Zamiennik sondy lambda 5-o przewodowej

Postprzez xtr » 23 mar 2015, 14:04

Kilka dni temu po uruchomieniu silnika zapalił mi się check – błąd P0134 – brak sygnału z sondy lambda.
Po rozgrzaniu silnika sygnał z lambdy jest prawidłowy, silnik pracuje płynnie, spalanie tez jest w normie. Po zresetowaniu błędu wszystko jest OK, do czasu ponownego odpalania na zimnym silniku – stąd podejrzewam że problem jest z podgrzewaniem sondy.
Problem w tym że w 3 po lifcie, sonda jest 5-przewodowa i nie za bardzo mogę znaleźć zamiennik, a koszt oryginalnej to kosmos.
Czy ktoś zna dostępne zamienniki do tych sond, czy szukać używki? Numer OEM Mazdy to LFL7188G1A
Na amazonie znalazłem zamiennik Walkera, ale też sporo kosztuje i wysyłka tylko do US http://www.amazon.com/Walker-250-25029-5-Wire-Wideband-Sensor/dp/B0031HOXIO

Dopisano 23 mar 2015, 19:17:

Już sam poszukałem. Może się przyda komuś:
NGK/NTK: LZA07-MD5 #94805
DENSO: 234-5015
WALKER: 250-2502
BLUE PRINT: ADM57032
Wszystkie niezbyt dostępne w polskich sklepach.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2015, 18:43
Posty: 16
Auto: Mazda CX-7 L3-VDT 2010

Postprzez newuser » 23 mar 2015, 21:27

ja bede kupowal zamiennik ntk o numerze 24355, komentarzy co prawda znalazlem az 4 ale niby dziala w 3...zreszta ori to tez podobno ntk, cena na tyle atrakcyjna ze chyba mozna zaryzykowac, ja przynajmniej zamawiam sobie na "zas", bedzie lezec i czekac az ori padnie ;)
powodzenia
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez xtr » 24 mar 2015, 12:55

A gdzie będziesz kupował? Bo tę sondę widzę tylko w amerykańskich sklepach i na ebay.
Faktycznie piszą że pasuje do 3 od 2006 i wyglada tak samo, ale w katalogu NTK w ogóle nie ma takiego numeru części. Cena faktycznie lepsza niż tych pozostałych.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2015, 18:43
Posty: 16
Auto: Mazda CX-7 L3-VDT 2010

Postprzez newuser » 24 mar 2015, 21:18

jestem aktualnie w usa wiec za jakas dobra czekolade moge kupic i Tobie :P , gdybys byl zainteresowany odezwij sie na priv
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez newuser » 16 kwi 2015, 21:33

doszla wlasnie sonda, 5 przewodow, oznaczenie na niej to LZA07-MD24, made in japan, kosztowala mnie 67$ , moze kiedys sie przyda jak padnie ori, wtedy cos bedzie wiadomo czy rzeczywiscie dziala jak ori czy nie ;P
pzdr
Forumowicz
 
Od: 28 maja 2008, 01:08
Posty: 167 (0/2)
Auto: mazda 3S 2,3 2006

Postprzez Undisputed » 3 lis 2015, 13:54

Szybkie pytanie, wie ktoś może które przewody w 5cio przewodowej szerokopasmowej sondzie za co odpowiadają? Konkretnie chodzi mi o to, które są do grzałki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2010, 12:12
Posty: 161 (0/2)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 3 2.0 Kintaro '08
Ford Fiesta MK7 1.4 '09

Postprzez logimen » 22 lut 2017, 12:21

Mowa jest o sondzie przed czy za katalizatorem ? Właśnie mi padła ta przed katem i nigdzie nie można jej dostać. W carspeed.pl czas oczekiwania do 3tyg i cena od 1300 do 1900 zl :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez bax » 22 lut 2017, 12:47

Może używka?
Posiadam na sprzedaż. ;)


logimen napisał(a):Mowa jest o sondzie przed czy za katalizatorem ? Właśnie mi padła ta przed katem i nigdzie nie można jej dostać. W carspeed.pl czas oczekiwania do 3tyg i cena od 1300 do 1900 zl :(
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2015, 22:42
Posty: 143 (0/5)
Skąd: Gorzów Wlkp.

Postprzez xtr » 20 mar 2017, 09:59

logimen napisał(a):Mowa jest o sondzie przed czy za katalizatorem ? Właśnie mi padła ta przed katem i nigdzie nie można jej dostać. W carspeed.pl czas oczekiwania do 3tyg i cena od 1300 do 1900 zl :(


Ja kupiłem w końcu używkę za 30 EUR na niemieckim ebay i od dwóch lat spokój.
Początkujący
 
Od: 21 mar 2015, 18:43
Posty: 16
Auto: Mazda CX-7 L3-VDT 2010

Postprzez logimen » 20 mar 2017, 10:15

Temat już ogarnięty. Warsztat znalazł taką samę zregenerowaną i śmiga :) 560pln z robocizną :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez slayer1916 » 5 kwi 2017, 11:44

Witam,
Też muszę wymienić sondę – za nową podali mi w serwisie 1870 zł, szukam alternatywy.
Co sądzicie o sondach z aliexepress o numerze OEM LFL7188G1A, można taką kupić w okolicach 60 dolarów, myślicie że to lepsza opcja niż sonda używana.....???
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez logimen » 5 kwi 2017, 20:32

slayer1916 napisał(a):Witam,
Też muszę wymienić sondę – za nową podali mi w serwisie 1870 zł, szukam alternatywy.
Co sądzicie o sondach z aliexepress o numerze OEM LFL7188G1A, można taką kupić w okolicach 60 dolarów, myślicie że to lepsza opcja niż sonda używana.....???


Ja bym sie nie bawił w aliexpress tylko kazał w warsztacie szukać oryginału zregenerowanego. Najlepsza opcja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez marcin255 » 5 kwi 2017, 21:33

tak z ciekawości jak można zregenerować sondę ?
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez logimen » 5 kwi 2017, 21:50

marcin255 napisał(a):tak z ciekawości jak można zregenerować sondę ?


Z tego co mówili w warsztacie to ultradźwiękami je czyszczą i nadają się ponownie do użytku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2005, 23:34
Posty: 360 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: MX-5 NB 10th Anniversary
Mazda3 BK '07 LF 2.0

Postprzez slayer1916 » 6 kwi 2017, 22:02

znalazłem używaną. podpowiecie czy pierwsza sonda jest tuż za kolektorem wydechowym – dostęp przez maskę, czy od spodu trzeba się do niej dobierać?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez marcin255 » 7 kwi 2017, 13:51

pierwsza regulacyjna jest prawie w katalizatorze
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez slayer1916 » 8 kwi 2017, 16:56

Dziś rano wymieniłem na używaną, właściwie mechanik bo nie miałem takiego klucza. Po przejechaniu około 30 km zapalił się check i błąd P2177, Na poprzedniej miałem błędy P0134 P0131 wiec ewidentnie wskazujące na uszkodzoną sondę. Jak myślicie czy ta którą zainstalowałem jest też padnięta?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez marcin255 » 8 kwi 2017, 17:03

Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez slayer1916 » 8 kwi 2017, 17:10

czytałem że przyczyn może być kilka, ale obstawiałbym że sonda którą kupiłem (używaną) jest uszkodzona, skoro wcześniej nie pokazywało takiego błędu – dobrze rozumuje.... ?
Forumowicz
 
Od: 20 kwi 2015, 16:21
Posty: 33
Auto: Mazda 3 2.0 LF 2006 Top Sport

Postprzez marcin255 » 8 kwi 2017, 17:15

może być też źle dokręcona i łyka lewe powietrze , sprawdzić trzeba jak pracuje sonda , jak pracowała poprzednia , zwykły elm i torque pro prawdę powie
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323