już rozwlekły, a Wy jeszcze dokładacie coś kompletnie od czapki... :|
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez krzych » 1 lip 2009, 23:37

Myjk napisał(a):Temat i tak jest już rozwlekły

No juz juz ;P Wiecej do pieca nie dokladam od siebie.

A tak na temat – jednak nadal wypalanie bylo – nie da rady na 15 km wypalic jadac na przemian na jedynce i dwojce z chwilami na trojce. Czekaja mnie jakies rzetelne testy na trasie.
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 2 lip 2009, 08:08

krzych napisał(a):Sorki mcbeth, nie traktuj tego personalnie, bo moze w artykule o GPS jest jakas racja, ale odechcialo mi sie go czytac totalnie

Nie dyskredytujmy artykułu dlatego, że znalazł się w nieodpowiednim towarzystwie. Chciałem pokazać jedynie, że:
1) GPS mierzy prędkość na podstawie zjawiska Dopplera a nie droga/czas, dlatego ma sie to nijak do dokładności określenia pozycji (co było Twoim głównym zarzutem)
2) Producent popdaje błąd określania prędkości jako 0,1m/s co jest wynikiem znacznie lepszym od błędu określania pozycji i nie jest zależne od prędkości (co wystąpi dla pomiarów na podstawie danych z OBD)

Dlatego uważam, że pomiar elastyczności daje najdokładniejsze wyniki na GPS i walka w tym celu z OBD to trochę 'wyważanie otwartych drzwi'. Ma ona jedynie sens do pozyskania innych parametrów samochodu.

Dobra. Koniec tego OT, bo czuję, że mod się zagrzewa i zaraz osiągnie temperaturę DPF-a podczas cyklu wypalania. <lol>
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez Myjk » 2 lip 2009, 08:32

Pretka napisał(a):Tak

Tak – to znaczy olej był przepełniony i zmuszona byłaś do wymiany?

Pretka napisał(a):olej i filtr dziś już wymieniłam w swoim mieście, ściągnęłam sobie olej z internetu, specjalny do Mazdy z PDF, więc na pewno jest dobry mam nadzieję, że po przepchaniu w serwisie będzie już dobrze. I dziękuję za szybką odpowiedź.

Oj, obawiam się, że zabrałaś się za to od strony d... znaczy od końca. Olej wymienia się po procedurze przepalania.
Nie wiem dokładnie – mogę się tego jedynie domyślać, ale sądzę, że w czasie przepalania serwisowego
panują tak niekorzystne warunki iż właśnie po przepalaniu należy wymienić olej...

Natomiast, jeśli miałaś przepełniony olej, to istnieje szansa, że filtr masz w miarę czysty
i może faktycznie wystarczy "skasować" komputer po wymianie oleju.
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez katoda » 2 lip 2009, 09:24

Myjk napisał(a):
Pretka napisał(a):PS. Ja to ona a nie on.... wiem, dziwne to tu na tym forum

Przepraszam, nie zwróciłem uwagi na... końcówkę. :)


OT, ale nie mogłem się powstrzymać :) Końcówka to nie wszystko, Maradona też kończy się na -a ;–)
(C) by http://bash.org.pl/20092/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 kwi 2008, 23:04
Posty: 183 (3/12)
Skąd: zDolny Śląsk/Belgia
Auto: M6 kombi '19 Skyactiv-G 2.0 Skycruise

Postprzez Pretka » 3 lip 2009, 07:39

katoda napisał(a):
OT, ale nie mogłem się powstrzymać :) Końcówka to nie wszystko, Maradona też kończy się na -a ;–)


Hehehe a no fakt

Mój problem z mrugającym DPF został rozwiązany, pojechałam do Gorzowa do serwisu,i Panowie podłączyli komputer i wypalili filtr. Teraz moja Ślicznota sprawuje się idealnie.
Dołączam się do grona osób chwalących Serwis w Gorzowie. Panowie znają się na rzeczy, a do tego są mili i przyjaźni dla klienta.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez Myjk » 3 lip 2009, 07:57

Pretka napisał(a):Hehehe a no fakt

katoda napisał(a):Maradona też kończy się na -a ;–)

<lol> ;)

Pretka napisał(a):Mój problem z mrugającym DPF został rozwiązany, pojechałam do Gorzowa do serwisu,i Panowie podłączyli komputer i wypalili filtr. Teraz moja Ślicznota sprawuje się idealnie.

Teraz zastosuj się do wskazówek z tego tematu o technice jazdy i będzie git. :)

Pretka napisał(a):Dołączam się do grona osób chwalących Serwis w Gorzowie. Panowie znają się na rzeczy, a do tego są mili i przyjaźni dla klienta.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=564 ;)
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez gorylla » 3 lip 2009, 09:27

Pretka, a możesz się wysprzęglić, ile cię skasowali za przepalenie? Tak z ciekawości.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Marcin5 » 3 lip 2009, 10:50

krzych napisał(a):Ktos ostatnio chwalil Ksiezyno za to, ze za darmoche robia, zdaje sie ze gorylla



Hhhmmm...panowie z Księżyno ostatnio skasowali odemnie 100PLN za przepalanie <jelen>
Ponadto po przepalaniu nie skalibrowali mi wtrysków oraz nie wymienili oleju <killer> którego miesiąc po operacji mi brakowało, po sprawdzeniu stan oleju był na styk z L. To była moja ostatnia wizyta w Auto Księżyno Warszawa. Być może że to moja wina, powinienem zażądać sam wymiany ale z drugiej strony mogli a raczej powinni mnie o tym poinformować, tak czy siak straciłem do nich zaufanie
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez gorylla » 3 lip 2009, 11:19

Żeby była jasność- pisałem o ASO Księżyno, ale w Białymstoku, a nie Warszawie. Z Łochowa do Białego nie jest tak daleko, możesz spróbować jeszcze tam. Ja byłem bardzo zadowolony, mimo że skasowali mnie na prawie 2300zł

No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.
Jeszcze tylko kilka chwil i na rybki...

Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2009, 10:38
Posty: 309 (0/1)
Skąd: podlaskie

Postprzez Pretka » 11 lip 2009, 23:06

gorylla napisał(a):Żeby była jasność- pisałem o ASO Księżyno, ale w Białymstoku, a nie Warszawie. Z Łochowa do Białego nie jest tak daleko, możesz spróbować jeszcze tam. Ja byłem bardzo zadowolony, mimo że skasowali mnie na prawie 2300zł

No tak, pretka rozwiązała swój problem i tyle ją widzieli. Pytanie poleciało w powietrze.


No czasem jednak zajrzę :) Skasowali nie mało bo 500zł, ale wsadzili mi filtr kabinowy nowy do tego. Trochę dużo.
Początkujący
 
Od: 29 cze 2009, 09:16
Posty: 8
Skąd: Piła
Auto: Mazda combi 2006

Postprzez Marcin5 » 13 lip 2009, 13:51

I znowu zostałem zaskoczony przez świecącą się kontrolkę DPF, zaskoczony ponieważ zapaliła się po przejechaniu 150km po autostradzie z prędkością 140km/h. Zjechałem zatankować i po ponownym wjeździe na A2 kontrolka zapaliła się na jakieś 10 minut. Naprawdę nie rozumiem dlaczego, przecież warunki jazdy były idealne do prawidłowego przepalenia, bak miałem zatankowany V-Powerem na stacji o dużym przelocie klientów. Coraz częściej przekonuję się że na dziada nie ma reguły...
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Postprzez Myjk » 13 lip 2009, 14:00

No ale... jak ma Ci to działać poprawnie, skoro do auta z DPF zalałeś zwykłego Castrola? :|
Na własne życzenie zapchałeś sobie, wielce prawdopodobnie że permanentnie, filtr.

Sprawdziłeś czujniki ciśnienia na wydechu, sondę i cały układ dolotowy?
Pozdor Myjk
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2007, 08:01
Posty: 5843 (2/8)
Skąd: Warszawa
Auto: Mitsubishi Outlander
PHEV '20

Postprzez Marcin5 » 13 lip 2009, 14:43

Myjk napisał(a):skoro do auta z DPF zalałeś zwykłego Castrola?


Castrola dolałem tylko po to żeby dojechać do serwisu ( 60km) w którym wymieniłem olej, filtr, ponadto panowie zrobili mi regenerację DPFu cokolwiek to znaczy
Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2008, 15:48
Posty: 98
Skąd: Łochów
Auto: Mazda 5 MZR-CD 2.0 143KM 2006r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6