1 shift 7400 spada na 5100
2 shift 7150 spada na 5400
3 shift 7330 spada na 5950
a wg przebiegu momentu wtedy mam najwiekszego niuta wiec po co krecic wyzej?
moze dlatego ze na nizszym beigu moment jest o te 1,5 raza wyzszy ( nie patrz na moment na silniku a moment na kolach czyli pomnoz go razy przelozenie skrzyni beigow)
analiza silnika Jacka:
zrobilem analize twqojego wykresu i skrzyni i niekoniecznie wychodzi ze sie oplaca krecic do odcinki.na pewno na jedynce sie oplaca krecic do odciny, ale na pozostalych biegach juz niekoniecznie.
na dwojce wychodzi ze najlepiej do okolo 7500 (na dwojce wtedy jest okolo 980Nm a po zmianie na trojke spadek o 2200 czyli do 5300 jest wtedy 975Nm), na trojce do okolo 7300 (na trojce wtedy jest okolo 730Nm a po zmianie na czworke spadek o 1700 czyli do 5600 jest wtedy 735Nm), a na czworce do okolo 6800 (na czworce wtedy jest okolo 640Nm a po zmianie na piatke spadek o 1500 czyli do 5500 jest wtedy 615Nm).
co prawda przyjalem spadki obrotow z 1 na 2, z 2 na 3, z 3 na 4 jak w skrzyni g5mr bo nie chcialo mi sie juz liczyc a mialem gotowce z g5mr ale roznice beda minimalne.
oczywiscie jest tu wiele niewiadomych jak np straty mocy na poszczegolnych biegach (moga byc rozne) wiec to tylko ma uzmyslowic ze wyliczenie keidy na jkai bieg zmienic to nie takie proste i trzeba po prostu sobie porownac pola na 1 2 3 4 i 5 biegu i wybrac opcje najwiekszego.duze znaczenie oczywiscie bedzie tez miec do jakiej konkretnie predkosci chcemy sie rozpedzic. czy do 100 czy 200 czy jeszcze innej.