Mazda Xedos 6 CA KL '97

GF / GW / GE / CA / GD / GV / GC / CB

Postprzez sq2jul » 27 cze 2009, 22:21

Witam po dlugiej przerwie – od wczoraj jestem klubowiczem. Moj temat zostal odblokowany, takze moge dalej opisywac perypetie zwiazku z moja Mazda ;) Przez czas, kiedy temat byl zamkniety wiele sie zmienilo. Po pierwsze zostal zrobiony mini remont silnika. Po zmianie oleju na Valvoline 10w40 nagle, praktycznie z dnia na dzien silnik zaczal palic 1l oleju na 1000km... Podjalem meska decyzje o tym, ze silnik zostanie zrobiony jak nalezy – teraz trzeba bylo zaczac odkladac pieniadze... Naprawa odbyla sie tydzien przed swietami wielkiej nocy. Auto bylo robione u mojego kolegi – Soluks'a – z czystym sumieniem polecam jego uslugi. Auto stalo u niego tydzien czasu, tak aby na spokojnie przeprowadzic wszystkie potrzebne czynnosci – w miedzy czasie zostaley zamowione wszystkie niezbedne czesci u Smirnoff'a, czyli:

– pierscienie olejowe RIK nominal (komplet 6 sztuk) – 380zl
– uszcezlniacze zaworow Tacoma 24szt – 120zl
– uszczelki pod glowice ori Mazda 2szt – 440zl
– uszczelki pod pokrywy zaworow ori Mazda 2szt – 130zl
– panewki korbowodowe TDC komplet – 135zl
– uszczelka pod kol. ssacy ori Mazda 2szt – 116zl
– uszczelka za katalizator wstepny ori Mazda 2 szt – 42zl
– sprezynki walka rozrzadu ori Mazda 2szt – 100zl
– uszczelniacze walk rozrzadu ori Mazda 2szt – 76zl
– uszczelniacz walu korbowego przod ori Mazda 1szt – 40zl
– oring aparatu zaplonowego ori Mazda 1szt – 20zl
– termostat ori Mazda 1szt – 96zl
– filtr oleju Union 2szt – 24zl
– olej Castrol Magnatec 10w40 4l – 100zl
– olej ELF Evolution SXR 5w30 4l – 135zl
– silikon wysoko temp. Tectyl czarny – 15zl
– uszczelka kat front BOSAL – 14zl
– uszczelka kat tyl BOSAL – 13zl
– zaworek pompy oleju ori Mazda – 30zl
– sprezynka zaworka pompy oleju ori Mazda – 30zl
– uszczelki pod kol. wydechowy Tacoma 2szt – 70zl

Tak to by sie przedstawialo mniej wiecej pod katem czesci. W silniku zostaly spalnowane glowice, zawory zostaly dotarte, wymieniono panewki korbowodowe, pierscienie olejowe, zaworek pompy olejowej ze sprezynka, termostat. I to by bylo chyba na tyle. Jezeli kogos interesuja fotki z przebiegu prac to zapraszam tutaj:

http://picasaweb.google.com/juliusz.hof ... ywacjaKFA#

Na czas dotarcia silnika (pierwsze 1000km) silnik zostal zalany olejem Castrol Magnatec 10w40, a nastepnie Elf Evolution SXR 5w30. Na dotarciu silnik zjadl mniej niz 200ml oleju. W pozniejszym okresie (na Elf'ie) przez kilka tys. km zniknelo mi 300-400ml (z 3/4 miarki zrobila sie 1/4) a nastepnie przez kolejne kilka tys km juz nie zniknelo z miarki doslownie nic ;). Po naprawie przez tydzien jezdzilem jak glupek tak, aby szybko wyjezdzic te pierwsze 1000km, bo bylo to tydzien przed zlotem w Koninie :) W piatek przed wyjazdem na Konin zmienilem olej na Elf. W sobote byl Konin i 1/4 mili – byly to pierwsze w moim zyciu takie zawody i udalo mi sie nawet zakwalifikowac do finalow klasy maxi. Oto filmik z jednego z przejazdow – ja vs Soluks:

http://www.youtube.com/watch?v=He2ZMvUazG4

Na poczatku czerwca zamontowalem instalacje gazowa – BRC Sequent 56, czyli sekwencyjny wtrysk gazu. W zestawie byl reduktor BRC Genius 1500 oraz wtryskiwacze BRC koloru pomaranczowego. Temat instalacji LPG wymaga jeszcze dopracowania – oto wykres z hamowni:

Obrazek

I to by chyba bylo na tyle :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez mckoper » 28 cze 2009, 12:27

Witamy w klubie ;)
Potwierdzam tylko to co napisał Julek, autko świetnie utrzymane :)

pozdrawiam,
mckoper
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez brii » 28 cze 2009, 12:37

Jeszcze raz gratuluję zdrowego silnika :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sq2jul » 28 cze 2009, 16:56

W planach mam jeszcze wymiane sprzegla (komplet Exedy) – jak finanse pozwola to chcialbym to zrobic jeszcze przed MegaSpotem w Sochaczewie.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez brii » 28 cze 2009, 17:10

Dobre sprzęgła – polecam :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sq2jul » 30 cze 2009, 18:56

Strojenie instalacji LPG – stage II

Obrazek

Widac, ze na gazie juz jest lepiej ale sama gora (5,5k – 6.5k rpm) moglaby byc jeszcze lepsza... No nic – powalczymy i za jakis czas znowu sprawdze co z tego wyszlo.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Globy » 30 cze 2009, 21:34

Coś tam się niepotrzebnie załamuje powyżej 6 tysi, inaczej byłaby górka i 140 koni <usmiech> Grzech się czepiać o te rewiry, ale i grzech czasami tej V-ki nie [tiiit]. Gratki, jeden z najbardziej zadbanych Sedesów na forum – nie sztuka kupić, tylko utrzymać.
Klubowicz
 
Od: 24 paź 2003, 22:02
Posty: 9891 (0/4)
Skąd: Warszawa
Auto: C140 M120

Postprzez sq2jul » 30 cze 2009, 21:51

Globy napisał(a):Coś tam się niepotrzebnie załamuje powyżej 6 tysi, inaczej byłaby górka i 140 koni <usmiech> Grzech się czepiać o te rewiry, ale i grzech czasami tej V-ki nie [tiiit]. Gratki, jeden z najbardziej zadbanych Sedesów na forum – nie sztuka kupić, tylko utrzymać.


Dzieki za dobre slowo <uklon> Co do zalamania powyzej 6tys obrotow to mysle, ze poprostu zaczynaja sie zamykac VRISy. A co do roznicy mocy z poprzednim wykresem to mysle ze trzeba wziac pod uwage:
– po pierwsze primo blad pomiarowy (w jednym jak i w drugim przypadku)
– po drugie primo, temp. powietrza (pierwszy pomiar: 25,2 stopnia C, drugi pomiar: 33,9 stopnia C)
– po trzecie primo ultimo – to czego nigdzie nie widac, czyli wilgotnosc powietrza, ktora dzisiaj byla dosyc duza w stosunku do tego co bylo przy pierwszym pomiarze.

W kazdem razie widac, ze gazownicy powoli ogarniaja temat – nie jest jeszcze idealnie ale mysle, ze cos tam powinno dac sie poprawic.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jackkpl » 1 lip 2009, 15:47

sq2jul napisał(a):
Globy napisał(a):Coś tam się niepotrzebnie załamuje powyżej 6 tysi, inaczej byłaby górka i 140 koni <usmiech> Grzech się czepiać o te rewiry, ale i grzech czasami tej V-ki nie [tiiit]. Gratki, jeden z najbardziej zadbanych Sedesów na forum – nie sztuka kupić, tylko utrzymać.


Dzieki za dobre slowo <uklon> Co do zalamania powyzej 6tys obrotow to mysle, ze poprostu zaczynaja sie zamykac VRISy. A co do roznicy mocy z poprzednim wykresem to mysle ze trzeba wziac pod uwage:
– po pierwsze primo blad pomiarowy (w jednym jak i w drugim przypadku)
– po drugie primo, temp. powietrza (pierwszy pomiar: 25,2 stopnia C, drugi pomiar: 33,9 stopnia C)
– po trzecie primo ultimo – to czego nigdzie nie widac, czyli wilgotnosc powietrza, ktora dzisiaj byla dosyc duza w stosunku do tego co bylo przy pierwszym pomiarze.

W kazdem razie widac, ze gazownicy powoli ogarniaja temat – nie jest jeszcze idealnie ale mysle, ze cos tam powinno dac sie poprawic.



Podczas moich bojow z LPG i VICS-em zauwazylem taka rzecz. Gaziarze odciecie wtryskiwaczy u mnie zrobili przez przkeaznik – po prostu odlaczane bylo napiecie 12V od wtryskow, ktore jest podlaczone tam na stale (komputer steruje masa). Niestety te 12V zasila jeszcze 2 elektrozawory – ten od VICS i ten od regulatora cisnienia paliwa. Przez wiele lat moj brat tak jezdzil i nigdy nic nie zauwazyl, ale mnie to zaczelo draznic i pociagnalem oddzielne zasialnie do VICS-a. Dzieki temu na LPG jezdzi prawie jak na PB. Nie wiem, jak wyglada instalacja od sekwencyjnego LPG, ale podjedz do gaziarza i popros, zeby ci wytlumaczyl, jak to jest podlaczone. Moze tez masz zawory VRIS odczepione od zasilania i sa ciagle w jakiejs zamknietej pozycji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez sq2jul » 1 lip 2009, 16:25

Zapytac mozna – to nic nie boli. Jednak mysle, ze gdyby VRISy byly odlaczone moc w okolicach 140KM bylaby nieosiagalna (patrz wykres Mev'a z uszkodzonym VRISem).
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jackkpl » 1 lip 2009, 16:31

sq2jul napisał(a):Zapytac mozna – to nic nie boli. Jednak mysle, ze gdyby VRISy byly odlaczone moc w okolicach 140KM bylaby nieosiagalna (patrz wykres Mev'a z uszkodzonym VRISem).



Chyba nie do konca jasno sie wyrazilem. Gdy jezdzisz na benzynie, to do wtryskow dochodzi +12 , a tym samym dochodzi +12 do VRIS-ow i wszystko jest cacy. Gdy przelaczasz na LPG, komputer LPG odcina +12 do wtryskow i do VRIS-ow, a tym samym przestaja dzialac. Zrob test, rozgrzej silnik, przelacz na benzyne, przygazuj spod maski (palem na kolko od przepustnicy) i i sprawdz czy VRIS sie przelacza. Teraz przelacz na LPG i zrob to samo – jesli tez sie przelaczaja, to ok, jesli nie, to wiesz, ze odcieli ci +12 tak jak to bylo u mnie :).
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez sq2jul » 1 lip 2009, 17:19

w jaki sposob moge obadac te VRISy? Chociaz nadal wydaje mi sie (z naciskiem na 'wydaje'), ze nie w tym tkwi problem – zwroc uwage ze przebieg wykresu dla LPG jak i dla PB95 jest mniej wiecej taki sam.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez brii » 1 lip 2009, 18:22

Jak otworzysz przepustnicę na maxa i obroty pójdą w stornę max to powinny Ci się poruszać "sterowniki" VRISów.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez sq2jul » 1 lip 2009, 18:33

brii napisał(a): poruszać "sterowniki" VRISów.


mam otworzy maske i sie na nie gapic? :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez jackkpl » 1 lip 2009, 18:46

sq2jul napisał(a):
brii napisał(a): poruszać "sterowniki" VRISów.


mam otworzy maske i sie na nie gapic? :P


Nie, gap sie pod maske, na VRIS-y :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 mar 2007, 21:04
Posty: 748 (2/9)
Skąd: Gdańsk
Auto: RX8

Postprzez Mev » 1 lip 2009, 20:17

wyraźnie zauważysz moment w którym się one ruszają :D
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez sq2jul » 1 lip 2009, 20:40

dobra, a kto mi powie przy jakich obrotach powinny sie otwierac/zamykac dla KF'a w budzie CA?
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Mev » 1 lip 2009, 20:45

sq2jul napisał(a):dobra, a kto mi powie przy jakich obrotach powinny sie otwierac/zamykac dla KF'a w budzie CA?

– do 3250obr. – oba zamkniete
– 3250obr. – otwarcie #1
– 4250obr. – otwarcie #2
– 6250obr. – zamkniecie obu
f*ck
Forumowicz
 
Od: 7 sie 2005, 14:16
Posty: 5791 (0/3)
Skąd: Piła
Auto: Mercedes CLS '18
Range Rover Sport
Fiat 500

Postprzez sq2jul » 1 lip 2009, 21:06

Mev napisał(a):
sq2jul napisał(a):dobra, a kto mi powie przy jakich obrotach powinny sie otwierac/zamykac dla KF'a w budzie CA?

– do 3250obr. – oba zamkniete
– 3250obr. – otwarcie #1
– 4250obr. – otwarcie #2
– 6250obr. – zamkniecie obu


Thx man <blant> Co prawda na wykresie nie widac 'strzalu' przy otwieraniu sie VRISow jednak widac co sie dzieje w okolicy 6250 przy ich zamknieciu :)
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez sq2jul » 2 lip 2009, 14:17

oki, wczoraj wieczorem po powrocie z roboty obejrzalem sobie jak wygladaja te VRISy – przy ostrym gazowaniu i na PB i na LPG cos tam z tylu za kolektorem sie rusza, takze podejrzewam, ze VRISy sa ok. Co prawda bylo wczoraj troche ciemno i nie moglem sie wszystkiemu uwaznie przyjrzec, takze pewnie na dniach sprawdze to jeszcze raz dokladniej.
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy