Spalanie – ile pali Twoja "szóstka" z silnikiem Diesla?
nastawialem tych "/" i nie wiadomo o co Mi chodzi ...
Tak, ostatnia trase jaka zmierzylem to bylo 9.2l/100 na odcinku 55km – zatankowalem na wlaczonym, rozgrzanym silniku, bo juz przejechalem ok 50km a restart licznikow zrobilem po paru km, bo sie spieszylem i zapomnialem ..
Wiec jak sie zatrzymalem dalekomierz pokazywal 55km a spaleniomierz sredni 9.2...
Tak, ostatnia trase jaka zmierzylem to bylo 9.2l/100 na odcinku 55km – zatankowalem na wlaczonym, rozgrzanym silniku, bo juz przejechalem ok 50km a restart licznikow zrobilem po paru km, bo sie spieszylem i zapomnialem ..
Wiec jak sie zatrzymalem dalekomierz pokazywal 55km a spaleniomierz sredni 9.2...
- Od: 19 wrz 2014, 21:25
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J
To nie wiem w czym problem. 9.2l/100km to całkowicie normalne spalanie. U siebie aktualnie mam 9.1l/100km (według komputera).
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Ups, racja. Tak to jest jak się przegląda forum na telefonie.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
loboy napisał(a):Wiec jak sie zatrzymalem dalekomierz pokazywal 55km a spaleniomierz sredni 9.2...
Jak się wstrzeliłeś w wypalanie DPFa to tak może być.
Osobiście uważam, że sprawdzanie spalania na tak małych odcinkach jest pozbawione sensu i logiki.
Zatankuj pod korek, wyjeździj cały zbiornik i zatankuj ponownie. Wtedy będzie to wiarygodne.
Grzyby napisał(a):Osobiście uważam, że sprawdzanie spalania na tak małych odcinkach jest pozbawione sensu i logiki.
Zatankuj pod korek, wyjeździj cały zbiornik i zatankuj ponownie. Wtedy będzie to wiarygodne.
potwierdzam
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Ok tak zrobie. Samochod rano idzie na warsztat, przeglad i wymiany.. Dzis w trasie (dla Warszawiakow bedzie znajomy temat, wyjazd z polnocnrgo na Augustow o 16.. = mega korki). Z pod dystrybutora do pkt docelowego pod domem 119km spalanie na 100 wyszlo 7.6,pare razy ustawiony tempomat na 120 lub 130 km/h. Nie jest najgorzej ale to trasa w dieslu:/ no i dosc kontrolowana jazda. Najwiekszego szoku dostalem, jak delikatnie dojezdzajac, w malym korku po trasie, do swiatel na chwilowym pokazalo 68l/100km... Wtf... I jak wtedy ma sie wyrownywac... No ale czas sie nauczyc jezdzic M6
- Od: 19 wrz 2014, 21:25
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J
Ale chwilowe jest właśnie takie, chwilowe. Przy mocnym naciśnięciu gazu pokaże Ci duże spalanie, a przy braku bardzo niskie (lub zerowe). Średnie uśrednia to wszystko, więc nie ma co patrzeć na chwilowe.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Wiem wiem, ze chwilowe rosnie podczas gwaltownego przyspieszania. ogolnie zawsze jezdze z wlaczonym chwilowy dla wlasnej kontroli i kontroli spalania.
Po prostu, po tylu latach spedzonych z Laguna nie moge sie przyzwyczaic tam max 30l/100km pokazywalo, nawet przy ostrym starcie.
Ale szokiem dla Mnie bylo pokazanie sie 68l/100km kiedy kola ledwo sie toczyly... o to mi chodzilo z tym chwilowym. Wiec chcac miec jak najnizsze spalanie bardzo zwracam uwage na chwilowe bo inaczej bedzie sie kiedy jade ze spalaniem 6/100 a inaczej 9/100 dlatego tak to chce kontrolowac.
Dobra nie ma co walkowac tematu. Po prostu Mazda 140km i DPF.. czas zapomniec o Lagunce i jej spalaniu – ale Fajnie bylo widziec 1590 km przejechane do Wloch a spalanie 5.5l/100km
Niedlugo wrzuce ladny opis tej Mojej Madzi to tam wypatrujcie jej
Po prostu, po tylu latach spedzonych z Laguna nie moge sie przyzwyczaic tam max 30l/100km pokazywalo, nawet przy ostrym starcie.
Ale szokiem dla Mnie bylo pokazanie sie 68l/100km kiedy kola ledwo sie toczyly... o to mi chodzilo z tym chwilowym. Wiec chcac miec jak najnizsze spalanie bardzo zwracam uwage na chwilowe bo inaczej bedzie sie kiedy jade ze spalaniem 6/100 a inaczej 9/100 dlatego tak to chce kontrolowac.
Dobra nie ma co walkowac tematu. Po prostu Mazda 140km i DPF.. czas zapomniec o Lagunce i jej spalaniu – ale Fajnie bylo widziec 1590 km przejechane do Wloch a spalanie 5.5l/100km
Niedlugo wrzuce ladny opis tej Mojej Madzi to tam wypatrujcie jej
- Od: 19 wrz 2014, 21:25
- Posty: 25
- Auto: Mazda 6 2008r, GY, silnik 2.0D 105 KW (143 KM), Typ silnika RF7J
Żadne cuda. Trasa z Niemiec ok. 1300km i średnie szóstką było 5,2l/100km
Inna sprawa ze w tamtą stronę było bodajże 8,6 hehe
Inna sprawa ze w tamtą stronę było bodajże 8,6 hehe
– trasa – prawie 600 km, 60% autostrada 150 km/h – 5 osób + klima – 6,0l/100km
– na codzień średnie 6,1 do 6,3 – zależy na którym baku (pomiar kasuję po tankowaniu)
– max. średnie 6,5 – toż to był szoook
no nie jestem zadowolony
– na codzień średnie 6,1 do 6,3 – zależy na którym baku (pomiar kasuję po tankowaniu)
– max. średnie 6,5 – toż to był szoook
no nie jestem zadowolony
804 km zrobione trasa 780 km w trybie mieszanym jazda do pracy odcinki 34 km w tym miasto 24 km .Komputer pokazał średnie spalanie 6,6 l średnia predkośc według komputera 48 km dystans do końca baku według komputera 90 km . Rezerwa zapaliła się przy 800 km Zatankowałem mazdę dziś weszło 47 litrów czyli na 47 l zrobiłem 804 km wynik wyszedł 5,85/100 km szok .Dziwne jest to ,że komputer pokazuje 6,6 średnie spalanie a wyszło mniej i druga sprawa dziwna ,że zapaliła się kontrolka od rezerwy i zatankowałem weszło tylko 47 litrów kto to mi wyjaśni możliwe to jest że tak mało pali
Po pierwsze wydaje mi się, że gdzieś na forum czytałem, ze w twojej maździe można "douczyć" komputer. (ma regulację odchyłki pomiaru). Szukaj ....
Po drugie, czy tankowałeś na tej samej stacji co zwykle, bo te lubią mieć "różne ustawienia". Np. pistolet może szybciej odbić.
Np. ja na jednej ze stacji gdy leję do pełna, zawsze wychodzi jakoś mniej niż na innych markowych.
Gdy raz na "Bliskiej" tankowałem do baniaczka 5l, po płynie do spryskiwaczy, to dystrybutor pokazał 6,25l .... (tym się to skończyło )
Tłumaczyli, że baniaczek się "zaokrąglił". Od tej pory nigdy nie udało mi się dojść do 5,5l, no ale rozumiem, że u ciebie to akurat w druga stronę
Po drugie, czy tankowałeś na tej samej stacji co zwykle, bo te lubią mieć "różne ustawienia". Np. pistolet może szybciej odbić.
Np. ja na jednej ze stacji gdy leję do pełna, zawsze wychodzi jakoś mniej niż na innych markowych.
Gdy raz na "Bliskiej" tankowałem do baniaczka 5l, po płynie do spryskiwaczy, to dystrybutor pokazał 6,25l .... (tym się to skończyło )
Tłumaczyli, że baniaczek się "zaokrąglił". Od tej pory nigdy nie udało mi się dojść do 5,5l, no ale rozumiem, że u ciebie to akurat w druga stronę
Netto69 napisał(a):Po pierwsze wydaje mi się, że gdzieś na forum czytałem, ze w twojej maździe można "douczyć" komputer
Nie widziałem tego na forum ale rafalmazda6 na pewno wie więcej na ten temat, napisz a z pewnością Ci pomoże
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
bardzo proszę viewtopic.php?f=409&t=51343&hilit=trip+computer
U mnie spali ile jej wleje . Ale na poważnie po zatankowaniu po korek potrafi pokazać nawet 1200km, co jest bujdą bo zawsze po przejechaniu 800-900km max już muszę tankować. Staram się lać na sprawdzonych stacjach i to diesla tego lepszego, jak ja jeżdże to mimo jazdy 110-140km/h to mi pokazuje 5,8 na kompie(realnie myslę że jest to 6,5l) jak moja żona wsiada i pojeździ to odrazu wskakuje na 6,2(realnie 7l) mimo że jeździ do 110km/h, a jej rekord autostradą to 3/4 pełnego zbiornika wyjeżdżone na dystansie 600km, mimo średniej prędkości 54km/h.
Także jest to uzaleznione od nogi kerowcy, ja przyśpieszam dynamicznie, do 3tyś obrotów i szybko osiągam zadaną prędkość i używam dużo tempomatu, ona słabiej depta, stąd może być ta róznica.
Co do miasta to poniżej 8 nigdy nie schodzi, a latem na klimie spokojnie 9 litrów, zimą podobnie.
Także jest to uzaleznione od nogi kerowcy, ja przyśpieszam dynamicznie, do 3tyś obrotów i szybko osiągam zadaną prędkość i używam dużo tempomatu, ona słabiej depta, stąd może być ta róznica.
Co do miasta to poniżej 8 nigdy nie schodzi, a latem na klimie spokojnie 9 litrów, zimą podobnie.
- Od: 27 gru 2012, 10:17
- Posty: 15
- Skąd: Głuchów, wielkopolska
- Auto: MAZDA 6, 2.0 MZR-CD 143KM DPF,
24.03.2006
84000km
Witam
Jestem od niedawno nowym użytkownikiem Mazdy 6 diesel 2.0 121KM 2004r. Mam pytanie w sprawie pokazywania spalania a dokładniej licznika który pokazuje ile jeszcze moge przejechać na paliwie które mam w baku dokładniej nazwa Reming KM i pokazuje mi cały czas 999KM czy mozna to jakoś zresetowac czy to jakis błąd tankowałem juz do pełna i zrobiłem z ok 500 km i dalej pokazuje tą wartość.
Dzieki z góry za pomoc
Jestem od niedawno nowym użytkownikiem Mazdy 6 diesel 2.0 121KM 2004r. Mam pytanie w sprawie pokazywania spalania a dokładniej licznika który pokazuje ile jeszcze moge przejechać na paliwie które mam w baku dokładniej nazwa Reming KM i pokazuje mi cały czas 999KM czy mozna to jakoś zresetowac czy to jakis błąd tankowałem juz do pełna i zrobiłem z ok 500 km i dalej pokazuje tą wartość.
Dzieki z góry za pomoc
-
intenso
na wskazywanych 999 przytrzymaj dłużej przycisk "info", aż się wyzeruje, tzn. pojawią się kreski. Później przez chwilę one będą, ale po przejechaniu jakiegoś dystansu albo po tankowaniu wyskoczą szacowane km i jeszcze takie istotne informacje z instrukcji
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6