wymiana uszczelki na kolektorze ssącym

Postprzez przemek704 » 28 maja 2008, 09:32

Muszę wymienić uszczelkę na kolektorze ssącym bo auto ciągnie lewe powietrze co się objawia nie równą pracą silnika na biegu jałowym, na 99% to uszczelka. Robił ktos coś takiego samodzielnie??
Trzeba wyciągać cały kolektor czy można odkręcic tylko jego górną część??
W warsztatach chcą za taką wymianę kosmiczne pieniądze a to raczej nic trudnego tylko co najwyżej czasochłonnego :–)
Ja mam zamiar zrobić to sam
Z góry dzięki za pomoc
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez Mako » 28 maja 2008, 10:01

mam to samo, uszczelka kupiona tylko trzeba ja zalozyc, mysle ze spokojnie da sie to samemu zrobic tylko jak sam napisales jest to czasochlonne...
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez przemek704 » 28 maja 2008, 10:09

makoshark napisał(a):mam to samo, uszczelka kupiona tylko trzeba ja zalozyc, mysle ze spokojnie da sie to samemu zrobic tylko jak sam napisales jest to czasochlonne...

kupiłeś oryginalną uszczelkę czy zamiennik??
Będziesz ropoławiał kolektor czy wyciągał cały??
Jeden mechanik krzyknął mi za robotę 500 zł
ten świat zwariował :–)
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez Mako » 28 maja 2008, 10:31

kupilem metalowy zamiennik oraz uszczelke pod glowice.
bede wymieniac obie bo przy dodaniu gazu zaczyna syczec i powoli ucieka mi plyn chlodniczy
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.

Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:54
Posty: 2316 (3/13)
Skąd: Szamotuły
Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1

Postprzez przemek704 » 28 maja 2008, 10:53

makoshark napisał(a):kupilem metalowy zamiennik oraz uszczelke pod glowice.
bede wymieniac obie bo przy dodaniu gazu zaczyna syczec i powoli ucieka mi plyn chlodniczy

ja tez kupiłem zamiennik i w sobotę biore się za wymianę o ile oczywiście znajdę wolny kanał bo bez kanału to chyba nic nie zwojuje
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez kubi2410 » 28 maja 2008, 16:15

przemek704 napisał(a):Muszę wymienić uszczelkę na kolektorze ssącym bo auto ciągnie lewe powietrze co się objawia nie równą pracą silnika na biegu jałowym,

A czy przy okazji na biegu jałowym nie drży ci lekko silnik i nie przenosi drgań na kierownicę a jak dodasz gazu do 1300 obrotów to drgania ustają i nierówna praca bo ja mam coś w tym stylu i myślałem że może to być uszczelka kolektora ssącego lub ząbek przestawiony w rozrządzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez przemek704 » 28 maja 2008, 17:38

kubi2410 napisał(a):
przemek704 napisał(a):Muszę wymienić uszczelkę na kolektorze ssącym bo auto ciągnie lewe powietrze co się objawia nie równą pracą silnika na biegu jałowym,

A czy przy okazji na biegu jałowym nie drży ci lekko silnik i nie przenosi drgań na kierownicę a jak dodasz gazu do 1300 obrotów to drgania ustają i nierówna praca bo ja mam coś w tym stylu i myślałem że może to być uszczelka kolektora ssącego lub ząbek przestawiony w rozrządzie

Jest praktycznie dokładnie tak jak napisałeś, ale wiem, że to uszczelka bo przy ustawianiu obrotów i czyszczeniu przepustnicy w serwisie mazdy mechanicy tak zdiagnozowali poza tym ewidentnie słychać jak ciągnie lewe powietrze przy kolektorze tak więc w moim przypadku raczej to uszczelka a w twoim prawdopodobnie też, posłuchaj czy u ciebie też nie słychać szumu powietrza przy kolektorze
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez Mundek » 28 maja 2008, 22:13

NBR wymieniał taką uszczelkę ale nie wiem czy sam czy w warsztacie ...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 23:06
Posty: 251 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GH, 2.5 PB '08

Postprzez przemek704 » 23 cze 2008, 14:03

uszczelka wymieniona, pół dnia roboty rozebrać to i złożyć to nic trudnego, jest mały problem z oczysczeniem powierzcni styku kolektora z blokiem silnika (stara uszczelka lubli się przykleić do kolektora i nie chce łatwo odejść) problem z oczyszczeniem miałem dlatego bo po odchyleniu kolektora nie było dużo miejsca a by wsadzić tam łapska ale jakoś się udało przy odrobinie mocniejszych słów i potu i krwi :–), i pare stówek zostało w kieszeni. Po wymianie silnik na wolnych obrotach pracuje naprawdę równo i nie słychac już takiego szumu powietrza pod maską jak to było wcześniej, SUPER
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez grodek » 23 cze 2008, 14:48

a ile kosztuje taka uszczelka?? bo ja mam to samo myslałem ze to normalne jest :P
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez kubi2410 » 23 cze 2008, 16:25

przemek704 a te drgania kierownicy na wolnych obrotach zniknęły po wyminie uszczelki?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 paź 2007, 16:51
Posty: 432
Skąd: Lubartów
Auto: 323F BJ 2001 1.6 sport

Postprzez przemek704 » 23 cze 2008, 17:31

kubi2410 napisał(a):przemek704 a te drgania kierownicy na wolnych obrotach zniknęły po wyminie uszczelki?
u mnie drgania były odczuwalne tylko czasami jak przygasał na jeden cylinder, wtedy było trochę czuć na kierownicy i drążku zmiany biegów, z tego co wiem to jak są dobre poduszki silnika to drgania się nie przenoszą do wnętrza samochodu, zobacz w jakim są one stanie, moje też już są nie abrdzo ale myślę, że powodem ich zużycia był właśnie nieszczelny kolektor ssący a przez to nierówna praca silnika
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez NBR » 23 cze 2008, 23:31

Mundek napisał(a):NBR wymieniał taką uszczelkę ale nie wiem czy sam czy w warsztacie ...

wymieniałem w warsztacie – uszczelka oryginalna, koszt 70zł

a objawy były podobne jak u przemek704
przemek704 napisał(a):u mnie drgania były odczuwalne tylko czasami jak przygasał na jeden cylinder, wtedy było trochę czuć na kierownicy i drążku zmiany biegów

po wymianie rewela – obroty katalogowo...

P.S.
Podpatrzone – Jak w prosty/domowy sposób zdiagnozować czy wymiana jest konieczna?
Przygotować szklankę wody –> włączyć silnik –> powoli wylać wodę na złącze kolektora ssącego z blokiem silnika –> jeśli słychać wsysanie wody to wiadomo że uszczelka nie trzyma formy...

gdzieś o wymianie uszczelki kolektora w BJ 1.8 już chyba było :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2006, 21:46
Posty: 492
Skąd: W-Wa | Izabelin
Auto: M323F/BJ/FP

Postprzez grodek » 24 cze 2008, 08:05

ja jednak takiego testu nie bede robił i tak chciałem wyczyścic kolektor sobie bo pewnie zasyfiony jak przepustnica a silnik raczej ni lubi wody w cylindrze:P moze sie to skonczyc pogientymi korbowodami
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez przemek704 » 24 cze 2008, 09:14

czyszczenie kolektora ssącego nie jest takie proste (ja go nie wyciągałem całkiem tylko od chyliłem) żeby go wyciągnąć całkiem trzeba by rozpinać listwę wtryskową, ja gom tylko odchyliłem zeskrobałem starą uszczelkę, wydmuchałem wszystko sprężarką i założyłem nową uszczelkę, jezeli ktoś będzie to robił w ten sposób co ja niech pamięta o tym aby zabezpieczyć otwory w bloku silnika aby podczas zrywanie uszczelki nie naleciało do środka jakiegoś syfu (ja to zabezpieczyłem poprostu szmatką), moim zdaniem nie ma sensu wyciągać całego kolektora odchylenie wystarczy
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez grodek » 24 cze 2008, 13:24

przemek704 napisał(a):moim zdaniem nie ma sensu wyciągać całego kolektora odchylenie wystarczy

tak ale ja poprostu mam ochote:P i 3 dni wolnego :]
czerwone jest szybsze/Z5 nie jest taki zły :]
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2007, 15:32
Posty: 339
Skąd: warszawa
Auto: Mazda 323c 1996r 1.5 DOHC

Postprzez anonimka » 24 cze 2008, 15:01

wszystko tylko nie wkładajcie zamienników... ori uszczelka to zawsze ori i potem nie ma płaczu, że poszła w diabły po kilku dniach – tygodniach.
In this white wave I am sinking...
In this silence... In this white wave... In this silence... I believe...
I have seen you, in this white wave, you are silent...
You are breathing in this white wave ...I am free...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 mar 2007, 15:10
Posty: 2013
Skąd: cebullandia...
Auto: hmmm nie ma wyjścia, musi być znów mx3...

Postprzez przemek704 » 25 cze 2008, 09:03

nie wiem czy wogóle da się dobrać uszczelke w zamienniku, ja szukałem i zawsze dawali mi złą którą nie pasuje (oryginał jest miekki a te zamienniki dawali mi wykonane z blachy) cena oryginalnej 70 zł
zamiennik 20 zł ale jest do bani
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 12:39
Posty: 29
Skąd: Lublin
Auto: 323F BJ, 1,8

Postprzez robczach » 19 maja 2012, 23:01

panowie u mnie też bardzo mocno słychać zasysane powietrze kiedy otwieram ręcznie przepustnicę, słychać takie "sssyy"-słychać to tylko w momencie gwałtownego otwarcia przepustnicy, natomiast jeśli już przytrzymam na wyższych obrotach nie słychać tego. ponadto w czasie jazdy, podczas przyspieszania silnik się najpierw zdławi, czasem szarpnie i dopiero wtedy zaczyna ospale i mułowato przyspieszać. czy jedno wynika z drugiego? jeden mechanik powiedział że te słyszalne zasysanie to rzecz normalna w tym modelu, inny mechanik który robił głowicę powiedział że uszczelka kolektora jest ok, ale jakoś mało mu ufam bo samochód robił w przyspieszonym tempie i po prosty już mu czasu zabrakło żeby to sprawdzić i mi tylko tak powiedział. przepustnica była czyszczona, filtry wymienione.
bardzo mnie denerwuje te mułowate przyspieszanie i szarpnięcia i wydaje mi się że jest to spowodowane jakimś lewym powietrzym. obroty na biegu jałowym są ok, dolegliwość którą opisuję występuje na Pb jak i na LPG, więc wykluczam układy paliwowe. ewidentnie jest to chyba albo jakieś lewe powietrze albo przepływka. co myślicie?
Forumowicz
 
Od: 1 paź 2011, 19:28
Posty: 39
Skąd: Lubawa
Auto: Mazda 323f BJ 1.5 16V+LPG Prins VSI

Postprzez whitewiak » 20 maja 2012, 00:41

moze cewka zaplonowa albo swiece tez tak mialem i okazalo sie ze cewka
Początkujący
 
Od: 15 kwi 2012, 16:20
Posty: 25
Skąd: Włocławek
Auto: MAZDA 323F 1.6 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323