Hamulce Mazda Xedos 6 – dyskusja
Są zakładane tylko dlatego, że seryjne już nawet w Golfie są 18, plus auta dopiero od 2-3 lat zaczęli odelżać, przeciętny kompakt parę lat temu ważył 1.5 tony.
Zgadzam się w 200%, że hamują opony. Dlaczego nowy przytoczony już Golf jest w stanie wyhamować na 34 metrach, a pięc lat temu hamował na 39 ? Na pewno nie tak ogromny postep w hamulcach.
Bardziej uświadamiają to testy starych samochodów, np 30 letni Mercedes jest w stanie na nowych oponach zatrzymać się na 40 metrach, podczas gdy 30 lat temu było to ponad 50.
Może rzeczywiście Xedos ma tak straszne hamulce, ale nie chce mi się wierzyć, skoro komiczne 238mm w Z5 jest w stanie włączyć ABS nawet na ultra przyczepnej Yokohamie AVS 205mm na suchym
Zgadzam się w 200%, że hamują opony. Dlaczego nowy przytoczony już Golf jest w stanie wyhamować na 34 metrach, a pięc lat temu hamował na 39 ? Na pewno nie tak ogromny postep w hamulcach.
Bardziej uświadamiają to testy starych samochodów, np 30 letni Mercedes jest w stanie na nowych oponach zatrzymać się na 40 metrach, podczas gdy 30 lat temu było to ponad 50.
Może rzeczywiście Xedos ma tak straszne hamulce, ale nie chce mi się wierzyć, skoro komiczne 238mm w Z5 jest w stanie włączyć ABS nawet na ultra przyczepnej Yokohamie AVS 205mm na suchym
bo im cięższy kloc do zatrzymania tym większy hamulec potrzeba. hamulce zamieniają energię kinetyczną a nie samą prędkość w ciepło. i zgadzam się, że fabryczny ale w dobrym stanie układ hamulcowy blokowałby tą oponę jak chciał.
Setritus napisał(a):To dlaczego w nowoczesnych limuzynach montowane są tarcze 340, 360, 380mm? Ano dlatego żeby auto stawało w miejscu. Nie wiem jak można powiedzieć że tarcza 320mm=258mm jeżeli chodzi o skuteczność hamowania.
Większa masa do wyhamowania wytwarza więcej ciepła podczas hamowania. Plus wygląd, koszta, dostawcy części, jeszcze raz wygląd. Teraz auta są dostarczane na większych felgach, więc producenci stosują większe hamulce.
Setritus napisał(a):stwierdzenia typu "swap hamulców bez sensu" wynikają z braku wiedzy, a na pewno doświadczeń.
Rozumiem, że masz jakieś numerki popierające Twoją teorię? Nie wiem, może mierzyłeś dystans hamowania ze 160km/h? Najlepiej tą samą trasą co wcześniej.
Lektury:
– http://www.mgf.ultimatemg.com/group2/br ... myth_1.htm
– http://www.myturbodiesel.com/wiki/brake ... e-upgrade/
– http://www.shoforum.com/showthread.php?t=21303
i test:
http://www.zeckhausen.com/Testing_Brakes.htm
Miłego czytania.
- Od: 7 kwi 2014, 13:44
- Posty: 3181 (148/189)
- Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07
Kuźwa nie mogę tego czytać Ludzie czy Wy wszyscy jeździcie jak emeryci
Czy choć jedna osoba która się tu tak wymądża jeździła dynamicznie Xedosem na seryjnych heblach
Są tragiczne i nie ważne czy nowe czy stare, czy nawiercane, czy pozłacane.Są do i tyle.
Dwa hamowania i po zabawie.Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie, zwiększa moc i wagę to od wymiany hampli musi zacząć. Dziwię się że właściciel zrobił to dopiero teraz. Najlepszy mod w tym aucie a zaraz po nim kl pod machą.
Czy choć jedna osoba która się tu tak wymądża jeździła dynamicznie Xedosem na seryjnych heblach
Są tragiczne i nie ważne czy nowe czy stare, czy nawiercane, czy pozłacane.Są do i tyle.
Dwa hamowania i po zabawie.Jeżeli ktoś jeździ dynamicznie, zwiększa moc i wagę to od wymiany hampli musi zacząć. Dziwię się że właściciel zrobił to dopiero teraz. Najlepszy mod w tym aucie a zaraz po nim kl pod machą.
Ale nie mówimy o dwóch hamowaniach i po zabawie, raczej dyskutujemy o tym, że w codziennej nawet szybkiej jeździe nie będzie różnicy między hamulcami z GH, a z mps'a I o tym, ze skoro seryjny hamulec nie uruchomi absu nigdy to jest z nim coś nie tak.
Dokładnie,mi nawet na serii w BJ ZL na dobrej gumie blokowało jak chciało na seryjnej tarczy i bębnach!! z tyłu.Co innego pojedyncze hamowanie awaryjne,a co innego zabawy na torze,choć zupełnie seryjne mikrotarcze w BJ poddały się dopiero po trzecim okrążeniu OeSu(przedtem zero oznak zmęczenia) ale wszystko było prawie nowe.W mieście potrafił spuchnąć pedał tak po trzecim-czwartym ostrym hamowaniu.Jechałem nie raz z Xedem i xedosem i BA i uważam że hample z 6tki w zupełności w tym aucie ,nawet z ZE wystarczą jeśli nie planuje się upalania na torach,a z tego co pisze właściciel raczej daleko do tego.Ale skoro już są te z MPSa to why not ;–)
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Setritus nawet rąsię z fejsbuka ma największą
Abs its 4 pussy
BTW -w BG,BJ a nawet w imprezie gdzie hamulce są seryjnie badziewne, nie jest problemem zblokowanie kół i w efekcie załączenie ABSu na suchym. NIe uwierzę że w takim aucie jak Xedos(w końcu to ''premium'' ) seryjne hamulce były tak liche zeby tego nie zrobić.Musiałyby być z ryżu,bambusa i żelków Haribo zrobione
Abs its 4 pussy
BTW -w BG,BJ a nawet w imprezie gdzie hamulce są seryjnie badziewne, nie jest problemem zblokowanie kół i w efekcie załączenie ABSu na suchym. NIe uwierzę że w takim aucie jak Xedos(w końcu to ''premium'' ) seryjne hamulce były tak liche zeby tego nie zrobić.Musiałyby być z ryżu,bambusa i żelków Haribo zrobione
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Olsztyn/Kraków
Cieszę się, że daleko ode mnie i nie spotkam na drodze. Egzemplarz ładny ale styl jazdy daleki od normalnego. But od świateł do świateł i hebel. Rzeczywiście dynamicznie nie ma co
Cieszę się, że daleko ode mnie i nie spotkam na drodze. Egzemplarz ładny ale styl jazdy daleki od normalnego. But od świateł do świateł i hebel. Rzeczywiście dynamicznie nie ma co
ja nie wiem co wy za hamulce macie seryjnie. Moje po małej regeneracji zacisków, wymianie tarcz i klocków moje blokowały (225/45/17) na suchej, nie piaszczystej nawierzchni oczywiście na nowych (205/45/17) i starych oponach. Po wymianie na te z GG/GY jest lepiej z dystansem hamowania i nie grzeją się tak.
Przenieśmy się do działu hamulce CA bo tu się śmietnik robi.
Przenieśmy się do działu hamulce CA bo tu się śmietnik robi.
Panowie właśnie zakupiłem komplet hebli z M6 do mojego Xedosa 6. Z przodem wiadomo nie ma problemu. Wyczytałem, że tylne zaciski wystarczy założyć odwrotnie i też będzie git. Pytanie moje czy tarcze hamulcowe tylne podejdą z M6 do mojego Xedosa. W zasadzie mam całe piasty i fajnie by było jakby dało radę całe piasty przełożyć. Robił już tak ktoś? czy ewentualnie z samymi tarczami na tyle próbować?
- Od: 13 kwi 2011, 12:32
- Posty: 82
- Skąd: Wieruszów ŁDZ
- Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"
Panowie mam problem z hamulcami w Xedosie. Założyłem heble z M6 przód i tył. Linki od ręcznego puściłem inaczej, żeby stare starczyły. I wszystko było ok do wczoraj. Miałem trochę gratów w bagażniku i 4 osoby na pokładzie. Na wybojach, jak Mazda dobijała do dołu, to samoczynnie hamuje. Jak jeżdżę sam czy też w 2 osoby to jest git, na obciążeniu tylko tak jest. Może to mieć związek z tym, że linki są za krótkie? Aż tak mocno nie mam podciągniętego ręcznego, także może jeszcze go zluzować? Czy szukać innej przyczyny?
- Od: 13 kwi 2011, 12:32
- Posty: 82
- Skąd: Wieruszów ŁDZ
- Auto: Xedos 6 V6 96"
Honda Hornet 900 02"
jest tak jak mówisz, linka ręcznego jest za krótka, ja bym poluzował troszkę
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Mam tak samo z tymi hamulcami od 6. Na wybojach mi nawet w pojedynke hamuje..;/ Linke możesz poluzoawać w środku. Ściągasz mieszek od ręcznego i masz tam nakrętkę na kluczyk 10. A założenie zacisków na odwrót rozwiązuje ten problem??
- Od: 25 mar 2014, 23:51
- Posty: 40
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993
Witam. Cały czas mam problem z hamulcami..Po przekładce pedał hamulca jest miękki i bierze dopiero od połowy wciśnięcia. Na wyłączonym silniku wyjdzie może z 1cm i jest twardy jak należy. Ale jak odpale to już miękki;/ zauważyłem że hamulce też są inne..jak chce hamować lekko to się nic nie dzieje a jak chce mocniej to auto bardzo zwalnia i słychać jak abs sie włacza..czy to wina złego odpowietrzenia??;/
- Od: 25 mar 2014, 23:51
- Posty: 40
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993
Problem rozwiązany. Zaciski założyłem tak jak powinny niby być czyli prawy na prawą a lewy na lewą strone. Jednak odpowietrzniki były tak jakby na dole zacisku i powietrze nie chciało zejść. Po zamianie stronami jest ok. Pedał twardy, Hamuje jak powinien
- Od: 25 mar 2014, 23:51
- Posty: 40
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993
czyli dałeś lewy zacisk na prawą stronę i odwrotnie?
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Sory lukkil, żę teraz dopiero..tak zrobiłem i z tyłu i z przodu teraz na przodzie mogę normalnie odpowietrzać. Na tyle musze odkręcać zacisk i wkładać cos pod tłoczek bo unoszę zacisk. A mam pytanie do posiadaczy hebli z m6. Czy też macie taki reczny słaby? fakt ze mi tak swietnie nie odbija ale szału nie ma..kumpel miał 6 to też mówił, że ręczny słaby
- Od: 25 mar 2014, 23:51
- Posty: 40
- Auto: Mazda Xedos 6 2.0 v6 1993
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6