MX-3 EC KL-ZE

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez brii » 21 lis 2008, 09:16

Jak będzie swap to raczej tego diesla na benzynę 3 litry z 2xturbo ;)
Ale fakt faktem diesel 3.0 turbo zacny jest i podoba mi się :)
Również pozdrawiam, Maciek.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez brii » 4 gru 2008, 18:21

Dzisiaj zabrałem się za zabawę z głowicami – powiem tyle – silniki 8V są faaaajne ;)

Ogólnie na zdjęciach widać, że głowice KL-ZE nie są idealne – można trochę je poprawić.
IMG_2209.JPG

Na tym zdjęciu widać, że nad gniazdem zaworowym jest trochę "syfu"...

IMG_2211.JPG

Ten chropowate łączenie odlewu jest dużo bardziej nierówny niż się wydaje, do poprawy nadaje się cały kawałek gdzie nie ma przyklejonego nagaru.

IMG_2212.JPG

Kolejny przykład dobrego wykończenia ;)

IMG_2213.JPG

Może tego na zdjęciu za dobrze nie widać, ale ten równy ciemny kawałek w "środkowym" kanale to nadlew-próg o wysokości 3mm <szok>

IMG_2216.JPG

Tutaj dobrze widać progi i ostre zakończenie nadlewu, tym razem nie monstrualnych rozmiarów ale ciągle nadające się do poprawienia.

IMG_2217.JPG

Kolejne nadlewy do poprawki...

IMG_2220.JPG
IMG_2223.JPG


IMG_2224.JPG

Zdjęcie tego nie oddaje ale wnętrze kanału jest mocno nierówne nie tylko tam gdzie to widać gołym okiem...

IMG_2225.JPG

"Szef" do poprawki na całej długości kanału...

IMG_2226.JPG

... przy gniezdzie na dodatek fantazyjnie rozlany ;)

IMG_2227.JPG

Zestaw podstawowych narzędzi

IMG_2232.JPG

Pilnik obrotowy pseudonim buława i...

IMG_2234.JPG

... szpicel ;)

IMG_2238.JPG

Okolice gniazda zaworowego po bardzo wstępnej obróbce.

IMG_2247.JPG

Troszkę opiłków się zebrało...

IMG_2253.JPG

Koniec kanału wydechowego po zebraniu nadmiaru materiału – producent wyszedł chyba z założenia, że od nadmiaru głowa nie boli ;)

Jutro ciąg dalszy :D

P.S. Jakby ktoś się w takie coś chciał bawić to niech się szykuje na to, że w każdym z 24 kanałów jest coś do zrobienia (i to nie mało), warto zaopatrzyć się w jakąś maskę przeciw pyłowi.
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez Jacol » 4 gru 2008, 19:15

nice job <spoko>
Mmm... Przy 3 tysiączkach brzmi jak 50Cent, wygląda jak Pussy Cat Dolls, a jeździ jak The Game na osiemnastu calach... with evil gas from the bottom of hell... buahahaha... n2o
Best ET 1/4: 14.8s (Czaplinek '12) Best RT: 0,123s (Czaplinek '12)

Moja Madzia ;)
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2006, 14:05
Posty: 3459 (1/3)
Skąd: Włocławek, Lubień Kujawski
Auto: MX-3 '91 KL-ZEn
M6 '04 L3

Postprzez Loczek » 4 gru 2008, 21:05

Az korci zeby i u Siebie sciagnac głowice :D

Pieknie :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2006, 17:30
Posty: 2112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Auto: Bezawaryjne i Niebite

Postprzez Sokool » 5 gru 2008, 01:20

brii napisał(a):powiem tyle – silniki 8V są faaaajne

To i tak się ciesz, że to nie V12 :P

Loczek napisał(a):Az korci zeby i u Siebie sciagnac głowice

Zróbmy w sobotę spota pod realem i przy okazji Ci ściągniemy głowicę <lol> :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 18:10
Posty: 2737 (1/10)
Skąd: Tychy
Auto: na gaz

Postprzez brii » 5 gru 2008, 10:25

Sokool napisał(a):To i tak się ciesz, że to nie V12

:D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 5 gru 2008, 10:42

Nudzisz się co ? :D Czyżbyś szedł stronę tuningu NA ? podobno miałeś doładować rumpla ;)
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 5 gru 2008, 10:51

Luki1010 napisał(a):Nudzisz się co ?

Taaaaaaaa :]

A co szkodzi przed doładowaniem podłubać jak i tak całość w częściach?? ;) Może jeszcze jakieś gratisowe KM wskoczą :D
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez strOOs » 5 gru 2008, 10:56

brii no takie wysprzatanie glowiczki napewno nie zaszkodzi.

PS. Masz PW :P
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez piwo » 5 gru 2008, 11:14

dobra robota.zobaczymy wykres na hamowni co to dalo.ale znajac zycie moment sporo pojdzie w gore.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 13:05
Posty: 4883 (270/146)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 12,394s
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM sedan 2014r.

Postprzez strOOs » 5 gru 2008, 11:16

piwo nie zobaczymy roznicy, bo pewnie przed "poprawkami" nie bylo hamowni, a po zlozeniu to bedzie mialo malo wspolnego z seria ;)
"The object of war is not to die for your country, but to make the other bastard die for his."
www.zacharow.info – portfolio
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 lis 2005, 00:24
Posty: 1884
Skąd: Łódź
Auto: 323F BJ FP LPG

Postprzez brii » 5 gru 2008, 13:30

Wykres sprzed zmian nie jest potrzebny – jeździło to jak przeciętne ZE czyli miało pewnie ze 165 – 170KM ;)
Po dotarciu napewno shamuję – mam nadzieję, że w końcu wyjdzie coś co każdy ZE powinien osiągnąć czyli okolice 200KM :)

piwo napisał(a):moment sporo pojdzie w gore

Mam nadzieję, bo napełnienie powinno się znacznie poprawić :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 5 gru 2008, 13:36

Maciek, powiem szczerze że od dobrej strony zabierasz się do tematu, jakie w końcu masz plany ? Zostawiasz N/A czy składasz zupełnie inny silnik na flakach od ZE, w który w przyszłości dmuchniesz ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez Bajtek » 5 gru 2008, 14:31

brii wilkie GZ respekt <diabełek>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sie 2008, 21:11
Posty: 103
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6

Postprzez brii » 5 gru 2008, 16:48

xXx napisał(a):Maciek, powiem szczerze że od dobrej strony zabierasz się do tematu, jakie w końcu masz plany ? Zostawiasz N/A czy składasz zupełnie inny silnik na flakach od ZE, w który w przyszłości dmuchniesz ?

Narazie złożę zakute ZE, dotrę je a potem <diabełek>
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez lukster » 5 gru 2008, 16:52

Maćku, z całym szacunkiem i sympatią do Ciebie.... ale czy to kiedyś w ogóle wyjedzie ? :P
'08-'11 Mazda Mx3 klze-T '94 370HP ET12,35@1,0bar
'11-'?? BMW e30 '90 m50b25 ???HP ET??,??@?,?bar :)
Boost is like a crack. Once you go up you won't wanna come down
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2005, 07:23
Posty: 1181
Skąd: Muszaki, Wawa, Polska
Auto: Mx3 k8
Mx3 klze
Mx3 klze turbo
E30 M50B25 '90 RIP
Afa Romeo 156 Sportwagon 1,9 jtd
Citroen C4 2.0HDI

Postprzez brii » 5 gru 2008, 17:00

Wyjedzie – kwestia czasu. Niestety przez ostatnie dwa miesiące dysponowałem gdzieś godziną dziennie dla siebie (na sracz i kolację starczało). Teraz kilka dni mam a potem święta... Na wiosnę napewno będzie jeździć. Parcia nie mam strasznego żeby to szybko zrobić bo mam czym jeździć, ale przyznaję – już się za MXem stęskniłem :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez xXx » 5 gru 2008, 17:07

brii napisał(a):Narazie złożę zakute ZE, dotrę je a potem


Jak ze stopniem sprężania, cos sie zmieni ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 paź 2003, 01:01
Posty: 2775 (0/5)
Skąd: Lublin
Auto: Audi A6 Avant 2.8 V6 APR

Postprzez brii » 5 gru 2008, 17:25

Zostawiam oryginalny ale na duuuużo wytrzymalszych uszczelkach :)
Trusted computing – Yes or No?

Na świecie jest 10 rodzajów ludzi: ci, którzy rozumieją liczby binarne i ci, którzy nie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2005, 23:46
Posty: 8975 (108/253)
Skąd: Częstochowa
Auto: Endek / Kupisiontes / Smark EV / iczy

Postprzez CrEsco » 5 gru 2008, 17:38

brii widze ze masz swietna zabawe z glowicami na dlugie zimowe wieczory <lol>.

Czekam z niecierpliwoscia na zakonczenie pracy i zycze powodzenia w pracach. <spoko> <jupi>
(a po cichu czekam na kolejne foto-relacje ;) )
Pozdrawiam
CrEsco
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2007, 14:57
Posty: 300

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy