Mazda kopci, pare pytań.
Witam!
Niedawno nabyłem Mazdę 323F 2.0 V6 i oczywiście musiała być czymś zalana bo jak tylko zmieniłem olej to zrobiło się okropnie. Auto bierze olej litrami, dymi jak dwusów, ale tylko jak dodam gazu, na zimnym po rozpaleniu nie puszcza niebieskiego dymu, dopiero po chwili leci para z siwym zabarwieniem, ale jak przegazuję to potem na czarno, a caly zderzak z tyłu mam zachlapany olejem. Mam pytanie ile będzie mnie kosztować naprawa tego i gdzie to zrobić w woj, podkarpackim, albo lubelskim?
Niedawno nabyłem Mazdę 323F 2.0 V6 i oczywiście musiała być czymś zalana bo jak tylko zmieniłem olej to zrobiło się okropnie. Auto bierze olej litrami, dymi jak dwusów, ale tylko jak dodam gazu, na zimnym po rozpaleniu nie puszcza niebieskiego dymu, dopiero po chwili leci para z siwym zabarwieniem, ale jak przegazuję to potem na czarno, a caly zderzak z tyłu mam zachlapany olejem. Mam pytanie ile będzie mnie kosztować naprawa tego i gdzie to zrobić w woj, podkarpackim, albo lubelskim?
- Od: 22 lis 2008, 21:07
- Posty: 71
- Skąd: Korabina, Lublin
- Auto: 323F BA 2.0 V6
fazzi napisał(a):pazur_zks Sprawdź czy nie ubywa płynu chłodzącego. Sprawdź też czy nie bombluje. Jeśli tak to masz do wymiany uszczelkę pod głowicą.
Nie ubywa płynu ani nie bombluje chłodnice wymieniałem i często zwracam uwage na to
- Od: 26 lis 2008, 18:33
- Posty: 103
- Skąd: Płock/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V
Witam
Powrócę do problemu z moją Mazdą BA 1.8 95', jak już pisałem bierze sporo oleju,co mniej więcej tydzień muszę robić dolewkę bo poziom oleju schodzi do około 1/4 bagnetu, problemy zaczęły się po wymianie oleju, teraz jeżdże na półsyntetyku Mobil 1 Super S, wcześniej nie mam pojęcia co było zalewane, jako że kupiłem samochód z Niemiec w grudniu ub. roku i nie znam historii auta. Dodatkowo zaobserwowałem również ubytki płynu chłodniczego, w 2 miesiące poziom spadł mi z połowy zbiornika do paru centymetrów ponad kreskę LOW. Mało tego na zimnym silniku po odpaleniu wydobywają się zbyt duże ilości białego dymu, poprostu kopci jak parowóz Załączam filmik ukazujący kopcenie. Udałem się z wizytą u mechanika [narazie bez samochodu], który radzi aby oprócz wymiany uszczelniaczy, przeszlifować głowicę oraz prowadnicę itp jednocześnie nie mówiąc jeszcze ceny za tę usługe. Chciałbym się zapoznać z opiniami na temat tego problemu, czy mechanik wysnuł słuszną teorię i jakie mogą być koszta takiej usługi.
http://www.youtube.com/watch?v=Mag_nLFcRK0
Powrócę do problemu z moją Mazdą BA 1.8 95', jak już pisałem bierze sporo oleju,co mniej więcej tydzień muszę robić dolewkę bo poziom oleju schodzi do około 1/4 bagnetu, problemy zaczęły się po wymianie oleju, teraz jeżdże na półsyntetyku Mobil 1 Super S, wcześniej nie mam pojęcia co było zalewane, jako że kupiłem samochód z Niemiec w grudniu ub. roku i nie znam historii auta. Dodatkowo zaobserwowałem również ubytki płynu chłodniczego, w 2 miesiące poziom spadł mi z połowy zbiornika do paru centymetrów ponad kreskę LOW. Mało tego na zimnym silniku po odpaleniu wydobywają się zbyt duże ilości białego dymu, poprostu kopci jak parowóz Załączam filmik ukazujący kopcenie. Udałem się z wizytą u mechanika [narazie bez samochodu], który radzi aby oprócz wymiany uszczelniaczy, przeszlifować głowicę oraz prowadnicę itp jednocześnie nie mówiąc jeszcze ceny za tę usługe. Chciałbym się zapoznać z opiniami na temat tego problemu, czy mechanik wysnuł słuszną teorię i jakie mogą być koszta takiej usługi.
http://www.youtube.com/watch?v=Mag_nLFcRK0
- Od: 6 gru 2008, 13:59
- Posty: 270
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323F BA BP 95'
butters napisał(a):Dodatkowo zaobserwowałem również ubytki płynu chłodniczego
czyli zapewne uszczelka głowicy
butters napisał(a):wydobywają się zbyt duże ilości białego dymu, porostu kopci jak parowóz ysz
rzeczywiście sporo , ale ja miałem więcej
butters napisał(a):który radzi
ja bym radził jednak zrobić kompletny remont z pierścieniami, jest kilka osób na forum które wymieniały same uszczelniacze i niewiele pomogło, jeśli chcesz zatrzymać samochód przy sobie trochę dłużej to ja bym tak zrobił – pocieszę Cię że ja robiłem remont i jestem ponad 4700km po remoncie i jest cacy Też jak jeździłem po mechaniorach mówili że to uszczelniacze, ale niestety silniki w 323F Ba są
"specyficzne" i w znacznej większości winę ponoszą pierścienie, które się zapiekają
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
wiesz, to co napisałem to tylko moje zdanie... a co do ceny- ja dałem ok1300zł wraz z częściami, płynami, kompletny rozrząd jeszcze wymieniałem i paski oprzyrządowania.
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
- Od: 31 sie 2008, 23:54
- Posty: 335
- Skąd: Gliwice
- Auto: 323 F BA Z5 95'
Wczoraj w Gdańsku była ładna pogoda i nie kopciła mi już tak mazda ale np. w piątek jeździłem VW LT 2.5 TDI i było strasznie zimno to on kopcił jak lokomotywa więc wydaje mi sie że warunki atmosferyczne mają duży wpływ
- Od: 26 lis 2008, 18:33
- Posty: 103
- Skąd: Płock/Gdańsk
- Auto: Mazda 323f BA '94 1.5 DOHC 16V
www.carspeed.pl
uszczelniacze zaworowe takoma, pierscienie rikeny. Uszczelki najlepiej oryginały.
Napisz mail do tej firmy z linka i odpiszą Ci z wyceną i rabatem.
uszczelniacze zaworowe takoma, pierscienie rikeny. Uszczelki najlepiej oryginały.
Napisz mail do tej firmy z linka i odpiszą Ci z wyceną i rabatem.
- Od: 4 cze 2008, 19:51
- Posty: 95
- Skąd: Włocławek
- Auto: 323F BA 1,5 Z5 '97
Miasto: łódź
Auto: mazda 323f 95 r
PostWysłany: 28 Sie 2009 | 19:45 Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem Zmień/Usuń ten post
witam posiadam mazde 323 f 95r 1,5 90 koni i mam taki problem przy odpalaniu jak jest zimna mi kopci serwis stwierdził ze pierscionki a mechanik sprawdził cisnienie silnika i sprawdził czy niema gdzies wyciekow oleju i stwierdził ze uszczelniacze zaworowe wymieniłem je i nadal to samo kopci jak jest zimna z tym ze nie zawsze raz mniej raz więcej a nieraz wcale i zastanawiam sie co może być bo pierścionki kosztują 1150zł a gdzie robocizna i inne uszczelki a może lepiej jakiś uszczelniacz do silników kupić i śmigać czy to coś da a może serduszko wymienić bo autka nie chcę sprzedaćbo chorowałem 3 latka na nią aż wkoncu kupiłem
Auto: mazda 323f 95 r
PostWysłany: 28 Sie 2009 | 19:45 Temat postu: Zacytuj zaznaczone Odpowiedz z cytatem Zmień/Usuń ten post
witam posiadam mazde 323 f 95r 1,5 90 koni i mam taki problem przy odpalaniu jak jest zimna mi kopci serwis stwierdził ze pierscionki a mechanik sprawdził cisnienie silnika i sprawdził czy niema gdzies wyciekow oleju i stwierdził ze uszczelniacze zaworowe wymieniłem je i nadal to samo kopci jak jest zimna z tym ze nie zawsze raz mniej raz więcej a nieraz wcale i zastanawiam sie co może być bo pierścionki kosztują 1150zł a gdzie robocizna i inne uszczelki a może lepiej jakiś uszczelniacz do silników kupić i śmigać czy to coś da a może serduszko wymienić bo autka nie chcę sprzedaćbo chorowałem 3 latka na nią aż wkoncu kupiłem
- Od: 28 sie 2009, 20:27
- Posty: 6
- Skąd: łódź
- Auto: mazda 323f 95 r
rizer heh dokładnie taka sama sytuacje miałem z autkiem ,bylo spr. na stacji diagnostycznej i też nic nie zauwazyli heh a później jak dojechałem do domu to brał sobie 1l oleju na 200km no może na 250km a teraz akurat jestem w trakcie remontu silniczka i koszta jak przeliczyłem to ok. 2000zł robocizny niewliczam ponieważ remontuje sam teraz akurat czekam na panewki głowne i jak złoże to zobaczymy co sie będzie dziać:P a części oczywiście ze sklepu CARSPEED (polecam)
fazi_1985
No w serwisie napewno tyle za pierścionki zapłacisz ja bym na twoim miejscu zadzwonił do sklepu carspeed i nie zapłacisz więcej niż 400zł za pierścionki:P a to że kopci to raczej na 99% pierścienie bo skoro uszczelniacze nie pomogły to niewidze innego rozwiązania:P
pozdrawiam:)
fazi_1985
No w serwisie napewno tyle za pierścionki zapłacisz ja bym na twoim miejscu zadzwonił do sklepu carspeed i nie zapłacisz więcej niż 400zł za pierścionki:P a to że kopci to raczej na 99% pierścienie bo skoro uszczelniacze nie pomogły to niewidze innego rozwiązania:P
pozdrawiam:)
- Od: 17 lis 2008, 19:23
- Posty: 144
- Skąd: Lędziny/Tychy
- Auto: Mazda 323F 2.0 v6 24v 96r:)
fazi_1985 napisał(a):pierścionki kosztują 1150zł
dzxiwne, ja dawałem we wrześniu zeszłego roku ok 600zł w carspeed za pierscienie, uszczelnaicze i wszelkie uszczelki do remontuz5`tki....
- Od: 15 kwi 2008, 09:31
- Posty: 3498 (5/27)
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH Kombi 2.2D '11
Subaru Impreza GT@STI++ '00
Peugeot 206SW 1.4 HDI '06
Była
Mazda 323F BA KL-ZE `95
Mazda 6 GY L3-VE `06
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości