Oleje silnikowe
albo ja jestem glupi albo nie wiem co
piszesz, ze Twoj olej ma lepkosc 10 przy 100 stopniach tak ? to uwazasz za dobry wynik ? dla mnie to jakas woda sie robi
Valvo ma 23 czyli ponad 2 razy wiecej
14) Valvoline Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ
ACEA: ?
gęstość 15 st.C: 0,875
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150
TBN: 11,8
piszesz, ze Twoj olej ma lepkosc 10 przy 100 stopniach tak ? to uwazasz za dobry wynik ? dla mnie to jakas woda sie robi
Valvo ma 23 czyli ponad 2 razy wiecej
14) Valvoline Racing 10W-60
SAE: 10W-60
API: SJ
ACEA: ?
gęstość 15 st.C: 0,875
temp. płynięcia: -39
temp. zapłonu: 220
wskaźnik lepkości: 183
lepkość w 100 st. C: 23
lepkość w 40 st. C: 150
TBN: 11,8
ravo napisał(a):ale czemu ?
też dostawałem od Krisek takie odpowiedzi w dyskusji.
Może jest nerwowy?
nie tylko liczy sie gestosc odpornosc termalna ale ile ma ZDDP w sobie itd itd ... jak znosi shear stabillity
Masz racje ja nie mam nie bende nic udowadnial
ok moje ostatnie wyjasnienie .....
Woda to 1Cst przy 15 C
Przy goracych silnikach na co patrze jest to HTHS i shear stability, 10w60 nie byl by za stabilnym olejem 10w30 prawdopodobnie jest najbardziej stabilnym olejem jesli chodzi shear stability, ( Nie zapominajmy o 15w40 poniewaz potrzeba tylko troche VII zeby zostal gesty przy wysokiej temperaturze )
Podziel KV100 by HT/HS to bedziesz mial przyblizona wartosc shear stability
5w40 albo 15w50 byl by najlepszym olejem zaleznie od temperatury
oznaczenia jakie uzywalem znajdziesz w google
moja ostatnia dyskusja i porady bo naprawde niech kazdy robi to co lubi
Respetk i Szacunek dla wszystkich
wiec nie wszystko co sie swieci
http://books.google.ca/books?hl=en&id=F ... lt#PPP1,M1
Ksiazka do poczytania warto
Masz racje ja nie mam nie bende nic udowadnial
ok moje ostatnie wyjasnienie .....
Woda to 1Cst przy 15 C
Przy goracych silnikach na co patrze jest to HTHS i shear stability, 10w60 nie byl by za stabilnym olejem 10w30 prawdopodobnie jest najbardziej stabilnym olejem jesli chodzi shear stability, ( Nie zapominajmy o 15w40 poniewaz potrzeba tylko troche VII zeby zostal gesty przy wysokiej temperaturze )
Podziel KV100 by HT/HS to bedziesz mial przyblizona wartosc shear stability
5w40 albo 15w50 byl by najlepszym olejem zaleznie od temperatury
oznaczenia jakie uzywalem znajdziesz w google
moja ostatnia dyskusja i porady bo naprawde niech kazdy robi to co lubi
Respetk i Szacunek dla wszystkich
wiec nie wszystko co sie swieci
http://books.google.ca/books?hl=en&id=F ... lt#PPP1,M1
Ksiazka do poczytania warto
ehh ciezko widze odpowiedziec na pytanie mi chodzi tylko o 2 rzeczy aby olej nie byl za gesty podczasz rozruchu i nie byl rzadki podczas "palowania" to jest wazne w autach w turbo, a ty mi podajesz oleje ktore maja 2 razy gorsze wlasciwosci przy temp 100 stopni i mowisz dziwnym jezykiem heheh
Krisek napisał(a): wola o inny olej .. i tak to zostawmy uzywajmy to co zaleca producent
o wlasnie o to mi chodzilo z malym dodatkiem, ze czasy sie zmieniaja i sa coraz lepsze oleje niz wtedy gdy produkowano nasze auta
ravo napisał(a):Krisek napisał(a): wola o inny olej .. i tak to zostawmy uzywajmy to co zaleca producent
o wlasnie o to mi chodzilo z malym dodatkiem, ze czasy sie zmieniaja i sa coraz lepsze oleje niz wtedy gdy produkowano nasze auta
to ja to od poczatku pisalem ! zeby taki stosowac jak zaleca producent ..
ravo napisał(a):a ty mi podajesz oleje ktore maja 2 razy gorsze wlasciwosci przy temp 100 stopni i mowisz dziwnym jezykiem
Rozchodzi się o to, że jak wlejesz 10w-60 ale na przykład hydrocrackowany i mający niskie hths, to przy pałowaniu szybko się z niego zrobi taka "woda" jak dobry 5w-30 albo i gorsza
Sokool napisał(a):ravo napisał(a):a ty mi podajesz oleje ktore maja 2 razy gorsze wlasciwosci przy temp 100 stopni i mowisz dziwnym jezykiem
Rozchodzi się o to, że jak wlejesz 10w-60 ale na przykład hydrocrackowany i mający niskie hths, to przy pałowaniu szybko się z niego zrobi taka "woda" jak dobry 5w-30 albo i gorsza
doskonale ujete
ale pomijajac nie jestesmy tu zeby sobie cos udawadniac tylko zebysmy sie od siebie cos uczyli
Przed wymiana cały wieczór poświęciłem na studiowanie olei i zalałem maszynę
ELF EVOLUTION SXR 5W30
i jest git
wcześniej lana była DEXALIA Ultra 5W30
olej ten sam poza chyba nazwą
2 tyś -żadnych wycieków ,dymień i innych przygód
ELF EVOLUTION SXR 5W30
i jest git
wcześniej lana była DEXALIA Ultra 5W30
olej ten sam poza chyba nazwą
2 tyś -żadnych wycieków ,dymień i innych przygód
- Od: 5 wrz 2008, 19:39
- Posty: 18
- Skąd: Oświęcim/Parzniew
- Auto: MAZDA 5 2.0 143KM 2008
Koledzy a ja mam pytanko, z powodu mojej nieuwagi wlałem za dużo oleju, w sensie przekroczyłem próg 'f' na bagnecie i dokładnie zakrywa tą literkę (ale nie więcej). Teraz nie wiem, bo jest to ok (max) 0,2l – to czy jak uruchomię silnik to znaczna część tego napełni filtr i spadnie ten poziom? Samochód stoi w garażu i nie wiem czy spuścić trochę czy może tak zostać (aby nie było potem jaj). Dzięki za pomoc, bo chce to dziś skończyć:P
aha.. ja wymieniam cały olej, także nie chodzi o dolewkę
aha.. ja wymieniam cały olej, także nie chodzi o dolewkę
No to zakupiłem olej: Valvoline SynPower 5W-40
Jeszcze filterek oleju, powietrza i do wymiany przystąp
Ps. Nie omieszkam ominąć płukaneczki silniczka
Jeszcze filterek oleju, powietrza i do wymiany przystąp
Ps. Nie omieszkam ominąć płukaneczki silniczka
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki